Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:38

Nee ik ga dat weekend naar Kaatsheuvel dat is voor mij iets dichterbij

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 00:42

Wij hebben 2 weken niet getraind. Mijn moeder was al 2.5 jaar ziek en laatste 2 weken ging ze hard achteruit. Afgelopen donderdag is ze helaas overleden dus had andere dingen aan mijn hoofd.
Vanavond even er lekker op uitgeweest met Jaxx. Hij liep weer fantastisch. Vanaf volgende week eindelijk weer op het veld.


KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:10

Ach.. gecondoleerd en heel veel sterkte

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:41

Fannetje ik ga wel naar Ermelo.

JesdaJinn gecondoleerd

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 09:54

Jesdajinn gecondoleerd en heel veel sterkte :knuffel:

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:57

JJ gecondoleerd, ookal wist je het misschien al een tijd, toch kan dat laatste stukje rauw op je dak vallen, sterkte!

Natasja, misschien zie ik je dan wel. Kom waarschijnlijk even buurten.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:16

Dankjulliewel. Zijn zeker heftige dingen. Vrijdag de crematie en dan rustig het leven weer oppakken

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 13:59

Fannetje gezellig!

Hebben jullie ook een maximale reistijd voor het mee doen met wedstrijden?
Ik merk dat het voor debutanten wedstrijden best lastig is als ik een maximale reistijd aanhou van een uur.
Ermelo is voor mij al net iets over een uur, Apeldoorn 1 en een kwartier en Zwolle zelfs 1,5 uur. De laatste 2 vind ik eigenlijk weer net te ver, maar dan blijven er weinig wedstrijden over. Kc Gooi en Eemland en kc West Friesland dat is nog goed te doen, maar of het is veel verder of ze hebben geen debutanten.

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:55

Natasja22 schreef:
Fannetje gezellig!

Hebben jullie ook een maximale reistijd voor het mee doen met wedstrijden?
Ik merk dat het voor debutanten wedstrijden best lastig is als ik een maximale reistijd aanhou van een uur.
Ermelo is voor mij al net iets over een uur, Apeldoorn 1 en een kwartier en Zwolle zelfs 1,5 uur. De laatste 2 vind ik eigenlijk weer net te ver, maar dan blijven er weinig wedstrijden over. Kc Gooi en Eemland en kc West Friesland dat is nog goed te doen, maar of het is veel verder of ze hebben geen debutanten.


Heb ik ook. Apeldoorn en Zwolle is bij mij dichtbij haha.
Maar ik doe ook vaak rond een uur.
Als het mooi weer is wil ik wel iets langer maar vroegah :P ging ik echt het hele land door. Dat doe ik niet meer

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:34

Natasja22 schreef:
Fannetje gezellig!

Hebben jullie ook een maximale reistijd voor het mee doen met wedstrijden?
Ik merk dat het voor debutanten wedstrijden best lastig is als ik een maximale reistijd aanhou van een uur.
Ermelo is voor mij al net iets over een uur, Apeldoorn 1 en een kwartier en Zwolle zelfs 1,5 uur. De laatste 2 vind ik eigenlijk weer net te ver, maar dan blijven er weinig wedstrijden over. Kc Gooi en Eemland en kc West Friesland dat is nog goed te doen, maar of het is veel verder of ze hebben geen debutanten.


Ik hou zelf meestal iets meer als een uur aan, dan heb ik er best veel ( voordeel van centraal wonen). Alleen de wedstrijden bij Wendy in de hal, die gaan daar fiks overheen. Maar die ga ik met Roetsj niet meer doen ( wilde dat 2 x proberen, omdat ze op kunstgras eigenlijk heel fijn loopt). Met Pixy ga ik tzt ook wel een paar keer, omdat daar ook veel selectie wedstrijden worden gehouden, dus handig om dat vooraf al te oefenen. We hebben er laatst al een jonge honden workshop gedaan van Wendy en 2 x les van Nathalie.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:34

Nu hou ik ongeveer een uur aan.. moeten er nog een beetje inkomen en er is genoeg in de buurt dus hoef ik er niet perse ver voor te rijden

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:48

Nadat ik gister super lekker had getraind smaakte dat naar meer. Jaxx loopt echt zo lekker. De wissel van 6 naar de wip vind ik zelf moeilijk. Die krijg ik er gewoon niet lekker in. Eerder liep die er altijd langs, inmiddels springt ie dus er zit vooruitgang in maar hij kan veel soepeler maar dat vind ik zelf moeilijk.

Wel super lekker gelopen. Wip was vandaag een dingetje. Normaal gaat die best oke.

Ook zijn we bezig met de ommetjes op meer afstand te doen. Alles in stapjes.



In een uurtje eerder was er een uitvaller en de instructeur appte mij of ik geen zin had om voor de fun met Simba te proeven. Tunnels kent Simba maar vandaag was 1e keer tussen de vleugels. We zijn rustig begonnen. Eerst 1 sprong. Belonen. Toen 2 en weer belonen en zo door. Alleen laatste gefilmd maar kijk hoe leuk.
Simba is ruim 9 maand en dit was eenmalig. Ga eerst zelf oefenen en dan misschien later in de les.


KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 23:56

Wat doet Simba het al leuk!

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:37

Leuk om te zien hoe iedereen hier vorderingen maakt! *\o/*

Bij mij begint mijn hond dit weekend aan een nieuwe carrière. Ik heb Elin uitgeleend aan een junior handler van onze club. Dat gaat op trainingen al zo leuk samen en nu gaan ze proberen zich te selecteren voor het junioren wk. <3

Macey zijn we nu veel aan het oefenen op nieuwe terreinen want die heeft daar veel moeite mee. De paaltjes vind ze nog lastig maar kan ze eigenlijk best goed, daarom wat wedstrijden ingeschreven en gaan we meters maken met speel erbij. Zelfvertrouwen op doen.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 08:56

Wat leuk! Zou leuk zijn als ze daar straks aan meedoen.

Hier heb ik het ook met de paaltjes, op de wedstrijd ging het maar met moeizaam of gewoon niet.. maar dat had ook grotendeels met het weer te maken

fannetje

Berichten: 3549
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:47

Dian, ik zie je waarschijnlijk wel dit weekend, of niet? Wij zijn zondag in Venlo.
JJ, wat voor "wissel " bedoel je voor de wip? Ik zie alleen een "out" waarbij jij iets twijfelt met doorlopen, maar geen wissel toch?

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 14:36

Nou ik was super enthousiast, maar we zijn uitgeloot ;(

Natasja22
Berichten: 706
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rijsenhout

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:04

mavantos echt balen!

Diandra wat leuk dat jij je hond uitleent. Hopelijk lukt het ze om mee te mogen doen met het wk.

JJ Leuk dat Simba het al mooi doet

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:18

Mavantos balen zeg!!

JesdaJinn

Berichten: 10447
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:18

fannetje schreef:
Dian, ik zie je waarschijnlijk wel dit weekend, of niet? Wij zijn zondag in Venlo.
JJ, wat voor "wissel " bedoel je voor de wip? Ik zie alleen een "out" waarbij jij iets twijfelt met doorlopen, maar geen wissel toch?


Ja. Dat noem ik een wissel maar de om en dan doorlopen. Ik moet daar nu nog wachten want als ik te snel doorloop loopt Jaxx met me mee, we gaan zeker oefenen dat het smoother gaat en ik niet meer hoef te wachten.
Tis idd geen wissel maar een om en doorlopen haha

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:04

Sandra, dan zien we elkaar inderdaad het weekend. Wij zijn er zaterdag en zondag (mits mijn paarden niet bedenken dit weekend te gaan bevallen maar dat denk ik niet).

Natasja, het is dat elin echt een super makkelijke hond is wat dat betreft. Een hele leuke junioren hond waar de handler denk ik veel van kan leren dus ik gun ze dat plezier samen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 21:58

Ik ben er ook zondag! 2x open klasse en 1x graad 2. Al weet ik nog niet of Blekz alles gaat lopen. Maar ff zien nog.

MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:10

Meeezer maar ik ben ook in Venlo, alle drie de dagen. Zin in! Gaan kamperen ook. Hoewel ik niet enthousiast wordt bij het weerbericht van maandag -O-

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:27

Ik ga ook kamperen maar hoop zondag alles droog in te kunnen pakken. Ben alleen bang dat het best koud woord ‘s nachts al lijkt dat volgens de huidige verwachting wel mee te vallen.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:38

MissAnnemijn schreef:
Meeezer maar ik ben ook in Venlo, alle drie de dagen. Zin in! Gaan kamperen ook. Hoewel ik niet enthousiast wordt bij het weerbericht van maandag -O-


Ohhh zie ik je eindelijk weer eens! Leuk!