[VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 07:33

Cayenne schreef:
Ze zijn echt prachtig getekend! <3
Kom je zelf niet in de verleiding om er eentje te houden?


Ik had/zou er een reu willen houden in een gastgezin, net zoals onze James maar tot nu toe geen geschikt gastgezin gevonden, dus dan vervalt die optie. Één in huis houden is geen realistische optie omdat wij van de puppy's van Maze (onze BC) één of twee puppen zelf aanhouden, dan hebben we vier honden onder de vier, wat meer dan voldoende is. Zeker van dat kaliber. :+

De mensen die een reu nemen vraag ik wel of ze interesse hebben om deze in te zetten als dekreu. We hebben (vooral) in NL echt te weinig vers en schoon bloed. Ik begeleid ze dan en zorg ervoor dat alles geregeld wordt. Uiteraard is de 'winst' dan wel voor hunzelf ook omdat ze de pup uiteraard gekocht hebben. Maar ik help graag ten behoeve van het ras. :j Het is ook zo dat als mensen het echt niet willen, ik daar ook weinig om te willen/zeggen heb. Veel mensen vinden het wat spannend maar durven het wel aan met hulp, uit onze vorige nest is er ook één dekreu op 'ons verzoek', gelukkig had de vrouw in kwestie veel interesse in het proces.

Appa was als puppy echt al prachtig en goed gebouwd en groeide uit tot een waanzinnig vent die 100% vrij is van alles, DNA, ogen & OCD/ED & HD. In ons ras is het alleen verplicht om HD te testen maar op advies heeft ze het hele rijtje getest, het is fijn om te weten en een goede toevoeging.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze eigen James gaat zijn broer hopelijk achterna, maar ik moet nog voor de foto's met hem. Dat is er door het drukke jaar en de prioriteit bij Maze nog niet van gekomen.

cursebreaker

Berichten: 11613
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 08:29

Ohh wat is Appa toch ook echt prachtig he, m'n favorietje hihi <3

Ze heeft er ook echt weer een mooi stel pupperds van gebakken nu en wat is ze toch weer een fantastische mama! *\o/* Een genot om te zien weer!

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 10:53

Wat een schattige spam <3 kom maar door!

En fijn dat het zo goed gaat!

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 18:08

De stamboomnamen voor onze Horizons zijn bekend! Dit nest is vernoemd naar een van onze favoriete games, 'Horizon Zero Dawn', een waanzinnig spel van Nederlandse bodem waar zowel Kay als ik behoorlijk wat uren in hebben zitten.

Om te beginnen met het teefje wat het niet heeft gered;
Vihaan Aditi The Force's Captain Ersa

Gevolgd door onze heren;
Vihaan Aditi Red Teeth Nil
Vihaan Aditi The Nora Brave Varl
Vihaan Aditi Vanguard Captain Erend
Vihaan Aditi Wandering Traveler Sylens

Dan hebben we nog onze dames:
Vihaan Aditi Nora Huntress Aloy
Vihaan Aditi Land Goddess Zo
Vihaan Aditi Visions Of The Ten Dekka
Vihaan Aditit The Quen Diviner Alva

En dan blijft er nog één over, een stamboomnaam als eerbetoon aan een vriendschap die we te danken hebben aan onze honden. Zonder Guinness & Kyna hadden mijn beste vriendin & ik elkaar waarschijnlijk nooit ontmoet en dan hadden de afgelopen elf jaar er heel anders uitgezien. Heel veel avonturen niet beleefd, heel veel andere mensen nooit leren kennen. Heel veel slapeloze nachten alleen slapeloos geweest. Voor altijd dankbaar. Dus toen dit personage met deze naam en 'skill' voorbij kwam in een quest in Horizon Zero Dawn, ging die bovenaan het lijstje want dat kon geen toeval zijn.

Met trots en liefde zal één van de dames de volgende naam dragen;
Vihaan Aditi Reader Of The Sky Kina

Haar eigen hond heet Kyna, vandaar de naam! :D


Afbeelding


Verder gaat het echt ontzettend goed! Ben zo blij. <3

moonsparkle
Berichten: 21839
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:31

Wat super leuk! Mooie namen, ben benieuwd of de nieuwe eigenaren daar ook inspiratie uit zullen halen voor een roepnaam

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:50

Hele mooie namen en wat mij vooral aanspreekt is het respect en benaming voor Vihaan Aditi The Force's Captain Ersa.
Ondanks dat ze het niet heeft mogen redden zal ze altijd een naam hebben en niet vergeten worden.
Kunnen veel fokkers wat van leren.

BelgenGek

Berichten: 2285
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:03

Wat een bijzondere namen en die foto, wauw wat mooi !

Flux

Berichten: 2502
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 21:56

Prachtige namen <3 Ik hoopte op een Rost, Erend heb je wel, cool! <3 Sylens, ieeuw :+ haha

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 22:04

Flux schreef:
Prachtige namen <3 Ik hoopte op een Rost, Erend heb je wel, cool! <3 Sylens, ieeuw :+ haha


Als een reu extra was geweest, was er een Rost geweest! :=

Flux

Berichten: 2502
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 22:19

Nooo Dana, wat flik je me nou -O- :+

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 10:30

Ze gaan super! *\o/*

Afbeelding

We zouden geen Nederlander zijn als we niet klagen over het weer. Nu het ineens zo warm is heeft Dana daar last van terwijl de puppen het natuurlijk prima doen op die temperatuur. Die kunnen het nog niet zelf regelen. Dus vannacht de buitendeuren open gelaten en vannacht rond 3 uur pas dichtgedaan en toen weer een kruik in de kist voor de puppen.

Vandaag kruiken in de vriezer gedaan voor Dana, maar natuurlijk opletten dat de puppen daar straks niet te veel of te lang op gaan liggen. :')

Dinsdagnacht moest de lamp nog aan omdat het zo koud was in de nacht. _O-

cursebreaker

Berichten: 11613
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:38

Wat gaan ze goed zeg omg <3

Ja het weer gaat nu ineens alle kanten op zo net in de week dat die pups het nog niet zelf kunnen regelen :')
Word dan idd even schipperen zo om Dana tegemoet te komen, en opletten dat idd de pups dan niet te koud worden loll. Zul je idd zien dat er wel een paar zo zijn dat ze daar tegenaan/overheen gaan hangen hahaha.

Het is ook wel echt heel warm al vind ik hoor, vies is 't.

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:58

Wat zijn ze leuk! Herkenbaar!

Wij hadden het ook met de puppen toen. Dikke hittegolf.. Waardoor ze heel snel de kist uitkropen voor wat verkoeling. := Het koude zeil vonden ze heerlijk alleen waarschijnlijk hebben we toch niet goed genoeg opgelet toen, want een aantal waren daarna wat snotterig geworden en hadden een klein kuchje

welmoedz

Berichten: 1588
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 11:43

<3 Wat een prachtig nest heb je! Super mooie namen ook

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 12:46

Cchanny schreef:
Wat zijn ze leuk! Herkenbaar!

Wij hadden het ook met de puppen toen. Dikke hittegolf.. Waardoor ze heel snel de kist uitkropen voor wat verkoeling. := Het koude zeil vonden ze heerlijk alleen waarschijnlijk hebben we toch niet goed genoeg opgelet toen, want een aantal waren daarna wat snotterig geworden en hadden een klein kuchje


Ik heb nu aan een kant een duizendingenmatje ipv vetbed, dat is ook al koeler. Maar Dana heeft het echt heet. Ze heeft nu een rol bevroren KVV in de rug liggen en heb een aantal kruiken in de vriezer gestopt. :=


Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 13:49

KimD schreef:
Cchanny schreef:
Wat zijn ze leuk! Herkenbaar!

Wij hadden het ook met de puppen toen. Dikke hittegolf.. Waardoor ze heel snel de kist uitkropen voor wat verkoeling. := Het koude zeil vonden ze heerlijk alleen waarschijnlijk hebben we toch niet goed genoeg opgelet toen, want een aantal waren daarna wat snotterig geworden en hadden een klein kuchje


Ik heb nu aan een kant een duizendingenmatje ipv vetbed, dat is ook al koeler. Maar Dana heeft het echt heet. Ze heeft nu een rol bevroren KVV in de rug liggen en heb een aantal kruiken in de vriezer gestopt. :=


[ [url=m/TvcrbN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hopelijk koelt ze zo een beetje af. Mooi creatieve oplossingen!

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-23 17:02

Even wat random puppyspam van de telefoon. <3

Ze doen het super en gelukkig is het vandaag alweer afgekoeld, volgende week wordt 't wel weer warm(er) begreep ik dus alvast wat diverse koelmatten besteld.

De puppen komen ook goed aan en Dana hersteld goed. Vandaag wilde ze al ond normale ronde meelopen, die is iets onder een uur. Helemaal ontspannen en stressvrij, dus ze vind het heerlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De rups is ook dit nest weer een groot succes! _O-

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achteraf was dit vetbed helemaal niet handig, de koeien die erop staan zorgen ervoor dat de merle puppy's onzichtbaar worden. :')
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21839
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:08

Wat super schattig! Gelukkig gaat het met Dana ook goed. Op die ene foto is het echt Ying en yang haha

kiwiwitje

Berichten: 20165
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 17:22

Ohh <3

Flux

Berichten: 2502
Geregistreerd: 10-06-05

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 22:40

Och jeetje <3 Doe mij ze allemaal maar <3

Fosco
Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 13:43

Wat een heerlijk nest zeg! Fijn dat alles zo goed gaat en de namen zijn heel erg leuk! Echt tof dat je zoveel deelt =D

KimD

Berichten: 20518
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 10:29

De Chubbies laten iedereen ver achter zich, de originele Chubby, lichtblauw, zuigt ook alle tepels leeg als iedereen weg is. :')


Afbeelding

En nog wat schattigheid:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:12

Oh hoe lief <3

Lijsken
Berichten: 1049
Geregistreerd: 10-02-22

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:22

Wat een dotjes zijn het ook <3

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: [VOLG] Nestje Schotse Collie kortharen 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 16:40

Volgens mij hang jij heel de dag er boven... wat ik kan begrijpen want ik zou dat ook doen. Elke vrije minuut die ik heb.