Het windhonden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93


Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:27

Hoi!! Mag ik me hier ook melden? Het is voor het eerst dat ik dit topic tegenkom. Wij zijn sinds een jaar ook trotse eigenaren van onze eerste Whippetmeisje, Oak Yard’s Quick Silver a.k.a. Betsy. Wat een heerlijke hondjes zijn het. Voor alle activiteiten is ze te porren, maar hardlopen, apporteren en zwemmen zijn favoriet. Doet er iemand van jullie aan flyball met een windhond?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:30

Wat een leuke dame! :D

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:05

Wat een knap Whippet meisje <3

Hier de prinses:
Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:45

Wat een prachtig dier is het. Accepteerde ze de mouwtjes aan haar truitje direct? Ik heb er altijd een beetje angst voor dat het scheuren wordt hier.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 21:14

Mloui, wat een knapperd! <3
Ik kan nog niks zeggen over activiteiten, maar mij lijkt flyball erg leuk, misschien later kijken of Cooper er ook zo over denkt. Als hij ouder is gaan we eerst in ieder geval een keer naar de renbaan.

Limoen, mooierd is ze <3
Waar haal je zulke leuke truitjes vandaan?

Vorige week voor t eerst met Cooper op t strand geweest, zoals we al hadden gedacht hij vond t geweldig in t zand, en lekker jagen op alle vogels!

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:28

Haha :') Ik ben nog steeds op zoek naar een mooi truitje voor haar. Dus dit is een oude van mijzelf _O-

Ze accepteerde het direct ja :j

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:38

Wat een leuke foto's van Zahra en nog een Whippet dame! Ik wil graag flyball of agility gaan doen. Canicross lijkt me ook leuk.

Ik ga als Troy wat ouder is kijken voor een winterjas bij amazing dog gear of galgoshop Boaz. Hoor van beiden goeie dingen.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 16:40

Ik vind de jasjes en truitjes vaak zo lelijk :=

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:11

Ik heb van de week besteld bij ‘the trendy whippet’ in de UK. Super service, alleen wel vrij hoge verzendkosten.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:55

Oh haha lol, ik denk dat ik misschien ook wel wat uit de kast kan trekken voor Cooper, vind truitjes zo leuk <3
Ik heb nu deze jas voor Cooper, vind m wel leuk staan, maar hij groeit er snel uit :') heb m alleen voor als ie niet veel in beweging is maar wel buiten.
Afbeelding

Is dat een beetje op te meten welke maat je moet hebben als je hem besteld via internet?
Edit, ik heb even gespiekt bij the trendy Whippet en daar zitten wel leuke dingen tussen!

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:53

Ze hebben instructies hoe en waar je exact moet meten en bij elk item staat de range in zowel inch als cm per maat. Kan bijna niet mis gaan als je goed meet!

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:57

Troy heeft nu 2 truitjes van 51degreesnorth. Erg goeie kwaliteit en leuke teksten. Niet heel warm maar met de koude temperaturen doe ik ze over elkaar.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:52

Galaika schreef:
Wat een leuke foto's van Zahra en nog een Whippet dame! Ik wil graag flyball of agility gaan doen. Canicross lijkt me ook leuk.

Ik ga als Troy wat ouder is kijken voor een winterjas bij amazing dog gear of galgoshop Boaz. Hoor van beiden goeie dingen.


Ik heb een super fijne dikke jas van dog gear, bij Petizo of windhondenwebshop gehaald. Galgoshop-Boaz heeft ze ook, alleen zijn ze wel prijzig, zeker in de grote maten.

dejoni

Berichten: 499
Geregistreerd: 13-01-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 22:32

Wij zijn hier heel tevreden met de jasjes van Amazing Dog Gear :)

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:40

Hoi! Hoe is het hier met alle windies?

Met onze meneer gaat het erg goed. Vandaag zijn we voor het eerst naar een losloopweide geweest, daar kon hij rennen en spelen met andere honden. We durfden eerst niet omdat we bang waren dat we hem niet meer te pakken kregen maar hij luisterde fantastisch. Er was nog een Whippet. We denken ondertussen wel dat Troy een kruising met greyhound of galgo is. Hij is enorm groot en zwaarder gebouwd. De andere whippet daar was 7 maanden en 9 kilo. Troy is nu 5 maanden en weegt bijna 16 kilogram. Op de hondenschool mogen we door naar de volgende groep. Hij is geweldig!


Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:49

Wat een leukerd is Troy! Heb je een idee van zijn schofthoogte? Lijkt me idd geen zuivere Whippet, met dat gewicht, dat is al zwaarder dan een gemiddeld volwassen reutje. Maar dat maakt hem niet minder leuk!

Betsy doet het heel goed. Alleen nog steeds niet loops geweest en ze is nu 17 maanden.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 16:52

Wat grappig. Hij is inderdaad groot. :j Hij is al bijna Zahra voorbij := Zahra is een Saluki van 70 cm hoog :') Die weegt 18/19 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:26

Wij hebben een Spanjaard in huis, waarvan wij denken dat er wat windhond in zit. Ik ben zelf totaal niet thuis in de windhonden (ik ben meer een herder liefhebber :o), daarom kom ik hier in stilte meelezen als dat mag :)

Dit is onze Gocha, niet echt de beste foto wat betreft haar bouw en uiterlijk :')

Afbeelding

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:10

Zahra is zo mooi! Die uitstraling, wauw zeg!

Net even Troy's schofthoogte gemeten, ongeveer 50 cm.

Gocha is ook mooi, zie er zelf wel windhond in.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:13

Ik dacht ook al zoiets gelaika, Cooper is nu pas 10 kilo is :')
Leuk dat hij t goed doet op de hondenschool! Heb je later nog plannen om met m te gaan doen?

Zahra is nog steeds mooi <3
Krijg jij ook altijd commentaar dat je hond te weinig te eten krijgt?
Ik krijg vaak commentaar, of dat mensen tegen elkaar zeggen dat hij te weinig eten krijgt :')

Classic, mooie hond, moet zeggen dat ik er geen windhond in zie?

Cooper gaat goed hier, paar weken terug was hij even niet zo lekker, maar nu weer helemaal de oude.
Vorige week 2 nachtjes weg geweest, hij vond t heerlijk!

Kleine puber
Afbeelding

Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:13

Wat een boevig hoofd heeft Cooper, heel leuk! En Zahra is weer prachtig zoals altijd.

Wij krijgen ook wel eens opmerkingen over de lichaamsconditie, maar verre weg de meeste opmerkingen zijn vol verbazing over de snelheid die ze ontwikkelt als ze losloopt en alle andere honden voorbij sjeest (terwijl ze de buitenbocht neemt).

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:59

Ja echt zo'n puntertje is het nu

Jaa dat is inderdaad wel t meeste! Cooper wil altijd dat andere honden m achterna gaan rennen, hij blijft uitdagen :') bij jouw ook dus!
Blijft mooi die verbazing van andere mensen

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:09

Hoe gaat het met alle knappe windhonden hier? Betsy is ein-de-lijk loops geworden. Laat het broekje gelukkig goed zitten.

Saaarr

Berichten: 1055
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 13:32

Ah, nu toch eindelijk dus!

Met onze puber gaat t goed!
We genieten van onze wandelingen, hij wil t liefst alleen maar rennen. Gelukkig blijft hij niet meer zo hangen bij andere honden, even spelen en rennen en hij komt weer achter ons aan.
Met dit weer wil hij alleen eigenlijk liever binnen blijven.
We moeten m echt gaan halen als we naar buiten gaan, hij blijft gewoon op de bank liggen :')

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 08:35

Ik kom hier even inbreken :). Over een paar weken krijgen wij een galgo pupje en ik zou graag wat tips krijgen.
Bijvoorbeeld over wat beter is ; een halsband of tuigje en wat jullie doen om de hond te laten rennen wanneer hij niet los kan. Heb je dan een lange riem oid?
Ik ben al jaren weg van dit ras en kan niet wachten :)