Foto’s in spoiler

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 09:07

In het wolventopic heeft het beheer team een mededeling gedaan dat foto’s van gewonde en dode dieren in een spoiler moeten.
Die foto’s zijn een essentieel onderdeel van het topic.
Vanwaar deze beslissing?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:08

Ik zou zeggen, PB het beheer!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 09:08

Waarom? Het kan toch open en bloot? Dit is “forum zaken”.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:14

Er is toch niks mis met de fotos ik een spoiler plaatsen? Dan kan iedereen zelf kiezen of ze ze zien of niet

DuoPenotti

Berichten: 29513
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:14

Ik ben ook erg benieuwd.

De foto's komen niet als een pop up zo in beeld op elk willekeurig moment.

Nee men klikt bewust op het topic.
Dan weet je dat er foto's staan. Feiten. Waarheid.

Is dat rot. 100.000 andere topics.

Dit schreef ik er al

DuoPenotti schreef:
Flauw..
De eigenaren en hun kinderen hebben die keuze ook niet.
En denk maar op een foto is het duizend keer minder gruwelijk dan in het echt.

Juist de echte waarheid moet men laten zien.
Want op Google komt bokt naar voren. Laat de mensen direct zien wat de wolf aanricht. Niet achter een spoiler.

Plaats op Vn de echte waarheid. De echte foto's niet de blije wolf op muizen jacht die de media al graag gebruikt.

Nee de zonder keel beet uit elkaar getrokken dieren dat is de werkelijkheid.
En willen wij onze paarden veilig kunnen houden nu en in de toekomst is juist bokt de plek dat te laten zien.

En ja op bokt zitten kinderen.
Die zien op internet wel meer gruwel. En laat ze anders hun ouders maar eens zien waar ze van geschrokken zijn.
Heel Nederland moet wakker worden. Niet alleen de buitengebieden met diertjes.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 09:17

Ik wil eerst de argumenten van het team weten.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:22

Er is een goed argument om ze juist níet te laten zien: het is allang bekend uit onderzoek dat foto's van gruwelijkheden mensen afstompt.
Laat véél uitgehongerde kindertjes in Afrika zien, en mensen geven mínder geld voor ontwikkelingshulp. Laat véél oorlogsdoden in Gaza of Ukrain zien, en mensen beginnen er hun schouders over op te halen.

Dat is een bekend effect. Dus hoe meer foto's van half aangevreten dieren, hoe makkelijker mensen er naar gaan kijken en hoe meer de wolf geaccepteerd wordt.

Dat is niet het argument van beheer, maar zou je zelf als argument moeten gebruiken om weinig foto's te delen. Het effect is óf dat mensen ze niet willen zien (kop in het zand dus, en dat neem je niet weg met meer foto's), óf dat ze er aan wennen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78512
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:32

We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 09:59

Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.


De tussenweg was de echt gruwelijke foto's spoileren, nu MOETEN alle foto's gespoilerd worden.

Dat is het probleem.
Wil je ze niet zien, dan heb je niks in het wolventopic te zoeken.


Btw dan moeten diezelfde regels gelden voor het 18+ topic en dat doen ze niet. Daar plaatsen we echt alleen de meest gruwelijke dingen in spoilers.

Mist

Berichten: 9492
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:04

En; ik vind het struisvogel politiek. Als je ook ziet hoe topic begon 2 jaar geleden met alle mogelijke tegenwerkingen van de Mod waardoor uiteindelijk de originele topic starter het op heeft gegeven.
Enige reden dat het topic geopend werd is omdat wij zagen dat wolven groot probleem zou worden. Nu zijn de wolven inderdaad een groot probleem geworden en dan word je nog aan alle kanten tegen gewerkt- zo voelt het tenminste

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:05

Iets met een knuppel...
Maar wat is nu het probleem van een spoiler? Eén keer klikken en je ziet het alsnog? :+

Ik vind persoonlijk de discussie in het wolventopic best interessant om mee te lezen, maar heb geen behoefte om de meest gruwelijke foto's langs te zien komen...
En nee, ik ben niet een van de TeMmers geweest, maar ben het er wel mee eens.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 10:07

Neonlight schreef:
We kregen verschillende signalen dat er gebruikers zijn die het niet waarderen om deze foto's te zien. Het topic is niet alleen een meldingen en bekijk aanvallen topic, het is ook een discussietopic. Bovendien hebben we ook de regel dat we gewelddadige foto's niet op bokt willen hebben. In plaats van de foto's geheel te verwijderen en helemaal niet toe te staan, zoals de boktregels beschrijven, is het plaatsen van de foto's in spoilers een goede tussenweg.

Ook krijgen jullie signalen van gebruikers die willen dat deze foto's zichtbaar blijven.
Het wolven topic gaat over wolven en de schade die zij aanrichten. Dat is een wezenlijk onderdeel van het topic, de schade, de ellende, het verdriet, de kosten.

In het onderwerp "leuke foto's van mijn kat" kan je prima de foto's van een open breuk bij poekie in een spoiler zetten, die logica snapt iedereen.

In het wolven topic niet.

Wat is het argument geweest? Klagende bokkers.
Dus als er genoeg tegen klager komen, kunnen de spoilers er weer af. Zo werkt het volgens jullie.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 10:08

Muurp schreef:
Iets met een knuppel...
Maar wat is nu het probleem van een spoiler? Eén keer klikken en je ziet het alsnog? :+

Ik vind persoonlijk de discussie in het wolventopic best interessant om mee te lezen, maar heb geen behoefte om de meest gruwelijke foto's langs te zien komen...
En nee, ik ben niet een van de TeMmers geweest, maar ben het er wel mee eens.


Het topic heeft foto's. Foto's van de feiten. Deal with it.
Het probleem is dat je feiten niet hoeft te pamperen.
Als een willekeurige wolvenknuffelaar googelt en op Bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) en het topic opent kan hij zien dat wolven niet alleen mooi zijn, maar ook vreselijk veel leed veroorzaken.
Leed in your face. In het face van dieren houders, van mensen op het platteland.
Laat het maar zien. Het moet open, het moet zicht baar. Echt. dat moet.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:12

De jeugd hoeft de tv maar aan te zetten voor de meest gruwelijke beelden in Oekraiene of Gaza. Ze spelen de meest bloederige spelletjes op de spelcomputer en zien van alles voorbij komen op facebook of tiktok. En dan zouden ze wakker liggen van deze beelden? Helaas hoort ook dit bij het leven. Ze zijn niet van suiker.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:15

rien10 schreef:
Muurp schreef:
Iets met een knuppel...
Maar wat is nu het probleem van een spoiler? Eén keer klikken en je ziet het alsnog? :+

Ik vind persoonlijk de discussie in het wolventopic best interessant om mee te lezen, maar heb geen behoefte om de meest gruwelijke foto's langs te zien komen...
En nee, ik ben niet een van de TeMmers geweest, maar ben het er wel mee eens.


Het topic heeft foto's. Foto's van de feiten. Deal with it.
Het probleem is dat je feiten niet hoeft te pamperen.
Als een willekeurige wolvenknuffelaar googelt en op Bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) en het topic opent kan hij zien dat wolven niet alleen mooi zijn, maar ook vreselijk veel leed veroorzaken.
Leed in your face. In het face van dieren houders, van mensen op het platteland.
Laat het maar zien. Het moet open, het moet zicht baar. Echt. dat moet.


Het is nog steeds zichtbaar, juist ook in de discussie. Daar heb ik geen foto voor nodig.
Ik ontken nergens de feiten, ben ook geen wolvenknuffelaar en ik zie echt wel dat het een groot probleem is. Maar voor mij maken die foto's niet het verschil in hoe groot dit probleem is. Ik hoef gewoon geen afgeslachte dieren op mijn beeldscherm te hebben op mijn werk, of tijdens het eten van mijn ontbijt.

Ik kan wel begrijpen dat jullie het gevoel hebben te moeten vechten om anderen daarin te kunnen overtuigen dat het een probleem is, juist omdat het zoveel wordt afgevlakt. Maar imo is dit geen gebruikertje pesten omdat men niet gelooft dat het een probleem is...
Laatst bijgewerkt door Muurp op 06-03-24 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:15

rien10 schreef:
Muurp schreef:
Iets met een knuppel...
Maar wat is nu het probleem van een spoiler? Eén keer klikken en je ziet het alsnog? :+

Ik vind persoonlijk de discussie in het wolventopic best interessant om mee te lezen, maar heb geen behoefte om de meest gruwelijke foto's langs te zien komen...
En nee, ik ben niet een van de TeMmers geweest, maar ben het er wel mee eens.


Het topic heeft foto's. Foto's van de feiten. Deal with it.
Het probleem is dat je feiten niet hoeft te pamperen.
Als een willekeurige wolvenknuffelaar googelt en op Bokt uitkomt (niet ondenkbeeldig) en het topic opent kan hij zien dat wolven niet alleen mooi zijn, maar ook vreselijk veel leed veroorzaken.
Leed in your face. In het face van dieren houders, van mensen op het platteland.
Laat het maar zien. Het moet open, het moet zicht baar. Echt. dat moet.


Dit is onderdeel van de discussie. Moeten we dan ook alle oorlogsgruwelijkheden maar open en bloot neerzetten? Gruwelijke dingen die in bepaalde landen gedaan worden met vrouwen, en ga zo maar door?
Deal with it! Kan mij het boeien dat jij slecht slaapt. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

Lekker bekrompen gedachtegang wel. Mensen kunnen heel goed constructief meedoen aan een discussie zonder de foto's te zien. Daarbij, kan het ook goed zijn dat je de foto's één keer wil zien maar ze niet áltijd "in your face" wil hebben.

Er zijn nou eenmaal forumregels en zoals Neonlight al aangeeft, eigenlijk is er op Bokt geen plek voor dit soort foto's. Dan is dit een mooie middenweg, want als er gemodereerd wordt op basis van de regels worden alle foto's gewoon verwijderd. En daar hebben ze élk recht toe omdat dit nu eenmaal de regels zijn waar jij en ik mee akkoord gaan op het moment dat we gebruik maken van Bokt.

Wees dus blij dat dit de oplossing is geworden, mag jij gewoon je gruwelijke foto's nog delen en kan een ander voor zichzelf bepalen of hij of zij dat wil zien.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:18

Daarnaast moet je ook echt zoeken naar het wolventopic, want Bokt houdt alles rondom de wolf zo stil mogelijk.
Misschien kun je nog een opmerking in de OP plaatsen dat er bloederige foto's te zien kunnen zijn, net als het 18+ topic en dat het dus je eigen keuze is om mee te lezen of niet.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:18

Marjo schreef:
Dit is onderdeel van de discussie. Moeten we dan ook alle oorlogsgruwelijkheden maar open en bloot neerzetten? Gruwelijke dingen die in bepaalde landen gedaan worden met vrouwen, en ga zo maar door?
Deal with it! Kan mij het boeien dat jij slecht slaapt. Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

Lekker bekrompen gedachtegang wel. Mensen kunnen heel goed constructief meedoen aan een discussie zonder de foto's te zien. Daarbij, kan het ook goed zijn dat je de foto's één keer wil zien maar ze niet áltijd "in your face" wil hebben.

Er zijn nou eenmaal forumregels en zoals Neonlight al aangeeft, eigenlijk is er op Bokt geen plek voor dit soort foto's. Dan is dit een mooie middenweg, want als er gemodereerd wordt op basis van de regels worden alle foto's gewoon verwijderd. En daar hebben ze élk recht toe omdat dit nu eenmaal de regels zijn waar jij en ik mee akkoord gaan op het moment dat we gebruik maken van Bokt.

Wees dus blij dat dit de oplossing is geworden, mag jij gewoon je gruwelijke foto's nog delen en kan een ander voor zichzelf bepalen of hij of zij dat wil zien.


Mooi contrast eigenlijk, je als groep achtergesteld voelen omdat je voor je gevoel geen ruimte krijgt om een afwijkende mening te hebben maar vervolgens diezelfde ruimte ook niet aan anderen geven :+

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:28

Ik ben wel benieuwd of de mensen die graag foto's van aangevreten vee open en bloot willen zien, het ook geen probleem vinden als er foto's van wantoestanden in de vee-industrie en slachthuizen open en bloot op bokt staan. Dat wordt liever onder het tapijt geschoven.
Die foto's zouden zelfs onder een spoiler waarschijnlijk worden verwijderd, net als inderdaad gruwelijke foto's van oorlogsmisdaden enz. Ik vind het dus überhaupt bijzonder dat er zo veel nare beelden op bokt zijn toegestaan.

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:30

Captain schreef:
Daarnaast moet je ook echt zoeken naar het wolventopic, want Bokt houdt alles rondom de wolf zo stil mogelijk.
Misschien kun je nog een opmerking in de OP plaatsen dat er bloederige foto's te zien kunnen zijn, net als het 18+ topic en dat het dus je eigen keuze is om mee te lezen of niet.


Nou dit ! Het verbaast mij enorm hoe terughoudend bokt is met de berichtgeving omtrent de wolf.
De aanwezigheid van wolven vormt een grote en ernstige bedreiging voor iedereen met hobbyvee, en voor het houden van pony’s en paarden. Ook zoiets als een buitenrit kunnen maken, kan weleens tot het verleden gaan behoren.
Maar toch elke keer weer mooi plaatjes bij de nieuwsberichten.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:33

De gruwelijke foto’s staan inmiddels in spoiler.
Foto’s van dode schapen met een rode vlek in de wol plaats ik open en bloot.
Maar de foto’s van uit elkaar gerukte dieren, of het nu een schaap, hond, koe of paard is staan in spoiler.
Plus waarschuwing erbij.

En als dat niet goed is, ban me dan maar.

Verder sluit ik me aan bij sterregoud en captain.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:35

8nnemiek schreef:
Ik ben wel benieuwd of de mensen die graag foto's van aangevreten vee open en bloot willen zien, het ook geen probleem vinden als er foto's van wantoestanden in de vee-industrie en slachthuizen open en bloot op bokt staan. Dat wordt liever onder het tapijt geschoven.
Die foto's zouden zelfs onder een spoiler waarschijnlijk worden verwijderd, net als inderdaad gruwelijke foto's van oorlogsmisdaden enz. Ik vind het dus überhaupt bijzonder dat er zo veel nare beelden op bokt zijn toegestaan.



Zolang het slachthuizen in Nederland betreft en zonder peta of al die andere veganbs heb ik daar geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is de zielige ondertoon van die organisaties.

Want bloed en ingewanden horen nu eenmaal bij het slachtproces.
Slachters die een selfie maken bij een dood dier, geen probleem mee. Beetje relativeren moet kunnen.

Zolang het dus objectief is, zoals de foto's van de aangevallen schapen, ezels en pony's moeten de jou genoemde foto's ook kunnen.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Foto’s in spoiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:44

Als je mensen bewust wil maken van de gruwelijkheden die de wolf aanricht zul je de foto's moeten laten zien. Wat ze niet zien, bestaat niet. Bovendien worden de meest gruwelijke foto's al in een spoiler geplaatst, inclusief een waarschuwing. Dan is het toch echt je eigen keuze of je ze wilt bekijken of niet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:48

Onali schreef:
Zolang het slachthuizen in Nederland betreft en zonder peta of al die andere veganbs heb ik daar geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is de zielige ondertoon van die organisaties.

Want bloed en ingewanden horen nu eenmaal bij het slachtproces.
Slachters die een selfie maken bij een dood dier, geen probleem mee. Beetje relativeren moet kunnen.

Zolang het dus objectief is, zoals de foto's van de aangevallen schapen, ezels en pony's moeten de jou genoemde foto's ook kunnen.

Dus als een vegan een foto maakt van een mishandeld dier dan mag dat niet op bokt, maar als een vleeseter dat doet dan mag het wel?
En wat als we dat ook bij schapen doen? Als de boer die foto plaats mag het niet, want die is anti-wolf.. maar als een vegan de foto plaatst dan mag het wel?
Dat is natuurlijk een redenatie die kant nog wal slaat.

Er is een tijd geleden een undercover actie geweest van iemand in een slachthuis. Dramatische beelden, en bijvoorbeeld verhalen van een varken dat levend aan een poot de lucht in werd getild en waarbij de poot afscheurde terwijl het dier leefde. Dat soort plaatjes, is dus prima ongecensureerd op bokt? Of moeten we dan eerst vragen of de fotograaf wel vlees lust? :+

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 10:48

Om te beginnen ben ik niet een van de temmers.
Maar ik snap het wel. Ik lees ook mee in het topic en heb wat uit elkaar getrokken schapen gezien. Het is al gruwelijk genoeg dat ik echt niet bijna ELK uit elkaar getrokken schaap of iets hoef te zien. Zonder foto weet ik het inmiddels ook wel.