Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 09:59

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd of mensen hier aanraders hebben voor een vuurwerkvrije plek waar we tussen kerst en nieuwjaar kunnen verblijven. We hebben twee Australian Shepherds en eentje is vorig jaar erg bang geweest rond de jaarwisseling, dus hebben we besloten dat we ergens een weekje willen verblijven.

Ik kwam de website dogsincluded al tegen maar was vooral benieuwd naar jullie ervaringen.

Onze eisen:
  • Vuurwerkvrij, liefst amper ook iets te horen
  • Locatie maakt niet uit, NL/BE/DU/FR/LX, maar niet te ver zoals halverwege Frankrijk of zo
  • Liefst geen aftands huisje, beetje netjes en modern voor de baasjes is fijn ;)
  • Moeten twee grote honden kunnen verblijven
  • Omheinde tuin is een pre

8nnemiek

Berichten: 43410
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 10:11

Wij gaan bijna elk jaar met de hond naar onze boot in Roompot Beach Resort in Kamperland. Officieel is het park vuurwerkvrij, maar in de verte zien we om 12 uur wel wat vuurwerk, en overdag heel af en toe eens een knal.. maar niet vergelijkbaar met de bommen en constante knallen in de steden. Ik kan er ook prima 's avonds nog even de hond uitlaten.
In het park zijn redelijk wat huisjes te huur met omheinde tuin, en waar honden welkom zijn. Vakanties zijn wel redelijk snel volgeboekt.

Kabayo

Berichten: 14030
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:23

Je kan ook kijken naar een vuurwerk vrije hondenopvang eventueel

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 13:22

Kabayo schreef:
Je kan ook kijken naar een vuurwerk vrije hondenopvang eventueel


Nee wil ze wel gezellig bij ons hebben, dus dit wil ik niet doen

CupCakes_

Berichten: 3333
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:41

Eerlijk? Die zijn er niet, weinig óf nu al volgeboekt.

Met Jip heb ik inmiddels 5 jaar lang ellende gehad rondom O&N. Een paar keer naar een "vuurwerkvrij" park geweest, dit was alleen een mooi verkoop praatje. Daarom heb ik zelf persoonlijk de keus gemaakt om hem naar een opvang te gaan brengen met O&N. Ik heb daar namelijk de zekerheid dat ze minimaal tot 21.00 uur in de avond buiten kunnen lopen, vanwege een hele rustige omgeving waar weinig tot geen vuurwerk wordt afgestoken. Ze lopen daar overdag in een roedel, wat hem ook zeker gaat helpen om O&N door te komen. Tegen 00.00 uur hoor je binnen in de opvang letterlijk niks van vuurwerk. Zo dusdanig goed is dat geïsoleerd. Daarnaast is er altijd iemand aanwezig op deze opvang. Het enigste nadeel is dat het vanaf ons een ruime 2 uur rijden is. :')

Het liefste houd ik hem bij mij rond die periode, maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat ik hem daar geen plezier mee doe. Hij is letterlijk in pure paniek en ik wil hem niet meer stijf onder de pillen stoppen. Ik heb liever dat hij enigszins relaxed die periode door komt, dan dat ik hem koste wat kost bij mij wil houden met als gevolg stijf van de stress, paniek, spanning.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:58

Mijn roemeen gaat ook naar een opvang 2 nachten, ik weet zeker dat het daar vuurwerkvrij is. Huisjes zitten echt heel snel vol geboekt.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:56

Heel Frankrijk geldt een vuurwerkverbod
Je kunt eens bij dogsincluded of booking.com kijken

Tot nu toe zijn wij ieder jaar in Frankrijk zonder vuurwerk geweest

Tallie1979
Berichten: 22755
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:03

Wij hebben in januari een huisje via natuurhuisje.nl geboekt.

Onze honden waren zo onwijs van streek, dat we er nu echt even tussenuit gaan.

We hebben hier gewoon 3 dagen niet geslapen door de herrie. Het leek wel oorlog!

Bo_Y

Berichten: 4570
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:50

Wij gaan al een paar jaar naar Ameland. Is niet helemaal vuurwerkvrij mee helaas. Dit jaar al geboekt, maar in 2025 gaan we naar zwitserland. Lekker op een berg in de stilte zitten met de honden.. maar denk dat voor jou te ver is.
Hoor over frankrijk altijd hele goede verhalen en ken ook meerdere mensen die daar heen gaan.

Getup

Berichten: 8285
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:56

In de meeste luxemburgse gemeentes is vuurwerk verboden . Weet even geen specifiek huisje ofzo , maar je kunt altijd bij bijvoorbeeld casapilot huisjes zoeken en dit even navragen.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:08

In Nederland is inderdaad geen echt vuurwerkvrije/carbidvrije plek te vinden. Onze hond is niet bang (die hooligan vindt vuurwerk zelfs prachtig) maar wij hebben thuis het vuurwerk altijd letterlijk op een meter van onze ramen en waren dat zelf zat. Nou hebben wij sinds vorig jaar een eigen plekje in Ermelo waar we tussen kerst en oudjaar heerlijk rustig hebben gezeten, wel vuurwerk maar allemaal verder weg dus dat scheelde al enorm. We konden hem in elk geval normaal uitlaten, voor en op oudjaarsdag.

Maar met honden die echt bang zijn zul je idd richting Frankrijk moeten denken.

Selina

Berichten: 14315
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:32

Wij zijn afgelopen jaar naar Het Liederholt geweest. In principe is de gemeente en het park vuurwerkvrij. De dagen tot oud en nieuw was het zo stil dat m’n hond heerlijk kon bijslapen. Met oud en nieuw toch wat vuurwerk maar om 00.30h konden we gewoon naar bed. Dat had thuis niet gekund. Hadden direct weer geboekt. Die plek komt nog vrij want wij gaan het annuleren omdat het voor ons niet meer nodig is.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:41

Kies in Noord Frankrijk (Ardennen/ Aisne) een leuk huisje via Airb&b. Zeker als je net buiten een dorp zit, zit je heerlijk rustig.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 09:29

Frankrijk klinkt goed! Het noorden is nog wel te doen qua afstand denk ik :j

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Vuurwerkvrije plek - vakantie met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 09:36

Wij gaan al 4 jaar naar Hardelot in Frankrijk.
Nooit vuurwerk gehoord en zoeken gewoon een huisje uit met tuin.
Er is een bos vlakbij en met redelijk weer even uitwaaien op het strand.

herr_balou
Berichten: 1460
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:36

Hier vlakbij een vakantiepark dat zich als vuurwerkvrij adverteerd. Sowieso is de omgeving niet vuurwerkvrij, is het t/m 31 december jachtseizoen waardoor er 6 dagen per week jagers al schietend de omgeving afstruinen én is er vuurwerk te zien én te horen vanaf dat vakantiepark...

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 11:14

IMANDRA schreef:
Frankrijk klinkt goed! Het noorden is nog wel te doen qua afstand denk ik :j

Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar de departementen die ik noemde zijn voor ons drie uur rijden (west Brabant)