Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:46

Nikass schreef:
Mjetterd schreef:
In principe zijn alle onderwerpen welkom op Bokt, zolang ze legaal zijn in Nederland. Daarnaast zijn zowel voorstanders als tegenstanders van bepaalde onderwerpen welkom op Bokt.


We begrijpen dat het soms hele gevoelige onderwerpen kunnen zijn, denk aan de wolvendiscussie, alles rondom corona e.d. We zien in dat soort topics ook dat de emotie hoog op kan lopen en de discussie niet netjes gevoerd wordt, bijvoorbeeld persoonlijke aanvallen of het constant doordrammen van een mening zonder inhoudelijk op andere gebruikers in te gaan. Op dat soort momenten grijpen wij in, dit kan zijn door middel van een PB naar een gebruiker (niet zichtbaar voor andere gebruikers) of het verwijderen van een bericht (wel zichtbaar voor andere gebruikers).

Het gebeurd wel eens dat een topic volledig wordt overspoeld door tegenstanders. Dit zie je bijvoorbeeld bij het Temu topic maar ook bij topics met vragen over homeopathische middelen, helderziend zijn e.d. Zoals ik al zei: een tegengeluid is geen probleem. Mensen die niet veel weten van het onderwerp kunnen op die manier ook de andere kant zien en uiteindelijk zelf een mening vormen. Maar als een topic volledig overspoeld wordt met die discussie, kiezen we er voor om een topic weer ontopic te sturen. De berichten met het tegengeluid worden niet verwijderd en gebruikers kunnen er voor kiezen om de discussie elders voort te zetten door zelf een topic te openen.


Dus als er nu iemand een topic gaat starten over een eigen paard, drie jaar oud en gezond, maar bij nader inzien wil ze geen paard dus gaat hij hemelen.
Wat te doen, slachten of inslapen?
Dan is het de bedoeling dat iedereen adviezen gaat geven over slachten of inslapen, en het is niet de bedoeling dat je zegt: ben je helemaal gek geworden een gezond jong paard te laten hemelen?

Of zoiets als dat topic over problemen met de sugarglider die teveel plasjes doet overal.
Dan moet je vooral niet de ts vertellen dat het dierenonvriendekijk is om een sugarglider als huisdier te houden, dan sturen jullie het topic weer ontopic?

[BB] Sugar gliders wie heeft ze ook?

Dit!!!!

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:57

rien10 schreef:
De vraag is of iemand een mening gaat bijstellen door gedram of gedram achtige zaken.


Dit,

En ik snap het echt wel als iets emotie op roept dat dit het gevolg kan zijn.

Volgens mij werkt alleen vragen stellen en zelf laten nadenken beter. En ook los kunnen laten als iemand gewoon echt zo anders in elkaar zit.

Je kan namelijk niet voor een ander bepalen wat degene wel of niet moet of mag doen.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:58

Nikass schreef:
Mjetterd schreef:
In principe zijn alle onderwerpen welkom op Bokt, zolang ze legaal zijn in Nederland. Daarnaast zijn zowel voorstanders als tegenstanders van bepaalde onderwerpen welkom op Bokt.


We begrijpen dat het soms hele gevoelige onderwerpen kunnen zijn, denk aan de wolvendiscussie, alles rondom corona e.d. We zien in dat soort topics ook dat de emotie hoog op kan lopen en de discussie niet netjes gevoerd wordt, bijvoorbeeld persoonlijke aanvallen of het constant doordrammen van een mening zonder inhoudelijk op andere gebruikers in te gaan. Op dat soort momenten grijpen wij in, dit kan zijn door middel van een PB naar een gebruiker (niet zichtbaar voor andere gebruikers) of het verwijderen van een bericht (wel zichtbaar voor andere gebruikers).

Het gebeurd wel eens dat een topic volledig wordt overspoeld door tegenstanders. Dit zie je bijvoorbeeld bij het Temu topic maar ook bij topics met vragen over homeopathische middelen, helderziend zijn e.d. Zoals ik al zei: een tegengeluid is geen probleem. Mensen die niet veel weten van het onderwerp kunnen op die manier ook de andere kant zien en uiteindelijk zelf een mening vormen. Maar als een topic volledig overspoeld wordt met die discussie, kiezen we er voor om een topic weer ontopic te sturen. De berichten met het tegengeluid worden niet verwijderd en gebruikers kunnen er voor kiezen om de discussie elders voort te zetten door zelf een topic te openen.


Dus als er nu iemand een topic gaat starten over een eigen paard, drie jaar oud en gezond, maar bij nader inzien wil ze geen paard dus gaat hij hemelen.
Wat te doen, slachten of inslapen?
Dan is het de bedoeling dat iedereen adviezen gaat geven over slachten of inslapen, en het is niet de bedoeling dat je zegt: ben je helemaal gek geworden een gezond jong paard te laten hemelen?

Of zoiets als dat topic over problemen met de sugarglider die teveel plasjes doet overal.
Dan moet je vooral niet de ts vertellen dat het dierenonvriendekijk is om een sugarglider als huisdier te houden, dan sturen jullie het topic weer ontopic?

[BB] Sugar gliders wie heeft ze ook?


Als sugargliders niet binnen een dikke 3 maand illegaal zouden zijn als huisdier in Nederland, dan denk ik inderdaad dat een mod had geprobeerd het topic terug ontopic te krijgen. Er is nu gekozen voor een slotje waarschijnlijk omdat de periode tot daadwerkelijke illegaliteit heel erg kort is.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:00

Ik heb het topic net aangeklikt.. daar staan toch gewoon genoeg reacties over dat het geen huisdieren zijn?

Nikass: precies, je mag er dus wel degelijk iets negatiefs over zeggen, en de negatieve reacties staan ook nog in het Temu topic.. dus dan mag je er toch negatief over zijn :?

Wil je dan het hele onderwerp weg?

Citaat:
Maar mensen daar op aanspreken en proberen bewust te maken van de ellende die ze in stand houden, dat mag dan weer niet.

Dit is dan dus niet waar, als ik heel strikt lees
Laatst bijgewerkt door Cer op 23-09-23 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:01

Elisa2 schreef:
rien10 schreef:
De vraag is of iemand een mening gaat bijstellen door gedram of gedram achtige zaken.


Dit,


Je kan namelijk niet voor een ander bepalen wat degene wel of niet moet of mag doen.


Hier ben ik het helemaal mee eens. Een aantal drammers staan bij mij gewoon op foei dus ik zie hun reacties niet eens. Gewoon omdat ik me groen en geel erger en juist dan de kont in de krib gooi.
Dus met drammen schiet je echt je doel voorbij. Dat geldt echt niet alleen voor mij.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:07

Nikass schreef:
Elisa2 schreef:
Bokt is er niet om mensen voor te schrijven wat hun moreel kompas of mening zou moeten zijn.

Gelukkig niet want dat zou een hele kwalijke zaak zijn.

Het is aan de gebruikers zelf, Temu ken ik niet en het topic ook niet. Maar als er leed achter zit lijkt het me prima dat het eens benoemd wordt maar ook belangrijk dat het daarna weer wordt losgelaten en mensen niet in dram modus gaan zitten.


Het gaat hier dan ook niet over het moreel kompas van de individuele bokker, maar van bokt als forum.
Ik vind dat wij als samenleving, als burgers, als forum, moeten waken voor stigmatisering en uitsluiting. Een collectieve verantwoordelijkheid om niet te ontsporen en achteraf te zeggen dat we het niet hadden zien aankomen.

"Extra gas geven of aangeven dat een dikke bumper helpt vind ik toch wel degelijk zinspelen op het opzettelijk willen doden van een beschermd dier. En dat wordt wel degelijk gezegd"
> mee eens Baileymix!


En dat is dus niet waar, want wat voor zin heeft het als Bokt wel volgens een bepaald moreel kompas modereert en het is niet jouw kompas? Dan ga je nog steeds de discussie aan waarom die keuze van Bokt onterecht is.

En dat is nou net het probleem met modereren volgens een moreel kompas, wie zijn kompas wil je daar voor gaan gebruiken? Die van jou of die van mij (wat natuurlijk het enige goede kompas is, dat snappen jullie hopelijk wel? :D ) of die van een willekeurige andere bokker? Er is niet één moreel kompas waar je op kan modereren en die voor iedereen acceptabel is. Daarom hebben we dan ook wetgeving in Nederland en die wetgeving is gebaseerd op de moraliteit zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking die ziet. En als Bokt zich aan die wet houdt als het gaat om topics en reacties, dan houden ze zich aan een gemiddelde van morele kompassen die voor de meerderheid van de Nederlanders aanvaardbaar is. En dat lijkt me een veel beter uitgangspunt dan modereren op basis van het morele kompas van één bokker.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:20

Karl66 schreef:
En dat is dus niet waar, want wat voor zin heeft het als Bokt wel volgens een bepaald moreel kompas modereert en het is niet jouw kompas? Dan ga je nog steeds de discussie aan waarom die keuze van Bokt onterecht is.

En dat is nou net het probleem met modereren volgens een moreel kompas, wie zijn kompas wil je daar voor gaan gebruiken? Die van jou of die van mij (wat natuurlijk het enige goede kompas is, dat snappen jullie hopelijk wel? :D ) of die van een willekeurige andere bokker? Er is niet één moreel kompas waar je op kan modereren en die voor iedereen acceptabel is. Daarom hebben we dan ook wetgeving in Nederland en die wetgeving is gebaseerd op de moraliteit zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking die ziet. En als Bokt zich aan die wet houdt als het gaat om topics en reacties, dan houden ze zich aan een gemiddelde van morele kompassen die voor de meerderheid van de Nederlanders aanvaardbaar is. En dat lijkt me een veel beter uitgangspunt dan modereren op basis van het morele kompas van één bokker.




Maar dáár zijn ze dus niet consequent in, in die wettelijkheid. Daarom ook benieuwd naar een reactie van een mod daarover.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:21

Natuurlijk mag je overal je mening op geven Nikass. En dat is alleen maar goed.

Maar wanneer ga je het nu eens begrijpen dat steeds jezelf maar blijven herhalen zodat het drammen wordt, de ander vooral niet op andere gedachten gaat krijgen.

Telpeva verwoorde het echt uitermate goed namelijk, maar dat lijk je te negeren als men hier dat probeert aan te geven.

Behandel elkaar met respect en laat elkaar in elkaars waarde. Daar gaat het namelijk het grootste deel op mis. Het wordt niet een keer gezegd, maar neemt binnen no time een topic over en het wordt dan ook veel te vaak op nogal niet mis te verstane toon neergezet. Het jij bent slecht en wij zijn goed idee....

Dat is waar bokt op gaat moderen, heeft niets te maken met een moreel kompas of wat er wel of niet tegen de wet is.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:34

Karl66 schreef:
Die van jou of die van mij (wat natuurlijk het enige goede kompas is, dat snappen jullie hopelijk wel? :D ) of die van een willekeurige andere bokker?

O:)

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:52

Nog even half off topic. ('Wat mag je wel of niet zeggen...')
Cer schreef:
Ik ben even verbaasd waar de term “levend schild” vandaan komt in dit verhaal. Ik heb er iig niets over gezegd

Ik heb de term gebruikt.
Ik vind het niet on-ethisch om samen met kinderen te demonstreren.
Ik kan ook uit de voeten met minderjarigen die getraind en wel meedoen aan een blokkade.

Ik heb principiële bezwaren tegen het gebruik van 'een levend schild'.
Citaat:
En, Corona demonstranten hebben wel aangegeven dat het een dictatuur was (of woorden van gelijke strekking), niet alle demo’s gaan om het klimaat natuurlijk

Klopt.
Nu gingen de maatregelen ook gewoon ver, maar ze waren volgens mij wel nodig.
En als je de grenzen hetzij opzoekt, hetzij er willens en wetens overheen stapt (lees: oma Janneke op de A12) dan weet je dat je 'tegengas' krijgt. (Water, in praktijk. Die douche is zo erg nog niet als het 29 graden is.)
Citaat:
En ik snap best dat voor iemand die hier niet woont en geen auto heeft, de demo’s op de A12 best prima zijn,

???
Pardon??
"Best prima"...?
"Iemand die hier niet woont"...?
Dat gaat niet over mij, hè?

Citaat:
maar vooralsnog moeten de demonstranten wel steeds verwijderd worden door politie die wellicht ergens anders beter inzetbaar is

De politie hoeft niet in volle getale op te draven, en niet zoals bij voetbalwedstrijden charges etc uit te voeren
Extinction Tebellion is geweldloos, dus geen stenengooiers etc etc etc.

De politie dringt aan op bemiddeling.
Citaat:
omdat de A12 niet de meest handige plek is voor een demo

*rolt ogen*

1)..het is geen demonstratie, maar een blokkade.
2) de blokkade is op een uitgekookte plek: vlakbij het Binnenhof/ de parlementsgebouwen, verschillende ministeries, het provinciehuis en het hoofdkwartier van Shell.

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:09

Nikass schreef:
Of zoiets als dat topic over problemen met de sugarglider die teveel plasjes doet overal.
Dan moet je vooral niet de ts vertellen dat het dierenonvriendekijk is om een sugarglider als huisdier te houden, dan sturen jullie het topic weer ontopic?

[BB] Sugar gliders wie heeft ze ook?

Als we het dan hebben over moreel kompas, dan vind ik dit dus over de grens gaan. Dit valt voor mij onder het bespreken van bokkers (of roddelen over bokkers), deze user heeft de wind van voren al gehad, er is daar al ingegrepen door mods, en het topic is al gesloten, en dan nu nogmaals een plasje erover willen doen...?
Deze persoon is sinds dat topic niet meer online geweest, ze is al weg gepest door het gedram van users. Niet iets om trots op te zijn vind ik.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:16

*lacht vriendelijk*
Het gaat wel heel erg off-topic zo
Over politie inzet bij voetbalwedstrijden vs blokkades (ik meen steeds te lezen dat XR demonstreert maar dat heeft de berichtgeving dan denk niet goed <- licht sarcasme) kan het weer een andere keer gaan..

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:57

BaileyMix schreef:
Karl66 schreef:
En dat is dus niet waar, want wat voor zin heeft het als Bokt wel volgens een bepaald moreel kompas modereert en het is niet jouw kompas? Dan ga je nog steeds de discussie aan waarom die keuze van Bokt onterecht is.

En dat is nou net het probleem met modereren volgens een moreel kompas, wie zijn kompas wil je daar voor gaan gebruiken? Die van jou of die van mij (wat natuurlijk het enige goede kompas is, dat snappen jullie hopelijk wel? :D ) of die van een willekeurige andere bokker? Er is niet één moreel kompas waar je op kan modereren en die voor iedereen acceptabel is. Daarom hebben we dan ook wetgeving in Nederland en die wetgeving is gebaseerd op de moraliteit zoals de meerderheid van de Nederlandse bevolking die ziet. En als Bokt zich aan die wet houdt als het gaat om topics en reacties, dan houden ze zich aan een gemiddelde van morele kompassen die voor de meerderheid van de Nederlanders aanvaardbaar is. En dat lijkt me een veel beter uitgangspunt dan modereren op basis van het morele kompas van één bokker.




Maar dáár zijn ze dus niet consequent in, in die wettelijkheid. Daarom ook benieuwd naar een reactie van een mod daarover.


Wat is er niet waar Karl?
Dit topic heeft de vraag óf bokt een moreel kompas heeft
Ik begrijp dat het niet eenvoudig is, maar het voorbeeld nogmaals; vindt jij het dan acceptabel dat er gepost mag worden "asielzoekers zijn criminelen" ?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:59

Neetoch als jij nou niet wil dat ik me herhaal, moet je misschien even goed gaan lezen. Ik heb duidelijk antwoord gegeven op het bericht over "drammen".

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:07

Ja, maar is het ook niet zo dat het "drammen" wordt gevoed door het vingers in de oren en lalala gedrag? Ik bedoel, als je er een normaal gesprek over kunt voeren zal het ook alleszins minder heftig zijn lijkt me.

Janneke2

Berichten: 22886
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:09

Cer schreef:
ik meen steeds te lezen dat XR demonstreert maar dat heeft de berichtgeving dan denk niet goed <- licht sarcasme)


Ach, náást de A12 is er een demonstratie van Extinction Rebellion supporters.
Dus geen sarcasme nodig.

Het is meer een kwestie van in de gaten hebben dat dat twee verschillende activiteiten zijn.

Nu weer on topic...?

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:21

Ik vind wel leuk dat een self proclaimed Calviniste zo activistisch is.

En even een compliment: ik snap niet altijd wat je zegt :o maar je staat wel ergens voor en dat kan ik echt enorm waarderen.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:09

Nikass schreef:
Wat is er niet waar Karl?
Dit topic heeft de vraag óf bokt een moreel kompas heeft
Ik begrijp dat het niet eenvoudig is, maar het voorbeeld nogmaals; vindt jij het dan acceptabel dat er gepost mag worden "asielzoekers zijn criminelen" ?


Dat het niet om een moreel kompas van een bokker gaat maar een moreel kompas van Bokt.

Ik heb het al eerder gezegd, de opmerking "asielzoekers zijn criminelen" is discriminerend en dus bij de wet verboden. Daarom moet Bokt er op acteren.

Alleen ik heb die tekst niet kunnen vinden, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte zoekcapaciteiten liggen. Wat ik wel kon vinden, toen ik aan het zoek was, was deze opmerking:

Citaat:
Waarom moeten we hier alle criminelen van de wereld huisvesten en nog in de watten leggen ook?


In mijn ogen nog steeds een hele foute opmerking, maar niet bij de wet verboden. En als dit de mening van iemand is, dan vind ik niet dat die mening verboden moet worden, wel dat je daarover in gesprek moet gaan.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:13

Avalanche schreef:
Ja, maar is het ook niet zo dat het "drammen" wordt gevoed door het vingers in de oren en lalala gedrag? Ik bedoel, als je er een normaal gesprek over kunt voeren zal het ook alleszins minder heftig zijn lijkt me.


Als het een discussietopic op NM over het kopen op zulke sites zou zijn, dan zou het geen drammen zijn. Daar ben je als voor- tegenstanders met elkaar in discussie en hoort het erbij dat je je eigen mening voor het voetlicht brengt. Maar dit was geen discussietopic en als je dan wel probeert om er een discussietopic van te maken, ja dan kan het als drammen opgevat worden en kan je een tik op de vingers krijgen.

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:22

Ja maar bokt is een discussieforum. En voor mij is dat ook wat me aantrekt. Imo als je geen discussie wilt, moet je misschien niet op een openbaar forum posten. Op LZP staan ook genoeg discussies maar strikt genomen is dat ook geen discussie onderdeel. Plus dat TS er wel degelijk een gesprek over wil. Met alleen gelijkgestemden, dat wel.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 21:46

Karl66 schreef:
Nikass schreef:
Wat is er niet waar Karl?
Dit topic heeft de vraag óf bokt een moreel kompas heeft
Ik begrijp dat het niet eenvoudig is, maar het voorbeeld nogmaals; vindt jij het dan acceptabel dat er gepost mag worden "asielzoekers zijn criminelen" ?


Dat het niet om een moreel kompas van een bokker gaat maar een moreel kompas van Bokt.

Ik heb het al eerder gezegd, de opmerking "asielzoekers zijn criminelen" is discriminerend en dus bij de wet verboden. Daarom moet Bokt er op acteren.

Alleen ik heb die tekst niet kunnen vinden, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn beperkte zoekcapaciteiten liggen. Wat ik wel kon vinden, toen ik aan het zoek was, was deze opmerking:

Citaat:
Waarom moeten we hier alle criminelen van de wereld huisvesten en nog in de watten leggen ook?


In mijn ogen nog steeds een hele foute opmerking, maar niet bij de wet verboden. En als dit de mening van iemand is, dan vind ik niet dat die mening verboden moet worden, wel dat je daarover in gesprek moet gaan.


Ik begrijp niet zo goed waarom je dat vindt? Ik heb veel respect voor jouw berichten (in elk topic) dus als je het me wil uitleggen, graag.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:13

Er zijn echt meer topics die zich op 1 mening of onderwerp richten … dus voor of tegen iets ..

Om dan aan te komen met “dat je het op bokt er niet eens over mag hebben” is volgens mij gewoon niet waar want je mag het er wel over hebben, om nog maar eens in herhaling te vallen ..

En wat let je dan om een topic te maken over de keerzijde van Temu, het gevaar van microplastics, de zwarte kant van kobalt, de graaierij van multinationals, de onkunde van politici, het gevaar van medicijnen, het voordeel van klankschaaltherapie, hoeveel flessen wijn je weg kan klokken in een uur, dat mag volgens mij allemaal?

En er staat in dat topic ook benoemd wat er “fout” is aan Temu, en dat staat er nog steeds. Dus ik zie de censuur nog steeds niet eigenlijk…?

office
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:30

Nou toen ik opmerkte dat salinero een lelijke drukking had van het stangbit ben ik zelfs getemd door sommige bokkers. Erg boos waren sommige en waarom ?omdat ik iets opmerkte wat hun niet beviel en niet opgevallen was ?
Dat vond ik dus echt wel een hele rare twist ik bedoel als paarden liefhebbers onder elkaar is Anky blijkbaar heilig ofzo ?

https://www.instagram.com/p/Cl1gU-YIytl/

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:31

Imo is de vraag of je dat moet willen. Er zegt ook niemand dat er niet over gepraat mag worden, maar de onderdrukking van de Oeigoeren is een feit. En ik vind het wat vreemd dat die kant niet verder belicht mag worden. Dat opmerkingen niet weggehaald worden is imo niet goed genoeg.


office schreef:
Nou toen ik opmerkte dat salinero een lelijke drukking had van het stangbit ben ik zelfs getemd door sommige bokkers. Erg boos waren sommige en waarom ?omdat ik iets opmerkte wat hun niet beviel en niet opgevallen was ?
Dat vond ik dus echt wel een hele rare twist ik bedoel als paarden liefhebbers onder elkaar is Anky blijkbaar heilig ofzo ?

https://www.instagram.com/p/Cl1gU-YIytl/

Mja, dat mag je ook zeggen. De vraag is of het ook zo iets. Ik zie dat niet in wat jij post, maar daarom heb jij wel recht om te zeggen wat je denkt. Daarop temmen vind ik erg onvolwassen en ook een vorm van de mond snoeren.

Ik vind het zelf erg onkies om dat te doen in een topic waar wordt gerouwd om dat verlies, en ook daar mag je tegengas op krijgen, maar de mond snoeren is imo niet ok.

office
Berichten: 825
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:35

Nou als je even de moeite zou nemen om in te zoomen op die foto kun je er niet meer omheen lijkt me.Maar goed dat is al een tijd geleden dier heeft daar nu geen last meer van.
Het is zacht gevoelig weefsel op die plaats waar blijkbaar een drukking van metaal in blijft staan zelfs na een foto sessie .Dat is best het bespreken waard maar ik sta daar blijkbaar alleen in.Kan ik nog steeds niet begrijpen.Dus het beste voor hebben met paarden is toch ondergeschikt aan beroemd zijn op bokt voor sommige.