[Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 12:37

Begrijpelijk dat jullie op zoek zijn naar verbeteringen, ook al kan de groep vaste gebruikers met de huidige versie prima uit de voeten.
Wellicht is het duidelijker om een eigen kolom te maken voor de icoontjes. Nu is het beeld wel onrustiger door toevoeging van meer informatie.
Daarbij denk ik dat de selectie wat een foto-topic is niet kan worden gemaakt op basis van het aantal foto's op de eerste pagina.
Zo zijn de topics over BING AI zeker topics om afbeeldingen te bekijken (staat er niet bij)
Een volgtopic over emigratie heeft meer dan 5 foto's op de voorpagina, maar is dus eerder een verhalend volgtopic dan een foto-topic.
Succes met het vervolg.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:02

Kan er iets aan de kleur worden gedaan? Ik vind mijn overzicht erg onrustig en koppel oranje ook aan nieuwe berichten, dus nu klik ik steeds op topics waar niets nieuws aan de hand is.

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:08

Ik vind het idd door het oranje/geel heel rommelig ogen en merk dat m'n ogen alleen trekken naar die topics en niet welke ertussen staan..
Kan het idd niet blauw? Dan is het nog steeds duidelijk maar iets minder rommelig :)

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:34

Ik gooi 'm er nog een keer in: wat is er mis met de tag [F] of [FOTO] in de titel?
Kan iedere bokker zélf besluiten of-ie het een fototopic vindt. Vergeet-ie de tag en is het wel een fototopic, wordt z'n topic misschien niet zo goed gevonden/gezien. Jammer dan, leert-ie het vanzelf de volgende keer wél goed te doen.
Hoef je dus ook niet op te modereren. Ik zeg: win-win, hoef je helemaal noppes nada te programmeren of handmatig aan te passen als het niet goed werkt.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 13:55

Ik zou graag zien dat het icoontje voor topics met ongelezen berichten anders/duidelijker wordt. Het huidige verschil tussen gelezen of ongelezen is zo klein dat het niet goed opvalt :)

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:05

Gooi er anders even een optie in zodat we zelf kunnen kiezen of we die icoontjes uberhaupt willen zien? Ik blijf het chaotisch vinden en snap ook echt de toegevoegde waarde niet. Zeker niet aangezien ze nu dus ook verschijnen op HK topics.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:12

Ik vind het eigenlijk niet echt chaotisch en wel fijn om te zien. Bokt moet soms updates krijgen, ook al vind niet iedereen die even leuk.

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:12

Kan hij in ieder geval een andere kleur alsjeblieft? Nu lijkt het net alsof er nieuwe berichten zijn die er dus niet zijn.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 15:13

Suzanne F. schreef:
Kan hij in ieder geval een andere kleur alsjeblieft? Nu lijkt het net alsof er nieuwe berichten zijn die er dus niet zijn.


Ik denk als het een andere kleur word het ook weer gedoe wordt met wel of niet zichtbaar.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:06

ElfBeau_067 schreef:
Suzanne F. schreef:
Kan hij in ieder geval een andere kleur alsjeblieft? Nu lijkt het net alsof er nieuwe berichten zijn die er dus niet zijn.


Ik denk als het een andere kleur word het ook weer gedoe wordt met wel of niet zichtbaar.

Nee, denk ik niet. Ik verwar dit ook zo met nieuwe berichten. Als het blauw is, gebeurt dat niet.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:17

BartVB schreef:
De icoontjes zijn alleen nog maar zichtbaar op de desktop/laptop, nog niet op mobiel.

Jazeker wel, als je je scherm draait zie je de icoontjes.
Heb je je telefoon rechtop dan idd niet.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 16:35

Ibbel schreef:
Ik gooi 'm er nog een keer in: wat is er mis met de tag [F] of [FOTO] in de titel?
Kan iedere bokker zélf besluiten of-ie het een fototopic vindt. Vergeet-ie de tag en is het wel een fototopic, wordt z'n topic misschien niet zo goed gevonden/gezien. Jammer dan, leert-ie het vanzelf de volgende keer wél goed te doen.
Hoef je dus ook niet op te modereren. Ik zeg: win-win, hoef je helemaal noppes nada te programmeren of handmatig aan te passen als het niet goed werkt.


Hiermee eens. Heel eenvoudig. Welk probleem probeert dit icoontje op te lossen?

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:21

Ik vraag me ook serieus af wat de toegevoegde waarde van het icoontje is, want wat sommige al aangeven; ook ik vind het meer chaotisch als dat het nu echt duidelijkheid bied. Zeker omdat er bij veel Niet-foto topics zoals oa het ‘Welk boek lees jij?', Formule 1 topic en nog wel meer zijn waar het ervoor staat. Ik bok veel via desktop en ik vind die icoontjes echt geen toegevoegde waarde hebben als dit automatisch verschijnt bij niet-foto topics, alleen omdat ze een X aantal foto’s in de OP hebben staan (?) en dan bij zulke topics verschijnen -O-. Daar zou imo dan inderdaad beter handmatig een optie voor moeten kunnen komen, dat een TS dat zelf kan aanzetten. Erg jammer dit, van alle ontwikkelingen welke op het forum gedaan kunnen worden, waar vaker voor gelobby’d werd, vind ik de focus op deze misschien wat minder handig := - in ieder geval zoals de opzet nu is.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 17:43

Oké, ik vind het echt veel minder overzichtelijk zo :Y)

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:04

Ik vraag me vooral af waarom er nog zulke "creatieve" ;) phpBB updates worden bedacht, terwijl we al een aantal jaar bezig zijn met "heel binnenkort" overgaan naar Flarum.

Kan die energie, tijd en aandacht niet beter aan Flarum besteed worden?

tamary

Berichten: 29185
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:41

KISS rule terug aub (= keep it simple). Dus zoals al aangegeven : [F] of [FOTO] tag door gebruikers laten kiezen bij fototopics en opgelost. Ingewikkeld programmeren geeft zowel instabiliteit in je programma als onrustig beeld en dus problemen voor mensen qua overzicht en dan helemaal bij kleine schermpjes of andersinds handicaps.

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 18:53

Ik ben echt niet tegen veranderingen, maar dit vind ik geen verbetering. De oranje kleur is verwarrend i.c.m. wel of geen nieuwe berichten, en de lijst ziet er veel rommeliger uit zo doordat de titel nu een stukje naar rechts schuift met dit icoontje ervoor. Ik ga ook voor de tag [FOTO].

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:27

Waarom niet gewoon blauw?
Dan zie je toch nog dat er een icoontje staat?

Maar de tag lijkt mij ook handiger, daar niet van

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:28

Uhm
Ben ik dan de enige die nog geen verschil ziet?
( ook niet op laptop?)

Edit:
Nu op mobiel met scherm gekanteld idd wel. Ga even kijken wat ik er van vind

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:31

Ik heb bokt 4 en zie geen verschil. Even overgegaan naar bokt 5 en weer snel teruggegaan, nee geen succes :n (onrustig en raar versprongen beeld, hoe het was was ok met als je wilt zelf foto ervoor zetten, nu is het onnodig onrustig met die twee kleuren, en veel,topics worden ook nog onterecht aangemerkt als foto topic) en ook mijn topic is nu niet bepaald een foto topic. Maar wordt kennelijk wel als zo gezien. -O-

En is er ook wat anders veranderd? Mijn extra grotere lettertype is op bokt nog kleiner dan eerst :? Ipv 135 % vergroot lijkt hij eerder verkleind te worden nu.

Dit zou 125% zijn

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:12

Ben ik de enige die deze update gewoon totaal niet storend vind? :')

Ik vind het geen toevoeging maar ik kan me er ook niet aan ergeren.
Sowieso kijk ik gewoon naar de eerste bolletjes.
En ik lees mn topics in chronologische orders bij dus mijn oranje bolletjes staan netjes onder elkaar bovenaan. Totaal geen last van het fotoicoontje :+

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:49

Ik heb nu een fotoicoontje bij een HK topic. Lijkt me ook niet de bedoeling. Alleen de OP heeft een aantal foto’s maar het is geen fototopic

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 21:01

SayaJones schreef:
Ben ik de enige die deze update gewoon totaal niet storend vind? :')

Ik vind het geen toevoeging maar ik kan me er ook niet aan ergeren.
Sowieso kijk ik gewoon naar de eerste bolletjes.
En ik lees mn topics in chronologische orders bij dus mijn oranje bolletjes staan netjes onder elkaar bovenaan. Totaal geen last van het fotoicoontje :+


Ja ik ook! :j

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [Dienstmededeling] Fototopic icoontjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:26

Sterker nog:
Ik vind het icoontje op zich prettig!!

Even zoeken misschien hoe je het zo krijgt dat het alleen bij foto topics staat, maar ik vind het mooi en prettig. Een absolute verbetering ook op [ foto ] voor een topic titel. Want dát vond ik zó verschrikkelijk lelijk!

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:26

Ik zou het prettig vinden als topic titels terug oranje kunnen als je er ongelezen berichten hebt (op de pagina eigen berichten). Nu zie je bijna niet hoeveel je bij te lezen hebt, alleen het volg icoontje is wel/niet oranje en dat valt nauwelijks op.