[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

[VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:12

Ons knappe meisje is drachtig <3.


Mama to be:

Afbeelding

Bella
09-10-2017
Pomchi (pomeranian X chihuahua)


Papa to be:
Afbeelding

Bobby
Geboortedatum onbekend
Volbloed pomeranian


Ze zit nu op 4 weken dracht en begint al een lichtelijk buikje te krijgen. Deze week stond er een echo op de planning maar deze word helaas verplaatst ivm corona. Het leek mij leuk om dit volgtopic aan te maken voor de mensen die hier intresse in hebben en het leuk vinden op deze manier betrokken te zijn bij de dracht. Dit is ook een van de mogelijkheden welke de nieuwe eigenaren hebben. Momenteel zijn er al enkele geïnteresseerden welke het leuk vinden betrokken te zijn en op de wachtlijst staan voor een puppy. Ik ben erg benieuwd hoeveel pups ze bij zich draagt, welke kleur(en) eruit gaat komen en hoe de dracht gaat verlopen.

Dus bij deze is er voor de mensen die het leuk vinden de mogelijkheid de dracht, bevalling en het opgroeien van de puppy's te volgen :).

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 14:37

Haar buikje word al wat zichtbaar, foto van 3 dagen geleden. Volgens de berekeningen is de 30 April uitgerekend <3. Haar buikje is alvast bijgeknipt.

Afbeelding

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:05

Je raakt er blijkbaar echt niet vanaf zoveel je er mee adverteerd.Vreselijk zo'n ongezonde kruising en op niks getest.Dat zouden ze voor mij mogen verbieden zulke designerhonden

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:22

beatje schreef:
Je raakt er blijkbaar echt niet vanaf zoveel je er mee adverteerd.Vreselijk zo'n ongezonde kruising en op niks getest.Dat zouden ze voor mij mogen verbieden zulke designerhonden

En dan nog beweren dat vader een stamboom heeft in een ander topic. Terwijl geboortedatum onbekend is 8)7

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:32

Hoezo omdat ik er zoveel mee adverteer?
Volgensmij is mijn topic bedoelt om anderen het process van dracht, geboorte en opgroeien te laten volgen. Niet om te adverteren. Het is zeker geen ongezonde kruising als je weet welke keuzes je maakt. Vader is getest moeder word eind Juni getest. Zoals ik in een ander topic benoemd heb zijn de 2 zwaarste ziektes (SM/CM) niet genetisch overdraagbaar en ga ik nu geen risico lopen met het onder narcose brengen van mijn hondje. Patella is hierin een ander verhaal. Los daarvan zijn hier bij de moeder nooit symptomen van vertoond. Ik heb een nestje gefokt met weloverwogen keuzes en een goede reu gezocht. Ik ben geheel tegen het verpesten van een ras en heb dit nestje enkel gefokt omdat ik het een erg mooi process vind en omdat ik een bijdrage wil leveren in het verbeteren van een ras.

En stel, je aanname zou waar zijn, en ik zou er niet vanaf raken. Dan blijven ze lekker hier. Het gaat mij niet om geld, enkel een goed thuis voor de puppy's. Iets wat ik ze zelf ook kan bieden en waar genoeg ruimte en financiële vrijheid voor is. Dus raak ik ze niet kwijt dan blijven ze fijn hier <3.

beatje schreef:
Je raakt er blijkbaar echt niet vanaf zoveel je er mee adverteerd.Vreselijk zo'n ongezonde kruising en op niks getest.Dat zouden ze voor mij mogen verbieden zulke designerhonden


Geboorte datum is bij mij inderdaad onbekend omdat ik deze vergeten ben en hier nog geen navraag naar heb gedaan. Dit betekend echter niet dat vader niet in het bezit is van een stamboom, rare aanname. Tevens is ons hondje gefokt uit een volbloed pomeriaan en een volbloed chihuahua en is dus geen mix van vanalles en nogwat. Wij hebben er een goede reu opgezet en volgensmij is dat ook wel een van de belangrijkere dingen. Niet zomaar elke reu erop zetten. Dus heb hierin weloverwogen gekozen en niet zomaar 2 hondjes aan elkaar gekoppeld. Foto's van de dekking zijn overigens ook aanwezig. Ik heb dit topic aangemaakt zodat mensen die het leuk vinden betrokken kunnen zijn bij het gehele process. Niet om advies/commentaar te krijgen op mijn keuze te fokken met mijn hondje en welke reu ik hiervoor gekozen heb.

Citaat:
En dan nog beweren dat vader een stamboom heeft in een ander topic. Terwijl geboortedatum onbekend is.
.

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:19

Ik snap een paar dingen niet..

1: je zegt dat je wilt bijdragen aan het ras. Maar je fokt helemaal geen ras maar een ongeteste kruising ..

2: je zegt dat je nu geen risico’s wilt nemen met de narcose. Maar waarom niet eerst de testen gedaan? Nu ben je vet met je testen achteraf want de pups zijn er al ... ? Miss dan tog voor een volgend nest?

Maakt me niks uit dat je een kruising doet opzich. Maar wel dat je een jawel: ondoordachte kruising doet zonder testen. Vraag mij dan ook af hoe goed en hoe getest de vader is als je hem zelf niet op internet kunt vinden.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:23

Ook even hier voor wie het puppy topic niet volgt. Dat er geen arme mensen in deze ondoordacht gefokte kruising trappen.
https://www.combibreed.be/nl-nl/Webshop ... a-korthaar
Dit is het basis combipanel chi
https://www.combibreed.be/nl-nl/Webshop ... asgroep-05
Dit die van ras groep 5 waar de dwergkees onder valt. Heb je dan beide panels gedaan voordat je een reu zocht en heeft de reu dit 2e panel volledig doorlopen. Daarbij moest PL, rug, heupen en ellebogen al lang voor de dekking overwogen werd getest worden. Arme pups. Weer beestjes met potentieel zoveel problemen doordat iemand perse moet vermeerderen.
Zonder testen geen verantwoordelijk fokken. Wanneer gaan mensen dat eindelijk inzien {:)-:(

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 16:27

Ik ga mij hier niet verder lopen verantwoorden. Het process van dracht, bevalling en opgroeien van de pups vinden wij een erg mooi process en hebben besloten om een nestje te fokken met ons hondje. Dit topic is aangemaakt voor mensen die het leuk vinden dit process te volgen. Niet om een discussie op te wekken over het ras en de keuze tot een nest.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:28

En die mensen mogen best weten dat dit niet meer is dan een ondoordachte kruising van niet geteste honden

dierenfan
Berichten: 9697
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:10

Zoe_97 schreef:
En die mensen mogen best weten dat dit niet meer is dan een ondoordachte kruising van niet geteste honden


Volledig mee eens!! Zelden iemand zichzelf zo tegen zien spreken als TS. Daarnaast gewoon misbruik maken van van het feit dat veel mensen daadwerkelijk bewust gezonde kruisingen fokken. Hopend dat mensen in haar mooie verhalen geloven... Bah kan daar niet bij

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:39

Kristy1998x schreef:
Ik ga mij hier niet verder lopen verantwoorden. Het process van dracht, bevalling en opgroeien van de pups vinden wij een erg mooi process en hebben besloten om een nestje te fokken met ons hondje. Dit topic is aangemaakt voor mensen die het leuk vinden dit process te volgen. Niet om een discussie op te wekken over het ras en de keuze tot een nest.


Niemand heeft er problemen mee dat jij een nestje fokt. Waar mensen wel een probleem mee hebben is dat je niet je verantwoordelijkheid daarvoor neemt. Er zitten zoveel problemen in de rashonden tegenwoordig dat het echt schandalig is dat je een teef laat dekken voordat je zowel de teef als de reu door de hele medische molen hebt gehaald. Dat jij een kruising fokt dat moet jij weten, maar dan dien je wel je verantwoordelijkheid te nemen als baas en als fokker in dit geval. Dat doe je niet en dat is waar mensen je op aanspreken.

In dit hele zogenaamde mooie proces volgens jou staat er maar 1 ding voorop, dat is jouw egoïsme. Niet het welzijn van de pups die geboren gaan worden.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 17:41

Zoals al gezegd is de vader getest en in bezit van een stamboom. Mocht je hier niet in geloven kan ik je dit doorsturen via PB gezien ik zojuist navraag heb gedaan bij eigenaar van de reu en een foto van het paspoort doorgestuurd krijg, geboorte datum van de reu zal dus ook toegevoegd kunnen worden. Ga niet zomaar een reu op mijn teef zetten. Dus er is wel degelijk verantwoord gefokt. Enkel moeder is nog niet getest. Maar blijkbaar doet het er niet toe dat SM en CM niet genetisch overdraagbaar zijn. Ik ben een particulier die het mooi vind een nestje te hebben met haar hondje. Geen hobbyfokker, bedrijfmatige fokker of broodfokker! Ik heb in deze dekking zeker wel weloverwogen keuzes gemaakt. Maar goed. Blijkbaar is zomaar een hengst op een merrie zetten (ongeacht stamboom en exterieur) wel acceptabel in mensen hun ogen maar een reu, weloverwogen, op een teef zetten omdat iemand het mooi vind een nestje met haar hondje te fokken.

Ik heb hierin ook daadwerkelijk bewust een gezonde kruising gefokt. En maak geen misbruik van mensen 'die daadwerkelijk gezond' fokken. Ik heb geen zieke teef en er is geen zieke reu gebruikt. Ik heb bewust gekozen voor deze reu gezien hij in het bezit is van een paspoort en getest is. Dus dat enkel de teef niet getest is op iets wat niet genetisch overdraagbaar is, is dan een probleem? Los of ze ergens symptomen van heeft of niet? Laat iemand toch gewoon een nestje fokken met haar hondje als diegene hier blij van word. Dat jij geen voorstander bent van het fokken met een bepaald ras is prima, maar geen reden om hier commentaar te leveren in mijn topic op het feit dat moeder niet getest is op onerfelijke ziektes.

dierenfan schreef:
Zoe_97 schreef:
En die mensen mogen best weten dat dit niet meer is dan een ondoordachte kruising van niet geteste honden


Volledig mee eens!! Zelden iemand zichzelf zo tegen zien spreken als TS. Daarnaast gewoon misbruik maken van van het feit dat veel mensen daadwerkelijk bewust gezonde kruisingen fokken. Hopend dat mensen in haar mooie verhalen geloven... Bah kan daar niet bij

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 17:45

Dus dat ik de moeder niet heb getest op 2 onerfelijke ziektes betekend dat mijn puppy's geen goed welzijn gaan krijgen? Ik vind het wel erg grappig dat er gezegd blijft worden dat beide ouders ongetest zijn, terwijl ik heel duidelijk ben in het feit dat de reu getest is en in bezit van een stamboom.

Als dit een heel ander ras was geweest was hier geen eens een discussie uit voort gekomen.

Amandavd schreef:
Kristy1998x schreef:
Ik ga mij hier niet verder lopen verantwoorden. Het process van dracht, bevalling en opgroeien van de pups vinden wij een erg mooi process en hebben besloten om een nestje te fokken met ons hondje. Dit topic is aangemaakt voor mensen die het leuk vinden dit process te volgen. Niet om een discussie op te wekken over het ras en de keuze tot een nest.


Niemand heeft er problemen mee dat jij een nestje fokt. Waar mensen wel een probleem mee hebben is dat je niet je verantwoordelijkheid daarvoor neemt. Er zitten zoveel problemen in de rashonden tegenwoordig dat het echt schandalig is dat je een teef laat dekken voordat je zowel de teef als de reu door de hele medische molen hebt gehaald. Dat jij een kruising fokt dat moet jij weten, maar dan dien je wel je verantwoordelijkheid te nemen als baas en als fokker in dit geval. Dat doe je niet en dat is waar mensen je op aanspreken.

In dit hele zogenaamde mooie proces volgens jou staat er maar 1 ding voorop, dat is jouw egoïsme. Niet het welzijn van de pups die geboren gaan worden.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:47

Het is niet weloverwegen omdat je niet getest hebt. Zo simpel is het. Het gaat niet alleen om de ziektes die niet genetisch overdraagbaar zijn. Hoe zit het met patella luxatie, die wel degelijk erfelijk is?! En nog een aantal andere WEL erfelijke ziektes? Omdat een hond nog nooit symptomen heeft vertoond bekent niet dat hij/zij het niet heeft.

En een reu waar je de geboortedatum niet eens van weet zou daar wel op getest zijn? Ga toch weg. Probeer niet recht te banketstaaf wat krom is en krom zal blijven! Je egoïsme wordt wederom weer duidelijk. Omdat JIJ er blij van moet maakt het dus geen reet uit of je het wel of niet goed aanpakt.

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:50

Heb je de lijsten ziektes bekeken die ik ge linkt heb. Die zijn allemaal WELgenetisch overdraagbaar!

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:52

Je blijft maar hameren op die 2 ziektes maar de andere ziektes/aandoeningen die genoemd worden daar rep je geen woord over. En paspoort? Ik kan een rat nog een paspoort geven. Is zeker niet hetzelfde als een stamboom met gekende ouders, grootouders etc

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:53

xLaraaj schreef:
Je blijft maar hameren op die 2 ziektes maar de andere ziektes/aandoeningen die genoemd worden daar rep je geen woord over. En paspoort? Ik kan een rat nog een paspoort geven. Is zeker niet hetzelfde als een stamboom met gekende ouders, grootouders etc

Dit dus!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 17:55

Zoals gezegd heb ik dit inmiddels nagevraagd aan de eigenaar van de reu. Deze is geboren op 14-05-2016. Ook heb ik aangegeven dat zijn stamboom via PB toegezonden kan worden.

De pomeriaan (ofterwijl dwergkees) is niet het enigste ras welke ziektes draagt. Elke hond kan genetisch overdraagbare ziektes bij zich dragen. Ik ga me ook niet verder mengen in deze hele "designerhond" discussie want dat is waar het hier over gaat. Niet enkel om het feit dat moeder niet getest is.

Voor degenen die mij niet op mijn woord geloven verzoek ik je een PB te sturen zodat je een foto ontvangt van het FCI paspoort van de reu. Waarom zou ik hierover niet eerlijk zijn? Vind dit toch wel echt een flinke aanname. Ik heb het trouwens nergens over een paspoort gehad, weet niet waar je dit vandaan haalt. Enkel over de stamboom van de reu. Tevens heb ik het ook degelijk wel over andere ziektes gehad.

Maar dat is niet mijn punt.
Ik hoef geen hele preek over het fokken met een "designer hond". Zoals aangegeven zijn er gewoon bewuste keuzes gemaakt en is het nest dus degelijk weloverwogen. Enkel moeder is niet getest, big deal. Puppy's krijgen een gezondheidsverklaring van de dierenarts, eerder gaan ze ook niet bij mij weg.

Nogmaals, stamboom is via PB te verkrijgen.

Amandavd schreef:
Het is niet weloverwegen omdat je niet getest hebt. Zo simpel is het. Het gaat niet alleen om de ziektes die niet genetisch overdraagbaar zijn. Hoe zit het met patella luxatie, die wel degelijk erfelijk is?! En nog een aantal andere WEL erfelijke ziektes? Omdat een hond nog nooit symptomen heeft vertoond bekent niet dat hij/zij het niet heeft.

En een reu waar je de geboortedatum niet eens van weet zou daar wel op getest zijn? Ga toch weg. Probeer niet recht te banketstaaf wat krom is en krom zal blijven! Je egoïsme wordt wederom weer duidelijk. Omdat JIJ er blij van moet maakt het dus geen reet uit of je het wel of niet goed aanpakt.
Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 24-03-20 18:00, in het totaal 2 keer bewerkt

xLaraaj

Berichten: 3683
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:56

Kristy1998x schreef:
Zoals gezegd heb ik dit inmiddels nagevraagd aan de eigenaar van de reu. Deze is geboren op 14-05-2016. Ook heb ik aangegeven dat het paspoort via PB toegezonden kan worden.

De pomeriaan (ofterwijl dwergkees) is niet het enigste ras welke ziektes draagt. Elke hond kan genetisch overdraagbare ziektes bij zich dragen. Ik ga me ook niet verder mengen in deze hele "designerhond" discussie want dat is waar het hier over gaat. Niet enkel om het feit dat moeder niet getest is.

Voor degenen die mij niet op mijn woord geloven verzoek ik je een PB te sturen zodat je een foto ontvangt van het FCI paspoort van de reu. Waarom zou ik hierover niet eerlijk zijn? Vind dit toch wel echt een flinke aanname.

Amandavd schreef:
Het is niet weloverwegen omdat je niet getest hebt. Zo simpel is het. Het gaat niet alleen om de ziektes die niet genetisch overdraagbaar zijn. Hoe zit het met patella luxatie, die wel degelijk erfelijk is?! En nog een aantal andere WEL erfelijke ziektes? Omdat een hond nog nooit symptomen heeft vertoond bekent niet dat hij/zij het niet heeft.

En een reu waar je de geboortedatum niet eens van weet zou daar wel op getest zijn? Ga toch weg. Probeer niet recht te banketstaaf wat krom is en krom zal blijven! Je egoïsme wordt wederom weer duidelijk. Omdat JIJ er blij van moet maakt het dus geen reet uit of je het wel of niet goed aanpakt.


Je hebt gelijk. Iedere hond kan genetische ziektes dragen. Daarom = Testen!

Ik wil wel het fci stamboom ontvangen in pb :)

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:58

En daarom moet iedere hond via DNA getest worden voordat een dekking nog maar overwogen wordt....

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:08

Heb je een PB gestuurd!

Citaat:
Ik wil wel het fci stamboom ontvangen in pb :)

Zoe_97

Berichten: 9469
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:13

Wat Lara ontvangen heeft is geen stamboom. Dat is een papier met het logo van fci op geprint. Daar staan geen minstens 3 generaties op (zelfs geen enkele) er staat geen chip of stamboom nummer op, er staat geen export stempel op. Er staat niets van de kennelclub van het ras van herkomst op (enkel een logo van een rasvereniging). Dit is GEEN stamboom.

dierenfan
Berichten: 9697
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:14

Wie gaat er nog testen als de pups sowieso al onderweg zijn. Dat alleen al is bizar en gaan verreweg de meesten nooit doen. Waarom dan nog testen? En wat te doen als testen niet oke zijn? Pups euthanaseren??
Weet wel dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor jou fok producten. Als iemand kan bewijzen dat 1 of meerdere pups een aangeboren afwijking heeft dan ben je als fokker terecht aansprakelijk voor alle kosten die daar bij komen kijken. Immers jij bent nalatig qua testen!!

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: [VOLG] Bella x Bobby, puppy's verwacht 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:22

Ik vraag me af hoe al die ziektes anders van generatie op generatie voorkomen als het niet erfelijk is... Zit er voor dwergkeesjes wat in het water?
Ik wil ook wel stamboom zien eigenlijk, een collegafokker heeft dit ras gefokt en is er mee gestopt doordat er teveel ellende in het ras zat, en het ontkend werd en mensen vrolijk doorfokten met ongezonde honden..

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 18:22

Vandaar dat pups uitgebreid onderzocht gaan worden en een gezondheidsverklaring krijgen. Ook gaan ze enkel weg onder aankoop contact met garantie. Als er iets met de pup blijkt te zijn word er een onafhankelijkr dierenarts ingeschakeld welke beordeeld of dit vanuit de genetica komt, in het nest is opgelopen of niet. Ik ga geen ongezonde pups verkopen, ondanks dat moeder nog niet getest is. Testen tijdens de dracht ga ik inderdaad ook zeker niet doen. Een risico wat te groot is en los van dat nu geen verschil zou maken.

Ja ik had voor die tijd kunnen testen, nee dit is niet gebeurd. Betekend niet dat het gehele nest een onverantwoordelijke keuze is geweest.


dierenfan schreef:
Wie gaat er nog testen als de pups sowieso al onderweg zijn. Dat alleen al is bizar en gaan verreweg de meesten nooit doen. Waarom dan nog testen? En wat te doen als testen niet oke zijn? Pups euthanaseren??
Weet wel dat je ten alle tijden verantwoordelijk bent voor jou fok producten. Als iemand kan bewijzen dat 1 of meerdere pups een aangeboren afwijking heeft dan ben je als fokker terecht aansprakelijk voor alle kosten die daar bij komen kijken. Immers jij bent nalatig qua testen!!