Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugelsJarig
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:17

Niet als je daadwerkelijk feedback wilt. Het lijntje daarin is natuurlijk ook heel dun en bokt staat niet bekend om z'n grijze gebied. Iets is vaak "Oooh prachtig!" of "Je ziet er niet uit op die knol, koop maar een motor". Even gechargeerd natuurlijk, maar echt grijs is bokt niet. Waarschijnlijk dat mods daarom zo hard zitten op alleen maar positief mogen zijn daar, en dan snap ik vanuit alle partijen wel dat die topics niet populair meer zijn.

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 09:28

Alleen maar positief mogen zijn is natuurlijk kul. Alleen maar tactvol of alleen maar constructief lijkt me beter. Want er zijn nou eenmaal af en toe dingen te zien in fototopics waar niet veel positiefs over te zeggen is.

En "maar het is een foto, en dus een momentopname" moet verboden worden. Post die foto dan niet als je niet tevreden bent met de momentopname in kwestie.

Maar goed. Dat is natuurlijk weer een heel andere discussie. Sorry voor off topic.

JudithGigi

Berichten: 4223
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:29

VuurVleugels schreef:
Niet als je daadwerkelijk feedback wilt. Het lijntje daarin is natuurlijk ook heel dun en bokt staat niet bekend om z'n grijze gebied. Iets is vaak "Oooh prachtig!" of "Je ziet er niet uit op die knol, koop maar een motor". Even gechargeerd natuurlijk, maar echt grijs is bokt niet. Waarschijnlijk dat mods daarom zo hard zitten op alleen maar positief mogen zijn daar, en dan snap ik vanuit alle partijen wel dat die topics niet populair meer zijn.


Oh op die fiets, dat is inderdaad wel waar ja. Wat ik vaak zie is dat iemand een mening vaak niet heel genuanceerd brengt, andere mensen hier vervolgens 10x op natrappen, een TS vervolgens over de zeik is en vervolgens een topic op slot vliegt of veel reacties weggehaald worden. En dan durft niemand meer iets anders van 'oeh' en 'ah' te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:32

VuurVleugels schreef:
Niet als je daadwerkelijk feedback wilt. Het lijntje daarin is natuurlijk ook heel dun en bokt staat niet bekend om z'n grijze gebied. Iets is vaak "Oooh prachtig!" of "Je ziet er niet uit op die knol, koop maar een motor". Even gechargeerd natuurlijk, maar echt grijs is bokt niet. Waarschijnlijk dat mods daarom zo hard zitten op alleen maar positief mogen zijn daar, en dan snap ik vanuit alle partijen wel dat die topics niet populair meer zijn.

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Tenminste, ik heb anders ervaren met mijn ITP-topics.

Bokkers die zelf fijne feedback geven, krijgen dat ook terug (ik heb heel toffe en behulpzame reacties gehad). Bokkers die zelf nogal hoog van leer steken en niet altijd even subtiel of tof reageren, sja :).

Overigens snap ik wel dat Mkango de buik er vol van had. Dat meten met twee maten hier is voor mij ook een grote ergernis.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 19-09-23 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:35

Er kunnen allerlei redenen zijn. In het onderhavige geval woont en werkt de bokker in de UK in een vakgebied waarover weinig expertise op bokt is.
Misschien heeft ze ondertussen een beter passend Engelstalig forum gevonden. Misschien was haar werkgever toch niet zo blij met de foto's van EV's die ze postte.
Zo maar wat redenen die niets met de tone of voice van bokt hebben te maken.

Sidenote: staat er iets in de boktregels over het bespreken van ex-bokkers? :+ }>

Roodvos

Berichten: 6693
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:57

MarlindeRooz schreef:
Ik ben een vriendin van Mkango en ze wordt inderdaad gemist op bokt. :(:)

Maar ook ik heb getwijfeld om op anoniem te gaan. Het lijkt wel alsof er een groep bokkers is die alles kan maken en nooit consequenties krijgt. Maar ik kan het toch nog niet over mijn hart verkrijgen om op anoniem te gaan. Wie weet op een dag. Scheelt dat ik geen paardendingen meer doe en daar dus nooit over afgezeken word. Dan was ik denk ik al weg geweest.

Ik heb en doe nog wel paardendingen, maar kies ervoor om daarover niet of nauwelijks iets op Bokt te zetten. Dat is misschien ook wel een beetje vreemd voor een paardenforum :+ .
Eén van de redenen voor mij is dat ik van mening ben dat ik prima instructie/begeleiding heb waar ik terecht kan met mijn vragen of onzekerheden. En deze mensen kennen mij, mijn paard en mijn achtergrond.
De andere is dat ik vind dat Bokt teveel een gespleten persoonlijkheid heeft om daar om raad te vragen. Aan de ene kant zie ik topics op gebied van rijden of medisch die heel fijn verlopen en waar Bokkers echt goede adviezen krijgen. En ik zie topics in de trant van "koop beter een fiets" of "waarom leeft die bok nog, die had ik 2 jaar geleden al laten inslapen". Nou ja, ook een beetje gechargeerd.
En dan zijn er nog Bokkers die denken rechten te hebben omdat ze een advies hebben gegeven en vervolgens in een goed lopend topic een reactie geven als "TS doet niets met de adviezen" of iets van aanverwante strekking waarna de stemming alsnog om slaat.
En als je een topic opent heb je op voorhand geen idee wie zich daar als eerste melden en de stemming in het topic gaan bepalen.
Ik heb daar geen zin in en zet er daarom nauwelijks iets paardgerelateerd van mijzelf op. En als ik eens een foto plaats denk ik er altijd aan om die na enige tijd weer te verwijderen.

Maar ik hoop dat je nog een poosje blijft Marlinde. Ik vind je een fijne bokker met een leuke humor.

Anoniem

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 09:59

Anonimiseren is toch een ingreep van de mods zelf en niet iets waar je om kunt vragen?

Ik kan nergens uitleg vinden over definitief anoniem gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:01

Evamarie schreef:
Anonimiseren is toch een ingreep van de mods zelf en niet iets waar je om kunt vragen?

Ik kan nergens uitleg vinden over definitief anoniem gaan.

Daar kun je om vragen.

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 10:03

Roodvos schreef:
De andere is dat ik vind dat Bokt teveel een gespleten persoonlijkheid heeft

:D

@Evamarie: ja dat kan al een hele tijd. Volgens mij nadat er een bokker op de strepen was gaan staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41726
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:06

Koper schreef:
Roodvos schreef:
De andere is dat ik vind dat Bokt teveel een gespleten persoonlijkheid heeft

:D

@Evamarie: ja dat kan al een hele tijd. Volgens mij nadat er een bokker op de strepen was gaan staan.

Neuh, omdat dat EU regelgeving is :D.

Ibbel

Berichten: 49213
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:07

Evamarie schreef:
Anonimiseren is toch een ingreep van de mods zelf en niet iets waar je om kunt vragen?

Ik kan nergens uitleg vinden over definitief anoniem gaan.


Anonimiseren gebeurt alléén op verzoek van de gebruiker zelf.
Als het beheer iemand permanent bant wordt diegene niet geanonimiseerd.

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:39

Ik vind het, zoals ik eerder in een ander topic had vermeld, jammer dat ze op anoniem is gegaan want ze was een fijne bokker met inhoudelijk goede reacties.
Ikzelf plaats nog maar weinig omdat je op een verkeerd woord door een hele groep op je huid wordt gezeten en ik zeker weet dat als ik daarop ga reageren ik de sjaak ben en een ban of OW krijg.
Het is jammer dat je zo op je tellen moet passen.

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 10:42

_San87_ schreef:
Koper schreef:
@Evamarie: ja dat kan al een hele tijd. Volgens mij nadat er een bokker op de strepen was gaan staan.

Neuh, omdat dat EU regelgeving is :D.

Daar gingen die strepen inderdaad over :j

DuoPenotti

Berichten: 29856
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:43

Denk niet dat er 2 groepen zijn maar wel meerdere :)
En dat de ene groep vind dat de ene alles kan maken en andersom ook. :D

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:47

Bijzonder dat dit topic er nog is… :)) had verwacht dat ze hier wel bovenop zouden zitten, niet dus.

Maar bokt is imo zijn/haar sfeer verloren, en daardoor voelen steeds meer gebruikers de behoefte om dit hoofdstuk af te sluiten.
ik kan me voorstellen dat je al járen op Bokt zit er snel veel over je te vinden is, dus anonimiseren is dan een prima oplossing :)

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 10:48

Ik zit er al bijna 20 jaar op dus zal zat te vinden zijn :')

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 11:04

chanicha schreef:
Ik zit er al bijna 20 jaar op dus zal zat te vinden zijn :')

:)* je inspireert me

*gaat graven

grapje

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:15

Koper schreef:
chanicha schreef:
Ik zit er al bijna 20 jaar op dus zal zat te vinden zijn :')

:)* je inspireert me

*gaat graven

grapje


_O-
Wie een gat graaft voor een ander wordt zelf moe O:) :')

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 11:20

Ja laat me nou. Ga jij me een beetje zitten ontmoedigen :')

chanicha

Berichten: 12182
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:28

Ik wens je veel graafplezier hoor Koper en misschien hoor ik nog wel iets over een domme opmerkingen die ik gemaakt heb of zo :')

Rizette
Berichten: 4406
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 11:46

Wat maakt het eigenlijk uit als iemand anoniem gaat? Dat dan anderen je niet meer uit elkaar kunnen houden met de anderen die op anoniem staan? Is het dan ineens niet meer erg als er minder leuke reacties komen omdat je geen naam meer hebt?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:00

Deels is natuurlijk ook een natuurlijk verloop, dat heb je in het echte leven ook.

Er zullen weer altijd nieuwe aanmeldingen zijn, want er blijven nog altijd mensen bij komen die zijn begonnen met paardrijden en of paarden houden en dan Bokt vinden. En naast dat kwam ik even terug ook al vrij snel op een topic van Bokt toen ik op geheel iets anders op google zocht.

Ik zat in een hk van western ruiters en daar zijn er echt veel van verdwenen. Op andere gedeeltes kwam ik toen nauwelijks en western was sowieso nog niet zo geaccepteerd.

Maar je ziet volgens mij juist ook veel nieuwe mensen snel afhaken. En imo is dat toch omdat er teveel "vaste" bokkers de hele dag op alles reageren en meer dan eens de sfeer goed verpesten of een topic naar hun hand willen zetten.

Ik was echt nooit zo van de FBI en hield nooit bij welke bokker wat, waar zei, maar je gaat het toch mee krijgen als het consequent dezelfde namen zijn. Voor een nieuwe bokker, die dat niet weet en nog niet herkend, kan dat echt wel een afknapper zijn.

Aan de andere kant zijn er natuurlijk ook minder actieve en of bekende bokkers die af en toe ergens reageren en dan weet men niet hoe serieus je de reactie moet nemen.

Mensen hoeven zich natuurlijk niet te verantwoorden waarom ze wel of niet op Bokt blijven of hoeveel etc. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat mensen te verslaafd zijn en het qua tijd ook teveel opslokt.

Koper

Berichten: 30313
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 12:02

Rizette schreef:
Wat maakt het eigenlijk uit als iemand anoniem gaat? Dat dan anderen je niet meer uit elkaar kunnen houden met de anderen die op anoniem staan? Is het dan ineens niet meer erg als er minder leuke reacties komen omdat je geen naam meer hebt?

Ik kan mij voorstellen dat het een mentaal stuk zit. Zo van dat je helemaal klaar bent met bokt en dat die anonimiteit dat dan belichaamt ofzo. Beetje onhandig uitgedrukt, hopelijk snap je wat ik bedoel.

Elisa2

Berichten: 37454
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:04

VuurVleugels schreef:
Niet als je daadwerkelijk feedback wilt. Het lijntje daarin is natuurlijk ook heel dun en bokt staat niet bekend om z'n grijze gebied. Iets is vaak "Oooh prachtig!" of "Je ziet er niet uit op die knol, koop maar een motor". Even gechargeerd natuurlijk, maar echt grijs is bokt niet. Waarschijnlijk dat mods daarom zo hard zitten op alleen maar positief mogen zijn daar, en dan snap ik vanuit alle partijen wel dat die topics niet populair meer zijn.


Er zijn gewoon teveel mensen die er voldoening uit halen om een ander de grond in te trappen. :o

Dus in die zin snap ik de regels ook heel erg goed.

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:07

Koper schreef:
Ja laat me nou. Ga jij me een beetje zitten ontmoedigen :')

Wie een gat graaft voor een ander is een werknemer.