Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:00

BrankaZ schreef:
Kabayo schreef:
En die censuur is in mijn ogen prima, en dat zegt iemand die de wolf hier liever niet ziet

Ik vind het oprecht heel erg en enorm zielig wat die beestjes overkomt. Ik wil dat niet zien. Ik wil wel weten wat we er tegen kunnen doen. En met foto's plaatsen bereik je gewoon weinig. Behalve afschuw en dat mensen op het rode kruisje klikken

Ik sta er hetzelfde in. De wolf ongecontroleerd in een volledig gecultiveerd landschap toelaten werkt niet.
Maar dat betekent niet dat ik steeds weer de foto's wil tegenkomen van het resultaat. Dat heeft bij mij precies het tegengestelde effect dan wat de bedoeling is.


Leg eens uit, welk tegengesteld effect. Dat je niet in het topic komt? Prima hoor, als je op de hoogte bent van wat een ellende de wolf aanricht, dan is het bij je overgekomen en als je de meldingen storend vind, dan heeft het topic voor jou geen zin meer en dan blijf je fijn weg toch, geen probleem hoor. Het gaat meer om mensen die het probleem telkens bagatelliseren, om die eens met de neus op de feiten te drukken. En er staat daarnaast genoeg info als je de moeite neemt.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:04

Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt. Ze zit blijkbaar niet in de meldingsgroepen, want dan was alllang duidelijk geworden dat er al tig rammen gedood zijn door een wolf/wolven.

Ik denk zelf dat juist al die misinformatie en het makkelijk, laks doen over de impact van wolven in ons land er mede voor zorgt dat een deel juist wel graag de foto’s zo openlijk laat zien. In een uiterste poging om toch de urgentie aan te tonen.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:07

Wintu schreef:
Leg eens uit, welk tegengesteld effect. Dat je niet in het topic komt? Prima hoor, als je op de hoogte bent van wat een ellende de wolf aanricht, dan is het bij je overgekomen en als je de meldingen storend vind, dan heeft het topic voor jou geen zin meer en dan blijf je fijn weg toch, geen probleem hoor. Het gaat meer om mensen die het probleem telkens bagatelliseren, om die eens met de neus op de feiten te drukken. En er staat daarnaast genoeg info als je de moeite neemt.

Als je dit topic leest zie je al dat veel mensen afhaken door de hoeveelheid bloederige foto's.
Ikzelf sta ook op dat punt terwijl je in het topic al hebt kunnen zien hoe ik er in sta, als je een beetje op hebt gelet ;)

Verder nog een tip (doe ermee wat je wil): met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Ik ervaar jouw bericht best aanvallend terwijl ik toch redelijk genuanceerd reageer. Lijkt mij nergens voor nodig.


sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt. Ze zit blijkbaar niet in de meldingsgroepen, want dan was alllang duidelijk geworden dat er al tig rammen gedood zijn door een wolf/wolven.

Ik denk zelf dat juist al die misinformatie en het makkelijk, laks doen over de impact van wolven in ons land er mede voor zorgt dat een deel juist wel graag de foto’s zo openlijk laat zien. In een uiterste poging om toch de urgentie aan te tonen.

De informatie zal vast ooit correct zijn geweest. Maar we leven in een andere tijd en in een land dat compleet anders is ingericht. Dan zou er voortschrijdend inzicht moeten zijn.
Door stug vast te houden aan oude inzichten en kennis wordt het gesprek niet gevoerd en voelen mensen zich niet erkent met hun ervaringen en zorgen.
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 07-03-24 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:10

BrankaZ schreef:
Wintu schreef:
Leg eens uit, welk tegengesteld effect. Dat je niet in het topic komt? Prima hoor, als je op de hoogte bent van wat een ellende de wolf aanricht, dan is het bij je overgekomen en als je de meldingen storend vind, dan heeft het topic voor jou geen zin meer en dan blijf je fijn weg toch, geen probleem hoor. Het gaat meer om mensen die het probleem telkens bagatelliseren, om die eens met de neus op de feiten te drukken. En er staat daarnaast genoeg info als je de moeite neemt.

Als je dit topic leest zie je al dat veel mensen afhaken door de hoeveelheid bloederige foto's.
Ikzelf sta ook op dat punt terwijl je in het topic al hebt kunnen zien hoe ik er in sta, als je een beetje op hebt gelet ;)

Verder nog een tip (doe ermee wat je wil): met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.
Ik ervaar jouw bericht best aanvallend terwijl ik toch redelijk genuanceerd reageer. Lijkt mij nergens voor nodig.


Ik ben niet het type van zaken bedekken met de mantel der liefde en ga ook niet dat pretenderen om zieltjes te winnen.
Dus nee, ik doe niks met je tip.
En als mensen afhaken in dat topic, mij best hoor, moet een ieder helemaal zelf weten.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:13

Wintu schreef:
En als mensen afhaken in dat topic, mij best hoor, moet een ieder helemaal zelf weten.


Maar wat wil je dan bereiken met dat topic? Dat er alleen een aantal anti-wolvers overblijven die bij iedere foto "oh, wat afgrijselijk" roepen?

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:15

Ik denk dat de mensen die "fel" reageren dit ook doen uit een stukje gevoel wat er bij komt kijken.

Bokt is een paardenforum waar ze hopen een stukje erkenning bij dat gevoel te krijgen.

En het voelt nu misschien een beetje alsof je in je hemd geplaatst word en bokt je daar maar zo laat staan.

Hoop op gelijkgestemdheid vanuit een forum wat misschien juist een groot bereik zou kunnen helpen hierin.

Af en toe praat ik mee in het wolventopic maar vind ook dat sommigen zo fel en uit emotie spreken dat het afschrikt om nog te reageren.

Zo gaf iemand, nota bene die in wolvengebied woont aan niet bewust meer naar het bos te gaan uit angst. Dit was onhandig geformuleerd en werd niet begrepen als zodanig. En dan word daar fel op gereageerd. Dan schrik je mensen af om nog te reageren.

Foto's in spoiler, want daar gaat het hier om lijkt mij een prima idee.
Sommige mensen willen wel mee lezen maar niet de foto's zien. Hun goed recht toch? Net zoals dat het een goed recht is ze wel aan te klikken.

De hoeveelheid meldingen en beschrijvingen geven mijn inziens ook gewoon duidelijk en genoeg aan hoe de situatie is.

Emoties lopen soms hoog op, een beetje begrip naar elkaar zou dan mooi zijn.
Laatst bijgewerkt door Mellow op 07-03-24 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:16

Ibbel schreef:
Wintu schreef:
En als mensen afhaken in dat topic, mij best hoor, moet een ieder helemaal zelf weten.


Maar wat wil je dan bereiken met dat topic? Dat er alleen een aantal anti-wolvers overblijven die bij iedere foto "oh, wat afgrijselijk" roepen?

Precies Ibbel, die opmerking spreekt de wens om mensen hun ogen te openen met die foto's tegen.

Dreamboy

Berichten: 2484
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:18

Mensen, wat snappen jullie nu niet? Dit topic is bedoelt om te discusseren over het wel of niet plaatsen van foto's achter een spoiler. Jullie mening over de wolf kunnen jullie kwijt in het wolventopic. Wordt zo allemaal erg onoverzichtelijk.

Janneke2

Berichten: 22883
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:20

sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt.


Graag goed lezen.

Zo stellig zei ik dit niet.
(Ik had het over tien ooien zonder ram - en dat dingen dan fout gaan, omdat je je dier niet als dier serieus neemt.
En in the olden days hadden schapen zowel rammen als herders....)

(En daarna is je tekst over laksheid, misinformatie etc wat wrang.)

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:24

Ibbel schreef:
Wintu schreef:
En als mensen afhaken in dat topic, mij best hoor, moet een ieder helemaal zelf weten.


Maar wat wil je dan bereiken met dat topic? Dat er alleen een aantal anti-wolvers overblijven die bij iedere foto "oh, wat afgrijselijk" roepen?

Ik wil helemaal niks bereiken met dat topic verder, ik lees er graag in en ik reageer, zoals we allemaal doen. Als mensen daar niet willen komen, dan niet. Hier wonen we tussen de wolven, ze lopen op een paar honderd meter van mn tuin. Dus mijn interesse is groot en we hebben weidedieren waar ik me zorgen om maak. Dus daarom volg ik daar. Als ik zie hoe gemakkelijk door mensen wordt gedacht over dode schapen en hoe we hier Roodkapje spelen en hoe het allemaal wel mee valt en wat mooi het is toch is voor de natuur. Voor die mensen hoop ik dat ze de waarheid eens in gaan zien door zo een foto te zien, dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurd, dat de maatregelen die door sommige deskundigen de wereld in worden geholpen niet kloppen. Dat je als dierhouder geen doodsbedreigingen aan je adres hoeft te accepteren omdat je je dieren hebt willen beschermen of dat je pony dood naast het huis ligt.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:29

Als mensen perse een plek willen waar het precies zo gaat als ze zelf willen en niemand daar kritisch op mag zijn, doe dat dan niet in andermans 'huis'. Poetsplaats heeft dat destijds ook gedaan. Niet eens met het beleid? Dan begin je lekker ergens wat voor jezelf en dan kunnen we hier het risico op het zien van foto's van verminkte dieren minimaliseren, volgens de regels van de entiteit die deze online ruimte beschikbaar stelt.
Ik snap er iig geen hout van waarom -jullie- na uitleg van het beleid er op staan dat jullie eisen toch worden ingewilligd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:30

Omdat het voor sommige mensen moeilijk is om te accepteren dat "hun waarheid" niet dé waarheid is.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:34

Wintu schreef:
Als deze discussie je zo stoort, waarom reageer je hier dan nog.


Volgens mij heb ik geprobeerd om mee te denken in oplossingen, maar een paar gebruikers blijven óf constant met een knuppel slaan óf gaan offtopic doordat het over de wolf zelf gaat.
Tja, dan raak ik misschien wat geïrriteerd. Mijn intentie was namelijk goed.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:34

MarlindeRooz schreef:
Omdat het voor sommige mensen moeilijk is om te accepteren dat "hun waarheid" niet dé waarheid is.

En wat is de waarheid dan volgens jou.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:35

Qimm schreef:
Als mensen perse een plek willen waar het precies zo gaat als ze zelf willen en niemand daar kritisch op mag zijn, doe dat dan niet in andermans 'huis'. Poetsplaats heeft dat destijds ook gedaan. Niet eens met het beleid? Dan begin je lekker ergens wat voor jezelf en dan kunnen we hier het risico op het zien van foto's van verminkte dieren minimaliseren, volgens de regels van de entiteit die deze online ruimte beschikbaar stelt.
Ik snap er iig geen hout van waarom -jullie- na uitleg van het beleid er op staan dat jullie eisen toch worden ingewilligd.


Helemaal eens met bovenstaand.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:35

Muurp schreef:
Wintu schreef:
Als deze discussie je zo stoort, waarom reageer je hier dan nog.


Volgens mij heb ik geprobeerd om mee te denken in oplossingen, maar een paar gebruikers blijven óf constant met een knuppel slaan óf gaan offtopic doordat het over de wolf zelf gaat.
Tja, dan raak ik misschien wat geïrriteerd. Mijn intentie was namelijk goed.


Hier posten is geen moeten he, als ik een topic ruk vind, dan ga ik gewoon.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:36

Janneke2 schreef:
sterregoud schreef:
Er is zoveel misinformatie. Een bioloog nota bene beweert dat een paar rammen bij je ooien zetten de dieren veilig houdt.


Graag goed lezen.

Zo stellig zei ik dit niet.
(Ik had het over tien ooien zonder ram - en dat dingen dan fout gaan, omdat je je dier niet als dier serieus neemt.
En in the olden days hadden schapen zowel rammen als herders....)

(En daarna is je tekst over laksheid, misinformatie etc wat wrang.)

Svp verder in het wolven topic.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:36

Wintu schreef:
MarlindeRooz schreef:
Omdat het voor sommige mensen moeilijk is om te accepteren dat "hun waarheid" niet dé waarheid is.

En wat is de waarheid dan volgens jou.

Dat foto's van geweld plaatsen gewoon niet toegestaan is hier op Bokt.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:37

Wintu schreef:
Hier posten is geen moeten he, als ik een topic ruk vind, dan ga ik gewoon.


Ik moet ook niks. Dit is geheel vrijwillig :)
Waarom blijf je zo hameren op het feit dat als wij het er niet mee eens zijn wij maar moeten gaan? Geldt hetzelfde niet voor jou?
Het antwoord is ook gewoon gegeven door het team, het gaat tegen het beleid in en daarom wordt het niet toegestaan.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:38

Qimm schreef:
Als mensen perse een plek willen waar het precies zo gaat als ze zelf willen en niemand daar kritisch op mag zijn, doe dat dan niet in andermans 'huis'. Poetsplaats heeft dat destijds ook gedaan. Niet eens met het beleid? Dan begin je lekker ergens wat voor jezelf en dan kunnen we hier het risico op het zien van foto's van verminkte dieren minimaliseren, volgens de regels van de entiteit die deze online ruimte beschikbaar stelt.
Ik snap er iig geen hout van waarom -jullie- na uitleg van het beleid er op staan dat jullie eisen toch worden ingewilligd.


Volgens mij staat er nergens dat je niet kritisch mag zijn? Iedereen in dat topic heeft kritiek en krijgt kritiek, zo is het leven nou eenmaal. Ik persoonlijk kijk niet meer naar de foto's, ik kan op bokt geen fotos zien, zo heb ik heel bokt ingesteld. Maar ik snap prima dat ze geplaatst worden.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 11:38

Ibbel schreef:
Wintu schreef:
En als mensen afhaken in dat topic, mij best hoor, moet een ieder helemaal zelf weten.


Maar wat wil je dan bereiken met dat topic? Dat er alleen een aantal anti-wolvers overblijven die bij iedere foto "oh, wat afgrijselijk" roepen?

Niet zozeer met het topic, als met de foto’s niet in een spoiler, onder andere: als iemand (wolven lover of wat dan ook) googled en op bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) de naakte, ruwe waarheid ziet.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 07-03-24 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:39

Maar dat mag simpelweg gewoon niet. Dus dat kan je wel willen. :D

Ik wil ook genoeg dingen, bijvoorbeeld lekker over de vluchtstrook langs een file rijden. Maar niet alles kan. :D

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:40

Muurp schreef:
Wintu schreef:
Hier posten is geen moeten he, als ik een topic ruk vind, dan ga ik gewoon.


Ik moet ook niks. Dit is geheel vrijwillig :)
Waarom blijf je zo hameren op het feit dat als wij het er niet mee eens zijn wij maar moeten gaan? Geldt hetzelfde niet voor jou?
Het antwoord is ook gewoon gegeven door het team, het gaat tegen het beleid in en daarom wordt het niet toegestaan.


Ik klaag niet dat ik het topic vervelend vind, want dan ga ik gewoon, dan blijf ik niet hangen. Ik ga mijn irritatie niet vrijwillig opzoeken zeg maar.

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:40

rien10 schreef:
Dat als iemand (wolven lover of wat dan ook) googled en op bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) de naakte, ruwe waarheid ziet.

En dan? Dan klikken ze het weg omdat dat niet is wat ze willen zien.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:40

Het had misschien wel geholpen als er ook meteen wat mee gedaan was dan. Want de meldingen werden al weken zo geplaatst en "ineens" was daar het groene bericht.

Denk dat diegene die de moeite neemt om de meldingen te plaatsen hier dan gewoon gehoor aan had gegeven.

Kan me niet herinneren dat er mensen daadwerkelijk in het topic gereageerd hebben liever de foto's in spoiler te zien en de gruwelijke foto's werden al in spoiler gezet.

Mochten er wel mensen zijn die dat hebben gevraagd heb ik dat gemist.

Mijn inziens had er dan gewoon eerder actie op ondernomen moeten worden.