Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:25

http://www.wds2019.cn

Vraag mij ook af wat de statistieken hier gaan zijn, zullen nog genoeg idioten zijn die hun hond daarheen gaan vliegen.. :')

Ik schat zo in dat er geen Olly´s zullen zijn, of er moeten er een paar gek zijn geworden. Win je wel gelijk de titel in ieder geval.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:35

Ontmoet Aelynn :D “Countess of mystic realms at real pearl”
Voor haar is een mooie toekomst in de show weggelegd.
op de foto’s 3 weken oud. Ondertussen 5 weken oud. Maar heb nu enkel filmpjes gekregen en ik kan die niet opslaan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:32

Nieuwe pup Zoe? Leuk, gefeliciteerd! Hopelijk kan ze je verwachtingen waarmaken :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:33

Als ze haar vader nagaat komt het helemaal goed :D nog geen 2 gaar oud meerdere keren junior BIS op grote shows, al enkele keren BOG en RBIS op grotere shows. Dus ik hoop dat ze in zijn voetsporen treed :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:40

Zou leuk voor je zijn :)

Piepklein advies: ga er wel open-minded in en wees niet teleurgesteld als het toch niet lukt. Ik had bij Jamie ook wel een bepaalde hoop en verwachting (tenslotte is z'n moeder Sh.Ch. in Engeland en dat is best wel moeilijk), en ondertussen heeft ie in z'n korte carrière meer ZG's gehaald dan Ollie in z'n hele leven. Toch een soort van jammer, zeg maar ;)

Machie

Berichten: 16020
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:44

Ook mijn ras komt amper voor en kennen veel keurmeesters niet. Toch vind ik het titels kopen. Want meer dan netjes in elkaar zitten hoeft je hond niet voor een cac punt. Is dat erg? Nee. Maar het is wel gewoon waar en meer moeten we er niet van maken met rassen die onbekend en amper voorkomen.
Ik hecht dus ook 0 waarde aan titels bij honden die altijd alleen in de ring staan.
Dat mijn kleintje tijdens de clubmatch beste teef werd vond ik wel leuk. Daar had ze concurrentie van dr zus, moeder en oma. Nog amper, maar iig meer dan 0.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 29-12-18 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:48

Oh smelt! Wat een dotje <3

Hier stond het showen dit jaar op een laag pitje. Rugproblemen, operatie gehad daarvoor, en daardoor niet kunnen werken...en het zal toch echt ergens van betaald moeten worden :')
Inmiddels de eerste gezondheidsuitslagen van Jarvis binnen (HD en ED testen), waardoor ik mijn plannen om komend jaar meer te showen wil gaan doorzetten :D Ik kreeg de tip om ook eens de Duitse shows te bezoeken. Iemand ervaring met shows daar? :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:56

Machie schreef:
Ook mijn ras komt amper voor en kennen veel keurmeesters niet. Toch vind ik het titels kopen. Want meer dan netjes in elkaar zitten hoeft je hond niet voor een cac punt. Is dat erg? Nee. Maar het is wel gewoon waar en meer moeten we er niet van maken met rassen die onbekend en amper voorkomen.
Ik hecht dus ook 0 waarde aan titels bij honden die altijd alleen in de ring staan.
Dat mijn kleintje tijdens de clubmatch beste teef werd vond ik wel leuk. Daar had ze concurrentie van dr zus, moeder en oma. Nog amper, maar iig meer dan 0.


Eens hoor, uiteraard heb je met een beetje prima hond een veel makkelijkere kampioen in handen als je weinig tot geen concurrentie hebt. Alleen als je hond écht slecht in elkaar zit lukt het alsnog niet in je eentje, als het goed is :P En zelfs dan _O-

En dan nog hoor, hecht ik überhaupt nul waarde aan titels. Het betekent uiteindelijk niets meer dan dat een paar keurmeesters vonden dat die specifieke hond de mooiste was die dag. Nou ik zie ze af en toe beste reu worden met kromme fronten, extreem slechte toplijnen, platvoeten... Maar als dat uiteindelijk het minste van de kwaden is of als de keurmeester gewoon geen idee heeft...

Wij hadden op de Holland Cup een keurmeester die alles wat los in de ellebogen was (op een handjevol honden is dat de gehele populatie) een ZG gaf. Men sprak er schande van, "deze keurmeester heeft zich niet verdiept in het ras want het is bekend". Naja misschien juist dáarom. Misschien had deze KM zich júist verdiept in het ras en heeft hij gezien dat de ellebogen aangesloten moeten zijn :+

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:00

Bij het ras dat ik heb doen er altijd veel mee en zelfs dan zegt een of meer titels niet alles. Inderdaad de smaak van de keurmeester. Maar ook hoe vaak ga je naar show? Er is een hond die in meer dan tien landen kampioen is, een prachtige hond hoor echt waar, maar die mensen hebben anderhalf a twee jaar lang heel Europa doorgereisd en deden heel vaak aan een of twee shows mee. Natuurlijk moet je dan nog steeds een hond hebben die goed in elkaar zit, maar er zijn misschien nog andere mensen met een hond die misschien net zo goed is die niet de tijd, zin en het geld hebben om zoveel te showen in verschillende landen. Inschrijfgeld, hotels, reiskosten dat loopt immers aardig in de papieren. Hiermee wil ik zeker niks afdoen aan hun prestatie want dat is het zeker en het is ook echt een prachtig dier.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:39

Esplendido schreef:
Bij het ras dat ik heb doen er altijd veel mee en zelfs dan zegt een of meer titels niet alles. Inderdaad de smaak van de keurmeester. Maar ook hoe vaak ga je naar show? Er is een hond die in meer dan tien landen kampioen is, een prachtige hond hoor echt waar, maar die mensen hebben anderhalf a twee jaar lang heel Europa doorgereisd en deden heel vaak aan een of twee shows mee. Natuurlijk moet je dan nog steeds een hond hebben die goed in elkaar zit, maar er zijn misschien nog andere mensen met een hond die misschien net zo goed is die niet de tijd, zin en het geld hebben om zoveel te showen in verschillende landen. Inschrijfgeld, hotels, reiskosten dat loopt immers aardig in de papieren. Hiermee wil ik zeker niks afdoen aan hun prestatie want dat is het zeker en het is ook echt een prachtig dier.


Snap je helemaal! Mijn Ollie heeft ook een buttload aan titels, daar zit ook heel veel geld in :') En dan moet ik zeggen dat ie in de laatste paar jaar op 2 shows na overal de BOB of BOS gepakt heeft, dus hij heeft z'n sporen echt wel verdiend, maar als ik 'm niet zoveel uitgebracht had had ie ook niet zoveel titels gehad :P M'n vriendin heeft een plaatje van een reu, die heeft misschien 6 shows gelopen maar hij vindt het niks. Hij is Nederlands Kampioen geworden en ik vind 'm mooier dan Oll, maar hij heeft veel minder titels :+ Daarom, die rits aan kampioenschappen zegt precies niks ;)

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:55

Maar het blijft een feit dat toch nog veel fokkers achter de kampioen aanlopen. Wat dat betreft wordt er, minder dan bij de paarden iig, gekeken welke reu de zwakkere punten van een teefje kan verbeteren. Veel fokkers denken toch ‘kampioen dan is het goed en dan fokt hij ook kampioenen’.

Machie

Berichten: 16020
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:56

Esplendido schreef:
Maar het blijft een feit dat toch nog veel fokkers achter de kampioen aanlopen. Wat dat betreft wordt er, minder dan bij de paarden iig, gekeken welke reu de zwakkere punten van een teefje kan verbeteren. Veel fokkers denken toch ‘kampioen dan is het goed en dan fokt hij ook kampioenen’.


Dat is heel erg afhankelijk van het wereldje. Bij het showwereldje zeer zeker, maar bij de sporthonden wordt daar heel anders naar gekeken.
Mijn Fiji is ook uitgezocht op werklust. In haar lijnen vind je wel showkampioenen maar volgens mij amper honden met enorme ladingen titels. En dat zijn de titels bij de kroaten makkelijk te verkrijgen ;)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:19

Mwah bij ons valt t mee hoor.. Ze lopen wel vaak een beetje achter bepaalde reuen aan maar dat zijn niet per se de reuen met een rits kampioenstitels. Importen doen het vaak goed, of iig "vers bloed" (honden uit een outcross combi), of ze nou mooi zijn of niet :+

Oll heeft met z'n enorme rij titels maar 4 nestjes gegeven in NL. Waarvan er 2 zelfs vóór die rij titels waren, en twee binnen de vereniging die niet showt. Wat ik overigens prima vind hoor, maar om maar aan te geven dat titels (gelukkig!!) geen garantie zijn voor veel dekkingen :)

Kloesje
Berichten: 142
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 22:37

Als forum lezer, inmiddels paardloos kwam dit topic tegen op bokt *\o/*

Ik ken Ianthe en Marleen van het HF en ben ze beide op show wel eens tegen gekomen.
Nu twijfel of ik het baasje van ollie daar ook eens gezien heb (Martinishow vorig jaar).

Ik show zo nu en dan met een kelpie, ik heb weinig concurrentie en heb een hond die goed in elkaar zit. Toch koop ik niet mijn titels, want mijn hond showt zich niet heel top in de ring en heeft hij zijn kleur niet mee.
Hij heeft wel eens gewonnen van een andere hond en hebben wij ook BOB gehaald, maar we zijn geen show toppers :D

Ze zien bij de kelpie liever de solid gekleurde honden en hij is black and tan, ook had hij een iets hardere vacht mogen hebben. Zijn gangwerk is zoals het van een werkhond hoort te zijn, maar wanneer hij in de ring loopt met een hond die iets opgerichter loopt, dan gaat daar de keuze vaak naar uit.

Bij de martinishow heb ik de fout gemaakt om twee dagen in te schrijven, de tweede dag was hij doodmoe (de dag ervoor moesten we de erering in) en had hij zijn hoofd helemaal niet meer naar showen staan. Hij was meer bezig met de geuren die in de mat zaten dan met mij -O- 8-)

En toch heb ik lol in het showen, ga ik zo nu en dan eens naar een show, wellicht word hij nog NL kampioen en wellicht ook wel niet. Met mijn jonge kelpie teef, solid zwart, zal ik me meer gaan focussen op de ringtraining en kijken hoe zij het op de shows gaat doen, want ik vind het wel heel leuk om te doen :j
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 29-12-18 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Echte naam op verzoek gewijzigd

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:39

In de vrije studio in Rotterdam (Benelux winner) volgens mij, jouw Kelpie en Fiji samen op de foto? Op die tonnetjes? Heb ik dan de goeie voor me?

Ollie heeft ook wel z’n off days hoor, die heb ik bij tijd en wijle 4 dagen achter elkaar geshowd en hij vindt t zo leuk dat ie dat zonder problemen doet, maar soms loopt er wel eens een loopse teef vóór ‘m en tja, daar heeft ie écht heel veel last van en dan kan ik op m’n kop gaan staan maar die neus gaat dan echt niet meer de goeie kant op :’)

Kloesje
Berichten: 142
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:57

Yes dan heb je de juiste voor je :j

In Groningen had ik ook loopse teven voor mij gehad, dus de mat rook ernaar... tja.. hij wou de hele mat wel afsnuffelen, liep daardoor bijna op de kop hahaha er stond netjes in het keurbericht: Hond loopt vandaag wijd van achteren.. :')
En dat klopte ook.. hij kon anders niet met de kop richting de grond komen hahaha {:)-:(

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:11

Mijn teefje is onverwacht veel eerder loops geworden dan gepland en ik moet over twee weken naar Genk. Zullen sommige eigenaren van reuen vast niet heel blij mee zijn. Ik heb wel vast van die maskerende spray gekocht en een broekje. In de hoop dat dat een klein beetje helpt.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 00:34

Mijn reu en de reuen die ik show hebben gewoon niet naar loopse teven te kijken. Die hebben op te letten en te negeren. Trainen doet daarin wonderen :D

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:57

Zoe_97 schreef:
Mijn reu en de reuen die ik show hebben gewoon niet naar loopse teven te kijken. Die hebben op te letten en te negeren. Trainen doet daarin wonderen :D


Dat zeker. Maar ik doe als eigenaar van een loops teefje toch maar mijn best om de hinder die anderen ervan kunnen ondervinden te minimaliseren.

Kloesje
Berichten: 142
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 10:55

Zoe_97 schreef:
Mijn reu en de reuen die ik show hebben gewoon niet naar loopse teven te kijken. Die hebben op te letten en te negeren. Trainen doet daarin wonderen :D


Wanneer ik met hem sport heb ik hier ook geen last van :j
maar daarvoor heb ik onvoldoende ringtraining gedaan en laat hij zich nog wel eens afleiden.
Vooral als hij erg moe is, van een hele dag show ervoor, dan is hij moeilijker te bereiken, vind ik wel normaal hondengedrag. Het was voor mij een leer :D

Showen is voor ons gewoon erbij, ik vind het leuk om te doen, maar het is geen passie, dus ervoor trainen vind ik zelf iets minder leuk om te doen :+ :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:35

Zoe_97 schreef:
Mijn reu en de reuen die ik show hebben gewoon niet naar loopse teven te kijken. Die hebben op te letten en te negeren. Trainen doet daarin wonderen :D


_O- _O- _O-

Jouw reu heeft vast nog nooit gedekt zeker :')


Toegegeven, er zijn ook wel reuen die zich prima kunnen gedragen als er loopse dames in de buurt zijn, maar mijn Ollie kan dat niet. Ollie ziet namelijk enkel en alleen alleen loopse teven op het moment dat ze komen voor een dekking. Da's ook een soort conditionering he, loopse dame = dekken. Oll gaat écht niet meer braaf meelopen aan een touwtje als ie denkt dat ie van bil mag _O- iets met instinct :')

Och, Oll z'n overgrootvader klom met 15 jaar nog over een schutting van 2 meter om bij z'n overgrootmoeder te komen (met Oll z'n oma als resultaat) dus tja, t zit misschien ook wel een beetje in de familie :')

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:05

Genoeg reuen die wel al veel gedekt hebben die ik show. Maar als we de kans krijgen op training een loopse teef in de buurt te hebben, dan grijpen we die kans wel :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:31

Vooral doen, kun je alleen maar profijt van hebben :)

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:54

Wij gaan deze week en volgende week idd ook extra oefenen met ons vaste clubje. Zit ook een reu bij die ook naar Genk gaat. Hij kan er maar vast aan wennen dat zijn vriendin loops is. Ook bij de officiële ringtraining die ik volg zijn loopse teven welkom. Op show kun je het nu eenmaal tegen komen.
Als iemand van hier wil oefenen. Hier vier teefjes waarvan nu een loops ;)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:57

Ik ga ook naar Genk. Heb enkele borders te showen, een Zwitserse herder en misschien nog wat anders.