Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:01

En wil je daar dan hele strakke regelgeving in, tot op de letter nauwkeurig zeg maar?

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:03

BaileyMix schreef:
Ik hoor in ieder geval graag van de mods hoe zij nou bepalen welke illegale onderwerpen wel en niet besproken mogen worden of waar nou wel of niet op gemodereerd wordt :j Want dat is me redelijk onduidelijk.

Dat bepalen de mods niet, de mods passen de regels toe.

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:04

Elisa2 schreef:
Ik vind de opmerkingen over homeopathie ook nogal flauw eerlijk gezegd.

Prima als het niet je ding is, maar waarom altijd hetgene wat niet je ding is naar beneden trappen? Dat is een mentaliteit die ik niet kan begrijpen. Voelen mensen zich dan beter over zichzelf ofzo?

Daarnaast wordt er inderdaad heel erg veel gediscussieerd op de man om gelijk te halen, dat is al heel anders dan respectvol discussieren en naar BEIDE partijen luisteren. En dat gebeurde met Corona inderdaad net zo waarbij een bepaald clubje imo heel erg vervelend bezig was.

Nu vind ik homeopathie nog wel iets anders dat Temu.

Mensen die kiezen voor een homeopathische behandeling doen dat voor zichzelf en schaden een ander daar niet mee. Dus aan het eind van de dag is mijn mening niet zo relevant, lijkt me.

Maar bij Temu weten we dat de werkomstandigheden op zijn minst twijfelachtig zijn en dat je daaraan meewerkt als je dat koopt, dus dat vind ik wel anders wat betreft mogelijke gevolgen. Het lijkt mij dat je mensen daar op zijn minst bewust van mag maken. Je kan idd niet bepalen wat een ander doet, maar die TS wilde helemaal geen tegengeluid.

Ik vind dat niet helemaal hetzelfde eigenlijk.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:04

rien10 schreef:
BaileyMix schreef:
Maar er wordt ook niet opgeroepen om massaal drugs te gaan gebruiken en waar te verkrijgen o.i.d. Toch is er geen enkel topic over verboden drugs toegestaan. Terwijl dat ook iets is dat politiek speelt en als dat bereikt zou worden is er niets illegaals aan. (Wat natuurlijk sowieso een beetje een vreemde redenatie is, want álles dat illegaal is zou eventueel met politieke verandering legaal kunnen worden).

Extra gas geven of aangeven dat een dikke bumper helpt vind ik toch wel degelijk zinspelen op het opzettelijk willen doden van een beschermd dier. En dat wordt wel degelijk gezegd.

In die zin dus, gelijke monniken gelijke kappen.

En er wordt ook niet opgeroepen om de WC nooit meer door te spoelen, om er nog maar een te noemen die er niets mee te maken heeft.

Er is niets illegaals aan om een pro- of contra wolven standpunt aan te nemen. En dat iemand eens roept van uit frustratie dat een dikke bumper wel zou helpen, dat kan ik me ook voorstellen. Tegelijkertijd denk ik dat niemand hier oprecht een wolf heeft, wilt, of kan aanrijden met de dood tot gevolg.
Nah er zijn er meerderen op Bokt, en ook in dit topic, die wel degelijk uitspraken van soortgelijke strekking verkondigen op Bokt. Als je dan meldt dat, mocht je (ik) getuige zijn van zo'n actie, ik diegene zou aangeven bij de politie, dan ben ik een NSB'er. Staat nog steeds op Bokt.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:05

Cer schreef:
En wil je daar dan hele strakke regelgeving in, tot op de letter nauwkeurig zeg maar?


Ja ~~}>


Nee, gewoon wat duidelijkheid over hoe zij die regels interpreteren, en of er al dan niet sprake is van willekeur. Ze zullen hun redenen hebben, die redenen ben ik beniwud naar.

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:08

Avalanche schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind de opmerkingen over homeopathie ook nogal flauw eerlijk gezegd.

Prima als het niet je ding is, maar waarom altijd hetgene wat niet je ding is naar beneden trappen? Dat is een mentaliteit die ik niet kan begrijpen. Voelen mensen zich dan beter over zichzelf ofzo?

Daarnaast wordt er inderdaad heel erg veel gediscussieerd op de man om gelijk te halen, dat is al heel anders dan respectvol discussieren en naar BEIDE partijen luisteren. En dat gebeurde met Corona inderdaad net zo waarbij een bepaald clubje imo heel erg vervelend bezig was.

Nu vind ik homeopathie nog wel iets anders dat Temu.

Mensen die kiezen voor een homeopathische behandeling doen dat voor zichzelf en schaden een ander daar niet mee. Dus aan het eind van de dag is mijn mening niet zo relevant, lijkt me.

Maar bij Temu weten we dat de werkomstandigheden op zijn minst twijfelachtig zijn en dat je daaraan meewerkt als je dat koopt, dus dat vind ik wel anders wat betreft mogelijke gevolgen. Het lijkt mij dat je mensen daar op zijn minst bewust van mag maken. Je kan idd niet bepalen wat een ander doet, maar die TS wilde helemaal geen tegengeluid.

Ik vind dat niet helemaal hetzelfde eigenlijk.


Ik heb het topic niet gezien, dus ga alleen af van de verschillende geluiden in dit topic.

Volgens mij zei de TS dat ze het wel fijn vond dat ze er bewust van gemaakt werd wat er speelde qua werkomstandigheden bij Temu. Maar dat ze daarna niets meer kon posten zonder de hele tijd aangevallen te worden en was dat het probleem.

Dan lijkt het eerder andersom, alsof anderen wilden gaan bepalen wat TS doet. :)

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:10

Ff disclaimer: heb niet alle 6 pagina's gelezen hoor, maar de eerste 2 doorgescimmed. Ben het wel eens met wat reacties van Duopenoti op de eerste pagina. Want als Temu niet mag want "moreel compass", dan moet die grens overal getrokken worden. Electrische auto's en iPhones enzo dus ook. Maar dan dus ook álle fast-fashion. Geen Primark, geen H&M, geen Berska, geen Zara, geen niks van dat. Want al hun "sustainable" praatjes is ook puur greenwashing van hun merk, die verzorgen wat van de grootste zooi op aarde. Zowel op landfills als in sweatshops. Vraag me af ook in dat kader winkels als Decathlon en Kramer wel voldoen. Anders mogen die ook niet meer... Dat gaat niet om whataboutism, maar om alles gelijk behandelen.

Eerlijk is eerlijk, ik ben ook zwaar tegen Temu, AliExpress, en koop ook bijna geen fast-fashion. Maar ik vind het binnenkomen van een positief topic als "Temu fans" en dan negatief gaan uitlaten over die dingen best wel gewoon heel slechte manieren. Dat zijn topics gemaakt met de intentie om positieve dingen te delen of te bespreken, geen topics gemaakt met het creëren van discussie in gedachte. En echt, 9/10 mensen weet diep van binnen echt wel dat het niet eerlijk geproduceerd wordt. Als iets, de "Chinese sweatshop" is zo stereotype dat het meer moeite kost men uit te leggen dat óók in China degelijke bedrijven bestaan, en niet alles daar zo is. Zelfde geld natuurlijk voor andere landen met zo'n reputatie, zoals Myanmar, Bangladesh, etc.

Enige wat je berijkt met zo'n reactie in zo'n topic is stoken, dus snap wel dat mods dáár wat aan doen en niet aan het topic zelf. Als zo'n topic je moreel niet aanstaat, blijf er gewoon lekker uit weg. Wil je het wel daarover hebben, begin daar lekker een nieuw topic over ipv in zo'n topic te commenten...

Beetje hetzelfde als random mensen die op straat een sigaret opsteken gaan lastig vallen hoe ongezond dat wel niet is. Heb nog nooit iemand gehoord die zij "oh echt, ik had geen idee! Dank je ik stop meteen!". Ze weten het echt wel, dat hoeven ze niet van een random vreemde te horen om dan het licht te zien. Echt het enige wat je daarmee uit haalt is ruzie creëren. En dat zeg ik als iemand die daar ook hele bare dingen mee heeft gezien, en zelf niet rookt. En dan heb ik het dus niet over aanspreken als ze een sigaret naast je opsteken met alle rook in je gezicht, maar echt aanspreken uit het niks hoe ongezond het is.

Mods moeten imho niet modereren op hun moreel compass, maar op de regels. De regels moeten gebouwd zijn op de princiepes van Bokt. Zolang er niet daarin besloten is om dit soort topics niet toe te staan of een vermelding te geven, vind ik het echt niet aan de Bokt crew om hier wat mee te doen. Zolang er niks (mogelijk) illigaals of (mogelijk) gevaarlijks wordt besproken dan. En eerlijk is eerlijk, hoe slecht het ook is vind ik het niet aan Bokt om wat tegen sweatshops en dergelijke te doen. Laat dat lekker aan de mensenrechtenorganisaties en de politiek, en laat Bokt beheer lekker focussen op een gezellig en informatief paardenforum. Dat is denk ik al meer dan genoeg werk. Niet iedereen hoeft een activist te zijn...
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 23-09-23 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:13

Citaat:
informatief paardenforum
Paardenforum? Was het maar waar!

Wist niet eens wat Temu was....... *pum*

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:17

Elisa2 schreef:
Ik heb het topic niet gezien, dus ga alleen af van de verschillende geluiden in dit topic.

Volgens mij zei de TS dat ze het wel fijn vond dat ze er bewust van gemaakt werd wat er speelde qua werkomstandigheden bij Temu. Maar dat ze daarna niets meer kon posten zonder de hele tijd aangevallen te worden en was dat het probleem.

Dan lijkt het eerder andersom, alsof anderen wilden gaan bepalen wat TS doet. :)

Zo las ik dat niet. Ik las het vooral als dat mensen absoluut niet mochten zeggen hoe de omstandigheden daar waren, en die persoon heeft letterlijk gezegd zich daarvoor ook niet te interesseren.

Ik vind het wel grappig dat andere mensen dat blijkbaar anders lezen en het op jou anders overkomt. Ik ben ook benieuwd wat je vindt als je het zelf leest.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:25

De grootste zorgen over Temu gaan helemaal niet over fast fashion, maar het feit dat het allemaal niet EU goedgekeurd is (kleding bevat giftige chemicaliën enzo) en dat het letterlijk door mensen in strafkampen wordt gemaakt. Iets waar we in Europa genoeg heftige ervaringen mee hebben om een mening over te kunnen vormen.

Elisa2 schreef:
Ik heb het topic niet gezien, dus ga alleen af van de verschillende geluiden in dit topic.

Volgens mij zei de TS dat ze het wel fijn vond dat ze er bewust van gemaakt werd wat er speelde qua werkomstandigheden bij Temu. Maar dat ze daarna niets meer kon posten zonder de hele tijd aangevallen te worden en was dat het probleem.

Dan lijkt het eerder andersom, alsof anderen wilden gaan bepalen wat TS doet. :)


[LN] Meer fans van Temu?

TS staat niet open voor tegengeluiden, vanaf de eerste post al niet. Sorry, maar de manier waarop TS erin stond, zorgt er ook niet voor dat er een fijne discussie uit komt. Op die manier weet je dat áls er een discussie ontstaat het hard tegen hard wordt. Gelukkig voor TS kreeg ze haar zin en mag er alleen nog positief gereageerd worden. +:)+

juval

Berichten: 13281
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:30

KootMiraDrum schreef:
Citaat:
informatief paardenforum
Paardenforum? Was het maar waar!

Wist niet eens wat Temu was....... *pum*


nou ja, informatief dus :) nu weet je het wel.

je kan er ook voor kiezen alleen de paardgerelateerde topics te zien.

mysa

Berichten: 10543
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:31

Volgens mij gingen de bezwaren inderdaad om het feit dat de producten door gevangenen/dwangarbeiders gemaakt worden. (Oeigoeren in concentratiekampen)
Maar we weten natuurlijk niet welke producten op de Europese markt daar zoal nog meer gemaakt worden?

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:40

KSHancox schreef:
De grootste zorgen over Temu gaan helemaal niet over fast fashion, maar het feit dat het allemaal niet EU goedgekeurd is (kleding bevat giftige chemicaliën enzo) en dat het letterlijk door mensen in strafkampen wordt gemaakt. Iets waar we in Europa genoeg heftige ervaringen mee hebben om een mening over te kunnen vormen.

Elisa2 schreef:
Ik heb het topic niet gezien, dus ga alleen af van de verschillende geluiden in dit topic.

Volgens mij zei de TS dat ze het wel fijn vond dat ze er bewust van gemaakt werd wat er speelde qua werkomstandigheden bij Temu. Maar dat ze daarna niets meer kon posten zonder de hele tijd aangevallen te worden en was dat het probleem.

Dan lijkt het eerder andersom, alsof anderen wilden gaan bepalen wat TS doet. :)


[LN] Meer fans van Temu?

TS staat niet open voor tegengeluiden, vanaf de eerste post al niet. Sorry, maar de manier waarop TS erin stond, zorgt er ook niet voor dat er een fijne discussie uit komt. Op die manier weet je dat áls er een discussie ontstaat het hard tegen hard wordt. Gelukkig voor TS kreeg ze haar zin en mag er alleen nog positief gereageerd worden. +:)+


Oke eerste bladzijde gelezen en ik snap dat de manier van reageren van de TS niet helpend was.

JudithGigi

Berichten: 4238
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 15:42

mysa schreef:
Volgens mij gingen de bezwaren inderdaad om het feit dat de producten door gevangenen/dwangarbeiders gemaakt worden. (Oeigoeren in concentratiekampen)
Maar we weten natuurlijk niet welke producten op de Europese markt daar zoal nog meer gemaakt worden?


Oh dat zullen er vast genoeg zijn hoor. Maar mij gaat het er vooral om dat het bij Temu/Shein/Ali zó duidelijk is en je dan toch een bepaald signaal af geeft als je besluit dat dat voor jou wel oke is als je daar besteld.

Want eerlijk is eerlijk, ik doe heel hard mijn best ik maar ik zoek ook niet voor élk product wat ik ooit koop uit of het 100% ethisch is. Maar bij die webwinkels heb je gewoon de garantie dat het niet klopt.

Avalanche

Berichten: 16236
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 16:11

mysa schreef:
Volgens mij gingen de bezwaren inderdaad om het feit dat de producten door gevangenen/dwangarbeiders gemaakt worden. (Oeigoeren in concentratiekampen)
Maar we weten natuurlijk niet welke producten op de Europese markt daar zoal nog meer gemaakt worden?

Idd :j

En wat je niet weet, kan je niet helpen imo. Ik bedoel, er zijn problematische dingen waarbij je spullen nodig hebt, zoal een mobiel en een auto, en je computer, waarbij ik iig probeer dan de schade zo klein mogelijk te houden. Maar imo wat je kan voorkomen, moet je ook doen, tenminste zo zie ik het.
Elisa2 schreef:
Oke eerste bladzijde gelezen en ik snap dat de manier van reageren van de TS niet helpend was.

Daarom ook goed als je het zelf leest denk ik :) kan je je eigen oordeel vellen :)

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:03

Elisa2 schreef:
Ja dat is dan toch ook prima als je het een keer (netjes)benoemd en dan weer loslaat?

Alleen dat er op blijven drammen heeft helemaal geen zin..


Dat hangt er vanaf. Als iemand schrijft dat alle asielzoekers crimineel zijn, en ik tem daarop, en de reactie is enkel "we houden het topic in de gaten" of "het is vrijheid van meningsuiting", nou reken maar dat ik dan kan "drammen".
Niet helemaal mijn term, maar ik kan zeker volhardend zijn als ik van mening ben dat mensen hiermee geschaad worden.

rien10
Berichten: 14782
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Vrijheid van meningsuiting of geen moreel kompas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:15

De vraag is of iemand een mening gaat bijstellen door gedram of gedram achtige zaken.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:19

Nikass schreef:
Dat hangt er vanaf. Als iemand schrijft dat alle asielzoekers crimineel zijn, en ik tem daarop, en de reactie is enkel "we houden het topic in de gaten" of "het is vrijheid van meningsuiting", nou reken maar dat ik dan kan "drammen".
Niet helemaal mijn term, maar ik kan zeker volhardend zijn als ik van mening ben dat mensen hiermee geschaad worden.



Daar ben ik het wel mee eens ja, anders krijg je echt dat racistische uitspraken en dergelijke genormaliseerd worden.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:23

Cer schreef:
Zou je ook niet mogen zeggen dat als je een moordenaar voor je auto krijgt, dat je dan extra gas geeft?
Ik denk van wel?

En een topic over legaliseren van drugs als dat op dat moment in de politiek een onderwerp is, lijkt mij dat dat wel mag bestaan.

En je mag wat vinden van Temu, dus ik snap nog steeds dat monddood maken niet. En in een anti Temu topic mag je 100x zeggen dat er van alles mis mee is.
Een topic over Micro plastics verliep ook heel leerzaam


De eerste opmerking zou ik inderdaad verwerpelijk vinden. Eigen rechter spelen is niet helemaal de bedoeling. Maar het gaat ook om hoe iets wordt verwoord.
Als iemand aangeeft: "het maakt me zo boos dat ik bijna wens dat die moordenaar wordt aangereden", is dat al volstrekt anders dan als je zegt: "die moordenaar loopt in de bossen bij Ede. Mocht iemand hem tegenkomen, een ongeluk is zo gebeurd..."

Tweede: een discussie voeren over wel of niet legaliseren van drugs. Waarom niet?
Tenzij je daarin gaat zeggen: "ik ben tegen legaliseren van drugs want Amsterdammers zijn zo dom dat ze dan de hele dag gaan zitten gebruiken."

Derde: mee eens. Ik snap ook het monddood maken niet. Sowieso niet, en helemaal niet als je dan juist de mensen die proberen op te komen voor zwakkere bevolkingsgroepen uit het topic weert.
Zoiets als: "de directeur van bedrijf x heeft zijn werknemers voor tonnen bestolen". En dat je dan de bokkers die dat gedrag van de directeur ter discussie stellen op de vingers gaat tikken, want hee, laten we het nou ongestoord kunnen hebben over welke leuke snoepreisjes hij van die tonnen kan gaan maken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:25

rien10 schreef:
De vraag is of iemand een mening gaat bijstellen door gedram of gedram achtige zaken.


Misschien niet. Maar opstaan tegen onrechtvaardigheid is iets wat je niet gemakkelijk de mond kunt snoeren.
Gelukkig maar.

Precies Baileymix :j

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:26

Ik denk dat je mn opmerking over monddood maken verkeerd las, of ik heb het heel krom opgeschreven.

Je wordt op bokt niet monddood gemaakt want je mag je mening over Temu geven. Dat is wat ik al een aantal keren probeer uit te leggen

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:40

Mjetterd schreef:
In principe zijn alle onderwerpen welkom op Bokt, zolang ze legaal zijn in Nederland. Daarnaast zijn zowel voorstanders als tegenstanders van bepaalde onderwerpen welkom op Bokt.


We begrijpen dat het soms hele gevoelige onderwerpen kunnen zijn, denk aan de wolvendiscussie, alles rondom corona e.d. We zien in dat soort topics ook dat de emotie hoog op kan lopen en de discussie niet netjes gevoerd wordt, bijvoorbeeld persoonlijke aanvallen of het constant doordrammen van een mening zonder inhoudelijk op andere gebruikers in te gaan. Op dat soort momenten grijpen wij in, dit kan zijn door middel van een PB naar een gebruiker (niet zichtbaar voor andere gebruikers) of het verwijderen van een bericht (wel zichtbaar voor andere gebruikers).

Het gebeurd wel eens dat een topic volledig wordt overspoeld door tegenstanders. Dit zie je bijvoorbeeld bij het Temu topic maar ook bij topics met vragen over homeopathische middelen, helderziend zijn e.d. Zoals ik al zei: een tegengeluid is geen probleem. Mensen die niet veel weten van het onderwerp kunnen op die manier ook de andere kant zien en uiteindelijk zelf een mening vormen. Maar als een topic volledig overspoeld wordt met die discussie, kiezen we er voor om een topic weer ontopic te sturen. De berichten met het tegengeluid worden niet verwijderd en gebruikers kunnen er voor kiezen om de discussie elders voort te zetten door zelf een topic te openen.


Dus als er nu iemand een topic gaat starten over een eigen paard, drie jaar oud en gezond, maar bij nader inzien wil ze geen paard dus gaat hij hemelen.
Wat te doen, slachten of inslapen?
Dan is het de bedoeling dat iedereen adviezen gaat geven over slachten of inslapen, en het is niet de bedoeling dat je zegt: ben je helemaal gek geworden een gezond jong paard te laten hemelen?

Of zoiets als dat topic over problemen met de sugarglider die teveel plasjes doet overal.
Dan moet je vooral niet de ts vertellen dat het dierenonvriendekijk is om een sugarglider als huisdier te houden, dan sturen jullie het topic weer ontopic?

[BB] Sugar gliders wie heeft ze ook?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-09-23 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 17:40

BaileyMix schreef:
Daar ben ik het wel mee eens ja, anders krijg je echt dat racistische uitspraken en dergelijke genormaliseerd worden.

Toch zijn er zat topics waar zoveel racistische uitspraken zijn gedaan en daar wordt niets meegedaan.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:42

Benzz schreef:
BaileyMix schreef:
Daar ben ik het wel mee eens ja, anders krijg je echt dat racistische uitspraken en dergelijke genormaliseerd worden.

Toch zijn er zat topics waar zoveel racistische uitspraken zijn gedaan en daar wordt niets meegedaan.


Helaas inderdaad. En misschien wordt niet alles gezien, maar als ik erop tem krijg ik de reactie dat het vrijheid van meningsuiting is.
Ik vind dat onbegrijpelijk.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 17:43

Cer schreef:
Ik denk dat je mn opmerking over monddood maken verkeerd las, of ik heb het heel krom opgeschreven.

Je wordt op bokt niet monddood gemaakt want je mag je mening over Temu geven. Dat is wat ik al een aantal keren probeer uit te leggen


Nou niet in desbetreffende topic dus.
Ah ja ik zie dat ik je opmerking verkeerd heb geïnterpreteerd.