Het grote gerbiltopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 15:55

Ik heb ook 3 gerbils! Bubbles, Buttercup en Blossom. :)) Het zijn 3 zusjes, eerst heetten ze Bubbles, Smokey en Sophie, maar vond het toch leuker ze naar de Powerpuff girls te vernoemen. :')

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:01

Haha dat werkt inderdaad ook Jolien :P maar kunnen ze dan niet alsnog aan het flesje gaan knagen?
Ik hb een mailtje terug gekregen en ze heeft meerdere kleintjes zitten :)!

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:13

Ik heb een glazen fles in een roestvrijstalen houder maar uit die houder zijn hapjes genomen :P

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:24

:O Die beesten knagen echt overal op!

Hoe hebben jullie het flesje dan in/aan de glazen bak vastgemaakt?

Colorado
Berichten: 4209
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:29

Ik heb gewoon een plastic flesje dat ik al jaren voor mijn muizen gebruik aan de glazen bak gehangen met een ijzerdraadje en plakband, niet echt aangevroten, ja, een beetje bij het tuutje en het plakbandje is verdwenen :') Ach, het ding hangt nog steeds en werkt prima! Heb het zandbakje overigens ook met een ijzerdraadje aan het glas hangen, zo raakt hij tenminste niet bedolven onder de bodembedekking/kwijt en doen ze er wat langer meer dan 5 minuten :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:37

Geen topics over gebils gevonden? :')

Ik heb er zes, beetje toevallig zijn ze bij mij terecht gekomen maar het gaat best goed nu :D Twee mannen vier vrouwen, heel gezellig :) (niet bij elkaar natuurlijk := )

Ze heten Gideon, Garruk (mannen), Liliana, Chandra, Nissa en Elspeth (vrouwtjes)

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 16:59

Even off-topic

@Magrathea
Je geeft me met die eerste zin het idee dat je me wil opeten :wow:

Nu weer on topic

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:05

JEEJ :D Ik heb zojuist een mooie bak van 80 x 35 x 40 op de kop getikt voor mijn gerbies :D nu eens even op gerbil.nl naar leuke accesoires kijken :D Heerlijk, zo'n project!

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 17:21

Afbeelding


Dit zijn Strijder en Wrotter. Het zijn broertjes en 3,5 jaar. Helaas zitten ze nu apart aangezien Strijder het idee kreeg om Wrotter aan te vallen.
Beide zijn ze helemaal gek op de wollen sokken van mijn vriend :j . Zodra die in het aquarium komen gaan ze als een gek los om de sokken uit elkaar te trekken, en een huisje van te maken.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:25

Mooi aquarium heb je! En ik vind de kleur van je gerbil ook erg mooi :)

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:33

Pas je trouwens wel op met de wol? Ze kunnen het op eten en er in stikken of zichzelf ermee ophangen ;)

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:52

Zitten ze nu voor altijd alleen? Leuke gerbil wel, mooi kleurtje.

Hoe groot is je aquarium (ziet er erg klein en kaal uit, maar misschien vertekend de foto) ? Wol is idd gevaarlijk spul.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:06

Bak ziet er inderdaad wel klein uit zo, maar wel leuk ingericht met dat touw :) wat zijn de afmetingen van je bak?
Ik heb zin in woensdag!!

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:10

EllaBellaah schreef:
Haha dat werkt inderdaad ook Jolien :P maar kunnen ze dan niet alsnog aan het flesje gaan knagen?
Ik hb een mailtje terug gekregen en ze heeft meerdere kleintjes zitten :)!


Jawel, ze kunnen wel knagen aan het flesje, maar gelukkig doen ze dat niet!
Ze krijgen (bijna) elke dag een doosje of een eierdoos om op te knagen, dus daar vermaken ze zich prima mee :=
Ik had eerst een molentje, zo'n flying saucer (?), maar die knaagden ze idd wel helemaal kapot....
Die heb ik er dus maar weer uitgehaald :=

Oooh leuk zeg! Neem je er woensdag meteen 2 mee?

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:11

Is er trouwens een reden waarom mensen hun bak vaak maar met een heel klein laagje vullen? Ik heb het zelf tot ruim halverwege liggen (zie foto hier ergens) en ik vind het zo fijn voor de gerbils. Volop tunnels graven enzo, echt een dagbezigheid.

Zaagsel kost toch niet zoveel?

xJolien

Berichten: 4552
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:19

Vraag ik me ook af BraveSpots! Hier ligt er aan de ene kant van de bak zaagsel tot aan de rand, en aan de andere kant iets minder (het loopt een beetje af). Heerlijk hoe ze gangen graven enz!

Damelza

Berichten: 4682
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Egmond-Binnen

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:24

wij doen er altijd wat minder in omdat we er veel kartonnen doosjes ingooien waardoor het vanzelf steeds hoger wordt :j en we doen er vaak een plukje hooi bij. Maar alsnog zit er wel lekker veel in. Ze hebben wat te graven, maar knagen vinden ze leuker

BraveSpots

Berichten: 7634
Geregistreerd: 16-10-04
Woonplaats: Brugge (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:35

Hier groeit de hoop ook aan met karton en hooi, maar dan haal ik er soms een handje uit als het echt teveel word.
De bruine is hier ook een knager, maar toch is ie regelmatig tussendoor bezig met tunnels.

Misschien ligt het wel aan mij hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat de gerbil van rixtb de hele dag iets leuks heeft te doen. In z'n eentje natobene.

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:42

Die van mij hebben niet zo heel veel omdat mijn kamer dan in 2 dagen een Gerbilkooi word met die *** schuifdeurtjes :P daarom spaar ik ook voor dat Gerbilarium dan kan er veel meer in.. maar nu vervelen ze zich ook niet hoor genoeg te doen! :D

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:48

Ik heb chipsi besteld, dat stoft minder en ik kan niet zo goed tegen stof, mij is aangeraden om zowat het hele pak er in te gooien en wat hooi er bij. Als je dan inderdaad zoals Jolien zegt er een paar keer een wc rol of doosje of wat dan ook er in gooit (een paar wc papiertjes oid) dan mixen ze het zelf wel en hebben ze een mooie dikke laag.
@Jolien, misschien werkt deze wel voor ze? Werd mij iig wel aangeraden :) Ja woensdag komen dr 2! Komen als het goed is uit hetzelfde nest of ze zijn al gekoppeld als ik ze krijg. Vanavond zou ze me uitgebreid terugmailen dus ik ben benieuwd! (ben je me trouwens weer vergeten een berichtje terug te sturen :=?)
http://www.gerbil.nl/winkel.php?id=76&pid=162

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:55

Ik ben nu ook op gerbil.nl spulletjes aan het kijken voor mijn nieuwe bak! Ga dinsdag de nieuwe bak ophalen en wil er sowieso graag 1 plateau inkitten, misschien zelfs wel 2 :)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:07

maar op hoor ik had ineens veeeel te veel spulletjes in mijn winkelmandje op die webshop :P dus moest ik maar weer uitkiezen en de helft weg doen :P ik heb van die webshoo chipsie bodembedekking, hooi, gewoon voer, zonnebloempitjes, van die tarwetrosjes, drinkflesje+metalen houder, laddertjes, slaap kokosnoot op pootjes, gerbilzand, een boomstammetje die ze zelf verder kunnen uithollen en dat was het geloof ik :+ ohja! Een loopradje! Ik ben 17 mei jarig dus mocht ik nog wat nodig hebben vraag ik het gewoon voor mijn verjaardag :) mijn moeder begint nu toch wel nieuwsgierig naar ze te worden :P

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:11

EllaBellaah schreef:
Ik heb chipsi besteld, dat stoft minder en ik kan niet zo goed tegen stof, mij is aangeraden om zowat het hele pak er in te gooien en wat hooi er bij. Als je dan inderdaad zoals Jolien zegt er een paar keer een wc rol of doosje of wat dan ook er in gooit (een paar wc papiertjes oid) dan mixen ze het zelf wel en hebben ze een mooie dikke laag.
@Jolien, misschien werkt deze wel voor ze? Werd mij iig wel aangeraden :) Ja woensdag komen dr 2! Komen als het goed is uit hetzelfde nest of ze zijn al gekoppeld als ik ze krijg. Vanavond zou ze me uitgebreid terugmailen dus ik ben benieuwd! (ben je me trouwens weer vergeten een berichtje terug te sturen :=?)
http://www.gerbil.nl/winkel.php?id=76&pid=162


NEEM DAT WIEL ALSJEBLIEFT NIET! _O- ik heb er ook een ( kijk op mijn foto paar pagina's terug ) en hij piept als een gek! :')
Laatst bijgewerkt door Maleficent op 29-04-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:15

kan toch ook aan jou loopwiel liggen? Is hij niet ergens verbogen? Ik heb ook van heel veel mensen gehoord dat hij amper lawaai maakt, sommige doen er wat olijfolie tussen zo af en toe.

Maleficent

Berichten: 1340
Geregistreerd: 16-02-12
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:19

Olijfolie? := Die van mij piept zo hard dat als je op de trap staat en de deur is dicht je dat ding nogsteeds hoort :=