Foto’s in spoiler

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:42

Qimm schreef:
Het is meer een voorstel op de tendens in het topic dan uitsluitend gericht op de openingspost.

Ok, ok. :D

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:57

wat let bokkers die zo betrokken zijn bij dit onderwerp om het topic zodanig in te richten dat het bruikbaar is voor mensen?
Ik weet dat er andere topics zijn geweest hier op bokt die uiteindelijk zorgden voor journalistieke ingangen om onderwerpen aan de kaak te stellen. Is het probleem daarmee opgelost? Nee, niet per sé, maar je draagt wel iets positiefs bij.

Ik denk dat horrorplaatjes posten er juist voor zorgt dat mensen het topic niet (willen) openen en dus niet verder geïnformeerd worden, dan bereik je toch juist het tegenovergestelde? Als het doel van het topic is om te informeren en awareness te creëren zou ik eerder met elkaar kijken hoe je dat goed kan bereiken. En zoals gezegd, er zijn meerdere topics op bokt geweest die dat klaar hebben gekregen.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:06

@rien was ook niet perse naar jou bedoelt hoor, ik snap de vraag heel goed als het al lang zonder spoiler ging :)

Ik vind dat er behoorlijk heftig wordt gereageerd op puur de optie dat mensen zelf kunnen kiezen of ze iets willen zien of niet. Er wordt niks verwijderd, alleen mensen een keuze gegeven. Verandering houden de meeste mensen niet van maar heb heftigere veranderingen gezien waar mensen minder op reageerden :+

Onali

Berichten: 18502
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:09

KSHancox schreef:
Maar de interpretatie van individuele Bokkers doet er toch niet aan toe als dit de interpretatie is van het team:
Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Er zijn nu mensen aan het grommen naar anderen die in hun ogen al een compromis hebben gesloten.


Maar waarom wordt er geluisterd naar een handjevol meelezers en niet naar de degene die dagelijks posten in het topic.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:11

Die vraag is dus mijn grote vraag.
Dat het de regel is, daar heb ik inmiddels antwoord op. Maar het team is al 6 pagina's doodstil.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:13

Onali schreef:
Maar waarom wordt er geluisterd naar een handjevol meelezers en niet naar de degene die dagelijks posten in het topic.


Dat bedoel ik dus. Er wordt niet geluisterd naar een handjevol meelezers. De regels worden toegepast en zelfs voor de mensen die dagelijks posten versoepeld.

Qimm

Berichten: 15190
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:14

Je begrijpt dat je hiermee het topic minder toegankelijk wil maken. Terwijl ik aan de andere kant juist begrijp dat jullie meer mensen willen bereiken. Ik klik het nooit aan omdat ik 'bang' ben dingen te zien die ik niet fijn vind. (Zoals voorheen wel eens gebeurd is)

Als jullie graag willen kletsen over de wolf met alle vaste posters, waarom dan niet op een plek waar je zelf zeggenschap hebt over de regels?

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:18

Qimm schreef:
Je begrijpt dat je hiermee het topic minder toegankelijk wil maken. Terwijl ik aan de andere kant juist begrijp dat jullie meer mensen willen bereiken. Ik klik het nooit aan omdat ik 'bang' ben dingen te zien die ik niet fijn vind. (Zoals voorheen wel eens gebeurd is)

Als jullie graag willen kletsen over de wolf met alle vaste posters, waarom dan niet op een plek waar je zelf zeggenschap hebt over de regels?


Kletsen over de wolf. Ik klets over de kleur van het behang, en over het weer. :')

Maar wolven in Nederland met zo’n enorme impact op iedereen die hobbydieren houdt, graag buiten paard rijdt, of graag alleen wandelt in het bos met hond, of kindje…
Etc.

Ik mis echt de betrokkenheid van het merendeel van de bokkers. Zolang het je niet aangaat, is er niets anders hand ofzo ?

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:20

Het is hier al duidelijk geworden dat er verschillende gebruikers zijn die wel willen volgen, maar gewoon willen kunnen kiezen om foto's (de ene al wat meer schokkend dan de ander) al dan niet te zien. Ik schaar mezelf ook bij die groep. De grens van het aanvaardbare is bij dit soort foto's heel moeilijk te trekken en zal erg afhankelijk zijn van persoon tot persoon.
Dus misschien het gewoon een kans geven en kijken welk effect dat geeft op de aantrek?

Is het door de gevoeligheid van het onderwerp dat de posters uit het topic hier zo gevoelig op reageren? Wat begrijpelijk is he. Want puur rationeel kan je hier weinig op tegen hebben, toch?

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:22

Van mij mogen de foto’s in spoiler, maar ik wil ook echt dat de redactie de situatie eens wat objectiever en serieuzer benadert. Meer nieuwsitems over de impact van wolven in Nederland.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:25

sterregoud schreef:
Ik mis echt de betrokkenheid van het merendeel van de bokkers. Zolang het je niet aangaat, is er niets anders hand ofzo ?


Maar waarom vinden jullie mensen pas betrokken als ze daarvoor lugubere plaatjes plaatsen oke gaan vinden?
Die relatie is me niet duidelijk...

sterregoud
Berichten: 1879
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:30

secricible schreef:
sterregoud schreef:
Ik mis echt de betrokkenheid van het merendeel van de bokkers. Zolang het je niet aangaat, is er niets anders hand ofzo ?


Maar waarom vinden jullie mensen pas betrokken als ze daarvoor lugubere plaatjes plaatsen oke gaan vinden?
Die relatie is me niet duidelijk...


Nee, dat is niet wat ik zeg. Wat mij betreft mogen de enge plaatjes in spoiler.
Daarnaast geef ik aan dat de redactie de situatie omtrent wolven in Nederland wel wat serieuzer mag gaan benaderen.

De impact van wolven in Nederland is dusdanig dat het houden van hobby dieren en paarden, pony’s in sommige gebieden al bijna onmogelijk wordt gemaakt. Daar mag wel meer aandacht voor. De urgentie lijkt te ontbreken om deze manier van leven te behouden.

Eleeke

Berichten: 2051
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:33

sterregoud schreef:
Ik mis echt de betrokkenheid van het merendeel van de bokkers. Zolang het je niet aangaat, is er niets anders hand ofzo ?


Dat geldt toch. voor elk lastig onderwerp. Of discussieer jij mee met : oorlog in [willekeurig land] , de onderdrukking van de Oeigoeren, impact van het hoge water op buitendijkse huizen, het grote aantal toeristen dat in Amsterdam verdrinkt als ze dronken in de gracht vallen en nog 50 andere problemen die er spelen op de wereld.

Ik maak er een grap van. Maar niemand van ons kan zich bezig houden met elk belangrijk onderwerp. En dus kiezen de meeste mensen voor onderwerpen die belangrijk voor hun eigen leefomgeving zijn.


Voor mij is de wolf dus niet zo belangrijk ( ondanks dat mijn 24/7 buiten pony omringd wordt door 50 wolven naar het schijnt) , maar het vertonen van beelden die beangstigend kunnen zijn op een forum waar dat heel bewust niet is toegestaan, dat vind ik dan wel weer belangrijk genoeg om even een paar berichtjes aan te wagen.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:33

Redactie, team, graag een reactie. We zitten inmiddels op pagina 6.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:37

Maar wat moet het team nog reageren dan? Er zijn boktregels. Specifiek op dit topic is een versoepeling toegestaan en er is aangegeven dat er niet nog verder versoepelt.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 14:39

Zoiets als:
- we gaan er nog eens naar kijken
of
- dit zijn de regels, we gaan er niet van afwijken
of
- wellicht zijn de regels toe aan herziening

Dan kan alle discussie stoppen en is er duidelijkheid.

Amber_anne

Berichten: 6952
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:42

Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Lijkt me duidelijk toch

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:42

rien10 schreef:
Zoiets als:
- we gaan er nog eens naar kijken
of
- dit zijn de regels, we gaan er niet van afwijken
of
- wellicht zijn de regels toe aan herziening

Dan kan alle discussie stoppen en is er duidelijkheid.


we gaan op VN meer paard gerelateerde wolven aanvallen plaatsen om bewustzijn te creëren.
Want inmiddels op pagina 6 aanbeland is dat ook al voorbij gekomen, niet alleen de OP vraag.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:43

Amber_anne schreef:
Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Lijkt me duidelijk toch

Maar filmpjes van de mishandelingen van Helgstrad staan ook niet in een spoiler....

Dus filmpjes mag wel...kan best geregeld worden in veel gevallen }>

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:46

Ik heb dat topic gemist maar als daar dierenmishandeling getoond wordt moet dat ook niet getoond worden, die mening deel ik met je.

Hoewel ik een filmpje, dat je zelf moet starten wel anders vind. Vergelijkbaar met een foto in spoiler. Maar gelijke monniken gelijke kappen snap ik daar ook in

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 14:55

Beter iets langer dan een halve dag wachten op een volgende reactie die dan weloverwogen is, dan de mods tegen je in het harnas jagen en ze dwingen tot een snelle maar misschien minder gewenste reactie. Geef hen ook wel een beetje tijd en de kans om te overleggen.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 15:01

Tieneke schreef:
Beter iets langer dan een halve dag wachten op een volgende reactie die dan weloverwogen is, dan de mods tegen je in het harnas jagen en ze dwingen tot een snelle maar misschien minder gewenste reactie. Geef hen ook wel een beetje tijd en de kans om te overleggen.

Dat is waar. Sorry voor mijn ongeduld.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:26

Waarschijnlijk na 6 pagina's mosterd na de maaltijd, maar ik kom nu pas aan het (bij)lezen van dit topic toe.

Muurp schreef:
Iets met een knuppel...
Maar wat is nu het probleem van een spoiler? Eén keer klikken en je ziet het alsnog? :+

Ik vind persoonlijk de discussie in het wolventopic best interessant om mee te lezen, maar heb geen behoefte om de meest gruwelijke foto's langs te zien komen...
En nee, ik ben niet een van de TeMmers geweest, maar ben het er wel mee eens.

Hier ben ik het mee eens. Ik ben ook niet 1 van de TeM-mers (eigenlijk te zot voor woorden dat we ons geroepen voelen om dit expliciet te melden). Heb mijn mening ook al in het topic gezet in min of meer deze strekking.

Dreamboy schreef:
De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.

Ja en? Als een ander in de sloot springt, spring jij er dan bij? Gewoon omdat die ander dat doet?
We hoeven niet mee te doen aan alles omdat het 'gewoon' is. Misschien moeten we bepaalde dingen wat minder gewoon gaan vinden.

Captain schreef:
Daarnaast moet je ook echt zoeken naar het wolventopic, want Bokt houdt alles rondom de wolf zo stil mogelijk.
Misschien kun je nog een opmerking in de OP plaatsen dat er bloederige foto's te zien kunnen zijn, net als het 18+ topic en dat het dus je eigen keuze is om mee te lezen of niet.

Of 2 topics. 1 voor de discussie en gesprekken over wolven en 1 met alle meldingen. Dan kan je met elkaar het gesprek aangaan zonder dat je langs al die meldingen moet scrollen.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:29

Maar de meldingen vallen pas op hoeveel het er zijn als men tussendoor ook nog wil discussiëren.
Met een apart meldingen topic valt dat gewoon weg en niemand heeft meer in de gaten wat er elke dag voor gruwelijks gebeurt.
Daarnaast is er in die meldingen ook vaak te zien dat ze weer eens achter wolfwerende omheining zijn gedood

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27292
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 15:40

Wij plaatsen wel degelijk de nieuwsberichten over wolven die voorbij komen op de bronnen waarvan we mogen overnemen. Dat is voor iedereen eenvoudig terug te vinden.
Net nog even een check gedaan maar er is weinig nieuws over de wolf (in combinatie met paarden want wat op VN komt moet paardgerelateerd zijn) te vinden op dit moment.

Voor wat betreft de Facebook berichten:
Wij mogen niet zomaar overnemen van Facebook. Als jullie een aanval op een paard tegenkomen kunnen jullie dit altijd melden via redactie@bokt.nl dan kunnen we kijken of de NR leden eventueel contact op kunnen nemen.
Dat contact moet dan wel plaatsvinden met de eigenaar van het paard of de pony en moet dus uit de eerste hand zijn.
Hierin gaat best veel werk inzitten dus het zal niet altijd mogelijk zijn en zal zeker niet snel geplaatst kunnen worden.
Als jullie ze niet melden dan zien we ze ook niet, wij kunnen onmogelijk alle Facebook berichten bijhouden.

Een tijd geleden gaven een een hoop gebruikers aan dat ze het niet fijn vonden om het wolvennieuws op VN te zien, ze vonden het teveel en dubbel omdat er ook al een algemeen wolventopic bestond.
Wij hebben toen afgesproken dat we het wolvennieuws op VN sluiten met doorverwijzing naar het wolventopic.
Vinden jullie dat we de berichten op VN dan ook weer open moeten zetten?