Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 12:00

jep, gaat om een klein winkeltje wat gaat sluiten hij verkoopt dingen voor slangen en ook slangen, hij had er eerst nog wat meer en die zaten wel in een wat grotere bak, dit zijn een van de laatste die over zijn en hij komt ze niet kwijt, dus ik mag ze voor heel weinig/gratis overnemen, hij heeft ook nog wat muizen maar die gaan naar de slang

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:26

Oeh, een labbak. Wat sneu.
Zijn ze wel tam?

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 17:40

Nee helaas niet, ik ga ze volgende week waarschijnlijk wel ophalen :D

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 07:26

Oof zo’n bak, brrr :=
Daar had mijn ex-baas bij de uilenkwekerij altijd zijn moeder-ratjes met rittens in %)

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:12

Kunnen niet eens rechtop staan... :(

Ik heb zaterdag de ratjes opgehaald trouwens, van Pettings. Maar pfff ik durf niet zo goed (eerste drie rittens) want ben bang dat wat ik doe (vanuit andere knagerkennis) averechts werkt bij ratten.
Heb natuurlijk een grote kooi voor drie kleine meiden zo, dus ze moeten echt wennen. Ze durven overdag nog niet echt rond te lopen maar toen ik vanochtend wakker lag hadden ze geen problemen met gestommel en waren ze lekker gek aan het doen.
Japanner met dikke streep = Eefje
Japanner met dunne streep = Aukje
Husky = Ruby

Als ze van de week wat meer durven zet ik ze even op de foto (in de kooi). Neem ze nu alleen in een knuffelzak bij me áls ze er in gaan vanuit een hangmat oid en dan zie je ze niet echt goed haha.

Hebben jullie tips van snoepjes en lekkernijen waar ze een moord voor doen? Ik wil ze toch wel een beetje gaan omkopen binnenkort om mij te benaderen en het lijkt me dat dit het beste lukt met iets dat lekker ruikt en goed smaakt. Heb van die hondenbiscuitjes en banaantjes maar dat is het nog niet waard.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:39

Onze vorige ratten waren gek op rozijnen (maar de bende die we nu hebben lust ze dan weer niet :roll: ). Een spuitje gevuld met babyvoeding, natuurjoghurt of appelmoes vinden ze hier ook de moeite waard.

Eloya

Berichten: 5204
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:46

applaws/almonature kattenvoer,olvarit baby voeding, groente, zoet fruit zoals banaan etc
vanille koekjes voor knaagdieren. geen zuivel is niet goed voor ze.

Zou wel oppassen met teveel suikers. ze mogentot 6 maanden nog dierlijke eiwitten hebben dus zou daar voor gaan is ook goed voor de groei. en laat ze verder even tot rust komen. veel veranderingen voor die kleine meiden. en idd knuffelzak en een vest of trui met zakken/capuchon vinden ze vaak ook erg fijn!

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:14

Als ik nieuwe heb haal ik ze de eerste 2 weken er vrijwel niet uit. Ik wil eerst dat de kooi een veilige haven is voor ze. Ik ga wel zo'n 5 keer per dag voor de kooi zitten om ze te aaien en vaak klimmen ze dan vanzelf wel een keer op me. Na zo'n 2 weekjes ben ik helemaal vertrouwd voor ze en laat ik ze op de bank. Dat is helemaal spannend maar ze vinden mij dan wel veilig. Daarna gaat het eigenlijk super snel en vertrouwen ze mij in elke nieuwe situatie/plek.
Ik vind dit zelf prettig maar dat zegt niet dat ik jouw aanpak niet goed vind hoor!
Wat ik in het begin nooit doe is ze uit de kooi pakken.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 13:45

Eloya schreef:
applaws/almonature kattenvoer,olvarit baby voeding, groente, zoet fruit zoals banaan etc
vanille koekjes voor knaagdieren. geen zuivel is niet goed voor ze.

Zou wel oppassen met teveel suikers. ze mogentot 6 maanden nog dierlijke eiwitten hebben dus zou daar voor gaan is ook goed voor de groei. en laat ze verder even tot rust komen. veel veranderingen voor die kleine meiden. en idd knuffelzak en een vest of trui met zakken/capuchon vinden ze vaak ook erg fijn!


Dat is hetzelfde als bij hamsters (al zijn hamsters niet gevoelig op zuivel) dus heb vrijwel alles in huis (babyvoeding etc) vanwege de hamstery. :j

@Macs, nou ze durven de hangmatten niet eens uit als ik er voor zit dus ik denk dat dat nog wel eventjes duurt! Haha!

Spuitje is wel een goed idee, kan ik het makkelijk vanuit de hand voeren!

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:12

Ik probeer vaak foto’s te maken, maar dat is toch lastig met die druktemakers van mij :Y)

Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 11:20

Ik ga vanmiddag even een update typen maar is een beetje veel en wil geen rare indruk geven iver mij, de opvang of de ratjes.

Wat een schatjes Aranka <3

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 16:27

Kleine Nova wordt maandag ingeslapen. ze had een Tumor en de dierenarts had de Tweede ook gezien en direkt mee geopereerd. ging alles super, daarna helaas is de wond weer open gegaan en moest ze nog een keer in slaap gebracht worden. wond is daarna heel snel genezen Maar haar haren groeiden niet gelijkmatig terug. daarna heb ik een bult aan haar hoofd ontdekt, helaas geen abces Maar een Tumor. paar dagen Erna nog 1 onder haar kaak ontdenkt..

ik pappel haar met babybrei, krijgt prakgroenten en fruit. helaas kann ze bijna niet Meer zelfstandig eten, ook al probeert ze het wel. ze stinkt ook uit haar Mond..
ze was 550 gram, nu nog 350 gram.. voor het helemaal te laat is laat ik haar maandag gaan, is het eerlijkst naar haar toe.

Dinsdag wordt ze opgehaald en dan gecremeerd, ze komt in een glazen Urn. mag bij haar maatjes en mij blijven hier thuis.

sry, moest het even van mij afschrijven.. Bo en Nova zijn mijn eerste ratten, zijn nu ruim 2 jaar. Bo kann goed leven met haar Tumoren (3 stuk), is happy, kann goed eten en speelt nog altijd graag. helaas voor Nova is de Tumor aan haar hoofd gewoon niet te doen voor haar. en ze voelt zich niet zoals het hoort.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 17:01

Ooh nee wat erg om te lezen ;( het klinkt als de goede beslissing, maar blijft natuurlijk ontzettend moeilijk. Sterkte!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 18:53

nou ik kreeg net een verrassing waar je U tegen zegt… ik vond ze wat druk in de kooi, en keek daar en het rook verschrikkelijk. toen zag ik Nova, met een heel vies gezicht. ik haalde er haar uit en zag tot mijn verbazing dat de 'tumor' kleiner geworden is.

ik eerst Maar zelf schoonmaken en er kwam berg aan pus eruit. ik snel naar dierenarts en daar is het Verder schoon gemaakt.

maandag wordt Nova niet ingeslapen, ik moet haar Verder eten aanbieden en brei geven.
alsof daar iemand boven mij geweten had dat de beslissing vast stond van het inslapen, en diegenen heeft eventjes snel de abces open geprikt..

Je ziet duidelijk dat ze zich beter voelt, straks nog pijnstillers erbij en maandag naar de dierenarts voor controle :D

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:45

Oh wat sneu zeg... Ik hoop dat het goed gaat morgen! Abcessen/tumors zijn nare dingen, vooral bij ratjes.

Goed; had een storytime beloofd.
Ik had drie dames rittens opgehaald: Ruby, Aukje en Eefje. Na vier dagen was het eten nog steeds amper aangeraakt en de kooi niet verkend. Ze waren drie keer ontsnapt uit angst (langs mij heen schieten als ik in de kooi was) en daarna waren ze amper te vangen en hapten ze ook. Conclusie; doodsbang door de verhuizing. Besloten met opvang om ze terug te brengen en te koppelen aan twee dames om te kijken of ze dan rustiger en tammer worden.

Op de terugweg lag iemand die twee ratten, een man en vrouw, had opgevangen en dus van de drachtige dame een nest had. Er waren nog mannen vrij dus wezen kijken! En oh; gelijk verkocht. Ze waren erg nieuwsgierig. Mama en papa waren lief en zagen er goed uit. Ook wel fijn dat ik gelijk kon zien of het klikte en zo dus drie mannen meegenomen.

Het gaat super goed met ze (donderdag opgehaald geloof ik?) en ze zijn al lekker 'ingeburgerd' hier!

Pumba
Afbeelding

Paddy
Afbeelding

Panda
Afbeelding

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:26

Oh, ik zag je verhaal vgm ook op de ratten FB pagina staan. Jammer dat het eerst niet werkte! Ik hoop dat dit wat wordt :D

Dinsdag ga ik eindelijk kijken bij wat rittens! Ik kan echt niet wachten, heb zo'n 10 jaar op dit moment gewacht :')

jilinda

Berichten: 1076
Geregistreerd: 02-07-11
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:44

Ooh ik zag je mannen voorbij komen op FB. Ze zijn erg schattig. <3


Ik ben dit weekend een intro aan het doen, maar dat gaat gelukkig best goed. Eerste kennismaking was even spannend. Pip heeft hiervoor 3 maanden alleen gezeten nahet overlijden van haar zusje dus verhuizen en intro was even stressvol. Gelukkig slaapt ze nu lekker mijn Lola en Lotje. <3

Afbeelding

Afbeelding

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:01

Aaah wat een knapperds, AlwaysH en jilinda!

Hier gaan de ratjes gelukkig goed. Ik heb van de week een leuk hangmatje met inkruip voor ze gemaakt van fleece, en ze zijn er helemaal verzot op. Liggen er iedere dag wel een paar uurtjes in te tukken met z’n tweetjes <3
Afbeelding
Afbeelding

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:54

Voor de Snapchat gebruikers onder ons: ik kwam zojuist tot de ontdekking dat het filter dat gemaakt is om ook op honden en katten te werken, ook op ratjes werkt :)*
Resultaat is meer eng dan schattig, maar ik kan er wel van genieten _O-
Afbeelding

ArankaM

Berichten: 1483
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Hekendorp

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:06

Haha het lijkt wel een hamster zo :Y)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:00

Okay, nu staat het ECHT vast, ik ga volgende week vrijdag of zaterdag mijn eerste twee ratjes ophalen :D Ik heb ze al mogen aanschouwen met 4 weken oud, ze zijn echt te schattig. Het worden een zwarte en blauwe met normaal oor, alleen namen heb ik nog niet.. ik kan echt niets bedenken, maar ik denk dat dat wel komt als ik ze eenmaal heb.

AlwaysH

Berichten: 11285
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 16:10

ArankaM schreef:
Haha het lijkt wel een hamster zo :Y)


Pardon :+ :')

Hier gaat alles heel goed met de mannen. ZIjn alleen zo hyperactief dat het niet stil zit bij me. Of amper. :')

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:09

Wat een lieve foto's van alle nieuwe ratjes! Heel veel plezier er mee iedereen! :)

Arashah, hoe gaat het met de zieke? Zo blij om te lezen dat het een abces was!


Hier is Beertje soms aan het pruttelen, al lijkt het meer snurken. Het is namelijk vaak alleen als hij slaapt. Bisolvon komt er niet in, want hij slaat de spuit gewoon weg.. hij vindt het blijkbaar vreselijk.
Als het woensdag nog zo is gaan we even langs de dierenarts.
Meneer is al 2 jaar en 2 maanden en doet het verder echt nog super goed!

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 18:19

Met Nova gaat het Verder zijn gangetje, ik moet wel blijven bijvoeren elke dag omdat ze moeite heeft met haar voer knagen. ik moet nog beter in haar mondje kijken of er niet misschien een Tand uit is.

op dit Moment heb ik drie oudere ratten, Mijn Bo, Nova en Dorete. zijn nu 2 jaar en 2 maanden. mijn Dorete heeft zoveel moeite om haar lichaam onder controle te houden en valt soms van het trapje af naar beneden. Ik kann begrijpen dat dit erg vervelend voor haar is.

Ik zat er aan te denken om en een kooi bij te kopen en ze dan te scheiden van de jongeren, deze kooi maak ik dan ook helemaal oudjes gerecht. Maar wat voor kooi zou goed zijn voor 3 oudere ratten die niet Meer graag klimmen? plaats moet ik hier Maar maken, het gaat mij gewoon daarom dat Dorete zich veilig bewegen kann zonder naar beneden te donderen.
Geld maakt mij niets uit, al zou ik er weer een paar hondert euro voor moeten uitgeven.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 19:19

Elke kooi met een groot grondoppervlak zou het dan wel moeten doen toch? Als ze ook niet echt meer willen klimmen. De Savic Zeno 3 is bijvoorbeeld 100x50x70. Anders een grote konijnenkooi voor binnen, eventueel met twee verdiepingen? Dan heb je super veel grondoppervlak.