Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 23:07

Jup, 18 kilo schoon aan de haak :')

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:46

Hier ook alles goed :)

We beginnen over een week weer met het zomerblok. Rea gaat het druk krijgen. Naast de behendigheid gaan we ook flyballen en ze gaat met iemand anders een gehoorzaamheid cursus doen.

Tigress: wat voor een fit Challenger ben je aan het doen met jarv?

Thejoker: Eve is natuurlijk ook een teef en een stuk jonger nog. Rea heet tot ze 1.5 was ook rond de 11 kilo gewogen. Daarna is ze langzaam wat zwaarder geworden en nu ze 3 is is ze aardig uitgezwaard. Ze weegt nu 15 kilo.

Wij hadden zondag de onderlinge agility wedstrijden. We zijn met re jumping helaas gediskwalificeerd op de laatste hindernis. Ze liep wel echt heel fijn. Op het spel liep ze ook super en zijn we 2e geworden. Met vast parcours ook tweede, als liepen we daar echt verschrikkelijk. Mijn vriend was aan het filmen en ik had grote moeite om Rea bij mij in het parcours te houden. Die wilde elke keer naar mijn vriend toe. Komend weekend gaan we voor het eerst aan een debutanten wedstrijd meedoen. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:56

Bonna schreef:
Thejoker: Eve is natuurlijk ook een teef en een stuk jonger nog. Rea heet tot ze 1.5 was ook rond de 11 kilo gewogen. Daarna is ze langzaam wat zwaarder geworden en nu ze 3 is is ze aardig uitgezwaard. Ze weegt nu 15 kilo.

Vandaag Eve nog even gewogen en ze is nu 11.5, met vermoedelijk nog een lading zand onder haar buik :')

Vandaag heeft ze voor het eerst gezwommen met Jarvis als getuige :') , echt een opluchting dat ze dit wel echt leuk gaat vinden gezien ik deze zomer het suppen weer op wil pakken. Met animal event gaan wij sowieso even te water en bewust rondkijken voor een mooi passend canicross tuig.

Ik loop nu al hard met Eve en dit houdt ze keurig bij, maar misschien dat we her en der wat canicross/trail/dogsurvival willen meepakken. Vanaf april gaan wij weer lessen en daar heb ik ook mega veel zin in :9


Hoe ging je debutantenwedstrijd?

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:26

Afbeelding
Dappere dodo! <3

Afbeelding
Leuk beeld van verschil in maat naast elkaar :))

Ik heb echt een geweldige wandeling gehad vandaag! Eve is zo'n leukerd! <3
Jarv is helemaal uitgeteld, heeft al luid liggen dromen, en heeft genoten van het lekkers wat hij mee mocht nemen naar huis (kophuid, nomnom!). Hij heeft lol gehad vandaag! :D

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 22:05

Fijn dat Jarvis genoten heeft van zijn kophuid! Die van Eve ligt aangebroken nog in de auto :')

Het was inderdaad een grappig gebied om eens te wandelen!

Zit er nog steeds van te kijken hoeveel verschil er is tussen hun _O-

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:11

En dan maak je weer zo'n foto waarvan je je verbaasd over hoe je hond stiekem aan volwassener wordt :')

6 maanden, 2,5 jaar, bijna 3. Ik vond 'm een half jaar geleden al zo volwassen lijken _O- Hij begint nu duidelijk meer borst te krijgen :j
Afbeelding

Hoe is het met jullie viervoeters? :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:58

Jarv ziet er echt keigoed uit!

Hier gaat het goed met de heren.
We zijn nog altijd lekker aan het trainen. Volgende week weer een wedstrijd. Hopelijk gaat het goed, want Harley kan zich nog kwalificeren voor het NK. Zou leuk zijn ;)

Afbeelding


Afbeelding

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:52

Jarvis is een bonk!

Succes met Harley op de wedstrijd, gaaf dat jullie nog mogelijk naar het NK kunnen!

Eve en ik starten over 2 weken met hoopers, ik heb geen wedstrijdambities omdat ik zelf niet zo goed tegen zenuwen kan :') dus wij zien wel waar het ons brengt!

Volgend weekend in ieder geval lekker naar animal event, voor nu ziet het eruit dat we meedoen met flyball 2.0 en hoopers workshop :)

Ook gaan we de sup natuurlijk meepakken als het goed weer is en eventueel kano varen!

Verder wil ik graag een rundog tuigje gaan passen zodat we samen kunnen gaan canicrossen en/of dogsurvival!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:15

Suppen is zooo leuk!! Dat wil ik dit jaar ook zeker nog een keer gaan doen met de heren. Zij vinden dat ook echt prachtig.

Oh hoopers is ook echt leuk! Ik ga in juli een workshop volgen bij ons op de kc.


Dogsurvival staat hier ook nog op onze bucketlist!
Maar in juni eerst eens lekker naar Oostenrijk met Dogwalktrail.

Wij zijn pas begonnen met hardlopen. Dat is ook echt super leuk. En ik hoop dat een betere renconditie Clooney op wedstrijd ook gaat helpen. Hij moet daar best grote afstanden afleggen, maar is natuurlijk best log gebouwd waardoor het voor hem heel vermoeiend is.
Harley is een stuk atletischer gebouwd, die heeft daar veel minder moeite mee. Maar die mag ook gewoon mee hardlopen. Is ook nog eens goed voor mijn conditie :')

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:50

Ja ik was zelf al fanatiek supper, dus ik zou het onwijs leuk vinden als Eve gewoon mee kan! Ze vind het board off-water niet eng en het zwemmen zelf gaat nu ook supergoed!

Ik loop nu 6 km met Eve, ze is deze week gecastreerd en 3 dagen rustig aan gedaan/niets actiefs en alleen maar balansoefeningen.

Het helpt Eve enorm met haar snelheid, maar nu is zij enorm atletisch gebouwd en vrij rank voor een cardigan :=

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 16:36

Hé wat leuk, een Corgi topic! Waar ik nu officieel in mee mag kletsen :D

Sinds een week (& twee dagen) hebben wij een cardi, hij is nu tien weken.
Heerlijk pluizig monstertje is het! We noemen hem ook wel liefkozend piranha :=



Afbeelding


Dit is Cupra :D op papier heet hij Welshjewels Graff Blue. Een blue merle knul met één blauw en één bruin oog. Als jullie het leuk vinden kan ik later nog wel een betere foto van z'n koppie plaatsen.

Ik hoopte in de toekomst shows met hem te kunnen gaan doen, maar het lijkt er op dat hij fluf is dus dan valt dat af. Misschien dat ik dit nog laat testen, maar voor nu vind ik het minder interessant, de komende twee jaar starten we daar toch nog niet mee, evenals samen sporten. Eerst maar lekker (uit)groeien. :j

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:43

Ook Mira en ik zijn iedere zondag weer op het trainingsveld te vinden. Zijn nu nog bezig met gehoorzaamheid. Ze pakt het redelijk goed op. Alleen blijven vind ze heel lastig. We doen ons best en blijven door de weeks oefenen. Hebben nu ook een corgi vriendinnetje in de les die ze helemaal geweldig vind.
Wat mijn vriend en mij wel opvalt is dst mira voor haar leeftijd echt breedt en grof gebouwd is al. Ze weegt ook 15kilo maar is niet dik. Ook de dierenarts vind dat niet. Maar voor een teef is dit best aan het gewicht toch? Afbeelding
Veder is ze super vrolijk en gezellig een dag niet gelachen met haar is een dag niet bij haar geweest.

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:02

Spier weegt natuurlijk zwaarder dan vet en dat zou best van toepassing kunnen zijn op Mira.

Dinsdag kwam ik erachter dat Eve ondanks haar vele spieren toch nog redelijk wat buikvet had, dat is altijd wel een beetje, maar merk dat haar vlees wel wat vettiger is geworden in de loop van der tijd. Dus wij gaan weer regelmatig wisselen met merken. Eve weegt nu net 11 kilo :)

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:59

Welkom PureSG. Wat is Cupra een schatje <3 Zou jammer zijn als het een fluff is, als je showplannen had.

Anitas1994, wat leuk dat je zo lekker met haar bezig bent! De blijf oefening vinden mijn honden ook stom(en ik ook :') )
15kg voor een cardiganteef vind ik op zich nog best meevallen.
Mijn reuen wegen 17,3 en 18,3kg.

The Jokerr; Eve maar 11kg? Haha wat een verschil met mij reuen zeg!

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:01

Ja Eve is echt heel slank en smal voor een cardigan hoor. Ze is de helft van Jarvis :')

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:47

PureSG schreef:
Hé wat leuk, een Corgi topic! Waar ik nu officieel in mee mag kletsen :D

Sinds een week (& twee dagen) hebben wij een cardi, hij is nu tien weken.
Heerlijk pluizig monstertje is het! We noemen hem ook wel liefkozend piranha :=



[ [url=m/Rz2ini.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit is Cupra :D op papier heet hij Welshjewels Graff Blue. Een blue merle knul met één blauw en één bruin oog. Als jullie het leuk vinden kan ik later nog wel een betere foto van z'n koppie plaatsen.

Ik hoopte in de toekomst shows met hem te kunnen gaan doen, maar het lijkt er op dat hij fluf is dus dan valt dat af. Misschien dat ik dit nog laat testen, maar voor nu vind ik het minder interessant, de komende twee jaar starten we daar toch nog niet mee, evenals samen sporten. Eerst maar lekker (uit)groeien. :j


Wat een leukerd <3 Zo een zouden wij ook graag willen. Heb je lang op de wachtlijst moeten staan? Wie is de fokker?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:54

Wat een dotje PureSG! En welkom natuurlijk :)

Anitas, hoe oud is Mira nu eigenlijk? Er zijn een aantal fokkers die heel Grove honden fokken. En 15 kilo voor een volwassen teef zou sowieso best normaal zijn. Rea weegt nu ook 15 kilo maar is tot 1.5 ook best smal geweest en heeft tot haar 2e jaar maar tussen de 11 en 13 kilo gewogen. Het laatste jaar is ze echt nog aardig uitgezwaard.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:37

Mira is in februari 1 Jaar geworden. Dus nu 1jaar en 2 maanden. Ze is eigenlijk nooit een smalle reef geweest maar zeker in deze periode meeste met zijn zo smal om te zien naast haar.
Wat is Cupra een dotje om te zien. Vind het zo fijn dat het weer lekkerder weer is.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:58

Tova, hij komt bij Welshjewels ( http://www.welshjewels.nl )vandaan. Zijn vader is Duo Penotti vd Milligenhof en moeder is Welshclan’s Maggy May. Het was een nest van 8 pups waarvan, tot ieders verassing, er 6 blue merle's tussen zaten, waarvan 3 reuen. Wij wouden graag een blue merle reu, dus we hebben geluk gehad. :)

We hebben in z'n totaliteit zo'n 8 maanden gewacht, we hebben echt op het goede moment contact gezocht met de fokker (per toeval) en dus onwijs geluk gehad!

Ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit en hoe zwaar hij zal gaan worden straks. :)

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 18:13

Cupra is zoo leuk <3 Halfbroertje van onze Ginny! :D

Wie komt er trouwens 12 mei naar de wandeling van de WCCN? Wij zullen er hoogstwaarschijnlijk zijn met onze 2 meiden. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Enne 15 kilo is niet dik hoor. Ginny (de blue merle) weegt tegen de 20 kg aan :o Mag wel wat van af, maar zij is ook gewoon groot en breed gebouwd.

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:18

Wat een heerlijke foto's van jou meiden Jackytje. Gelukkig is Mira dus niet zo gek met haar gewicht. Liggen die van jullie ook zo graag op hun rug? Mira slaapt in haar mandje met haar pootjes omhoog. Sochtends voor ze eruit gaat ligt ze ook te kletsen en te rollen in haar mandje. Nog meer kletsers?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 22:51

Hier slaapt Harley ook het liefste op zijn rug. Clooney eigenlijk altijd plat op zijn buik of op zijn zij.

Kletsen doen ze hier ook graag! Clooney loeit altijd, net een mini koe soms :')

Afbeelding

Afbeelding

TheJokerr
Berichten: 2774
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 23:40

Ik vind Clooney en harley zo leuk! <3

Eve is veelzijdig := maar vaak een splooter!

anitas1994

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-10-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 15:30

Geweldige mand he ikke. Mira heeft precies dezelfde. Ik moet er altijd wel om lachen hoe mira praat. Die heeft hele verhalen ook naar andere honden. Andere mensen in het park vinden het dan weer raar en niet horen als ze al piepend en loeiend voorbij loopt

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 16:30

anitas1994 schreef:
Geweldige mand he ikke. Mira heeft precies dezelfde. Ik moet er altijd wel om lachen hoe mira praat. Die heeft hele verhalen ook naar andere honden. Andere mensen in het park vinden het dan weer raar en niet horen als ze al piepend en loeiend voorbij loopt


Ja, het is een super mandje. Eigenlijk alleen te klein :')
Het was oorspronkelijk Harleys puppymandje, maar Clooney ligt er supergraag in. Dus ik heb laatst maar een nieuwe gekocht, omdat de oude helemaal viezig was en ik hem niet echt schoon gewassen kreeg. Helaas is dit echt de grootste maat die er is.