Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:31

Marijkjuh schreef:
Lilly wordt ook zo enthousiast op de training, dan begint ze ook altijd enthousiast te blaffen. Wij gaan dan altijd even achter de schutting staan, dat is een fijne prikkelvrije zone. Ze zou obedience ook fantastisch vinden, maar dat is het niet helemaal voor mij.

De foto's zijn echt prachtig Ikke89!

Stiekem begin ik trouwens kriebels te krijgen naar een tweede corgi, dat lijkt mij zo gezellig voor Lil, ze is gek op het roedelleven. Vriendlief is alleen nog niet helemaal overtuigd :')


Obedience is zoooo leuk, maar een sport moet je inderdaad wel passen.
Veel mensen vinden obedience maar saai, maar dat is het echt niet. Ja, het programma is superstrak. Maar je kunt in de training zoveel varieren met spel etc. Harley was als pup een hondje die alles wel leuk vond, maar echt een werkkarakter had hij niet. Die is echt als een blad aan een boom omgeslagen en is nu zo ontzettend gedreven en voornamelijk omdat we overal een spelletje van maken :)

Een 2e corgi is ook echt superleuk! Kan ik zeker aanraden. Maar ook veel werk. Zeker als je ze allebei ook individuele aandacht wilt geven. Ik zou zo een 3e hond erbij nemen, maar mijn huidige situatie laat dat helaas nu niet toe.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:56

Twee honden is echt veel leuker dan 1!

Al kost het inderdaad wel meer tijd. Wij hebben drie honden en helaas schiet individueel trainen met alle honden er echt wel eens bij in. Ik kies dan toch eigenlijk te vaak voor een uur met z'n allen ipv 20 min per hond. Zou er ook nog graag een Corgi bij willen, maar m'n vriend doet mij wat :p

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 15:34

Ine23 schreef:
Wat leuk Marinda! Dat gaat hij vast geweldig vinden :D

Julia en ik gaan vanavond eindelijk nog eens naar de Agility training. Met de hitte van afgelopen weken + vakantie van de hondenschool is het al een hele tijd geleden ondertussen.

Leuk! Hoe was de training? :D


Bonna schreef:
Leuk Marinda! Op de renbaan in Jubbega? Ik wil het met Rea (en onze whippet) ook eens doen in Velp :)

Nee, dit was bij de windhonden vereniging in Leek :D


Jackytje schreef:
Flirtpole, zo heet die constructie dus van mijn carrot stick met een hondenspeeltje eraan :+ Hier vinden de 2 dames het ook echt helemaal geweldig. En het is een heerlijke work-out voor hun. :D (En ik moet niet al te actief zijn :o :)) )

Haha, ja! _O- Echt één van de mooiste spelletjes als ik Jarvis mag geloven. Die heeft er een verslaving aan :')


Ikke89 schreef:
Hoe is het met alle bok(t)worstjes hier?

Met de heren gaat het goed! We hebben nog altijd veel lol met trainen en Harley heeft 2 weken terug een mooie 3e plaats op een obedience wedstrijd gehaald, en daarmee zijn eerste selectiepunten voor het NK binnen :D Clooney heeft op wedstrijd nog wat concentratieprobleempjes, maar ik merk steeds meer vooruitgang!

Gisteravond zijn we nog even lekker de heide op geweest

[ [url=m/yN5qrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

When you want to smell the roses, but they stink... :')


[ [url=m/ZtNcuC.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Mommy, can you order me a pizza? I'm hungry. Here's your phone..."


[ [url=m/tCR9vO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Knapperds <3 Lekker bezig dus! :D
Mijn bokt worstje is inmiddels uitgeteld na vandaag :')


Marijkjuh schreef:
Lilly wordt ook zo enthousiast op de training, dan begint ze ook altijd enthousiast te blaffen. Wij gaan dan altijd even achter de schutting staan, dat is een fijne prikkelvrije zone. Ze zou obedience ook fantastisch vinden, maar dat is het niet helemaal voor mij.

De foto's zijn echt prachtig Ikke89!

Stiekem begin ik trouwens kriebels te krijgen naar een tweede corgi, dat lijkt mij zo gezellig voor Lil, ze is gek op het roedelleven. Vriendlief is alleen nog niet helemaal overtuigd :')

Ik ben zo blij om te horen dat ik niet de enige gek heb die dat doet _O- Bij behendigheid kun je aan zijn geblaf horen waar op de baan hij zich ongeveer bevind :') Zeker als we aan de paaltjes toe komen :')
Hier komt er ooit een tweede corgi bij! Absoluut :)) Eerst maar op mezelf wonen, genoeg centen hebben etc. :')


Nou, vandaag dus op de renbaan geweest. Wat een lol had 'ie!
Ik heb eerst hem laten kijken naar de andere honden. Toen ik hem een paar keer had opgejut met ''doen ze een Go get it?!'' (het commando wat ik geef als hij de flirt mag pakken bij de flirt pole sessies :)) ), had hij door waar hij achteraan moest.
Eerst een klein stukje gedaan, en die hield hij makkelijk vol. De man die ons hielp was zeer tevreden over zijn conditie, en zo besloten wij zijn tweede run een volle ronde te laten zijn. Gewoon even kijken wat hij aan kon. Dat beest rent verdikkeme gewoon 600 meter in een sprint achter de lure aan joh _O- Kleine torpedo _O- Op de helft had 'ie duidelijk wel even meer moeite, maar hij heeft alles gegeven. De topper <3 Ik kon nog gauw even mijn camera pakken en klaar zitten, dus nog even gauw wat foto's gemaakt.
Ik ben echt ontzettend trots op hem, dit gaan we vaker doen! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:57

Afbeelding

Wij hebben gisteren eindelijk onze sleeves binnen gekregen.
Mijn honden worden zo vaak belaagd door andere honden dat ik er helemaal klaar mee ben. Hopelijk gaat het helpen..

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 09:14

Wat vervelend dat jullie zo belaagd worden ikke! Hopelijk helpt de oplossing ziet er in iedergeval opvallend uit. Wij hebben er gelukkig geen last van thuis. En door de weeks wanneer wij aan boord zijn komen we vaak op plekken waar niet veel mensen lopen. Mira groeit als kool, altijd vrolijk alleen luisteren is op dit moment geheel kapot. Komt gelukkig wel als je ze roept omdat ze met onze andere hond mee rent. Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 16:01

Wat een plaatje is Mira.

Haha Marinda hoe krijg je hem zo enthousiast door de paaltjes? Rea blaft heel het veld van enthousiasme bij elkaar met de behendigheid, maar bij de paaltjes... Ze blaft soms nog om een punt te maken en niet te willen, maar meestal gaat ze er alleen maar door omdat het moet. En dat laat ze je voelen ook. Onze dramaqueen :p

Nathalie ik hoop dat het een beetje werkt. Ik zit er ook aan te denken maar meer omdat Rea eigenlijk helemaal niet zo vriendelijk is aan de lijn. Wel als ik alleen loop, of met twee, maar met alle drie is het een roedel en dult ze eigenlijk geen andere honden of God beterd, mensen in de buurt. Niet erg behalve dat alle oh zo sociale labrador en handtashondjes eigenaren dat maar niet willen snappen. Ik hoop echt dat jullie niet meer zo belaagd worden!

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 17:13

Hee allemaal, de zomer is wel ver op zijn einde inmiddels. Hoe is het met jullie corgi's?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:47

anitas1994 schreef:
Hee allemaal, de zomer is wel ver op zijn einde inmiddels. Hoe is het met jullie corgi's?


Hier gaat het goed. Afgelopen weekend een kanoweekend gehad van Dogwalktrail. Super genoten!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:54

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 10:39

Ikke wat gaaf! Wij doen ook meestal in het voorjaar suppe met de honden geweldig! Moet echt een heerlijk weekend zijn geweest als ik de foto's zo zie!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 11:37

anitas1994 schreef:
Ikke wat gaaf! Wij doen ook meestal in het voorjaar suppe met de honden geweldig! Moet echt een heerlijk weekend zijn geweest als ik de foto's zo zie!


Het was echt een fantastisch weekend! Zo leuk dat ik meteen mijn DWT vakantie voor volgend jaar heb geboekt :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:01

Wat ziet dat er heerlijk uit Nathalie! Waar ben je geweest?
Ik ga eens kijken wat ze allemaal aanbieden.

Hier gaat het goed, Rea is net loops geweest en dan is ze altijd nog chagrijniger dan normaal :p nu weer lekker met de behendigheid bezig en wat aan het oefenen met de flyball bak. Ook zijn we aan het mantrailen. Dat vind ze echt helemaal het einde, maar ook daar is geduld wel een dingetje...

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 12:52

In de Ardennen, in de buurt van Durbuy. Haha Clooney heeft ook geen geduld met speuren. Als hij het spoor kwijt is, kijkt hij mij aan en als hij het zelf moet uitzoeken gaam hij op zijn rug liggen zo van.."zoek het uit" :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:29

Geniaal. Hij doet z'n naam wel eer aan :P

Rea is meer zo ongeduldig dat ze in plaats van het spoor uit werken gewoon overal gaat zoeken. Die moet je dan echt even op het spoor laten concentreren voor ze het netjes doet.
Pippa wil wel veel hulp van mij. Die staat bij elke bocht, of bij lange rechte stukken ook, stil om mij aan te kijken met van die vragende oven.. of ik niet kan kiezen waar we heen gaan. Bij haar is het wel echt onzekerheid. Ze durft niet echt zelfstandig te kiezen.

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:58

anitas1994 schreef:
Wat vervelend dat jullie zo belaagd worden ikke! Hopelijk helpt de oplossing ziet er in iedergeval opvallend uit. Wij hebben er gelukkig geen last van thuis. En door de weeks wanneer wij aan boord zijn komen we vaak op plekken waar niet veel mensen lopen. Mira groeit als kool, altijd vrolijk alleen luisteren is op dit moment geheel kapot. Komt gelukkig wel als je ze roept omdat ze met onze andere hond mee rent. [ [url=m/kuqb41.jpg]Afbeelding[/url] ]

Luisteren? >;) ...die oren zijn om te weten wanneer je je baasje moet negeren. Niet om te weten wanneer je moet luisteren _O-

Bonna schreef:
Wat een plaatje is Mira.

Haha Marinda hoe krijg je hem zo enthousiast door de paaltjes? Rea blaft heel het veld van enthousiasme bij elkaar met de behendigheid, maar bij de paaltjes... Ze blaft soms nog om een punt te maken en niet te willen, maar meestal gaat ze er alleen maar door omdat het moet. En dat laat ze je voelen ook. Onze dramaqueen :p

Geen idee _O- Ik denk dat het komt omdat 'ie zich dan moet inhouden, dus knalt hij zijn enthousiasme er zo uit :') Als ik het eens vast kan leggen voor je dan doe ik dat. Kun je lachen _O-
Haha, ik zie het al helemaal voor me :') Heerlijk dier is het ook :))

Ikke89 schreef:
Hier gaat het goed. Afgelopen weekend een kanoweekend gehad van Dogwalktrail. Super genoten!

Wat ontzettend gaaf! <3 <3 Staat écht nog op mijn bucketlist :D

Ikke89 schreef:
In de Ardennen, in de buurt van Durbuy. Haha Clooney heeft ook geen geduld met speuren. Als hij het spoor kwijt is, kijkt hij mij aan en als hij het zelf moet uitzoeken gaam hij op zijn rug liggen zo van.."zoek het uit" :')

_O- Clown is het ook he :')

Bonna schreef:
Geniaal. Hij doet z'n naam wel eer aan :P

Rea is meer zo ongeduldig dat ze in plaats van het spoor uit werken gewoon overal gaat zoeken. Die moet je dan echt even op het spoor laten concentreren voor ze het netjes doet.
Pippa wil wel veel hulp van mij. Die staat bij elke bocht, of bij lange rechte stukken ook, stil om mij aan te kijken met van die vragende oven.. of ik niet kan kiezen waar we heen gaan. Bij haar is het wel echt onzekerheid. Ze durft niet echt zelfstandig te kiezen.

Het lijkt me ontzettend leuk om eens te doen met Jarv, kijken wat hij daar van vind :D Eerst maar behendigheid weer goed op pakken, dan kunnen we rustig eens verder kijken :j

anitas1994 schreef:
Hee allemaal, de zomer is wel ver op zijn einde inmiddels. Hoe is het met jullie corgi's?

Goed hier! :D Jarvis zit lekker in z'n vel na een osteopathie behandeling. Paar naaldjes gezet, vooral weer los gewerkt, en hij doet het er super op *\o/* Kereltje had rechts voor weer vast zitten, en kon bij z'n rug wel weer een behandeling gebruiken. Niet gek natuurlijk als je bedenkt wat voor een stunten hij af en toe uit haalt :)) Dus Jarvis kan er weer een tijdje tegen aan :D

We hebben in september nog gezwommen in het lokale zwembad;
Afbeelding
Afbeelding

Met als toetje natuurlijk het afdrogen :')
Afbeelding

Hij heeft later die maand nog zijn speeltje gesloopt;
Afbeelding
:')
Afbeelding

En hij heeft een nieuw speeltje erbij gekregen voor dierendag <3
Afbeelding

Tevens een nieuw trucje geleerd :D Hij kan buigen nu :))
Afbeelding

Dus tot zover weer de Jarv update :)) <3
Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:41

Ik wordt altijd zo blij van de foto's van Jarvis Marinda! Wat een lekker ding is het.

Nathalie, ga je volgend jaar weer op kanoweekend met de jongens of ga je dan een van de andere vakanties doen met dogwalktrail?

Gaan er nog mensen kijken/meedoen met de kcm wan de wccn komend weekend, of die van de nwcc in november?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 09:35

Bonna schreef:
Ik wordt altijd zo blij van de foto's van Jarvis Marinda! Wat een lekker ding is het.

Nathalie, ga je volgend jaar weer op kanoweekend met de jongens of ga je dan een van de andere vakanties doen met dogwalktrail?

Gaan er nog mensen kijken/meedoen met de kcm wan de wccn komend weekend, of die van de nwcc in november?


Ik ga komend jaar met DWT naar Oostenrijk! Heb er echt zoveel zin in

Ik ga niet naar de clubmatches dit jaar(voor het eerst!) Ik moet werken en ben al zoveel onderweg voor de obedience wedstrijden dat ik even keuzes moet maken :x

Suusje1986

Berichten: 1155
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 16:35

Wij gaan zondag wel even kijken! Weet nog niet precies hoe laat.

Ymediem
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Nederland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 16:22

Hoi allemaal.
Ik kom ook even in het topic mee kletsen. Heb lange tijd meegelezen.
Helaas hier geen Corgi.
Maar...
We zijn erover uit dat we voor een Cardigan willen gaan! Het zal onze eerste hond worden.

Nu is het alleen zo dat wij thuis nog 2 cavia's hebben en een hamster. Deze zijn gewend binnen te wonen. Kan dit wel samen?

En dan de fokker vraag. Kent een van jullie een goede, betrouwbare fokker rondom Noord-Holland?

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 18:22

Bonna schreef:
Ik wordt altijd zo blij van de foto's van Jarvis Marinda! Wat een lekker ding is het.

Nathalie, ga je volgend jaar weer op kanoweekend met de jongens of ga je dan een van de andere vakanties doen met dogwalktrail?

Gaan er nog mensen kijken/meedoen met de kcm wan de wccn komend weekend, of die van de nwcc in november?

Ik ben bij die van de NWCC. Moest een kopietje van stamboom mee sturen...
Afbeelding
Heb hem last-minute nog in elkaar geplakt :') Jarv zijn sloopavontuur toen 'ie een week of 15 was, was nog niet hersteld :')


Ymediem schreef:
Hoi allemaal.
Ik kom ook even in het topic mee kletsen. Heb lange tijd meegelezen.
Helaas hier geen Corgi.
Maar...
We zijn erover uit dat we voor een Cardigan willen gaan! Het zal onze eerste hond worden.

Nu is het alleen zo dat wij thuis nog 2 cavia's hebben en een hamster. Deze zijn gewend binnen te wonen. Kan dit wel samen?

En dan de fokker vraag. Kent een van jullie een goede, betrouwbare fokker rondom Noord-Holland?

Samen kan gewoon. Het is echter net als met elk ander ras; leren. Leren dat het erbij hoort, dat je het niet mag klieren, en er niet achteraan mag jagen :j
Qua fokker zou ik aanraden om je niet te binden aan een bepaald zoekgebied. Het is een investering waar je, met wat geluk, een jaar of 15 mee gaat leven. Ik woon in Friesland, maar was met alle liefde naar het ''verre zuiden'' gegaan als daar een fokker had gezeten die bij mij paste. Het heen en weer rijden is maar voor een korte tijd. De blijdschap van een juiste keuze, een hond en fokker die compleet bij jouw wensen passen, voor het leven :j

Cardigan fokkers aangesloten bij de cardigan club kun je hier vinden, die hebben een wat ruimere lijst:
http://www.wccn.nl/clubfokkers/

''Mijn'' fokker is helaas gestopt, dus qua adresjes en ervaringen zullen andere bokkers je vast wel helpen :D

Ymediem
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Nederland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 19:40

Tigress: je hebt ook helemaal gelijk wat betreft regio.
En super om te horen van de cavia's. Leren zal sowieso moeten in het begin vandaar dat een pup voor ons het beste lijkt

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:34

Hoi! Hoe is het met iedereen hier?
Hier is alles goed!


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:04

Nathalie wat heb je van die heerlijk knappe honden <3

Ik ga met Rea vrijdag flyballen. Ben echt heel benieuwd hoe ze dat gaat vinden.

Bambi1995

Berichten: 3148
Geregistreerd: 16-10-11

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:55

Zijn er hier ook mensen met pembrokes? En kunnen jullie mij dan misschien wat meer vertellen over het ras?

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:27

Niet geheel actief op bokt, maar omdat dit topic zo rustig verloopt kan ik het denk ik wel bij houden := :')

Ik heb sinds Juli een corgi cardigan teefje genaamd Eve, ook wel Evert genoemd.
Ze is vrij rank gebouwd, brutaal als een aap maar goud in hondenvorm <3

Ze is een paar keer bij de schapen geweest en gaat elke dag mee naar het werk, daarnaast slenteren we uren per week door de Bossen en maakt ze het liefst alles onveilig.

Ze is wel snel beledigd en onder de indruk echt een teef dus, dat had ik graag anders gezien maar ze leert daarintegen ook enorm snel en naast haar FRAP momenten is ze ook 24/7 in dienst als clown


Afbeelding