Windhonden liefhebbers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karina

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:05

Tinker Trea mijn saluki komt uit Belgie. Een NL fokker die ik regelmatig op show tegenkwam was toen van 't Swartshof, Nederlof heette hij. Maar weer paar jaar geleden en ben er niet meer zo in thuis.

Kesh die bedelt echt nooit, maar steelt als de raven, eten dan vooral. Van de week zo twee rauwe eieren met schaal en al van het aanrecht. En ik was er zo trots op want de eerste eitjes van mijn jonge hennen, die blauwe eieren leggen.

Warboel
Berichten: 14697
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 23:21

Mijn kerstpakket was er vandaag :')

Afbeelding

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:05

Dat is wel een heel mooi, aaibaar kerstpakket

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:17

Helemaal in lijn met de corona-gekte rondom hondjes ook :))

(gekheid uiteraard, hoewel ik nog nooit zoveel pups gezien heb in mijn wijk als dit jaar, dus de gekte is er wel degelijk, maar zo is Otje er natuurlijk niet gekomen ;) )

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 10:50

De pups/kitten golf is helaas inderdaad echt. Hoop dat ze ook allemaal mogen blijven...

Hier hebben we nog wat extra kerstdecoratie toegevoegd:
Afbeelding

Karina

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:31

Otje <3 , die mag zo wel achtergelaten worden bij mijn deur hoor.

Mloui leuke foto!

Ik liep van de week in het bos en Kesh ging wat spelen met een jack russell die ook aan een rollijn zat, en intussen ging baasje daarvan met mij in gesprek. Of het een ras was, dus ik zeg ja saluki, oosterse windhond. Zegt ie: "ja maar die lange oren met al dat haar bij die enzo dat hoort natuurlijk niet hè, dat is niet goed." En toen nog: "ja een lerares van mij die heeft een échte windhond...."
Okee, daar stond ik dan met mijn Crufts-qualifier... O:)

@Limoen, heb je vlog-pauze of heb ik iets gemist?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 20:57

@karina haha, ja, wel crufts qualifier, maar geen échte windhond. Helemaal logisch :')
Mensen zijn zo onnozel soms!

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:27

Het nadeel van windhonden.. Als ze zich bezeren, zijn ze ook meteen echt goed stuk.. Dun strak huidje wat meteen scheurt en opstroopt..

Vandaag lekker met de honden in het bos, Podenco's aan de flex en de whippets lekker los. Vooral Katy (whippet) geniet echt in het bos, struint lekker rond tussen de bomen en rent hard over de zandpaden. Maar aan het einde van de wandeling heeft ze tussen de bomen waarschijnlijk over een gevallen boomstronk willen springen en zich flink bezeerd.

Haar hele lies lag open, foto voor wie het wil zien maar je ziet dus gewoon haar spieren zitten..

Spoiler:
Afbeelding


Dus meteen dierenarts gebeld, hond naar de auto getild en nu ligt ze na een operatie (onder narcose) waar de dierenarts met 24 hechtingen alles weer aan elkaar gezet hebben, lekker op de bank bij te komen.

Afbeelding

Ze heeft echt mazzel gehad, je zag haar liesslagader gewoon zitten, had ze die gescheurd had ze het niet overleefd..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:32

Jeetje mina! Dat ziet er naar uit. En wat een geluk heeft ze gehad dat het de ader gemist heeft!
Heel veel beterschap :(:)

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:29

Gut de arme ziel.. wel heel herkenbaar, ze zijn zo kwetsbaar en te lomp soms voor dat tere lijfje.. dikke knuffel en ik hoop dat het herstel vlot gaat!! :oo :knuffel:


Flynn heeft in september zijn pees in zijn teen volledig door gehaald nadat hij in iets scherps is gerend. We zitten nu sinds 22 november er zo bij, godzijdank konden ze in Utrecht de pees hechten en zijn we nu aan een pittig herstel begonnen. Zijn diepe buigpees was kapot en daardoor stond zijn teen helemaal omhoog en liep hij dus op de achterkant van zijn teenzooltje. Had er veel last van en gleed steeds uit of liep mank na wandelen. Dus toch maar laten opereren. Hij heeft iedere keer weer een andere mooie klomp zoals we het maar liefkozend noemen :))


Maar dus ook een hond die al weken niet mag lopen, dat houden ze eventjes vol, maar inmiddels merken we echt dat hij er zo doorheen zit. Zo zielig :knuffel:

Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 21:40

@lonniejj nog al zo'n pechvogel! :(:)

Warboel
Berichten: 14697
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-21 21:55

Ohnee wat een pechvogeltjes!
@Mariska wat een wond zeg! :oo Heftig, arme Katy. Gelukkig niet de liesslagader door! Heel veel sterkte en beterschap en vertroetel d'r maar lekker :knuffel:

@lonniejj ook heftig zeg! Raar om te zien dat teentje. Wel een mooie klomp :)) Ook heel veel sterkte voor Flynn! :knuffel:

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:04

Wauw, indrukwekkende wond. Ze zijn op die manier wel echt teer helaas.

@lonniej; kun je denkspelletjes doen met Flynn? Hier is bal verstoppen in huis echt favoriet bij slecht weer. Snuffelmat, brokjes zoeken etc. Compenseert natuurlijk niet alle looplust, maar wel wat.

Karina

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:21

Jee, uiteraard is het nog steeds gruwel veel pech maar het had nog veel erger kunnen zijn inderdaad.

Achgossie met Flynn ook lekker een poos zoet zeg. Sneu inderdaad zo lang op rust.

Mariska_28

Berichten: 10516
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:51

Voor wie het interessant vind, zo ziet de wond er nu uit:
Spoiler:
Afbeelding


En zo zal ze vannacht moeten gaan slapen. Vannacht heeft ze bij ons op bed geslapen, maar dat was voor ons niet zo'n succes haha.

Afbeelding

Heftig ook die poot van Flynn. Wel mooi dat ze er iets aan konden doen, anders was amputeren van de teen de enige andere optie geweest denk ik?

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:23

Mloui schreef:
Wauw, indrukwekkende wond. Ze zijn op die manier wel echt teer helaas.

@lonniej; kun je denkspelletjes doen met Flynn? Hier is bal verstoppen in huis echt favoriet bij slecht weer. Snuffelmat, brokjes zoeken etc. Compenseert natuurlijk niet alle looplust, maar wel wat.

We kunnen wat kleine hersenspelletjes doen, maar hij mag dus echt niet lopen. Zo min mogelijk. (De pees mag nog niet veel belast worden en hij is super gevoelig voor drukplekken door het gebrek aan spekjes bij de windhonden haha) Dus we zijn beperkt tot spelletjes op de bank of hoogstens een snuffelmat op de grond met een paar pasjes eromheen.

Maar mochten jullie nog goede tips of ideeën hebben, graag! Frustratie is erg hoog bij hem en dat is echt heel sneu. :knuffel:

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:25

Mariska_28 schreef:
Voor wie het interessant vind, zo ziet de wond er nu uit:
Spoiler:
[ [url=m/enA6Gb.jpg]Afbeelding[/url] ]


En zo zal ze vannacht moeten gaan slapen. Vannacht heeft ze bij ons op bed geslapen, maar dat was voor ons niet zo'n succes haha.

[ [url=m/zBFx3S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heftig ook die poot van Flynn. Wel mooi dat ze er iets aan konden doen, anders was amputeren van de teen de enige andere optie geweest denk ik?


Dat ziet er nog niet eens zo heel slecht uit! toch knap hoe ze dat weer aan elkaar gehecht krijgen hè. Hoe is ze er zelf onder? Beetje kalm?

Klopt, anders was amputatie de oplossing, maar het is een dragende teen en die willen ze liever niet weghalen ivm veranderen van de stand van de poot en alle ellende die er dan bij komt kijken. Vooral ook met het sprintende karakter van de whippet en de kracht die ze dan erop zetten (we all know, wat een powerhonden he!) maakte dat amputatie eigenlijk geen optie was voor een hond van net 4 jaar.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:35

Wat sneu Mariska, hopelijk knapt hij snel op.

Ik heb een paar weken geleden contact gehad met een Ierse wolfshonden fokker. Op dit moment hebben wij nog 2 katten met allebei een gedragsprobleem dus een pup erbij gaat echt niet. Volwassen hond zou kunnen maar die moet heel rustig zijn en goed met katten kunnen.

Als 1 of allebei de katten overleden zijn willen wij gaan kijken naar een Ier. Zeer positief gesprek gehad en we kunnen op de wachtlijst als we er aan toe zijn. Dus hopelijk hebben wij over een aantal jaar een Ierse wolfshond rondlopen

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:11

Een Ier! Zo leuk! Vind ze zo aandoenlijk met die ruwe vacht.

Met de aangekondigde paar graden vorst en misschien wat sneeuw is Betsy vast aan haar winterslaap begonnen...Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 23:13

Mloui schreef:
Een Ier! Zo leuk! Vind ze zo aandoenlijk met die ruwe vacht.

Met de aangekondigde paar graden vorst en misschien wat sneeuw is Betsy vast aan haar winterslaap begonnen...[ [url=m/3Yzj8o.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') _O-

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:25

Mloui schreef:
Een Ier! Zo leuk! Vind ze zo aandoenlijk met die ruwe vacht.

Met de aangekondigde paar graden vorst en misschien wat sneeuw is Betsy vast aan haar winterslaap begonnen...[ [url=m/3Yzj8o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeeeel herkenbaar!

Wandelen? Ga zelf maar! Het is mij te koud :brr:

Warboel
Berichten: 14697
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 16:27

Ot doet ook een winterslaap in d’r pillowfort :')
Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43442
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:50

:')

Mijn watje kwam op de boot laatst bibberend bij ons op bed liggen. Dus de rest van de vakantie heeft madam 's nachts een jasje aan gehad en een deken op :')
Afbeelding

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:19

Weten jullie toevallig waar ik een kwalitatieve orthopedische hondenbank/bed kan kopen? Prijs maakt niet uit. Ik keek eerst bij knuffelwuff, maar heb slechte recensies gelezen op trustpilot en hun contact naar mij was zo sketchy, dat ik er niks heb gehaald....

Ik zit zelfs te denken om er zelf een te maken. Formaat moet minstens 120 x 100 zijn, met hoge zachte rand en makkelijk af te nemen (nepleer). Moeilijk te vinden.

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 16:41

Wat liggen ze er allemaal heerlijk warm bij <3 Zahra wil dat allemaal dus helemaal niet :') Dekentjes en knusheid. Ja wel haar lekkere zachte poef, maar verder niks.