Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:11

DuoPenotti schreef:
Eleeke schreef:

Drogredeneren heet dit.
De argumenten uit hun context halen en ridiculiseren.
En er onderwerpen bijhalen die er niets mee te maken hebben ( woke ????? )

slachthuizen hebben er ook niks mee te maken, waar was toen je bericht?

Volledig mee eens, toen was ik aan het werk. Zit al veel te veel op bokt.

Maar Woke en Vulva's staan nog verder weg van dode verminkte dieren dan dode dieren in een slachthuis.

Dus dat je vind dat foto's van geweld geen plaats hebben op bokt in het algemeen ( want dat is de regel ). Dan is dierenmishandeling uit filmpjes van dierenrechten activisten best een aardige vergelijking ( die mogen ook niet )

Waar iets Woke noemen en over vulva's beginnen en het hebben over het recht van het dier om niet op een dergelijke manier afgebeeld te worden.... nog wel een drie stappen verder weg is van het onderwerp.

8nnemiek

Berichten: 43432
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:12

Wintu schreef:
Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Vraag je liever eens af waarom ze wél zichtbaar moeten zijn. Als er alleen anti-wolf mensen in het topic zitten dan ga je toch niemand overtuigen. Of vind je het zelf fijn om zo'n foto's keer op keer voorbij te zien komen?

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:14

Wintu schreef:
Eleeke schreef:
Omdat ik een mening heb over het plaatsen van geweldadige fotos in het algemeen. En daar is dit een onderdeel van.

Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Als jij dat onder prachtige natuur verstaat, prima, niet mijn ding. Ik vind een natuurfilm met een leeuw die een zebra pakt als moeilijk om te zien.
Het fijne is dat dat dus op bokt niet de bedoeling is om te laten zien.

Ik heb in het begin wel in het wolventopic gekeken, maar dat was toen vooral een herhaling van meningen aangevuld met foto's.

Eleeke

Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:15

8nnemiek schreef:
Wintu schreef:
Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Vraag je liever eens af waarom ze wél zichtbaar moeten zijn. Als er alleen anti-wolf mensen in het topic zitten dan ga je toch niemand overtuigen. Of vind je het zelf fijn om zo'n foto's keer op keer voorbij te zien komen?

Hoewel een rot opmerking, is dat wat jij zegt wel deels waar. Heb ik al eerder aangehaald.
Zelfde mechanisme als ramptoerisme. En aangetoond ook nog eens slecht voor je gezondheid.

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:18

8nnemiek schreef:
Wintu schreef:
Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Vraag je liever eens af waarom ze wél zichtbaar moeten zijn. Als er alleen anti-wolf mensen in het topic zitten dan ga je toch niemand overtuigen. Of vind je het zelf fijn om zo'n foto's keer op keer voorbij te zien komen?


Voor mij is het realiteit, hier zien we ze gewoon zo dood in de wei en aan de kant van de weg liggen. Jeugd fietst er langs en heeft geen keus. Mensen lachen er om en noemen ons aanstellers en komen net als jij met de slachthuis theorie, welke nergens op slaat. Die kijken niet verder, denken dat het alleen om schapen van boeren gaat en ach dan maakt het schijnbaar niet zoveel uit. Dieren kunnen in de nacht niet meer buiten, mensen gaan in de schemer het dorp niet meer uit. Tja, denk je dan echt dat het me wat boeit als jij niet tegen een foto kunt, dan kom je maar niet in het topic. Genoeg mensen nog die denken dat het mee valt. Laat ze de realiteit maar eens zien, dan lachen ze hopelijk wat minder.

rien10
Berichten: 14741
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:19

8nnemiek schreef:
Wintu schreef:
Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Vraag je liever eens af waarom ze wél zichtbaar moeten zijn. Als er alleen anti-wolf mensen in het topic zitten dan ga je toch niemand overtuigen. Of vind je het zelf fijn om zo'n foto's keer op keer voorbij te zien komen?

Er wordt veel gegoogled in het leven en vaak kom je uit op Bokt. Als daar de naakte waarheid te zien is, dan vind ik dat prima. Niet alleen Bokkers lezen hier, ook totaal wolf-onwetende mensen die echt de ellende, het verdriet, de schade en de machteloosheid niet kennen of inzien.

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:20

Het is toch al een hele poos heel duidelijk welke kant bokt is? :+

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:20

Eleeke schreef:
Wintu schreef:

Maar die fotos staan al in spoiler, als je er eens zou kijken, dan zou je dat ook zien.
En hoezo gewelddadig, het wordt als half Nederland geschaard onder de noemer prachtige natuur, dus hoezo gewelddadig.

Als jij dat onder prachtige natuur verstaat, prima, niet mijn ding. Ik vind een natuurfilm met een leeuw die een zebra pakt als moeilijk om te zien.
Het fijne is dat dat dus op bokt niet de bedoeling is om te laten zien.

Ik heb in het begin wel in het wolventopic gekeken, maar dat was toen vooral een herhaling van meningen aangevuld met foto's.


Begrijpend lezen is een kunst. Nee, ik vind het geen prachtige natuur, maar helaas het gros van Nederland wel.

rien10
Berichten: 14741
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:21

Cioccolato schreef:
Het is toch al een hele poos heel duidelijk welke kant bokt is? :+


Oh, dan kom ik uit een ei, want het is mij totaal niet duidelijk.
Bokt is een forum, geen orgaan met een mening m.i.

Cioccolato

Berichten: 6629
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:25

rien10 schreef:
Cioccolato schreef:
Het is toch al een hele poos heel duidelijk welke kant bokt is? :+


Oh, dan kom ik uit een ei, want het is mij totaal niet duidelijk.
Bokt is een forum, geen orgaan met een mening m.i.


Het is je niet duidelijk omdat je anders denkt :))
Past niet binnen t straatje dus gooien we er een regel op, of plaatsen er geen nieuws over.
Zelfs wat geopend wordt aan topics is allemaal dezelfde kant op

Qimm

Berichten: 15182
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:25

Maar is het dan niet gewoon handiger om zelf iets van een website, al dan niet met forum, aan te maken waar je alles op je eigen manier vast kunt leggen, bij kunt houden, kunt verspreiden op SM. Er zijn hier alleen op bokt al zat mensen die hier input voor willen gaan geven en dan ben je binnen no-time de grootste als het gaat om wolven in NL.
Waarom proberen de regels van een alle leeftijden vriendelijk paardenforum af te dwingen? Dat lijkt me heel wat meer werk en frustratie dan zelf wat opzetten om heel eerlijk te zijn.

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:27

Cioccolato schreef:
rien10 schreef:


Oh, dan kom ik uit een ei, want het is mij totaal niet duidelijk.
Bokt is een forum, geen orgaan met een mening m.i.


Het is je niet duidelijk omdat je anders denkt :))
Past niet binnen t straatje dus gooien we er een regel op, of plaatsen er geen nieuws over.
Zelfs wat geopend wordt aan topics is allemaal dezelfde kant op

Je bedoelt alles mag alleen Oeh en Ah en alles wat niet past wordt niet geplaatst.

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:30

Maar de foto's vallen niet onder seks, geweld of mishandeling.

Tenminste als ik de definities van die laatste 2 opzoek gaat het altijd over mens op mens of mens op dier.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:31

Onali schreef:
Maar de foto's vallen niet onder seks, geweld of mishandeling.

Tenminste als ik de definities van die laatste 2 opzoek gaat het altijd over mens op mens of mens op dier.


Nou dit dus.
De regels zie ik daarin ook anders.

Je hebt een beest/ dier wat word aangevallen door een ander beest/dier het is helaas natuur en waar we nu mee te maken hebben.

Niks om gelogen, en gewoon waarheid. Als mensen het niet willen zien? Dan gaan ze toch niet het topic meelezen

rien10
Berichten: 14741
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:32

Echt, het ligt aan mij, ik weet het.
@ Wintu, bedoel je dat de algemene tendens op Bokt is dat wolven ondieren zijn en weg moeten?

rien10
Berichten: 14741
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:33

Qimm schreef:
Maar is het dan niet gewoon handiger om zelf iets van een website, al dan niet met forum, aan te maken waar je alles op je eigen manier vast kunt leggen, bij kunt houden, kunt verspreiden op SM. Er zijn hier alleen op bokt al zat mensen die hier input voor willen gaan geven en dan ben je binnen no-time de grootste als het gaat om wolven in NL.
Waarom proberen de regels van een alle leeftijden vriendelijk paardenforum af te dwingen? Dat lijkt me heel wat meer werk en frustratie dan zelf wat opzetten om heel eerlijk te zijn.

Ik dwing niets af, ik stel een vraag "wat is de overweging om het in een spoiler te zetten". Inmiddels heb ik daar antwoord op.

Qimm

Berichten: 15182
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:35

Het is meer een voorstel op de tendens in het topic dan uitsluitend gericht op de openingspost.

Fly_high

Berichten: 3312
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:35

Wintu schreef:
Genoeg mensen nog die denken dat het mee valt. Laat ze de realiteit maar eens zien, dan lachen ze hopelijk wat minder.


Dat valt net zo goed toe te passen op slachthuizen. Of gevolgen van huiselijk en seksueel geweld. Of misdaden in het algemeen. Allemaal zaken die in Nederland gebeuren en tot de realiteit behoren waar we in leven, moet het dan ook allemaal open en bloot op bokt...?

Is ook de waarheid, lekker voor bij de ochtendkoffie :+

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:36

Maar de interpretatie van individuele Bokkers doet er toch niet aan toe als dit de interpretatie is van het team:
Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


Er zijn nu mensen aan het grommen naar anderen die in hun ogen al een compromis hebben gesloten.

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:36

rien10 schreef:
Echt, het ligt aan mij, ik weet het.
@ Wintu, bedoel je dat de algemene tendens op Bokt is dat wolven ondieren zijn en weg moeten?

Nee, ik bedoel dat de algemene tendens is dat men er op bokt liever van weg kijk en de kop in het zand steekt. En niet enkel met dit onderwerp.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:37

Fly_high schreef:
Wintu schreef:
Genoeg mensen nog die denken dat het mee valt. Laat ze de realiteit maar eens zien, dan lachen ze hopelijk wat minder.


Dat valt net zo goed toe te passen op slachthuizen. Of gevolgen van huiselijk en seksueel geweld. Of misdaden in het algemeen. Allemaal zaken die in Nederland gebeuren en tot de realiteit behoren waar we in leven, moet het dan ook allemaal open en bloot op bokt...?

Is ook de waarheid, lekker voor bij de ochtendkoffie :+



Nee maar wij als dieren houders hebben wel te maken met dit wolven probleem. En daarover samen praten is dan fijn.

Janneke2

Berichten: 22809
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:38

Dreamboy schreef:
De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.


Ik ga mee met het argument van Ibbel.
Er aan wennen, cq afstompen helpt niet, het heeft dus zin als mensen weinig foto's te zien krijgen.

We zijn niet van suiker, maar juist als je mensen wil doordringen van de ernst van het probleem,
wolven in dit geval,
heeft het zin om dat 'ingetogen' te doen.
Juist terughoudendheid zorgt dat dingen 'binnenkomen'.

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:38

Fly_high schreef:
Wintu schreef:
Genoeg mensen nog die denken dat het mee valt. Laat ze de realiteit maar eens zien, dan lachen ze hopelijk wat minder.


Dat valt net zo goed toe te passen op slachthuizen. Of gevolgen van huiselijk en seksueel geweld. Of misdaden in het algemeen. Allemaal zaken die in Nederland gebeuren en tot de realiteit behoren waar we in leven, moet het dan ook allemaal open en bloot op bokt...?

Is ook de waarheid, lekker voor bij de ochtendkoffie :+


Ja, komt ook gewoon in het nieuws toch, daar worden ook gewoon slachthuis filmpjes op het ochtend nieuws getoond. Wat is je punt.
Verder is dit volgens het gros van Nederland toch gewoon natuur? Komt geen mens aan te pas, dus in dat opzicht valt het niet onder de noemer gewelddadig.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:40

Janinevv schreef:
Nee maar wij als dieren houders hebben wel te maken met dit wolven probleem. En daarover samen praten is dan fijn.


Dat kan immers ook alleen met foto's die niet te verbergen zijn.

Wintu

Berichten: 3041
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:40

Janneke2 schreef:
Dreamboy schreef:
De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.


Ik ga mee met het argument van Ibbel.
Er aan wennen, cq afstompen helpt niet, het heeft dus zin als mensen weinig foto's te zien krijgen.

We zijn niet van suiker, maar juist als je mensen wil doordringen van de ernst van het probleem,
wolven in dit geval,
heeft het zin om dat 'ingetogen' te doen.
Juist terughoudendheid zorgt dat dingen 'binnenkomen'.


Het wordt in de mainstream media zeer ingetogen getoond en het helpt niks. Verklaar het eens.