petities

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

petities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 09:47

Hallo moderators,

Ik kreeg van Balance het advies hier mijn vraag te stellen.

Zou er ergens op het forum, of zou ik ergens op het forum, een topic/sectie geopend kunnen worden/mogen openen, waarin we (wereldwijde) petities met betrekking tot paarden uiteraard, kunnen melden met doorkliklink, zodat bokkers de petities kunnen tekenen. Ik teken meerdere petities per week inzake paardenleed en de petitiestarters kunnen alle hulp gebruiken.

Zo heb ik net getekend tegen de Galary stampede waarbij regelmatig paarden moeten inslapen.

Groetjes Mo

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:06

Mag er dan ook discussie gevoerd worden? Want de petitie van Dier en Recht tegen mijn sport zou ik bijvoorbeeld graag willen bespreken voordat iedereen blind tekent.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 10:16

Ik denk persoonlijk dat het handiger zou zijn om het alleen te beperken tot een topic met links. Als er gediscussieerd gaat worden, dan moet je gaan zoeken tussen alle pagina's naar de links.

Fitzroy

Berichten: 25140
Geregistreerd: 11-01-01

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:43

ALs mensen dit willen kunnen ze toch zelf op zoek gaan naar petities?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje opruiend :o

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 10:52

Fitzroy schreef:
ALs mensen dit willen kunnen ze toch zelf op zoek gaan naar petities?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje opruiend :o


Tuurlijk kunnen mensen dat doen. Maar ik zou er niet aan gedacht hebben bijvoorbeeld, omdat ik van het bestaan niet afweet, dat er in Galgary paardenraces met vierspannen zijn, waar het er zo ruig aan toegaat dat er regelmatig paarden moeten worden ingeslapen ter plekke.

Dus als je niet weet dat het bestaat, zul je er ook niet op zoeken. Als er een lijst is, dan kun je zelf bepalen wat je ondersteunt of niet.

Een simpele lijst zonder verdere commentaren lijkt mij juist niet opruiend. Het is net als met programma's op tv. Je hoeft er niet op te klikken als je het niet fijn vindt.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:50

Lijkt mij een gevaarlijk iets. Zeker als je er geen achtergrondinformatie bij zet die eerlijk is. Ik neem trouwens aan dat je de Calgary Stampede bedoelt?

Vaak zijn zulke petities extremistisch ingesteld en overdrijven ze een versie van de waarheid die niet altijd de werkelijkheid juist neerzet. Dat soort dingen blind gaan tekenen lijkt mij geen slim plan.

Alja

Berichten: 25626
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:51

Fitzroy schreef:
ALs mensen dit willen kunnen ze toch zelf op zoek gaan naar petities?
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje opruiend :o

Nou dat.

Ik teken het nooit, zie het ook nooit ergebns voorbij komen en niet nodig op bokt.

Als mensen er voor open staan vinden ze het wel via andere kanalen.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 11:53

Zoals ik al zei, zijn er dingen waar je het bestaan niet vanaf weet.

Ik begrijp niet waarom mensen blind zouden tekenen. Zoals iemand hier al zegt, mensen kunnen zelf dingen opzoeken. Dus als je iets ziet staan, kun je zelf verder onderzoek doen.

prompter

Berichten: 11171
Geregistreerd: 28-09-02

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:56

Ik vind bokt daar niet de plek voor, dus liever niet.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:57

Monique1963 schreef:
Zoals ik al zei, zijn er dingen waar je het bestaan niet vanaf weet.

Ik begrijp niet waarom mensen blind zouden tekenen. Zoals iemand hier al zegt, mensen kunnen zelf dingen opzoeken. Dus als je iets ziet staan, kun je zelf verder onderzoek doen.


Dan ga je via Facebook dergelijke pagina's volgen etc. Heb jij verder onderzoek gedaan naar de petitie die je getekend hebt? Aangezien je tot twee keer toe zelfs de naam van de stad niet juist schrijft?

Daarbij, ik hoop niet dat je verwacht dat een moderator al die petities gaat verzamelen? Er worden er nogal veel gestart namelijk, dus is het onmogelijk om alles te verzamelen in een lijst.

Als jij een petitie tegenkomt waar je wat mee wilt, kun je altijd een topic openen over dat onderwerp zodat er over gediscussieerd kan worden. Volgens mij is het gewoon toegestaan om de link naar die petitie in je onderschrift te zetten en voilĂ , je kan het zo delen met de overige Bokkers :)

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 12:00

Wat ik voor ogen heb, is een topic waar je een postje met een link kunt inzetten. Hoeven de moderators verder niets aan te doen.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: petities

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:02

Ik geef je een aantal inhoudelijke argumenten/ reacties waarom ik dat geen goed idee vind. Waarom ga je daar niet op in?

Fitzroy

Berichten: 25140
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:51

prompter schreef:
Ik vind bokt daar niet de plek voor, dus liever niet.


Precies. In feite is het een inzamelingsactie (van handtekeningen in dit geval).
En die zijn niet toegestaan op Bokt. Houden zo.

Exitium

Berichten: 7155
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:01

Monique1963 schreef:
Wat ik voor ogen heb, is een topic waar je een postje met een link kunt inzetten. Hoeven de moderators verder niets aan te doen.

Dan ga je automatisch discussie krijgen. Los van dat Bokt een forum is en daar dus voor bedoeld is, wil je die discussie ook. Anders kan iedereen een link naar welke random dan ook petitie plaatsen, zonder toelichting, wellicht gebaseerd op incomplete of niet juiste informatie, etc.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:22

Het klinkt wel alsof er verwacht wordt dat er blind getekend wordt ipv gediscussieerd. Sommige argumenten kunnen mijn visie op een bepaald topic volledig veranderen.

Ik kan nu bijvoorbeeld zeggen "Weg met endurance! Paardenleed zoveel kilometer!" Terwijl iemand vanuit de sport juist goed kan beargumenteren waarom dat onzin is en de sport moet blijven bestaan. Dat kan een mening veranderen. Een petitie is dus prima imo, maar het moet wel (goed en op de juiste manier) besproken kunnen worden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78533
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 13:53

Topics over/met petities mogen op Links geopend worden. :)