Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 01:16

Nylabone was hier ook een drama. Nooit weer. Hertengewei en buffelhoorn doet het hier prima. Voor Dexter geven we ook wel van die simpele stokjes gedroogde koeienhuid, bij Dundy is dat hap slik weg en dat vind ik en gevaarlijk en zonde van het geld :Y)

Hier nog nooit de vraag gehad of zo familie zijn. Alleen vaak de vraag of Dundy al heel oud is door zn grijze bek _O- ^)

Ik vind Kenia en Elin zo'n aandoenlijk stel. Hier vinden ze elkaar wel echt leuk en spelen ze veel met elkaar maar het zijn meer stoeiende broers dan zusterlijke liefde _O-

Even een kleine foto spam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paloedie

Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:22

Wat een prachtige foto's Kaus!

Wij zijn afgelopen weekeind aan het strand geweest, familieweekeind van mijn vriend zijn familie. Groot groepshuis, veel mensen. Iris heeft het supergoed gedaan! Eerste dag een paar plasjes binnen maar daarna ging ze de meeste keren netjes naar buiten :) Het water vindt ze nog wel erg spannend. Sofie en zij zijn steeds iets meer maatjes aan het worden, lagen maandag tegen elkaar aan op het strand en gister lagen ze samen in de bench van Iris te slapen :D

foto's moet ik nog van de camera halen, dus die laten nog even op zich wachten.

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 12:24

Ahh wat leuk om te horen. Zee vinden er wel meer spannend haha. En het is vast ook spannend genoeg geweest. Dus die plasjes kunnen best een keertje.

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:03

kiwiwitje schreef:

Voerwijzer zou ik echt echt echt niet serieus nemen. Ik heb al van heel veel merken, zowel KVV als brok analyses op de site zien staan die gewoon niet kloppen. Heb daar meerdere mails over gestuurd naar voerwijzer maar er word niets aangepast...


RC heeft Boellie als pup bij de fokker ook gehad, arme pup poepte bijna letterlijk ieder uur (ieder uur naar buiten ivm zindelijk maken)Snapte op een gegeven moment niet meer hoe dat ie nog KON poepen, dat ie nog niet leeg was?!

Hoe de poep op wolf is durf ik niet te zeggen, ik voer brok en KVV.. Maar ze poepen hier 2x per dag meestal. Wel merk ik dat als we ''flink'' wandelen ze regelmatig een extra keer poepen. Poep is in ieder geval mooi stevig. Maar niet zo hard dat ze er echt flink moeite voor moeten doen.



Welke site is dan wel betrouwbaar?
Imo staan er op voerwijzer ook erg veel meningen van de schrijver ipv realistische cijfers. Zoals 'brok is het slechtste voer voor de hond' terwijl bijvoorbeeld bepaalde broksoorten beter zijn dan goedkope versvlees soorten.

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:33

Ze lagen bij elkaar, dus heb een foto met de 3 pups waaruit ik ga kiezen :D
Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:34

Naar mijn mening is in principe geen enkele site betrouwbaar. Hoogstens de sites van de leveranciers/merken.
Tuurlijk er zal vast ook goede info op de site staan. Alleen helaas kloppen de samenstellingen en analyses van een hoop merken niet. En daar is inmiddels al zo vaak gedoe over geweest. Er is ook al contact over geweest met voerwijzer. Toen kreeg ik een mail terug of ik wel de actuele samenstellingen en analyses wist van de merken die ik toen opnoemde en of dat ik die met ''bewijs'' aan kon leveren. Dat heb ik netjes gedaan en t word niet aangepast. En dat terwijl ik dus leveranciers/merken gesproken heb, omdat ik bijna de indruk kreeg dat ik gewoon ''oude'' verpakkingen had en ook die gaven aan dat de analyses en samenstellingen gewoon niet klopten op voerwijzer.

Heel jammer en ook heel vervelend want echt veel mensen gebruiken en geloven heilig in alles wat voerwijzer zegt.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:40

ooh die onderste <3

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:41

Oh dat lichtste pupje

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:45

Hebben jullie dat ook, dat als je een reactie plaatst dat je geen melding meer krijgt dat er berichten voor je zijn geplaatst? Irritant...

Ik vind die bruine en die onderste het leukst denk ik Azmay!

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:48

Er is nog een teef maar die heeft me te veel wit :')
Nu is het wachten op de bouw en het karakter, maar op kleur heb ik voorkeur voor de onderste bruine (nouja ze is brindle weet niet hoe het verder zit).

Zoe_97

Berichten: 9467
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:48

Ik sommige topics wel nog in andere niet meer

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:52

Azmay schreef:
Er is nog een teef maar die heeft me te veel wit :')
Nu is het wachten op de bouw en het karakter, maar op kleur heb ik voorkeur voor de onderste bruine (nouja ze is brindle weet niet hoe het verder zit).

Ik hou ook niet van wit :')

Zoe_97 schreef:
Ik sommige topics wel nog in andere niet meer

Heel vreemd..

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:55

Aah leuke pupjes azmay <3
Ik vind de bruine het mooist!

Oke kiwi, dus ik kan het beste naar de samenstellingen kijken en dan een eigen analyse maken?

Maar hoe weet ik dan hoe veel ruw eiwit en ruw vet etc wen hond nodig heeft? Vroeger wel gehad op school, maar weet dat echt niet meer? En hoe zit dat met calcium? Bij wow is dat bijvoorbeeld voor pup en adult nagenoeg gelijk. Pup 1.2% en adult 1.3 - 1.4%. Lijkt mij dat een adult minder nodig heeft dan een pup toch?

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:57

Sastaic schreef:
Aah leuke pupjes azmay <3
Ik vind de bruine het mooist!

Oke kiwi, dus ik kan het beste naar de samenstellingen kijken en dan een eigen analyse maken?

Maar hoe weet ik dan hoe veel ruw eiwit en ruw vet etc wen hond nodig heeft? Vroeger wel gehad op school, maar weet dat echt niet meer? En hoe zit dat met calcium? Bij wow is dat bijvoorbeeld voor pup en adult nagenoeg gelijk. Pup 1.2% en adult 1.3 - 1.4%. Lijkt mij dat een adult minder nodig heeft dan een pup toch?

Nee, als t goed is staat op de verpakking van het voer vaak de analyse. Is deze met bijv calcium of fosfor niet compleet kun je dat vaak bij de leverancier of het merk wel opvragen.

Van wolf of wilderness zijn zowel de junior/pup als de adult geschikt voor pup en volwassen.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:32

Iedereen al zijn keuzes aan het doorgeven. _O- Ben ik dan de enigste die pasgeboren puppy's vaak echt lelijk vind? :p Enkel op kleur kan je een beetje zeggen wat mooi is soms.
Net zoals de hoofden van mensenbaby's vaak op aardappelen lijken zijn puppy's net dikke wormen. :')

Vanaf 7 weken vind ik puppy's vaak pas echt mooi worden. Soms is het ook wel afhankelijk van het ras.

Veel succes met je keuze wel! Altijd spannend dat afwachten.. :p

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:42

Ik vind de pups op 5 weken altijd het mooist, de borders dan :+
die zijn dan zo onwijs grappig, willen kei snel maar komen niet ver met hun, nog worstenpootjes :=

StonedRomy

Berichten: 7551
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:43

Leuke pups Azmay! Waar hoop je op qua bouw en karakter?

Hier ben ik ook nooit zo weg van pups, maar vanaf de eerste puppy foto had ik al meteen een liefde voor Olivia.... En toen was ze een paar uur oud.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:43

Je krijgt die melding niet bij huiskamertopics en daar valt deze ook onder. Vandaar, maar wel irritant inderdaad.

Ik vind puppys ook helemaal niet zo bijzonder leuk. Vooral als het van die langharige bollie wollies zijn _O- Vanaf een week of zes vind ik dat je er wat over kan zeggen qua hoe het uiterlijk is.

Azmay, ik snap de foto niet. Ik zie er vier _O-

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 18:44

DezeNaam schreef:
Iedereen al zijn keuzes aan het doorgeven. _O- Ben ik dan de enigste die pasgeboren puppy's vaak echt lelijk vind? :p Enkel op kleur kan je een beetje zeggen wat mooi is soms.
Net zoals de hoofden van mensenbaby's vaak op aardappelen lijken zijn puppy's net dikke wormen. :')

Vanaf 7 weken vind ik puppy's vaak pas echt mooi worden. Soms is het ook wel afhankelijk van het ras.

Veel succes met je keuze wel! Altijd spannend dat afwachten.. :p

:') :') :')

Nee ik vind ze tot nu toe vaak ook niet knap. Maar puur de kleurverdeling in deze haha.

Maar mensen baby's en aardappelen? _O- _O-

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:48

Veulentjes daarentegen vind ik wel mooi. Maar voor de rest mag dat kleine grut wel snel opgroeien :))

KimD

Berichten: 20499
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 18:57

DezeNaam schreef:
Iedereen al zijn keuzes aan het doorgeven. _O- Ben ik dan de enigste die pasgeboren puppy's vaak echt lelijk vind? :p Enkel op kleur kan je een beetje zeggen wat mooi is soms.
Net zoals de hoofden van mensenbaby's vaak op aardappelen lijken zijn puppy's net dikke wormen. :')

Vanaf 7 weken vind ik puppy's vaak pas echt mooi worden. Soms is het ook wel afhankelijk van het ras.

Veel succes met je keuze wel! Altijd spannend dat afwachten.. :p


Ik moet ook niks hebben van kleine pups, vanaf een week of 16/18 vind ik ze pas écht leuk. Liefst zou ik ze ook pas halen vanaf 15 weken. :+

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 20:17

Kaus is dat witte bovenaan is het lijf van de 4e teef volgens mij :p

Ik wil graag een wat fijner gebouwd hondje wat aanhankelijk is en toch wat actief omdat ik er recreatief mee wil sporten. Maar eigenlijk weet ik nu al dat ik tegen een week of 4 gewoon voor een beestje val en dat het dan waarschijnlijk een verloren zaak is wat mijn wensen betreft :')

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:24

kiwiwitje schreef:
DezeNaam schreef:
Iedereen al zijn keuzes aan het doorgeven. _O- Ben ik dan de enigste die pasgeboren puppy's vaak echt lelijk vind? :p Enkel op kleur kan je een beetje zeggen wat mooi is soms.
Net zoals de hoofden van mensenbaby's vaak op aardappelen lijken zijn puppy's net dikke wormen. :')

Vanaf 7 weken vind ik puppy's vaak pas echt mooi worden. Soms is het ook wel afhankelijk van het ras.

Veel succes met je keuze wel! Altijd spannend dat afwachten.. :p

:') :') :')

Nee ik vind ze tot nu toe vaak ook niet knap. Maar puur de kleurverdeling in deze haha.

Maar mensen baby's en aardappelen? _O- _O-


Ja, of een meloen. De meeste baby's hebben zo'n opgeblazen hoofd. :')

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 21:39

Geweldig! _O-

Azmay
Berichten: 18007
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 21:45

Het zijn nu ook nog cavia met schrille kippenpootjes, maar wel super schattige dikke oortjes O:)
Vanaf 4 weken vind ik het altijd echt hondjes, heerlijk onhandig dan ook nog :))