Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:15

Lestrange01 schreef:
Pfff ik ben net naar de dierenarts geweest met mijn koningspythons. Dierenarts nog nooit een geslachtbepaling bij slangen gedaan, maar wilde het wel graag doen en het zou gratis zijn. Dus van mijn mannelijke slang weet ik 100% zeker dat het mannetje is (reptielenarts heeft het gecheckt een jaar terug), dus onze da zou hem als "vergelijkingsmateriaal" gebruiken voor mijn vrouwtje die nog niet gecheckt was. (Bij aankoop claimde de fokker dat het een vrouwtje was. Ik heb haar specifiek gekocht voor mijn mannetje om eventueel mee te gaan fokken).

Maar de dierenarts heeft gecheckt en volgens hem zou het waarschijnlijk toch een mannetje zijn... hij kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Hij gaat nu een fokker bellen die in de buurt woont zodat hij een geslachtbepaling kan doen, aangezien de fokker wel ervaring heeft.

Maar ik weet nu even echt niet wat ik ga doen als het een mannetje blijkt te zijn :=. Misschien verkopen.. ze is best verlegen, maar ik vind hem/haar wel lief en hij/zij is echt prachtig.. Maar ik heb denk ik geen plek om nog een derde slang (vrouwtje) erbij te kopen


Lol, punten voor het proberen. Heeft je DA richting de kop of richting de staartpunt gesondeerd? Als het richting de kop was dan weet je zeker dat ie maar wat uit zn nek banketstaaf ;) Wij hebben ook een ball die qua diepte van sonderen op 'aantal schubben' een twijfelgeval is. Je komt niet dieper, maar 't is net op schub 4-5. Maar heeft in 20j geen eieren gelegd, dus 't is dan maar een man.

Desty

Berichten: 5722
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:15

Hoe groot is de hij/zij? Want vaak op volwassen leeftijd kun je al een groot verschil zien in gewicht/grootte. Mannetjes blijven gemiddeld echt een stuk kleiner dan de vrouwtjes.

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:26

Hoppit schreef:
Lestrange01 schreef:
Pfff ik ben net naar de dierenarts geweest met mijn koningspythons. Dierenarts nog nooit een geslachtbepaling bij slangen gedaan, maar wilde het wel graag doen en het zou gratis zijn. Dus van mijn mannelijke slang weet ik 100% zeker dat het mannetje is (reptielenarts heeft het gecheckt een jaar terug), dus onze da zou hem als "vergelijkingsmateriaal" gebruiken voor mijn vrouwtje die nog niet gecheckt was. (Bij aankoop claimde de fokker dat het een vrouwtje was. Ik heb haar specifiek gekocht voor mijn mannetje om eventueel mee te gaan fokken).

Maar de dierenarts heeft gecheckt en volgens hem zou het waarschijnlijk toch een mannetje zijn... hij kan het niet met 100% zekerheid zeggen. Hij gaat nu een fokker bellen die in de buurt woont zodat hij een geslachtbepaling kan doen, aangezien de fokker wel ervaring heeft.

Maar ik weet nu even echt niet wat ik ga doen als het een mannetje blijkt te zijn :=. Misschien verkopen.. ze is best verlegen, maar ik vind hem/haar wel lief en hij/zij is echt prachtig.. Maar ik heb denk ik geen plek om nog een derde slang (vrouwtje) erbij te kopen


Lol, punten voor het proberen. Heeft je DA richting de kop of richting de staartpunt gesondeerd? Als het richting de kop was dan weet je zeker dat ie maar wat uit zn nek banketstaaf ;) Wij hebben ook een ball die qua diepte van sonderen op 'aantal schubben' een twijfelgeval is. Je komt niet dieper, maar 't is net op schub 4-5. Maar heeft in 20j geen eieren gelegd, dus 't is dan maar een man.


Richting de kop :wow:. Het was wel helemaal gratis hoor! Inclusief naar de longen luisteren, in de mond kijken. Het was voor hem ook even iets leren omdat hij het in de praktijk nog nooit gedaan heeft. Ik zal het wel even tegen hem zeggen :=


Desty schreef:
Hoe groot is de hij/zij? Want vaak op volwassen leeftijd kun je al een groot verschil zien in gewicht/grootte. Mannetjes blijven gemiddeld echt een stuk kleiner dan de vrouwtjes.


Ze is nog maar een jaar oud en ongeveer 450 gram. Ze is in 6 maanden maar 200 gram gegroeid (en dat liet mij twijfelen). Maar ze eet wel elke week, zelfs wanneer ze in vervelling is etc. Terwijl mijn mannetje een stuk minder gefocust is op voedsel. Ook is ze minder actief dan mijn mannetje, dus als ik daar naar kijk verwacht ik wel dat ze toch een vrouwtje os

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:29

De hemipenissen liggen in de staart, dus je moet naar de staartpunt sonderen :') Ach, gaat er om dat ie t toegeeft dat het geen expertise is, maar wel wil leren. Richting de kop sonderen, daar krijg je mest mee als je onderzoek wil doen. Maar dat leert ie van zelf :')

Lestrange01

Berichten: 2827
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 13:35

Hoppit schreef:
De hemipenissen liggen in de staart, dus je moet naar de staartpunt sonderen :') Ach, gaat er om dat ie t toegeeft dat het geen expertise is, maar wel wil leren. Richting de kop sonderen, daar krijg je mest mee als je onderzoek wil doen. Maar dat leert ie van zelf :')


Ik ga het denk ik wel even tegen hem zeggen, is wel handig dat hij weet wat er verkeerd ging :'). Maar echt man man man ik was aan het stressen! Ze was duur en ik wil haar zo graag houden, dus ik had een soort mini hartaanval.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:01

Na ja, als je t richting de kop doet, daar kan je echt heel diep in. Dus als je dat niet weet is het altijd een man omdat ze vaak wel weten dat 'diep' (4-7 schubben) sonderen een man is :')
Waar woon je?

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:21

Misschien een goede vraag om hier te stellen voor mij is t sinds pagina 1 meelezen zover, ik krijg een luipaardgekko.
Of het een man of vrouw is weet de verkoper niet het (:')) is al 5 - 7 jaar oud dus als het goed is kan ik wel of geen ballen zien zitten, mocht het een vrouw zijn ga ik haar door mn werk laten koppelen aan een ander vrouwtje die anders daar alleen maar in een curver zit.

Alleen vroeg ik me af met voedseldieren, voornamelijk krekels met calciumpoeder maar elke week naar de dierenwinkel kan maar is niet ideaal, gedroogd weet ik niet of ze t eten ( Iemand ervaring?) en met groter inkopen krijg je last van overlast ( denk ik)
Hoe doen jullie dat

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:44

Zelf een kweekje dubia oid opzetten

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:06

Ik zal er even naar kijken hoe of wat dat gaat, wat betreft reptielen heb ik zelf al redelijk wat kennis en achtervang bij werk maar dubia's kweken geen idee :')

Anoniem

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:10

Ik heb mijn angst voor slangen weer deels overwonnen :D
Afbeelding
Afbeelding

En wat zijn vogelspinnen gaaf :+:
Afbeelding

En zelf weer nieuwe Ovum erbij

Afbeelding

Moet duidelijk nog even groeien :')

Afbeelding
Afbeelding


Kennis van mij stond bij de Welkoop met zijn een deel van zijn collectie. En had nog een Ovum van hem te goed. Binnenkort eens bij hem thuis langs gaan.

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 13:59

Anke98 schreef:
Misschien een goede vraag om hier te stellen voor mij is t sinds pagina 1 meelezen zover, ik krijg een luipaardgekko.
Of het een man of vrouw is weet de verkoper niet het (:')) is al 5 - 7 jaar oud dus als het goed is kan ik wel of geen ballen zien zitten, mocht het een vrouw zijn ga ik haar door mn werk laten koppelen aan een ander vrouwtje die anders daar alleen maar in een curver zit.

Alleen vroeg ik me af met voedseldieren, voornamelijk krekels met calciumpoeder maar elke week naar de dierenwinkel kan maar is niet ideaal, gedroogd weet ik niet of ze t eten ( Iemand ervaring?) en met groter inkopen krijg je last van overlast ( denk ik)
Hoe doen jullie dat


Zelf een krekelkweek opzetten? Er zijn verschillende soorten in de handel, dan wel die nemen die hier in huis niet overleeft. :P

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:24

iemand een idee waar ik rouwgekko's zou kunnen kopen? Ben al een poos op zoek en zou dr twee kunnen kopen dus afspraak gemaakt en twee dagen voor ik ze op zou halen kreeg ik een berichtje, was hij ze vergeten appart te houden en waren ze dus al verkocht op een beurs. Balen vooral omdat ik er verder geen 1 kan vinden ook niet na wat advertentie's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 20:30

hobbyboerin schreef:
iemand een idee waar ik rouwgekko's zou kunnen kopen? Ben al een poos op zoek en zou dr twee kunnen kopen dus afspraak gemaakt en twee dagen voor ik ze op zou halen kreeg ik een berichtje, was hij ze vergeten appart te houden en waren ze dus al verkocht op een beurs. Balen vooral omdat ik er verder geen 1 kan vinden ook niet na wat advertentie's.

Ik ben hier ook benieuwd naar

julius_juut

Berichten: 3109
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:21

Oh, ik dacht dat die makkelijk te krijgen waren.

Heb je al oproepjes op facebookgroepen gezet? Groepen met reptielen en amfibieƫn?

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:45

julius_juut schreef:
Oh, ik dacht dat die makkelijk te krijgen waren.

Heb je al oproepjes op facebookgroepen gezet? Groepen met reptielen en amfibieƫn?


Dat dacht ik ook maar helaas, en ja ik heb al op verschillende facebookgroepen een oproep geplaatst. De afstand waar ik in zoek uitgebreid van Enschede tot utrecht van zwolle tot nijmegen.

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 19:37

Heb je al contact gehad met Zoo-Logisch in Utrecht? Heb altijd het idee dat zij veel contacten hebben

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:46

GreaseMonkey schreef:
Heb je al contact gehad met Zoo-Logisch in Utrecht? Heb altijd het idee dat zij veel contacten hebben


Bedankt voor de tip ik heb het neteen gevraagd.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 00:57

Weet iemand hier of je in nederland zware zavel kan krijgen ?

In belgie wel maar dan ben ik een aardige dot benzine en tijd kwijt.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:22

Nope, nog niet ontdekt. Ik neem - als ik er aan denk - altijd een zak of wat mee als ik naar mijn moeder op bezoek ga. Is ook mijn standaard verjaardagscadeau als er broertjes op bezoek komen :')

We hebben wel hier op het werk dat spul aangekocht voor kennels, was via een drafbaancontact van een oud-collega. Mogelijk als iemand contacten in de racewereld heeft dat die wel weet waar het te kopen is (hopelijk niet in bulk).

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 17:37

Dank je, ik vrees dat er niets anders opzit dan een alternatief zoeken :(

hobbyboerin
Berichten: 355
Geregistreerd: 19-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:17

hobbyboerin schreef:
GreaseMonkey schreef:
Heb je al contact gehad met Zoo-Logisch in Utrecht? Heb altijd het idee dat zij veel contacten hebben


Bedankt voor de tip ik heb het meteen gevraagd.


Jammer ook niet.
In Arnhem gevraagd in de reptielen winkel maar ook daar niet. Hij gaf aan dat een tjik tjak (huisgekko) ook kon. Weet iemand hier wat de belangrijkste verschillen zijn tussen een rouwgekko en een tjik tjak?

Daphne__
Berichten: 12499
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:12

hobbyboerin schreef:
Jammer ook niet.
In Arnhem gevraagd in de reptielen winkel maar ook daar niet. Hij gaf aan dat een tjik tjak (huisgekko) ook kon. Weet iemand hier wat de belangrijkste verschillen zijn tussen een rouwgekko en een tjik tjak?


En Bonder Exotics? In Zwolle?

Kun je vinden op facebook. Hij zit momenteel in Finland, maar is begin Januari weer terug :)

Wendy_Komen

Berichten: 6334
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:14

Ik heb dan in totaal 9 terra's, maar vind deze toch wel het leukst <3 Bak met slakken / miljoenpoten/ kevers en pissebedden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:18

Wendy_Komen schreef:
Ik heb dan in totaal 9 terra's, maar vind deze toch wel het leukst <3 Bak met slakken / miljoenpoten/ kevers en pissebedden.

[ [url=m/4PdiOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2n1uMq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S3uD0j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je dat allemaal bij elkaar in zitten? :D

En heb je totaal foto van die bak?

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:54

Ja heb ook nog een 60x40x40 die mss met wat klein onschadelijk en eetbaar gescharrel vol kan. Dus ik wil 'm ook wel graag volledig zien :)