Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:17

Kanji91 schreef:
Die tijdsduur klinkt indd niet gek. Vele komen alleen even in de ochtend en zijn zo weer weg. Enige jammere wat ik vind is dat het evenement dit aangeeft en iedereen zeikt over wat slecht geregeld.. Ze hebben nou eenmaal regels en kunnen ook niet alles zo voor t eerst alles 100% regelen. Vond alles top gedaan. En ja. Dat je eenmaal ver moet rijden en ze "laat" kwamen met het bericht dat je kaartjes nog kon kopen konden ze weinig aan doen.

December ligt denk ik indd aan hoe corona gaat. Al denk ik niet dat hij door zal gaan. Veel mensen die verkochten zeiden indd dat het te rustig was en weinig verkoop. Bij de knaagdieren was het helemaal sneu. Zowat niemand kwam daar.

Hier hebben we iig goed inkopen gedaan voor mn broer en mn schoonzusje der reptielen. En weer genoten dat het doorging. Ruimte vond ik niet heel erg haha xD Maar niet voor herhaling vatbaar puur voor de kopers.
Ikzelf heb 5 isopods gekocht. Armadillidium maculatum 'Zebra'.. vond ze zoo schattig. Staan wel bij hun :') Want hun hebben er meer spullen voor en ik nog huiszoekende :+ Haha
[ [url=m/0av7Vf.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oeh die zijn echt leuk!

@mvdende: leuk zo'n bioactief terrarium!

Heb dat van mijn varanen ook bio actief gemaakt. Mogelijkheid is wat beperkter omdat het een woestijnterrarium is, dus qua planten en pissebed/springstaart soorten beperkter wat die temperaturen aan kan (50 graden op de hotspot)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:10

@mvdende mag ik vragen wat je er voor betaald hebt ?

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:56

cherell0 schreef:
@mvdende mag ik vragen wat je er voor betaald hebt ?


Uhh, bak €20

Bodembedekking €15 voor een grote zak

Bladeren €2 voor een flinke zak. (Zeg maar nog geen 1% gebruikt nu, zijn gewoon NL bladeren, ontsmet)

€1,50 springtails €3 isopods

Dan de inrichting

€5 waterbakje
€3,50 stenen huisje (dacht 3,5 was iig niet heel duur)
€2 tak hout (Is dus krulwilg, paastak..)
€7 kurk, kleine noot "huisjes
€3 plantjes (einde dag, dus kreeg er een aantal gratis)

Verlichting/ warmte

€11 lampenkap
€6 fitting
€5 lamp

In totaal kom ik dan uit op €84 (oeps, meer dan ik verwacht had :+ , niet goed opgelet tijdens het kopen)

Animal

Berichten: 8447
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:11

Wij hebben Houten over moeten slaan. Kochten 3 weken geleden een mooie volwassen 0.1 enchi lesser pastel clown koningspython van een goede kweker, maar na 3 dagen ontdekten we wat overmatig slijm in haar bek. Bleek het nidovirus te zijn. Eerste test was negatief (afgenomen door normale dierenarts, reptielenarts was net op vakantie), dus gingen we op advies van het BO met antibiotica aan de slag. Toen dat niet aansloeg nog een BO laten doen en toch ook besloten om voor de zekerheid nog een PCR in te zetten op het Nidovirus. Helaas positief.

Aan het beestje was verder niks te zien, behalve wat overmatig slijm als je in haar bek keek. Had deze zomer nog eieren gelegd, vrat als een malle.. Vervelde goed en was erg krachtig en levendig. Geen slijm buiten haar bek, geen gekke geluiden of niezen. Ze was zowel genotypisch als fenotypisch prachtig! Eeuwig zonde!

Nu maar hopen dat de rest straks negatief test. Wil voor volgende week een afspraak maken. Nu eerst even alles ontsmetten en opruimen. De dieren zaten wel een stuk bij elkaar vandaan en we hebben de nidoslang omdat ze nieuw was wel heel met enorme nadruk op hygiëne benaderd, maar je weet het maar nooit.

De kweker heeft helaas alle kweekdieren moeten ruimen. Hij had een steekproefje van 3 dieren laten testen en deze waren alle 3 positief. De nakweek zit in een andere ruimte en wordt strak in de gaten gehouden. Wanneer daar verschijnselen komen moet ook alles geruimd worden. Heel droevig allemaal ;(
Vooral ook omdat hij juist heel erg bezig was om insteek van ziekten te beperken. Nieuwe dieren gingen altijd in quarantaine en werden getest.

We hadden eigenlijk nog een mooie dame gereserveerd die we in Houten zouden oppikken. Maar met Nido in je collectie ga je toch maar niet naar een beurs en haal je ook geen nieuwe dieren binnen.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:50

In mijn ogen heb je te veel voor je bak betaald.


Balen van de nido... het is een sluip mordenaar.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:15

cherell0 schreef:
In mijn ogen heb je te veel voor je bak betaald.


Balen van de nido... het is een sluip mordenaar.


Tja, ik wilde graag bioactief.

En dingen zoals lampen enz en inrichting zijn natuurlijk ook niet gratis.

Ik heb het wel heel erg budget gedaan.

Als je alleen de lamp en bak optelt, ben je al €42 kwijt.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:26

Mijn man verkoopt terrariums (mooie kwaliteid voor een klein prijsje)
Met dubbele beluchtig.

Vandaar dat ik weet dat je voor het terra opzich teveel betaald hebt, zeker gezien deze dus in gebruikte staat is.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:40

cherell0 schreef:
Mijn man verkoopt terrariums (mooie kwaliteid voor een klein prijsje)
Met dubbele beluchtig.

Vandaar dat ik weet dat je voor het terra opzich teveel betaald hebt, zeker gezien deze dus in gebruikte staat is.


Ik vond €20 voor de bak alleen best een goede prijs.

Alles behalve die €20 voor de kale bak heb ik natuurlijk zelf erbij gekocht.

Voor welke prijs verkoopt je man dan een kale glazen terrarium? Mag ook via pb.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:42

Ik vind het eigenlijk ook wel een nette prijs, hoe groot is je bak?

Voor mijn kale glazen terrarium heb ik heel wat meer betaald :P

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 18:33

Dat vind ik voor een kale bak eigenlijk maar heel weinig geld. :P Wat vraagt je man er dan voor cherell0? Want op zich zou ik best een keer mijn verbouwde aquaria willen vervangen door bakken met deurtjes voor en betere verluchting.

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:17

julius_juut schreef:
Dat vind ik voor een kale bak eigenlijk maar heel weinig geld. :P Wat vraagt je man er dan voor cherell0? Want op zich zou ik best een keer mijn verbouwde aquaria willen vervangen door bakken met deurtjes voor en betere verluchting.


Op www.fatbobsexotics.nl staan maten en prijzen.

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:25

cherell0 schreef:
julius_juut schreef:
Dat vind ik voor een kale bak eigenlijk maar heel weinig geld. :P Wat vraagt je man er dan voor cherell0? Want op zich zou ik best een keer mijn verbouwde aquaria willen vervangen door bakken met deurtjes voor en betere verluchting.


Op https://www.fatbobsexotics.nl staan maten en prijzen.


Sit is niet beschikbaar...

Edit:

De .com versie van de site doet het wel.

Mijn terra is 45x30x31

Op jouw site wat het dichtst bijzijnde formaat is 40x30x30 en kost €28.

Zoveel verschil zit er dus niet in. Het terrarium wat ik heb meegekregen stond ook appart van de andere terra's, de verkoper wilde er kennelijk graag vanaf.

Mijn fout om niet eerst goed te controleren.

Maar ik heb het probleem gefixed en het werkt zo ook.

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:38

Afbeelding

Afbeelding
Mijn nieuwe aanwinsten

Afbeelding
Vanaf morgen komt deze er ook nog bij


Ik had er al 1 zittenden nu dus zometeen 4 slangen
Deze had ik al:

Afbeelding

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:42

Oeh mooie gututa's! Die bovenste kleur was samen met een wildkleur mijn eerste slangen, nu alweer 20 jaar geleden. Zet je ze bij elkaar?

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:53

Mariska_28 schreef:
Oeh mooie gututa's! Die bovenste kleur was samen met een wildkleur mijn eerste slangen, nu alweer 20 jaar geleden. Zet je ze bij elkaar?



Die 2 die ik heb gehaald vandaag zijn mannen.
De donkere die morgen komt is geslacht van onbekend.
En de onderste die ik al had is een vrouw ( heeft al eens onbevrucht ei gelegd)

En ze komen idd bij elkaar

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:10

Mooie kleurtjes!

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:25

Mijn dierenwinkel waar ik normaal voedermuizen diepvries bestel kan hier slecht tot niet aankomen. Waar bestellen jullie online?

mvdende

Berichten: 5692
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:30

sandorra schreef:
Mijn dierenwinkel waar ik normaal voedermuizen diepvries bestel kan hier slecht tot niet aankomen. Waar bestellen jullie online?


Ik bestel online de jumbo muizen bij Dogmeat.nl.

Ik laat het niet verzenden, maar ga het altijd afhalen, tegelijk met een aantal kg vlees voor de hond. Ik woon er dan ook ongeveer 2km vandaan.

Verder haal ik mn pinkys en fuzzys vaak bij Avonturia de Vogelkelder in Den Haag.

Deze haal ik vaak af als ik bij mn ouders ben, dan ben ik daar in de buurt. (Of ik laat mn ouders ze halen en meenemen naar mij)

Met verzenden heb ik dus geen ervaring.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:43

sandorra schreef:
Mijn dierenwinkel waar ik normaal voedermuizen diepvries bestel kan hier slecht tot niet aankomen. Waar bestellen jullie online?


Waar woon je? Mocht het in het utrechtse zijn, heb ik nog wel zeker een stuk of 20-25 waar ik eigenlijk niets mee ben. Gehannes met bestellen door de dierenwinkel en mijn vriend die afgerekend heeft zonder nadenken.

sandorra

Berichten: 4027
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:30

Ik woon in Drenthe dus is aardig uit de richting

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:45

sandorra schreef:
Ik woon in Drenthe dus is aardig uit de richting

Ik bestel ze bij www.gelukkigdier.nl en haal ze af bij haar thuis in Schoonebeek. Ze bezorgen ook.

Nienke98
Berichten: 1046
Geregistreerd: 28-02-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 17:44

Hallo bokkers, ik hoop dat jullie mij met een vraag kunnen helpen!
Ik dacht ik stel 'm eerst hier voordat ik een nieuw topic open.

Ik overweeg om in de nabije toekomst een slang aan te schaffen. Het liefste wil ik er eentje die niet extreem groot wordt, want ik heb geen plek voor een mega terrarium, dus viel mijn keuze op de Nelsons melkslang (Lampropeltis triangulum nelsoni)
Ik heb nog geen ervaring met reptielen houden en ik begreep dat deze soort een goede keuze is om mee te beginnen.

Ik kom er alleen niet uit hoe groot een terrarium moet zijn. Het liefste schaf ik een terrarium aan dat geschikt is voor een volwassen slang, zodat ik later niet meer hoef te wisselen. Nu kom ik vooral tegen dat een grootte van 90 bij 60 cm ongeveer wel groot genoeg zou, klopt dit? Ik heb in m'n hoofd dat slangen die in van die rekkensystemen gehouden worden vaak veel kleiner zitten, maar mijn ruimtelijk inzicht is niet echt goed.
Kan zoiets bijvoorbeeld ook?
https://www.reptilecentre.com/vivexotic ... 624849.htm

Verder vroeg ik me af waar ik het terrarium het beste kan plaatsen. Ik woon zeker nog een jaar of twee thuis en heb plek op mijn kamer, maar ik kan het terrarium eventueel ook in de woonkamer kwijt. Ik denk dat mijn kamer een rustigere omgeving is voor de slang, maar ik weet niet of het handig is om een slang op je slaapkamer te houden. :'). Ruiken ze?

Dan vroeg ik me ook af waar ik het beste een slang vandaan kan halen en waar ik op moet letten. Dierenwinkels vermijden denk ik?

Animal

Berichten: 8447
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:24

Koningsslangen zijn naar mijn mening wel goede beginnersslangen. Het zijn zeer goede eters en zijn niet heel veeleisend qua verzorging.

Ze zijn lekker actief en daardoor ook leuk om naar te kijken. Qua hanteren zijn ze makkelijk, maar wel een stuk actiever tov bijvoorbeeld een koningspython. Ook willen ze nog wel eens wat happening zijn omdat ze alles voor eten aanzien :)

Die van ons wil nog wel eens in zichzelf happen, want ze ruikt zelf natuurlijk naar slang en ze lusten ook wel slangen :')

Qua terrarium voor een volwassen koningsslang kun je beter kijken naar 1.20 meter bijvoorbeeld. Ze zijn erg actief en worden ook wel redelijk lang. Koningsslangen zet je niet makkelijk té groot. Wij hebben de onze laatst geupgrade naar een terra van 150x50x50. Die hadden we leeg staan en hebben haar eerst in een 90x50 gezet. Dit vonden we wel echt aan de kleine kant. 150x50 werkt stukken beter voor haar.

Qua plaatsing zou ik een rustige plek uitzoeken, bij voorkeur op een schaduwrijk plekje. Als je het terrarium in de zon zet kan het erg snel opwarmen ondanks de thermostaat. Ook houden slangen veelal niet van veel licht. In ieder geval de meeste beginnersslangen niet.

Ze stinken niet, je ruikt ze amper. Tenzij ze gepoept hebben, dat ruikt wel stevig. Hier weet ik al zodra ik de woonkamer in kom lopen dat er eentje gepoept heeft. Gelukkig poepen ze niet zo vaak en als je het opruimt is de geur ook weg.

Dierenwinkels vermijden inderdaad. Beter kun je een slang bij een kweker kopen.

Ik ben zelf trouwens begonnen met een koningsslang. Wij hebben een californische. Mijn voorkeur ligt wel bij koningspythons. Mijn vriend daarentegen is wel fan van lampropeltis soorten, omdat ze wat actiever zijn en op je reageren wanneer ze je zien.

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:08

Hallo!
Zijn hier nog wat mensen actief?
Ben op zoek naar wat informatie en tips over aanschaf enzo

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:17

fleurtjeuh schreef:
Hallo!
Zijn hier nog wat mensen actief?
Ben op zoek naar wat informatie en tips over aanschaf enzo


Ik lees in het algemeen alleen nog mee. Maar heb nog steeds wat vreemde huisdieren.

Het ligt eraan waarover je informatie zou willen hebben.