Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 14:18

Waarom overdag een gewone warmte lamp?
Hier zijn alle terra's waar het kan verwarmd met donkerstralers achter een thermostaat en verlichting middels een led strip.
Zou dus aanraden een donkerstraler te nemen en een thermostaat, en dan vooral niet te weinig wattage.

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:33

Heb t nu zo gedaan,


Afbeelding

Zijn nu aan het proefdraaien, en tot nu te kloppen de temperatuur en rv perfect, zaterdag gaan we de boa waarschijnlijk halen

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 15:52

Kan het vanaf deze foto niet ziet, maar heb je de lampen goed afgeschermd?

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:55

Die waren nog onderweg


Afbeelding

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:31

Gelukkig ;)

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 16:29

Daar issie dan <3


Afbeelding

Lestrange01

Berichten: 2810
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 17:23

SharonIndezz schreef:
Daar issie dan <3


[ [url=m/JEAXBe.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd!! <3

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:47

Mooi dier

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:22

Hij heeft inmiddels al gegeten, blij mee. Lekker fel karaktertje ook :')

Hij ligt nu vanaf zonder verstopt onder de repti bark, zal die wel prettig vinden :')


Afbeelding

Momenteel zie je alleen zn neusje eronderuit komen, kei schattig <3

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 20:58

GreaseMonkey schreef:
Nog geen tijd gehad om te reageren, maar Hobbyboerin, ik vind je tafel echt zó verschrikkelijk cool!!!

Bedankt ben dr ook erg blij mee.

Heb nog wat foto's van een paar van onze dieren.

Wimpie
Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 08:59

Die laatste zou echt een fantastische advertentiefoto voor die luchtvochtigheidsmeter zijn. :P

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 18:58

Mijn egel is zondag nacht papa geworden van een 2ling <3 *\o/*
Afbeelding

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:21

Ohhhh een nestje kastanjes <3 <3 <3 :D Babyegels zijn altijd zo... eh... bijzonder. Die lieve koppies, en die schattige pootjes, en dan dat afweergeschut :=

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-19 19:41

:)) :=

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 15:39

Ohhh liefff <3

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:08

Hey ik heb nog even een vraagje. Mijn haakneus krijgt nu ongeveer 1 keer per week een pinkie, maar ik vraag me af of dit niet te weinig is? Soms geef ik hem er ook twee na elkaar, en die lijkt hij met gemak op te eten. Maar aan de andere kant hoor je dan ook verhalen dat de muis niet groter/breder mag zijn dan de omtrek van hun buik?
Ook wat betreft twee keer per week voeren, wat is beter? Soms merk ik wel dat wanneer ik 'te laat' voer (als in 's avonds in plaats van 's ochtends) dat hij zo geïrriteerd is dat ik hem bijna niet meer uit zijn terrarium kan halen.. :+ Hij is dan echt in een hangry mood zeg maar.

Dit is de meest recente foto (vorige week donderdag geloof ik, of de week ervoor). Hij ziet volgens mij niet te dun uit. Bijna dik vind ik zelfs, alleen is deze foto volgens mij voor het eten gemaakt aangezien hij hier onder zijn drinkbak lag.
Afbeelding

Dit is nog eentje van 6 maart.
Afbeelding

Hij ziet er denk ik wel goed uit, maar toch vraag ik me af of het misschien beter is om hem twee keer per week te voeren? Sommige mensen voeren maar 1x per week, maar hun zie ik vaak al baby muizen met haar voeren? Ook bij jonge haakneuzen, ik heb hem sinds 12 oktober, hij is nu dus iets ouder dan 6 maanden.

Wendy_Komen

Berichten: 6312
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 19:35

Hij is eerder te dik dan te mager, dus gewoon zo houden!
Mocht hij magerder worden en een maat groter nog niet lukken, zou ik eerder kiezen voor 2 tegelijk, dan 2x per week.

Lestrange01

Berichten: 2810
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 20:19

Veel slangen fokkers houden hun slangen te dik (hoe meer vrouwtjes slangen wegen hoe eerder ze broedklaar zijn dus veel slangen fokkers willen ze zo snel mogelijk naar een zo hoog mogelijk gewicht brengen). Terwijl het natuurlijk veel gezonder is voor slangen (en vrijwel iedere dier soort) om er "lang" over te doen om een volwassen gewicht te bereiken. Wat het beste is, is om uit te zoeken hoe vaak jouw slangen soort in het wild eet, en je daar een beetje aan vast te houden


Mensen denken bijvoorbeeld dat koningspythons elke week of om de week moeten blijven eten wanneer ze volwassen zijn (al weigeren ze dat vaak al op een volwassen leeftijd), Terwijl ze in het wild op die leeftijd elke 4/5 weken eten!

Het beeld dat wij hebben bij gezonde slangen is hierdoor vaak te dik. (Hoe lang ik wel niet heb gedacht dat mijn mannelijke koningspython ondergewicht had :') )

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:27

Mijn regiussen krijgen 1 a 2x per maand iets. Soms minder. Ik voer ook in groepjes. Mocht eentje dan niet willen, krijgt een andere slang eten. Ik vind het zonde ratjes voor niets te ontdooien. De jongere slangen krijgen wel vaker voer. Ik ga pas kweken als we een nieuw huis hebben dus mn vrouwen hoeven niet moddervet te zijn nu. En zo pakken ze ook makkelijker eten.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 10:31

Oké bedankt voor de reacties. :) Het is ook omdat hij nog maar één keer verveld is in de zes maanden dat ik hem heb, terwijl de rattenslang van mijn vriendin al heel veel velletjes verloren heeft.. :') Is natuurlijk wel een andere soort, maar toch.
Heb al regelmatig opgezocht hoe vaak/veel je een haakneus best kan voeren, maar ik kom meestal enkel het schema voor volwassen slangen tegen, maar ik zal straks nog eens proberen te vinden wat ze in het wild doen.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 11:34

Ik vind slangen zo mooi <3 Zou hier zó graag een tapijtpython nemen (Morelia spilota cheynei) maar mijn vriend vindt ze doodeng...


Gisteren heb ik hier onze kortstaartopossum man "Mango" een beetje yoghurt gegeven... Hij vond het zó lekker, hij dook er vol met zijn kop in :') Voorpootjes onder de yoghurt, achterpootjes onder de yoghurt, hele koppetje onder de yoghurt... en maar smikkelen. En daarna uitschudden en wassen: terrarium onder de yoghurt _O- Hij heeft ervan genoten zullen we maar zeggen :=

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:40

Ooh die jonge egeltjes zijn zo schattig.

Ik heb nu mn aquarium en twee terrariums in een stelling staan dr komt nu nog 1 terrarium tussen die haal ik zondag op daar komen franjeteenhagedissen in. Kan niet echt veel info over ze vinden dus als iemand hier wat info heeft graag. Ben al vast met een achterwand begonnen maar omdat ik erg last heb van mn bijholtes enz schiet het niet op.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:05

Opposum heb ik over gedacht om te nemen.
Maar gezien ze zo gevoelig zijn op geuren leek me dat geen goed idee hier in huis.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:55

Ach, op die egeltjes ben ik ook wel gevoelig O:) Zien ze alleen de laatste tijd wat veel, dus ik hou het lekker op reptielen :P

Wij zijn lekker de buitenspeeltuin voor m'n doosje aan het inrichten. Maak een kweektuin voor wilde planten voor pannenkoek en doosje krijgt zo'n vierkante meter met kasje er op. Kan ze lekker overdag buiten op jacht <3

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:46

wij hebben onze eerste slang gekocht <3 korenslang motley albino whitehead

heeft al gegeten *\o/*
Afbeelding

Afbeelding