Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:50

Wat leuk dat het zo beviel mavantos

Succes met de wedstrijd anna

JesdaJinn

Berichten: 10485
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 10:29


Anna79

Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-23 10:46

Thanx Emptywords!

JesdaJin had me heel leuk geleken maar ben dan op vakantie... Succes!

Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 11:45

Leuk die trainingswedstrijd! Jammer dat Hoopers nog niet zo 'groot' is, zoiets zou ik wel tof vinden namelijk om ook bij te oefenen :j

Succes Anna!

Natasja22
Berichten: 716
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:25

Jammer meer dan 2 uur reizen dus een beetje te ver voor ons.

KarinW86

Berichten: 5270
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 13:09

@maventos leuk dat het zo goed ging!
Wij trainen ook bij KC Delft

@Anna79 succes en veel plezier morgen!

@Jesdajinn helaas voor ons te ver weg de wedstrijd

JesdaJinn

Berichten: 10485
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:32

Dacht ik al. Voor mij wel dichtbij.

Jammer dat er bij hoopers zo weinig wordt georganiseerd qua wedstrijden

Flux

Berichten: 2502
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:30

maventos gaaf dat je ook begonnen bent en dat het zo goed ging! Zo leuk om te zien dat je hond er zoveel plezier in heeft.

Inmiddels heb ik met Vesper ook twee lessen gedaan. Ze vind het onwijs leuk en pakt het al mooi op! We oefenen nu links en rechts omlopen en vooruit in een rechte lijn sturen. Ze is enorm gefocust op mijn lichaamshouding en sturing. Maar als ik een fout maak is ze onvergeeflijk :+

Succes Anna vandaag!

mavantos

Berichten: 3652
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 09:46

Een wedstrijd is voor ons nog veeeeeeel te vroeg, maar leuk dat dit georganiseerd wordt!

Leuk dat Vesper het ook zo tof vind!

Niemand een tip voor een goede mand met rand? _O-

Lisitano

Berichten: 4952
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 18:20

Wij moeten er helaas weer mee stoppen. Ik heb foto’s laten maken van mijn hond ter controle en voor eventuele fok, maar hij heeft een extra ruggenwervel -O- Wij gaan lekker door met canitrailen maar behendigheid laat ik voor de zekerheid toch maar vallen. Helaas.

Succes aan iedereen hier!
Wellicht meld ik me ooit weer met een volgende hond.

moonsparkle
Berichten: 21826
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 19:12

Oh no, was je ook al iets aan hem opgevallen dat je een foto liet maken?

Lisitano

Berichten: 4952
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:21

moonsparkle schreef:
Oh no, was je ook al iets aan hem opgevallen dat je een foto liet maken?

Nee, hij zou misschien ingezet worden voor een leuk project in de fok. Ik wilde hem sowieso wel laten nakijken omdat ik ook andere sporten met hem doe. Dan vind ik zo’n check sowieso wel fijn :) Bij mijn andere hond ook gedaan.
Hij wordt volgende maand twee dus hij is ook nog heel jong om nu al slijtage te tonen. Dat is gelukkig nog niet aan de hand.

moonsparkle
Berichten: 21826
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:32

Wat voor effect kan een extra wervel geven?

Lisitano

Berichten: 4952
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:21

Spondylose. Het gaat tegen elkaar aan wrijven en slijten.

Anna79

Berichten: 3384
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 23:23

O, meen je niet, wat ontzettend jammer... Ik moet zeggen dat bij mijn hond ook iets abnormaals is aan de ruggenwervel, de laatste staat andersom. Volgens de orthopedisch chirurg was dit geen belemmering voor de sport.

Vanavond wedstrijd gehad; 3 parcoursen, vast parcours 4e plaats, gambling 3e plaats en jumping 2e plaats *\o/*
Toppertje is het, nu alleen nog meer focussen op van mij af sturen want ze vindt het nodig om mij steeds voor de voeten te springen :+

KarinW86

Berichten: 5270
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 06:52

Mooie plaatsen!! Goed gedaan

@lisitano ach wat jammer!

Natasja22
Berichten: 716
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:58

@lisitano jammer dat jullie ermee moeten stoppen

@anna79 dat zijn mooie resultaten

Bo_Y

Berichten: 4593
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 11:04

Gefeliciteerd Anna!

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 12:19

Lisitano schreef:
Spondylose. Het gaat tegen elkaar aan wrijven en slijten.

Dat hoeft niet. Er zijn ook genoeg honden die geen last krijgen van die extra wervel, mits natuurlijk goed aangelegd. Spondylose krijg je bij instabiliteit, waardoor het lichaam her weer stabiel probeert te maken.
Wel zou ik extra core-training doen met zo'n hond, ookal ga je er niet mee sporten. Goede stevige bespiering is dan wel een must.


Gefeliciteerd Anna *\o/*

Lisitano

Berichten: 4952
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:46

fannetje schreef:
Lisitano schreef:
Spondylose. Het gaat tegen elkaar aan wrijven en slijten.

Dat hoeft niet. Er zijn ook genoeg honden die geen last krijgen van die extra wervel, mits natuurlijk goed aangelegd. Spondylose krijg je bij instabiliteit, waardoor het lichaam her weer stabiel probeert te maken.
Wel zou ik extra core-training doen met zo'n hond, ookal ga je er niet mee sporten. Goede stevige bespiering is dan wel een must.


Gefeliciteerd Anna *\o/*

Ik ben bij een kundige orthopeed geweest die aangaf dat er bijna garantie gegeven kan worden op spondylose. Wel op latere leeftijd. Fijn jouw bericht te lezen. Ik ben dan wel benieuwd waar je de kennis vandaan hebt? Dat klinkt onaardig, dat bedoel ik niet zo, ik wil het juist graag allemaal nalezen en mezelf informeren :)

We doen normaal al core-oefeningen, dat gaan we nu alleen nog maar vaker doen en het standaard als wekelijkse lessen nemen. En het hardlopen zou ook alleen maar goed zijn voor zijn rug en spieren. Hij zwemt ook veel, we wonen aan zee. Ik hoop dus dat ik hem nog lang fit kan houden. Hij is al echt heel mooi gespierd dus dat scheelt. Ik houd mijn honden graag in topconditie.
Ik baal er goed van. Ik heb hem echt aangeschaft als sporthond. Hij is me er niks minder om waard natuurlijk, die hond is me echt goud waard inmiddels <3 Maar het is wel een kleine domper. Ik vind de behendigheid inmiddels echt leuk en ik had nog veel andere plannen.

fannetje

Berichten: 3558
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:28

Lisitano schreef:
Ik ben bij een kundige orthopeed geweest die aangaf dat er bijna garantie gegeven kan worden op spondylose. Wel op latere leeftijd. Fijn jouw bericht te lezen. Ik ben dan wel benieuwd waar je de kennis vandaan hebt? Dat klinkt onaardig, dat bedoel ik niet zo, ik wil het juist graag allemaal nalezen en mezelf informeren :)

We doen normaal al core-oefeningen, dat gaan we nu alleen nog maar vaker doen en het standaard als wekelijkse lessen nemen. En het hardlopen zou ook alleen maar goed zijn voor zijn rug en spieren. Hij zwemt ook veel, we wonen aan zee. Ik hoop dus dat ik hem nog lang fit kan houden. Hij is al echt heel mooi gespierd dus dat scheelt. Ik houd mijn honden graag in topconditie.
Ik baal er goed van. Ik heb hem echt aangeschaft als sporthond. Hij is me er niks minder om waard natuurlijk, die hond is me echt goud waard inmiddels <3 Maar het is wel een kleine domper. Ik vind de behendigheid inmiddels echt leuk en ik had nog veel andere plannen.


Ik heb vroeger bij een DA gewerkt, waar we veel voorbij zagen komen. Ik ken ook sporthonden die het dus prima deden met een extra wervel en nog meer honden met gewoon normaal gebouwd leken, maar toch ernstige spondylose ontwikkelde. Dus garanties heb je nooit. Juist de core helpt bij de stabiliteit van je rug, dus zolang je die goed hebt, is de kans op ellende kleiner. Ik heb met mijn pup ook puppy fitness gedaan, van mensen die er wst meer vanaf weten,waardoor ik ook weer meer leer. Ik weet zeker niet alles hoor, maar dit is mijn ervaring.

Ik werk nu op een rontgenafdeling en zie hetzelfde bij mensen. Blijft bijzonder hoe het bij de een zo mis gaat en bij de ander juist niet. Het enige wat je kunt doen is preventief trainen, maar ook dat geeft geen garanties hoor. Zelfs bij zeer goed begeleide sporters gaat het soms mis.

Machie

Berichten: 16030
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 11:35

Er lopen diverse honden in de agility met die 8e wervel zonder enige problemen. Enige wat wel van belang is, is hoe die laatste wervel is. Is het een mooie echte wervel of een vervormde?
Wel echt enorm klote nieuws voor je :(

Natasja22
Berichten: 716
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:45


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34811
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:56

Heb onze hond opgegeven voor het nieuwe cursus seizoen. Uiteindelijk nog niet gekozen voor agility maar voor de funklas. Eerst maar eens kijken of trainen met elementen van agility bij ons past. En op een leuke manier werken aan de gehoorzaamheid. Vind het nu vooral belangrijk dat we weer plezier gaan krijgen in trainen. En sowieso eerst afwachten of er plek is. Dat is ook nogal een ding hier in de regio met trainingen.

Anoniem

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:11

Wat is een funklas? :)
Een combinatie van verschillende takken?