Likmatten en voerpuzzels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:06

Oh, mogen ze paardenbloemen? Meeko trekt die soms zo van de steeltjes af buiten. Andere planten ook, vindt ie leuk denk ik.

Beterschap Hilde!

Hettieheks
Berichten: 1252
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:41

Ah nee! Beterschap! Wat ontzettend ruk zeg!

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:45

Dank voor de beterschapswensen :)

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 23:46

Century schreef:
Oh, mogen ze paardenbloemen? Meeko trekt die soms zo van de steeltjes af buiten. Andere planten ook, vindt ie leuk denk ik.

Beterschap Hilde!


Ja hoor, blad en wortel hebben zelfs de meeste goede voedingsstoffen. :j

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 03:16

Oh wat sneu voor Bandhu :(

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:01

Voor de mensen die boodschappen doen bij AH en nog kwarteleitjes zoeken… ik vond ze vandaag gewoon in het schap tussen de eieren :) Online niet helaas.

Dounya

Berichten: 102
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:19

Hhilde schreef:
Voor de mensen die boodschappen doen bij AH en nog kwarteleitjes zoeken… ik vond ze vandaag gewoon in het schap tussen de eieren :) Online niet helaas.


ohh dank je wel, dan wandel ik zo nog even langs de AH.

Ik kwam van de week een filmpje tegen waarin boerenkool werd gevoerd aan de hond? Jullie er ervaring mee??

Ik ben nog steeds heerlijk aan het neuzen en mijn lijstje langer aan het maken...
Ik wilde ook nog eens gummy's maken van smaakloze gelatine.. maar moet nog even op zoek.. Mijn man vind dat ik gek ben geworden... Hij kent me nog net niet goed genoeg geloof ik om te weten dat ik dat al ben hahaha

Maar wat fijn een rustige hond...

Leo

Berichten: 50138
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 17:29

Ik heb de kwarteleitjes helaas nog steeds niet gevonden -O- denk dat onze filialen te klein zijn.

Boerenkool is een veilige en heel gezonde groente voor honden :j
Ik gebruik het in mijn winterseizoensmixen vaak. Gewoon even koken of stomen (10 minuten) en pureren. :D

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:15

Mijn bestelling van ODE kwam vandaag binnen. Een lickin layers, soort siliconen snuffelmat en een weerstand pakket.

Viel me wel op dat sommige dingen al aardig tegen de datum aan zitten. Vind het een erg leuk pakket verder.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:40

banketstaaf’s Kitchen Doggy Jelly heeft gelatine met smaak en zonder smaak, wellicht is dat wat voor jullie Dounya? Verkrijgbaar bij onder andere Onyx Dog Enrichment (ODE), Kwispel en Relax of Shop by Marley.

Wellicht bij een poelier Leo? Ik was eigenlijk ook verrast ze te vinden, maar ze zijn hier in de smaak gevallen! Elmo vond ze zelfs lekker.

Oooh leuk Mavantos! Ik denk dat die datum komt omdat ze veel zelf verpakt en het is natuurlijk zonder conserveringsmiddel en dergelijke. Heel veel plezier van je bestelling, de Lickin Layers wil ik ooit ook nog wel :j

Hier kwam ODE ook binnen vandaag :D Hele hoop snacks in verschillende formaten, plus nog een aantal aanvullingen die ik graag wilde hebben :):)

Afbeelding

De maaltijden vanavond gingen ook in de nieuwe voerverrijking :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elmo had exact om de groentemix heen gegeten :')

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:43

Ik zoek ook steeds naar kwarteleitjes maar tot nu toe zonder succes -O-

Hier vandaag ook weer een pakketje van ODE :D
Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2935
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 19:52

Ik haal ze inderdaad bij de poelier.
Hier nog even een foto van zijn ontbijt van gisteren.
Spoiler voor de kwartel
Spoiler:
Afbeelding

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:30

Als wij de tuin af hebben wil ik ook wat stevigers gaan proberen, zo tof voeren love_mandy! Tzt wel even uitzoeken omdat Bandhu al wat ouder is en Halo een schrokop.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 20:42

Ik heb 2 truttige honden die niet van groente houden _O- Appa is wel echt gék op bramen, als die in bloei staan plukt hij ze zelf van de plant af. In Schotland vrat hij zoveel bramen dat ik bang was dat ik terug zou komen met een paarse hond :')

Ik had ook besteld bij ODE, paar dingetjes maar, maar duurt nou al bijna een week. En gezien de Pasen verwacht ik ook niet dat het binnen gaat komen voor woensdag.

Had alleen gedroogde banaan & banaan granulaat en nog wat kleine dingetjes besteld dus had het eigenlijk al wel verwacht!
De banaan is voor Appa, ik maak elke week als we naar de renbaan gaan een herstel shake voor hem dus had gehoopt dat die gedroogde banaan poeder er al wel zou zijn. Hij heeft nu een shake met bevroren banaan en aardbei uit zo’n smoothie fruit doosje van de Albert Heijn :+ en een paar bevroren bramen die ik nog in de vriezer had :))

Wendy_Komen

Berichten: 6300
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:24

Stille meelezer hier.
Voor kwartel eitjes is er ook een leuke andere optie:
Afbeelding

Zelfs kwartels hebben O:) Zijn ontzettend makkelijk en leuk om te houden, en heerlijke eitjes voor jezelf en de hond ;)

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:51

Dat staat hier ook nog wel op de planning :j
De hond vindt ze waarschijnlijk wel machtig interessant... zat ook al flink druk te doen tegen de (kippen)kuikens. De volwassen kippen zijn gelukkig al niet meer zo onder de indruk van zijn gepiep en tegen het hek op springen.
Ik hoop dat ie vanzelf wat kalmeert als ie merkt dat het niet werkt, en ouder wordt :).

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:52

Ik heb dinsdag een bestelling gedaan bij Ode, maar er zit nog geen enkele beweging in.
Vind dat toch wel jammer eerlijk gezegd. :o

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:05

Myfairytale schreef:
Ik heb dinsdag een bestelling gedaan bij Ode, maar er zit nog geen enkele beweging in.
Vind dat toch wel jammer eerlijk gezegd. :o

Ze heeft vandaag op insta geplaatst, dat het door drukte wat langer duurt. Ze heeft erg veel bestellingen, door de kortingscode.

Normaal verzend ze vrij snel :D

Ik heb zondag besteld en krijg het morgen binnen :)

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:07

Ik moet ook bekennen dat het de eerste en laatste bestelling is van mij bij ODE. Ik heb er een product tussen zitten dat een tht heeft van mei 2024. Nu zal het in de praktijk vast wel langer goed blijven, maar vind dat toch wel erg kort. Daarnaast had ik bij de opmerkingen aangegeven dat onze hond allergisch is voor rund en kreeg dan runderlever en een potje vleesmeel van 100% rund in mn weerstand pakket _O-

Bovenstaand icm langere levertijd en toch echt wel hogere prijzen. De prijzen lijken op het eerste oog laag, maar je krijgt in verhouding ook erg weinig.

Moet wel zeggen dat het ontzettend leuk verpakt is en er in dat opzicht veel aandacht aan is besteed en passie voor is. Alleen alles bij elkaar zijn er fijnere webshops imo.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:12

Mavantos, ik zou gewoon even mailen :j

Dagahra

Berichten: 884
Geregistreerd: 22-08-21

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:16

Idd even mailen, normaal is ze heel behulpzaam. En ze heeft dit bedrijf, naast haar normale werk en aangegeven dat het nu iets langer duurt, door drukte. Hebben insta bedrijven wel vaker.

Maar nee duur vind ik het niet, ook niet in verhouding. En van de potjes hoef je ook maar weinig te gebruiken. Als ik zie hoelang ik ermee doe met mijn 4 honden :o

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:20

Hhilde schreef:
Mavantos, ik zou gewoon even mailen :j


Ik heb geen behoefte om mijn energie daarin te steken voor zo'n klein bedrag. De snuffelmat en voerbak zijn verder prima.

Ik wilde met mijn berichtje alleen mijn ervaring delen. Die veranderd ook niet na een mailtje met de webshop.

Het gaat overigens ook niet alleen over de levertijd. Dat is helemaal prima, maar alles bij elkaar (levertijd, tht datums, foutje met de runder producten, prijs) zijn er webshops die ik persoonlijk fijner vindt.

En als iets lang mee gaat dan zou ik wel graag een langere tht willen zien. De helft van de producten (3 van de 6 potjes) heeft een tht die binnen 4 maanden verloopt.

Halve kilo eendenmeel kost bij Schecker €7,92 en bij ODE krijg je 45ml voor €1,50. In verhouding is dat dus wel erg prijzig en dit geldt voor de meeste producten waarvoor ik het heb opgezocht trouwens. Niet alleen voor dit voorbeeld.

Niks mis mee, want je doet er lang mee dus een grote verpakking is niet voor iedereen handig. Maar het is zeker wel prijzig.
Laatst bijgewerkt door mavantos op 29-03-24 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:26

Welke shops vind je fijner? :)

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:31

Century schreef:
Welke shops vind je fijner? :)


O.a. Durk's Dogsnacks, Hondjekoek, Baroen, The Dog Lounge, Natuurlijk voor de Hond.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:36

Mijn ervaring bij Ode is ongeveer gelijkaardig als die van Mavantos. Dat had ik hier eerder al gedeeld. Jammer dat de korte houdbaarheidsdatums van de producten frequenter voorkomen.