Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:50

Je gek he dat ik zo reageer
Wilde hier niet meer posten maar laat me geen dingen hier plaatsen die maar halve waarheid zijn....

Ik heb ook nergens gezegd dat ik ze zelf verzonden heb, dat heb je zelf in gedachte genomen.
ik wist dat jullie op de hoogte waren.
heb je er in pb zelfs een screenshot van gestuurd. En ja jij hebt in het topic zelf gereageerd.
Dus je was prima op de hoogte wat ik hier eerder aankaarte.
Maar ik wilde het netjes houden, geen namen noemen.

Ja na veel aandringen ja, zeg er dat ook aub bij. is er 1 bericht geplaatst.
Uiteindelijk is het geplaats na dagen melding...oooh vergeten dat erbij te zeggen.....
Flauw.

Ja de andere had wel meerdere links, maar geen vonden jullie wat mee kunnen, ook dat is wat anders dan er was geen 2e link.

Wel de waarheid graag niet verdraaien dank je.



Firelight schreef:
Jammer dat je nu zo reageert.
Wat duidelijk is geworden is dat niet Duopenotti deze berichten had ingezonden maar een andere gebruiker. Eén van deze berichten is gewoon op VN geplaatst en het andere bericht konden wij helaas niet plaatsen omdat we van de bron niets over mochten nemen en we geen tweede, bruikerbare, bron konden vinden.
De inzender heeft gewoon keurig een reactie ontvangen.


Maar dit zal wel weer verwijderd worden iets met hand boven het hoofd houden....
Maar als jij mij te kakken wilt zetten hoop ik dat vele dit nog lezen

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:21

Ik zie dat ik nog vergeten ben om op de heer Lelieveld te reageren.
Natuurlijk kennen we die wel. Ik heb even gekeken en in twee berichten op VN wordt hij geciteerd. Dat kunnen en mogen we niet weglaten en het alternatief is dan niet plaatsen.

Duopenotti: Een Facebookbericht van derden kunnen wij helaas niet als bron gebruiken zoals al eerder uitgelegd.
Dat het wat langer duurt bij zelfschrijven, helemaal als het ook nog vertaald moet worden, heb ik ook al uitgelegd.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:30

vertaald??? Een Nederlandse dode pony vertaald?
Een bokker die je als aanspreekpunt zou kunnen berichten??

En wie het over weglaten, men heeft het over de nuance brengen dat wat hij zegt geen snars van klopt.
Ja dat kan in een eigen artikel :)*

Laat maar, echt laat maar.....

Fije dag nog, ga hier wel tegen de muur kletsen...echt en dan raar vinden dat ik raar reageer, echt waar heb je het over?!

En nu gaat er echt een kruis op dit topic want laat me weer eens verleiden in deze onzin

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:35

Nogmaals wij kunnen alleen de eigenaar als bron gebruiken. Geloof me, wij zouden het zelf ook graag wat makkelijker zien maar de boetes zijn niet mals als we auteursrecht schenden.

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:45

Firelight schreef:
Nogmaals wij kunnen alleen de eigenaar als bron gebruiken. Geloof me, wij zouden het zelf ook graag wat makkelijker zien maar de boetes zijn niet mals als we auteursrecht schenden.


Maar als jullie dan wel een artikel weiden aan een aanval van een wolf, dan plaatsen jullie niet een plaatje van de pony ( van mijn part nog levend, en gelukkig), maar een plaatje van een mooie wolf !

Hiermee neem je het perspectief van het roofdier over. En verlaat je het perspectief van het slachtoffer.

Even gezocht :

Nieuwsredactie @ [VN] Opnieuw een pony als slachtoffer van de wolf

Ik voel me als paardenliefhebber niet gesteund door de redactie.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:48

Dat neem ik mee naar achter sterregoud, als dat zo overkomt plaatsen we er geen foto van een wolf meer bij.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:51

Firelight schreef:
Dat neem ik mee naar achter sterregoud, als dat zo overkomt plaatsen we er geen foto van een wolf meer bij.

Jammer dit, cynisch

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 18:54

Waarom is het jammer?

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:02

Wintu schreef:
Firelight schreef:
Dat neem ik mee naar achter sterregoud, als dat zo overkomt plaatsen we er geen foto van een wolf meer bij.

Jammer dit, cynisch


Hoe is dit cynisch?

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:12

Firelight schreef:
Waarom is het jammer?

Ik denk dat je dat zelf prima weet ;)

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:15

Janneke2 schreef:
Dreamboy schreef:
De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.


Ik ga mee met het argument van Ibbel.
Er aan wennen, cq afstompen helpt niet, het heeft dus zin als mensen weinig foto's te zien krijgen.

We zijn niet van suiker, maar juist als je mensen wil doordringen van de ernst van het probleem,
wolven in dit geval,
heeft het zin om dat 'ingetogen' te doen.
Juist terughoudendheid zorgt dat dingen 'binnenkomen'.

Wintu schreef:
Het wordt in de mainstream media zeer ingetogen getoond en het helpt niks. Verklaar het eens.


Wil je dat ik het afstompen verklaar,
of 'het helpt niks'...?

1) Ik neem aan dat wij mensen onszelf een soort van instinctief beschermen bij gruwelijke beelden door onszelf af te stompen.

2) Helpen waartegen?
Wil je een afschotvergunning...?
Als je een vergunning wil, kan ik het min levendig voorstellen - maar bedenk wel dat het juridisch geen kleinbier is.

En in het kader van 'we zijn niet van suiker' :
beschouw je dieren vooral ook als natuur,
en niet als een knuffelspeeltje.

Schapen hebben eeuwenlang herders gehad (... "het staat al in de bijbel")
en tien ooien zonder ram en zonder herder - niet meer van deze tijd.
(Tien ooien in een weitje - het zijn geen knuffelspeeltjes.)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:16

Om eerlijk te zijn heb ik geen enkel idee dus ik zou het fijn vinden als je het wil uitleggen.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:18

Om even te reageren over wel / niet VN nieuws.
Ik snap niet zo goed waarom de reacties zijn uitgezet? Er loopt één topic over de Wolf. Hoezo wordt er gereageerd met "pff weer iets over de wolf hoor.." ? Die snap ik niet.
Er staan talloze VN topics over een scheet die dwars zat en daar worden dan niet zulke reacties geplaatst?

Als er 'weer' een ponykamp wordt afgelast, kan ik me een heel klein beetje voorstellen dat er zulke reacties komen. Maar toch niet als er een pony gedood is door de wolf?
Dat is toch nieuws van een ander level?
Het lijkt me juist ook ongepast als dan de reacties uit gezet worden.
Die blijven wel aan staan als er een paard is omgekomen door bijvoorbeeld een men-ongeluk of als iemand van het paard is gevallen. Daar zijn ook tig topics van. Die reacties blijven aan staan zodat je steun kan betuigen (lijkt me).
En dan wel uit als je paard bruut is vermoord? Heel vreemd.

Eleeke

Berichten: 2051
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:18

Firelight schreef:
Dat neem ik mee naar achter sterregoud, als dat zo overkomt plaatsen we er geen foto van een wolf meer bij.

Zo komt het niet perse over.
Een foto van een gewone pony in de wei als illustratie zegt net zo weinig als een foto van een gezellige wolf.
Dus dat maakt toch niets uit. Op beide komt commentaar :D

Focus op dader heeft ook voordelen:
Zoals een kop in een krant : vrouw in donker park aangevallen wat mij betref beter kan zijn : enge man maakt slachtoffers.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:19

Was het niet zo dat elk wolventopic veranderde in een enorme discussie?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:21

Nyaleti daarom heb ik in een eerder bericht al gevraagd of de topic over wolven op VN weer open moeten blijven. Nu gaan ze dicht met een verwijzing naar het wolventopic en dit is op verzoek van de gebruikers gedaan.

Eleeke: het is voor ons een kleine moeite om de foto aan te passen. Vaak zijn het wel neutrale foto's en dat heeft weer te maken met de copyright.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:41

Janneke2 schreef:
We zijn niet van suiker, maar juist als je mensen wil doordringen van de ernst van het probleem,
wolven in dit geval,
heeft het zin om dat 'ingetogen' te doen.
Juist terughoudendheid zorgt dat dingen 'binnenkomen'.

Wintu schreef:
Het wordt in de mainstream media zeer ingetogen getoond en het helpt niks. Verklaar het eens.


Janneke2 schreef:
Wil je dat ik het afstompen verklaar,
of 'het helpt niks'...?


Volgens jou zorgt terughoudendheid dat dingen binnenkomen. De mainstream media is zeer terughoudend met het brengen van nieuws over de wolf, maar de ernst er van komt bij de gemiddelde mens in nederland niet binnen, dus je theorie klopt niet.

De rest van je post of het nog van deze tijd is om wat schapen te houden, ga ik maar niet op in. Een paard in principe ook niet, maar naar ik begrijp hebben velen hier die ook.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:45

Eleeke schreef:
Firelight schreef:
Dat neem ik mee naar achter sterregoud, als dat zo overkomt plaatsen we er geen foto van een wolf meer bij.

Zo komt het niet perse over.
Een foto van een gewone pony in de wei als illustratie zegt net zo weinig als een foto van een gezellige wolf.
Dus dat maakt toch niets uit. Op beide komt commentaar :D

Focus op dader heeft ook voordelen:
Zoals een kop in een krant : vrouw in donker park aangevallen wat mij betref beter kan zijn : enge man maakt slachtoffers.


Precies, misschien eens geen gezellige foto plaatsen, maar de realiteit, ik heb zo het idee dat velen de ernst van de zaak nog niet in zien en welke kant het opgaat als we wolven niet gaan beheren.
Moeten we straks de dode dieren ook maar achter op het terrein gaan leggen, want de toeristen willen hun vakantie er niet door laten bederven?

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:52

Janneke2 schreef:
We zijn niet van suiker, maar juist als je mensen wil doordringen van de ernst van het probleem,
wolven in dit geval,
heeft het zin om dat 'ingetogen' te doen.
Juist terughoudendheid zorgt dat dingen 'binnenkomen'.

Wintu schreef:
Volgens jou zorgt terughoudendheid dat dingen binnenkomen. De mainstream media is zeer terughoudend met het brengen van nieuws over de wolf, maar de ernst er van komt bij de gemiddelde mens in nederland niet binnen, dus je theorie klopt niet.

... och.
Het is niet mijn theorie hoor.
In zo'n duizend gevallen gaat de vlieger wel op.

En ik vind het spijtig als Drenth gesproken dat jij het gevoel hebt 'dat men het niet wil weten'.

Citaat:
De rest van je post of het nog van deze tijd is om wat schapen te houden, ga ik maar niet op in. Een paard in principe ook niet, maar naar ik begrijp hebben velen hier die ook.

%)
Je goed recht om je kop in het zand te steken.
Maar voor alle duidelijkheid:
JIJ maakte ervan 'schapen houden is niet van deze tijd'.
(Ik schreef iets héél anders.)

.... en misschien is dat ook wel de kern.
Dat jij vooral boos staat te stampvoeten dat wat in 1980 kon, in 2024 niet meer kan.
Dat werkt niet.
Dat kan ik je zo op een briefje geven.

Wintu

Berichten: 3111
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:58

Citaat:
En in het kader van 'we zijn niet van suiker' :
beschouw je dieren vooral ook als natuur,
en niet als een knuffelspeeltje.

Schapen hebben eeuwenlang herders gehad (... "het staat al in de bijbel")
en tien ooien zonder ram en zonder herder - niet meer van deze tijd.
(Tien ooien in een weitje - het zijn geen knuffelspeeltjes.)

Schrijf je toch echt zelf

En wat je daar verder nog meer schrijft, tja..

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 20:24

Alleen al hoe het eerste topic gesloten werd....van zoek het maar uit, maximale blz zijn bereikt. Dat gaf al wel aan hoe het mod team over het onderwerp ' wolf' denkt

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:08

Wintu schreef:
Citaat:
En in het kader van 'we zijn niet van suiker' :
beschouw je dieren vooral ook als natuur,
en niet als een knuffelspeeltje.

Schapen hebben eeuwenlang herders gehad (... "het staat al in de bijbel")
en tien ooien zonder ram en zonder herder - niet meer van deze tijd.
(Tien ooien in een weitje - het zijn geen knuffelspeeltjes.)

Schrijf je toch echt zelf

En wat je daar verder nog meer schrijft, tja..


Tien ooien zonder ram(men) of herder,
... DAT is je dieren beschouwen als knuffelspeeltjes.
Het zijn schapen,
zonder herder of dan nog tenminste een ram/een stel rammen hebben de arme beesten
wegens menselijke stupiditeit
nul kans tegen de wolf.

Een echte kudde paarden,
dieren die elkaar hebben uitgezocht en goed samenwerken, met een leidende merrie en een hengst die op gevaar af kan gaan,
zo'n kudde is door de band genomen wolvenbestand.

... helaas houdt vrijwel niemand paarden op deze manier.
Tja, dan moet je anno 2024 een herder nemen of je dieren 's nachts binnenzetten.

Neem je de maatregelen die anno 2024 helaas aan de orde zijn, kan het soms misgaan, maar hebben de dieren in elk geval een kans.
Zoals het ging in 1980, dat kan niet meer.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 06-03-24 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:10

Mist schreef:
Alleen al hoe het eerste topic gesloten werd....van zoek het maar uit, maximale blz zijn bereikt. Dat gaf al wel aan hoe het mod team over het onderwerp ' wolf' denkt


Uh, da's toch standaard? Mensen moeten zelf het vervolg aanmaken...

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:24

@Janneke, een paar rammen houden de wolven echt niet van je ooien. Zo naïef die verhaaltjes van jou.

Ook die kudde, zelfs met hengst is een veulen gepakt. Dat was een kudde tinkers, toch grote paarden. Al eerder vermeld in het betreffende topic.

Nogmaals https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... val-wolven

Celebi
Berichten: 3795
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:34

Janneke2 schreef:
Een echte kudde paarden,
dieren die elkaar hebben uitgezocht en goed samenwerken, met een leidende merrie en een hengst die op gevaar af kan gaan,
zo'n kudde is door de band genomen wolvenbestand.

... helaas houdt vrijwel niemand paarden op deze manier.
Tja, dan moet je anno 2024 een herder nemen of je dieren 's nachts binnenzetten.

Neem je de maatregelen die anno 2024 helaas aan de orde zijn, kan het soms misgaan, maar hebben de dieren in elk geval een kans.


Dat zijn toch geen realistische maatregelen? Tenminste, een paard houden doe je niet in het wild, niet in de vrije open natuur. Alleen al een hele kudde bij elkaar houden welke nog werkt zoals de wilde kuddes deden is met alle gedomesticeerde paarden niet meer hetzelfde, laat staan een hengst standaard tussen de merries gooien. Dan heb je altijd ongewenst drachtige merries. En die veulens zijn ondanks de bescherming van de kudde weer een makkelijkere prooi, zo werkt het in de natuur ook. Daarnaast leven dieren, hoeveek ruimte ze soms ook hebben, gewoon tussen hekken. Als daar wolven bijkomen en er ontstaat vluchtgedrag kunnen ze niet zoals in het wild wegrennen. Ze zitten opgesloten en worden vroeg of laat in het nauw gedreven of ze gaan door de omheining zoals steeds regelmatiger gezien wordt.

Om nu maar te zeggen dat die maatregelen de enige goede manier is van paarden houden is niet houdbaar. Het is niet het wild en de paarden zijn al helemaal niet zo wild, robuust en zelfredzaam meer als jaaaaren terug. En eigenlijk zeg je dus dat in Nederland geen enkel vee meer gehouden kan worden door de wolf. Dat vind ik als paardenhouder naar, maar ook in een land die wil voorzien in dierlijke producten best een vreemde gedachte.