[VOLG] Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:12

Er bestaat natuurlijk het risico dat er in jouw buurt een hele dikke witte kat gezien wordt :)

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 18:12

Of een vos.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 18:18

Sclimpre schreef:
Er bestaat natuurlijk het risico dat er in jouw buurt een hele dikke witte kat gezien wordt :)


Haha ja, ik verwacht ook dat ik die witte iig één keer in de val ga vinden XD
Ik hoop dat ie na die ene keer goed schrikt en dan niet meer in de buurt komt. ;)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:46

Wat goed van je, ik hoop dat het lukt. Arm beestje

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:02

Welke omgeving is het?

Het komt toch nog steeds vaak voor dat een kat met bijv een open vrachtwagen mee reist en dat ze dus niet gezocht worden op de gevonden Lokatie.
Zeker raskatten hebben niet altijd een chip omdat ze niet tot nauwelijks buitens huis komen.

En stond er hier op Facebook toevallig wel 1 als vermist een poosje terug.

Westhof

Berichten: 2905
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:11

Ik ga ook volgen, succes TS! :)

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 20:23

sneeuwpop schreef:
Welke omgeving is het?

Het komt toch nog steeds vaak voor dat een kat met bijv een open vrachtwagen mee reist en dat ze dus niet gezocht worden op de gevonden Lokatie.
Zeker raskatten hebben niet altijd een chip omdat ze niet tot nauwelijks buitens huis komen.

En stond er hier op Facebook toevallig wel 1 als vermist een poosje terug.


Groningen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26329
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:36

Wat goed dat je dit doet voor Mousse! Als je hem/ haar in de val hebt kunnen krijgen, laat je dan ook controleren of hij/ zij gechipt is? Mogelijk is de chip (als die er is) wel geregistreerd en kun je dan de kat met baasje/ vrouwtje herenigen.

luuntje

Berichten: 13974
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:49

Wat goed dat jij je bekommert om deze kat.
Hopelijk krijg je hem/haar snel gevangen.

Dierenarts zou kunnen kijken/uitlezen of er een chip in de kat zit.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:08

Zou natuurlijk heel fijn zijn als je hem kunt vangen en naar zin baasje kunt brengen. Chapau voor je inzet iniedergeval dat je het katje zoveel wilt helpen

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:28

abeltje_xx schreef:
sneeuwpop schreef:
Welke omgeving is het?

Het komt toch nog steeds vaak voor dat een kat met bijv een open vrachtwagen mee reist en dat ze dus niet gezocht worden op de gevonden Lokatie.
Zeker raskatten hebben niet altijd een chip omdat ze niet tot nauwelijks buitens huis komen.

En stond er hier op Facebook toevallig wel 1 als vermist een poosje terug.


Groningen.



Gewoon even laten zien. Katten springen soms in auto's en het zal niet de eerste zijn die aan de andere kant van het land beland.

Verder weten sommige mensen niet wat ze moeten doen als de kat vermist is. Dat kan betekenen dat de kat niet ergens als vermist opgegeven staat.

Willen de mensen op de tuinen niet helpen. Wellicht kunnen ze de kat in een huisje lokken.

Ik blijf ook ff volgens, vind dit een super goede actie van je.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:30

Zie nu je topic pas, bij het asiel hadden ze wellicht ook nog vangkooien voor je gehad. Maar: top dat je je zo inzet voor Mousse! Mocht je in omgeving Groningen hulp zoeken, ik wil ook wel eens meekijken of ik hem zie (alleen als je bovenin Grunn woont is dat minder praktisch, hihi).

@Cowgirl: Toen ik nog in het asiel werkte kwam het soms voor dat eigenaren inderdaad niet wisten waar ze hun kat konden aanmelden als vermist. Echter: volgens mij is het best makkelijk te vinden. Een enkel geval wilden we dan nog wel eens door de vingers zien; oud opaatje die de kat al even kwijt was. Tja, dan krijgt ie hem gewoon terug hoor! (na 14 dagen in het asiel vervalt officieel je recht als eigenaar)

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 21:44

Gaaf dat je dit wilt en kunt doen TS. Ik volg even...

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 23:03

@jpitty: Mousse gaat sowieso langs een dierenarts en daar laat ik dan een chip uitlezen als ie er is. Dat zou voor mij eigenlijk de meest ideale oplossing zijn, als blijkt dat iemand Mousse kwijt is en hem graag weer terug krijgt.
Hoe mooi zou het zijn als hij weer terug kan naar een baasje dat hem gemist heeft?

@sting: ik woon in de omgeving Lewenborg, ik weet niet of je dat wat zegt?


Ik zit er trouwens ook aan te denken dat als Mousse eenmaal gevangen is dat ik dan een paar goeie foto's neem en wat posters in de buurt ophang en misschien een melding online zet dat ie gevonden is. Als ie geen chip heeft tenminste. Maar veterinaire aandacht is ws de grootste prioriteit voor hem, de rest kijken we daarna wel.

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 23:24

Je zou evt nog een wildcamera kunnen ophangen dan kan je zien wie er snoept

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:17

Abeltje: Wat je officieel zou moeten doen, om, als je hem houd, Mousse wettelijk van jou te laten zijn is: Hem naar het asiel brengen. Maar: je kan hem ook, in overleg met het asiel, bij jou laten verblijven en dat zij de melding doen. Tenminste, dat kan je overleggen, of je akkoord krijgt ga ik niet beloven. We hebben zoiets in het asiel al wel eerder aan de hand gehad, vooral als degene die hem gevonden had hem wilde houden/verzorgen. Maar op chip controleren is sowieso slim.

Lewenborg ken ik en is helaas niet in de buurt.

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 10:21

@nicje87: ik heb even kort gegoogled naar wildcameras maar allejezus wat zijn die duur! Ik heb niks onder de 100 euro gezien en de meeste waren rond de 200! Zijn ze er ook voor een iets vriendelijker prijsje? Want ik vind het geen slecht idee namelijk.

@sting: ik zal aan de dierenambulance vragen wat zij voorstellen zodra ik Mousse gevangen heb. Zij werken ( neem ik toch aan :P ) samen met lokale asiels dus zullen dat wel weten. Ik laat me wat dat betreft leiden door wat hen het beste idee lijkt voor Mousse. Ik denk ook wel dat het ervan gaat afhangen of hij nou wel of geen chip heeft. Mijn grootste hoop is dat hij *ergens* een huisje heeft dat hem heel erg mist waar hij naar terug kan.
Mijn huidige plan, zodra ik hem te pakken heb, is beoordelen of hij direct veterinaire hulp nodig heeft of niet en hem dan naar de dierenarts brengen voor die hulp en om de (hopelijk aanwezige) chip uit te lezen. Afhankelijk van de spoed met de dierenarts de dierenambulance contacteren en melden dat ik hem heb en vragen wat zij voorstellen. Uit ons eerdere belletje lieten ze weten dat ze het op het moment erg druk hebben en daar ik aangegeven heb dat ik de ruimte heb om hem even op te vangen denk ik dat het niet onaannemelijk is dat ik hem iig een dagje ofzo in huis heb. Ik heb gister wat vlooien en teken druppels in huis gehaald ( al zal ik de dierenarts eerst vragen of hij dat met zijn huidige lichaamsconditie aankan) en er staan meerder soorten licht verteerbaar blikvoer voor hem klaar om hem een verantwoorde maaltijd te geven. De zolderkamer heeft wat extra kussens en dekens erin en wat oude dozen zodat hij plekken heeft om weg te kruipen als hij bang is en ruimte heeft om rond te lopen als hij toch menselijk contact op wil zoeken.

Volgens mijn track en trace is de vangkooi onderweg dus ik hoop dat die binnen een paar uur binnen is en ik alles op kan zetten. Ik heb wat youtube videos bekeken om te kijken hoe ik hem het beste kan plaatsen en ik heb natuurlijk de tips van de dierenambulance.

Jammer dat je niet in de buurt van Lewenborg zit, een extra paar ogen is altijd handig!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:26

je bent echt super goed bezig! Hoop zo dat je hem te pakken krijgt!

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:55

super goed!

abeltje_xx

Berichten: 2893
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 11:33

De vangkooi is er!


Afbeelding


Onze kat Filip vind het ook erg interessant :P



Afbeelding


En in elkaar gezet. Wel met het klepje dicht want Filip is een sukkel die direct de val in probeerde te lopen :')

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:43

Kun je wel gelijk zien of hij werkt!

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:43

Straks vang je vossen, egels en ratten dus wel oppassen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:44

Ben heel benieuwd wat je eerste vangst zal zijn!

ijslandfan

Berichten: 604
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 11:59

Super dat je je om die kat bekommerd!
Ik ben erg benieuwd of je de juiste kat weet te vangen.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Reddingsmissie: zwerfkat Mousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 12:03

Kooi goed vastzetten dat wat erin zit er niet met kooi en al vandoor gaat
Succes