Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boras
Berichten: 9959
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:37

MarlindeRooz schreef:
Wie zijn de temmers dan? :')
Ik kijk nooit in dat wolventopic hoor. .


Dit geldt ook voor mij.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:37

Maar dat maakt toch niet uit wat het onderwerp is. In de regels van bokt vind je dit onderwerp onder "Wat mag er absoluut niet op Bokt". Dus het mag gewoon niet. Hoe belangrijk jullie het ook vinden. Het onderwerp "de wolf" heeft er niks mee te maken. Regels zijn regels.

Jullie mogen al heel blij zijn dat jullie de foto's (tegen de regels in) wel mogen plaatsen, in een spoiler.

Ik citeer nogmaals:
Citaat:
Ook op het gebied van geweld staan we niet alles toe: ook hiervoor geldt dat we kinderen, maar ook volwassenen die hier op hun werk of uit overtuiging niet naar willen kijken, hiermee niet op Bokt willen confronteren. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.

Bron: regels Bokt.nl

Ben je het hier niet mee eens dan kan je prima naar een ander platform vertrekken. :)

Jessix

Berichten: 16468
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:39

Ok je hebt je punt gemaakt.

Celebi
Berichten: 3741
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:40

Als de regels van Bokt zeggen dat het niet mag en je een uitzondering krijgt in het topic, mits in spoilers, is dat toch juist een luxe positie.. :o

Zou er vooral niet teveel om klagen want dan verlies je die luxe positie straks en dan kan er niks meer getoond worden. Ik volg het topic ook sinds kort en kijk wel alle foto's maar ik begrijp ook wel dat ze eigenlijk tegen de regels ingaan omdat het echt geen lekker beeld is.

Celebi
Berichten: 3741
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:40

Als de regels van Bokt zeggen dat het niet mag en je een uitzondering krijgt in het topic, mits in spoilers, is dat toch juist een luxe positie.. :o

Zou er vooral niet teveel om klagen want dan verlies je die luxe positie straks en dan kan er niks meer getoond worden. Ik volg het topic ook sinds kort en kijk wel alle foto's maar ik begrijp ook wel dat ze eigenlijk tegen de regels ingaan omdat het echt geen lekker beeld is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:41

Nou de vraag van TS was "Vanwaar deze beslissing?". En dat heb ik volgens mij netjes uiteengezet. Dat sommigen vinden dat ze toch gelijk hebben vind ik amusant. Want regels zijn regels behalve als het hen niet uitkomt.

Jessix

Berichten: 16468
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:42

MarlindeRooz schreef:
Nou de vraag van TS was "Vanwaar deze beslissing?". En dat heb ik volgens mij netjes uiteengezet. Dat sommigen vinden dat ze toch gelijk hebben vind ik amusant. Want regels zijn regels behalve als het hen niet uitkomt.

Dat heb je al een paar keer geschreven nu. Je punt is duidelijk. :)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:43

Nou het leek er op alsof mensen het niet begrepen want ze bleven met non-argumenten komen. Onderschat nooit de kracht van herhaling. ;)

DuoPenotti

Berichten: 29820
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:45

Luxe positie of je kunt zeggen, wij als bokt zijn een groot medium.
Wij kunnen het verschil maken tegen de andere media die de onwaarheden blijft tonen. Het volk betreft de wolf dom houd.
Alleen maar de leuke lieve springende muisjagende wolf toont
Wij staan op voor het recht van onze weidedieren, ook de pony's en paarden.
Zoals wij alle op dit forum mee verbonden zijn.
En wij maken hierbij de uitzondering om alles te laten zien zoals het is. Want wij als boktbeheer vinden dat dit niet onder het tapijt geveegd mag worden.

Het is maar net hoe je het wilt zien en als beheer er in staat.
Niet meer, niet minder.

Zo weinig er op VN staat, nu deze regel weer... dat zegt voor nu wel genoeg.
Bijzonder zullen we maar zeggen, bijzonder


Celebi schreef:
Als de regels van Bokt zeggen dat het niet mag en je een uitzondering krijgt in het topic, mits in spoilers, is dat toch juist een luxe positie.. :o

Zou er vooral niet teveel om klagen want dan verlies je die luxe positie straks en dan kan er niks meer getoond worden. Ik volg het topic ook sinds kort en kijk wel alle foto's maar ik begrijp ook wel dat ze eigenlijk tegen de regels ingaan omdat het echt geen lekker beeld is.

Boras
Berichten: 9959
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:45

Vind ik ook. Als het nu nog niet duidelijk is, dan wordt dat het nooit meer.

Dus doei :)

Jessix

Berichten: 16468
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:46

MarlindeRooz schreef:
Nou het leek er op alsof mensen het niet begrepen want ze bleven met non-argumenten komen. Onderschat nooit de kracht van herhaling. ;)

Je herhaalt graag dat is me duidelijk. En volgens mij heeft iedereen je gewoon begrepen. We kunnen allemaal begrijpend lezen. :)

Echter hoeven we het niet met jou eens te zijn. Regels kunnen versoepelen, veranderen of afgeschaft worden. Jij vind dat niet nodig, dat is duidelijk. Andere misschien wel. Gezien het hele topic je totaal niet interesseert en je je punt hebt gemaakt zie ik je noodzaak niet zo om te blijven herhalen.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:47

Bokt staat toch al ergens voor? Voor zover ik weet is het voor redelijk jeugdjournaalproof zijn.

Je kan ook blij zijn dat het in een spoiler mag, in plaats van helemaal niet.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:48

Ik kijk nooit in dat topic, en zo te horen houd ik dat graag zo.

Maar wat bizar dat zulke fotos daar mochten staan dat is tegen de boktregels en niet voor niets.
Spoiler tag lijkt me dan een mooie middenweg.

Het doel van dergelijke foto's plaatsen snap ik ook niet. Een soort ramptoerisme en graag nare dingen willen zien?
Dat mensen naar dat soort plaatjes willen kijken heeft echt alleen een dergelijke reden.
1, Ze vinden het stiekem wel spanend om op foto's nare dingen te zien. Net als met onthoofdings videos
2. Het confronteren zichzelf met nare dingen vanuit een veilige omgeving
3. etc etc
Er zijn nog wel meer redenen waarom mensen dit doen. Maar echt geen enkele heeft enige nut.

Sterker je kan aan angstoornis of PTSS krijgen van het kijken naar dat soort zaken.
En je beoordelingsvermogen wordt er ook niet beter van.

Oftewel, voor helemaal niemand nuttig. En je hebt de mensen die dat in hun weide aantreffen er ook niet mee. De wolvendiscussie schiet er ook niets mee op.

anca

Berichten: 1790
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:49

Boras schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wie zijn de temmers dan? :')
Ik kijk nooit in dat wolventopic hoor. .


Dit geldt ook voor mij.



Tot de wolf bij jullie langs komt. Dan wil je wel graag weten waar hij is. Zoals hier in drenthe.

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:49

MarlindeRooz schreef:
Maar dat maakt toch niet uit wat het onderwerp is. In de regels van bokt vind je dit onderwerp onder "Wat mag er absoluut niet op Bokt". Dus het mag gewoon niet. Hoe belangrijk jullie het ook vinden. Het onderwerp "de wolf" heeft er niks mee te maken. Regels zijn regels.

Jullie mogen al heel blij zijn dat jullie de foto's (tegen de regels in) wel mogen plaatsen, in een spoiler.

Ik citeer nogmaals:
Citaat:
Ook op het gebied van geweld staan we niet alles toe: ook hiervoor geldt dat we kinderen, maar ook volwassenen die hier op hun werk of uit overtuiging niet naar willen kijken, hiermee niet op Bokt willen confronteren. Berichten en foto's en filmpjes die te gewelddadig zijn worden verwijderd. Een voorbeeld hiervan zijn filmpjes waarin dieren of mensen mishandeld worden.

Bron: regels Bokt.nl



Ben je het hier niet mee eens dan kan je prima naar een ander platform vertrekken. :)


Dit is het antwoord op mijn vraag. Dank.

Waarom ik naar een ander platform moet vertrekken indien ik het er niet mee eens ben, is mij overigens geheel onduidelijk. Maar nu is mijn vraag wel beantwoord.

Het roept wel weer tig vragen bij mij op ha ha :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33834
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:50

Haha Rien, dat snap ik. Maar die kan je gelukkig ook weer hier stellen en/of aan een modje in een privebericht. Maar ik ben er bang voor dat jullie je gewoon moeten houden aan de spoilers. Aangezien dat al een tegemoetkoming is. :))

rien10
Berichten: 14738
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 11:50

Boras schreef:
Vind ik ook. Als het nu nog niet duidelijk is, dan wordt dat het nooit meer.

Dus doei :)


Doeg, fijne dag.

Celebi
Berichten: 3741
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:54

@DuoPenotti Of Bokt de wolf onder het tapijt schuift of niet heb ik geen idee van en kan ik niet over mee praten dus daar ga ik niet op in.

Aan de andere kant denk ik dan liever in oplossingen. Gruwelijke foto's zijn tegen de regels, maar dat maakt topics over de wolf an sich niet verboden toch? Er zijn genoeg andere manieren om aandacht voor de wolf te krijgen via Bokt zonder de regels te breken, als dat iets is wat men graag wil. :j

En op zich is het ter discussie brengen of gruwelijke beelden wel of niet op Bokt mogen staan natuurlijk ook een invalshoek. Dat staat in principe dan los van de wolf. Neemt niet weg dat daaruit kan voortkomen dat het besluit om geen gruwelijke beelden te tonen aan blijft houden en er dan misschien ook nadrukkelijk geen spoilers meer toegelaten worden. Dat kán een neveneffect zijn van dat soort zaken.

Anyhow, mij maakt het verder weinig uit. Een foto in een spoiler is nog steeds een foto die getoond wordt. Het topic was voor mij vooral een eye opener over hoeveel vee er wel niet sneuvelt en ook hoe weinig van de beesten daadwerkelijk gegeten worden. Dat zie je in regulier nieuws niet terug en dat zou wel een goed tegengeluid zijn in het land.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:54

anca schreef:
Tot de wolf bij jullie langs komt. Dan wil je wel graag weten waar hij is. Zoals hier in drenthe.

Nee joh, mijn paard staat 24/7 buiten op de plek op de Veluwe waar de meeste wolven zijn en Ik houd me totaal niet bezig met de wolf.
Als ik schapen had zou ik dat wel doen, maar niet door naar plaatjes te kijken van dode schapen, dat is vooral zonde van mijn tijd en levert alleen maar stress op.

8nnemiek

Berichten: 43431
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:54

Onali schreef:
Nou de Temmers zijn gevonden :')

Kinderachtig.

Je kan ook gewoon niet meelezen in het topic als je je zo laat kennen.

Nou ik lees niet mee in het wolventopic hoor. Als ik foto’s wil zien van kadavers en dierenleed dan kan ik ook gewoon de eerste de beste supermarktfolder openen :=
Voor mij persoonlijk hoeven de foto’s op zich verwijderd, maar ik vind het niet erg eerlijk dat bokt het nodig vind om hier een uitzondering op de regels te maken. Ik wist dat ook niet totdat dit topic erover voorbij kwam.

Wat ik ook bijzonder vind is dat mensen een dier met velletje nog schattig en zielig vinden, en zodra een varken dat zijn leven lang mishandeld is en op een vreselijke manier is gestikt in CO2, dat velletje niet meer heeft, dan is dat ineens helemaal prima en blijkbaar niet meer schokkend.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:56

En even in een andere richting denkend: zou het helpen als er wel meer nieuws over de wolf wordt geplaatst? Zonder foto's van de gruwelijke daad an sich.
Want ik zie hier ook weinig nieuws over. Zit hier de kern niet eerder dan zeuren om foto's?

Bokt is een groot platform, dus als daar meer aandacht voor zou zijn (vanuit betrouwbare en bevestigde bronnen uiteraard) zou dat toch ook al helpen om het probleem zichtbaarder te maken?

Jessix

Berichten: 16468
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:58

Gruwelijke foto’s… :') dood schaap met rode bloed vlek. Overdrijven is ook een vak.

8nnemieke, ik vind de dieren voor de slacht net zo zielig maar dat is een heel andere discussie. De discussie hier gaat niet eens over de wolf maar over foto’s.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 11:59

Jessix schreef:
Gruwelijke foto’s… :') dood schaap met rode bloed vlek. Overdrijven is ook een vak.


Jij jouw mening, ik de mijne.
Maar ik zal nog eens meedenken met jullie. Goed gesprek. Dankjewel. :)

Jessix

Berichten: 16468
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:00

Muurp schreef:
En even in een andere richting denkend: zou het helpen als er wel meer nieuws over de wolf wordt geplaatst? Zonder foto's van de gruwelijke daad an sich.
Want ik zie hier ook weinig nieuws over. Zit hier de kern niet eerder dan zeuren om foto's?

Bokt is een groot platform, dus als daar meer aandacht voor zou zijn (vanuit betrouwbare en bevestigde bronnen uiteraard) zou dat toch ook al helpen om het probleem zichtbaarder te maken?

Ik denk dat daar wat in zit. De media besteed er weinig tot geen aandacht aan en als het al gebeurd is het vrij eenzijdig. Op dit forum zitten veel mensen met weidedieren waar de wolf wel degelijk invloed heeft op hun welzijn en bestaan.

tienus63

Berichten: 12123
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 12:00

Mishandeling wordt uitgevoerd door mensen of mensen die dieren misbruiken zoals hanengevechten, hondengevechten.
In alle andere vormen van mishandeling is imo de mens de uitvoerder van mishandeling, kinderen, medemensen en dieren die misbruikt en of gemarteld worden. Zowel fysiek als mentaal.

Om te terug te komen op wolventopic, doel van de berichten is bewustwording creëren.
Een wolf prima, maar wel op plekken waar dat kan.
En nogmaals inmiddels worden de gruwelijke foto’s gespoilerd en voorafgegaan door een let op!

Maar goed als het allemaal zo woke moet, zullen we dan ook de foto’s van vulva’s, uiers, want inbreuk op de persoonlijke ruimte van een merrie, merries die aan het afveulenen zijn, placenta’s die uitgespreid getoond worden enz enz ook maar spoileren.