Berichten verwijderen zonder melding.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27323
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:10

Dat zou natuurlijk ook best een optie kunnen zijn Tineke. Aan welke richting denk jij dan? Hoe kunnen we het beter en duidelijker maken?

DuoPenotti

Berichten: 30069
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:14

Of het aan de tems ligt weet ik niet. Maar vooraf aan dat mijn bericht, naar mijn idee nog steeds onterecht is verwijderd is niets vooraf gegaan.
Niet aangesproken, geen ow's.
Gewoon weg. En met de vraag of het terug gezet mag worden omdat bericht x y z ook blijven staan krijg ik een rare smoes als reden. Waar men een week op heeft zitten broeden.
2 andere bokkers die ik mijn verwijderde bericht heb laten lezen met de vraag is dat dan echt zoveel anders dan wat nu nog staat ontkennen dat.
Ik dacht dat het aan mijn gebrekkige taal kennis lag. Wil dan best leren wat te veranderen. Maar dat is er niet...

Meten met 2 maten. Reden mogen we zelf invullen.

En verder laat ik het er voor vanavond weer bij. Maar het algemene antwoord men weet niet waarop een bokker al op is aangesproken is draaien van de feiten en soort van misleiding. Simpelweg oneerlijk.
En ik ben best voor reden vatbaar als ik denk fout te zitten. Maar dit kan ik niet zomaar laten gaam

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:18

Firelight schreef:
Dat zou natuurlijk ook best een optie kunnen zijn Tineke. Aan welke richting denk jij dan? Hoe kunnen we het beter en duidelijker maken?


Door dus al te communiceren met gebruikers als je hun berichten gaat verwijderen.

Wat betreft het grotere plaatje denk ik dat er al zo veel input gegeven is. Ik ga niet in herhaling vallen, het zijn dezelfde issues die al jaren spelen. Maar zorg alleszins dat je een beleid hebt waar je als team wel volledig achter kan staan. Iets uitvoeren wat je zelf niet goed vindt, dat werkt niet. Een beleidsplan (uit de vuilnisbak halen, want blijkbaar was er eentje) zou al een goede stap zijn. Je moet eerst een doel, een richting bepalen voor je aan de weg daar naartoe kan timmeren. Maar dat timmeren is toch wel jullie eigen taak.

Exitium

Berichten: 7169
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:26

Tieneke schreef:
Firelight schreef:
Dat zou natuurlijk ook best een optie kunnen zijn Tineke. Aan welke richting denk jij dan? Hoe kunnen we het beter en duidelijker maken?


Door dus al te communiceren met gebruikers als je hun berichten gaat verwijderen.

Dat is hier toch gebeurd?

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:29

Ik bedoel alvorens. Want volgens de TS zou het onrechtmatig verwijderd zijn en zou de moderator er vanuit gegaan zijn dat het niet om feiten ging.

Als je na verwijderen pas in gesprek gaat, is de schade al gemaakt. Als je respect wilt van je community, spreek dan met de mensen die de community maken en maak dan je beslissing.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:06

Technisch moet zoiets best elegant op te lossen zijn.

Post wordt opgemerkt/getemd.

Mod stuurt PB uit, wat automatisch een vinkje omzet die de post onzichtbaar maakt en markeert met: "tijdelijk onzichtbaar/wordt besproken of iets anders dat aangeeft: hier is misschien iets mee".

Je kunt dan dus als mod pas een post verwijderen als je eerst die PB verstuurt. Kan dus niet vergeten worden ook.

Als er iets niet in de haak is, wordt het topic niet verder verstoord en gaat het in feite zoals het nu zou moeten gaan. En dan wordt het 'tijdelijke slotje' gewoon vervangen door een mededeling: post verwijderd wegens 'bla'. Zou zelfs ook semi-automatisch moeten kunnen lijkt me. Ergens achter de schermen een vinkje: discussie gesloten, post blijft weg, reden 'bla'

En is de uitleg per PB wel naar genoegen van de mods, dan komt de post vanzelf weer in beeld. Liefst met een automatisch groen vinkje "gecontroleerd", dan hoef de hele excercitie niet nog een keer gedaan te worden/weet de rest van bokt dat temmen op díe post geen zin heeft.

pien_2010

Berichten: 43744
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:55

De posts worden niet verwijderd Ibbel, maar onzichtbaar gemaakt en is nog zichtbaar voor de moderators (met een kleurtje). Het is vreselijk simpel om weer zichtbaar te maken voor alle bokkers, vandaar als er te snel gekwast is, zeg effe sorry en maak weer zichtbaar. Overkomt nl de beste mod. Dan heb je al dit verontwaardiging niet. Een aantal mensen zijn erg verontwaardigd dus zeker de moeite om de acties eens te herbekijken en eventueel te herzien.
Dat is mijn mening.

Bedankt Hamar voor je uitgebreide antwoord.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:01

Ik weet het, ben ook mod geweest.
Maar het is niet zichtbaar voor de buitenwereld dat een post 'under scrutiny' is. En het zou wel helpen als dat wel duidelijk zou zijn.
En je kunt als mod een post onzichtbaar maken zónder een PB te sturen. Dus die PB kan vergeten worden, of pas een dag later een keer verzonden worden. Dat helpt niet.

Het zou veel fijner zijn als je pas na versturen van een PB dat knopje om kunt zetten.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:15

Ik snap sowieso niet waarom posts volledig worden verwijderd, en niet bijvoorbeeld worden leeggehaald/vervangen door een hulk "deze post is leeggehaald (wegens...)".
De ongewenste inhoud is dan net zo onzichtbaar, maar het is in ieder geval voor iedereen zichtbaar dát er gemodereerd wordt.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:21

Dat wordt ook gedaan, vooral op VN: "De inhoud van dit bericht voldoet niet aan de regels".

Maar dan is de inhoud dus wél weg en niet meer terug te zetten. Tenzij al die inhoud ergens alsnog wordt opgeslagen, dat weet ik niet.

scrabbel

Berichten: 958
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:23

Ik denk dat het in deze tijd heel moeilijk is om te beoordelen wat wel en niet kan. In Nederland zie je steeds grotere verschillen. Waar de 1 zichzelf woke vindt en alles wat kan kwetsen niet vind kunnen, een ander erg gevoelig is door bijvoorbeeld dingen uit het verleden vind een derde dat de waarheid gewoon gezegd moet kunnen worden. Welke keuze je ook maakt, ik denk dat je het tegenwoordig niet goed kunt doen. De mensen die het allemaal verschikkelijk vinden hebben denk ik 2 keuzes. Meld jezelf aan en maak het verschil of vind rust dat dingen soms niet gaan zoals jij het zou willen

hahahatsjoe

Berichten: 2400
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:01

Firelight schreef:
Het is voor ons ook alles behalve leuk om berichten te verwijderen, dat is echt niet iets wat je zomaar even doet.


O nee ? Dus wel. Ik had het over het afgelikte boterham gevoel en dat ging puur om het gevoel dat ik heb. Werd onmiddellijk als persoonlijk opgevat, getemd en binnen het halve uur bericht verwijderd. Maar toen iemand lelijk over mij sprak en ik temde, werd er niets aan gedaan. In corona tijd had ik iets verteld wat mij door een persoon zelf verteld was, als voorbeeld, omdat ik anders dacht dan de meesten. Die persoon bleek dus op Bokt te zitten, ging een heleboel drukte maken en zette mij als leugenaar neer, net als anderen die daar weer op reageerden. Ik denk laat maar, maar mijn bericht werd weg gehaald, terwijl dat geen leugen was maar waar, ik had screenshots om dat te bewijzen. Dat men mij als leugenaar neer zette bleef staan, dat mag dan kennelijk allemaal. Dus nee, ik heb geen hoge pet op van de manier waarop gemodereerd wordt. Sterker nog, ik vind het waardeloos en het hangt van de persoon die het schreef af wat er met een post gebeurt en of er iets gebeurt, er wordt niet gevraagd naar het verhaal. Want dat heeft die mod toen dus niet gedaan, terwijl ik kon bewijzen dat ik niet loog. Waardeloos dus, de goeden niet te na gesproken.
Laatst bijgewerkt door hahahatsjoe op 28-07-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

hahahatsjoe

Berichten: 2400
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:02

Firelight schreef:
Dat zou natuurlijk ook best een optie kunnen zijn Tineke. Aan welke richting denk jij dan? Hoe kunnen we het beter en duidelijker maken?


Heel simpel, objectief zijn.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 17:34

Hoe definieer je 'pesten' objectief? Hoe definieer je 'ongefundeerd kritiek geven' objectief?
Juist de menselijke interpretatie is bij modereren van belang. Als de gepeste zegt: 'hij pest mij' en de pestkop zegt: 'dat doe ik niet', dan moet de moderator juist wel een interpretatie kunnen maken van het gesprek om te bepalen hoe het zit. En ja, de ene toeschouwer zal dan zeggen: 'goed geïnterpreteerd, dat was inderdaad pesten.' Terwijl de andere toeschouwer zegt: 'Noem je dat al pesten? Hij heeft nog niet eens gescholden of gespuwd.'

pien_2010

Berichten: 43744
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 19:08

De discussie had ik ontstipt. Is er weer een bericht van een bokker in een topic verwijderd waar ik werkelijk stomverbaasd over was.
Het was ontopic en positief en het was grappig. Er is getemd en weg bericht, en dit heel snel.

Diezelfde dag is er een wat pittiger bericht geschreven. De bokker tevens een topper schrijft "mag het een tandje minder". Hatjskedee nog een keer in een nieuw bericht. Een andere bokker nuanceert het en klaar was het. Niemand temt, ook niet de top bokker dus bericht staat er nog en terecht in mijn ogen.

Tijd geleden had iemand een wat lang religieus bericht nav een vraag getypt.
Er wordt met "mand" gereageerd. Ik lag net als vandaag bij het verwijderde bericht helemaal dubbel, zo geestig.
Deze bokker is ook een topper. Die komt gierend vd lach terug middels smiley, heeft de link gevonden met de "mand" satire zodat jongeren het ook snappen door dat filmpje terug te kijken en we gaan weer over tot de orde vd dag. Berichten blijven staan en zo hoort het!

Dus het is subjectief, maar kom on, moet nu echt alle grappen weggehaald worden want er staat een bok naam bij? Moet nu echt ieder getemd bericht verwijderd worden?

Het lijkt verdorie wel de kleuterschool en ik word weer bevestigd dat er veels te gemakkelijk gekwast wordt. Het is elke dag lijkt het wel raak.

Er worden ook berichten gekwast waarvan het duidelijk is 100% dat dit hoort want voldoet niet aan de regels, daar heb ik het niet over. Die heb ik ook langs zien komen.

Maar mijn idee en gevoel dat er ergens iets niet goed gaat is door het voorbeeld van vandaag weer helemaal aanwezig.

En het gaat dus niet over mij, of mijn berichten, of dat iemand met mij zo'n grap uithaalt (mag want is leuk). Zijn we dan echt zo zuur geworden achter en voor de schermen vraag ik me af? Heeft de temmer dan zoveel macht gekregen?

irmaz

Berichten: 4865
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 20:28

Ik ben de laatste tijd ook een aantal keer getroffen door een, best wel verrassende, leeghaal-actie van een post van mij. Wat mij irriteert is dat ik vaak veel tijd in een post steek om informatie te vertalen, bronnen er bij te zoeken en een korte samenvatting te geven, en dat die zonder pardon wordt leeggehaald met een reden die vast goed is, maar die ik helemaal niet herken in mijn posts.
Uit de PB bleek ook nog eens dat mijn bericht niet goed begrepen was (of niet goed gelezen), terwijl de meeste aanwezigen in het topic zelf geen enkel probleem met mijn post hadden en er gewoon normaal op hadden gereageerd. Ik vind het dan best vreemd dat een mod op zo'n moment besluit het bericht gewoon leeg te halen.

Het lijkt wel of er vanuit wordt gegaan dat je per definitie slechte bedoelingen hebt. Je krijgt dan ook niet de kans om je post te her-formuleren zodat de goede bedoeling duidelijker wordt, het bericht is gewoon foetsie.

Het zou dan m.i. logischer zijn dat een mod even in het topic zelf, dus openbaar, om uitleg vraagt. Sowieso al die geheimzinnigheid per pb, die dan weer niet openbaar gemaakt mag worden, stuit mij een beetje tegen de borst. En waarom kan ik zelf eigenlijk niet zien wie er bezwaar maakt tegen een bericht van mij?
Nu lijkt het er op dat 1 persoon die jouw bericht maar half leest, of die jouw manier van schrijven per definitie irritant vindt, en meent op de TEM-knop te moeten drukken, mag bepalen wanneer een bericht positief of negatief uitgelegd moet worden. Door dit openbaar in het topic te doen kunnen ook de anderen die mee doen aan het topic hun stem laten horen. Zo is een, op zich fijn lopend, informatief topic al een paar keer bijna gestopt is doordat 1 iemand zich lijkt te storen aan een bepaalde manier van met elkaar omgaan in dat topic. En dat vind ik jammer :j

Nielojram

Berichten: 7855
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:20

irmaz schreef:
Ik ben de laatste tijd ook een aantal keer getroffen door een, best wel verrassende, leeghaal-actie van een post van mij. Wat mij irriteert is dat ik vaak veel tijd in een post steek om informatie te vertalen, bronnen er bij te zoeken en een korte samenvatting te geven, en dat die zonder pardon wordt leeggehaald met een reden die vast goed is, maar die ik helemaal niet herken in mijn posts.
Uit de PB bleek ook nog eens dat mijn bericht niet goed begrepen was (of niet goed gelezen), terwijl de meeste aanwezigen in het topic zelf geen enkel probleem met mijn post hadden en er gewoon normaal op hadden gereageerd. Ik vind het dan best vreemd dat een mod op zo'n moment besluit het bericht gewoon leeg te halen.

Het lijkt wel of er vanuit wordt gegaan dat je per definitie slechte bedoelingen hebt. Je krijgt dan ook niet de kans om je post te her-formuleren zodat de goede bedoeling duidelijker wordt, het bericht is gewoon foetsie.

Het zou dan m.i. logischer zijn dat een mod even in het topic zelf, dus openbaar, om uitleg vraagt. Sowieso al die geheimzinnigheid per pb, die dan weer niet openbaar gemaakt mag worden, stuit mij een beetje tegen de borst. En waarom kan ik zelf eigenlijk niet zien wie er bezwaar maakt tegen een bericht van mij?
Nu lijkt het er op dat 1 persoon die jouw bericht maar half leest, of die jouw manier van schrijven per definitie irritant vindt, en meent op de TEM-knop te moeten drukken, mag bepalen wanneer een bericht positief of negatief uitgelegd moet worden. Door dit openbaar in het topic te doen kunnen ook de anderen die mee doen aan het topic hun stem laten horen. Zo is een, op zich fijn lopend, informatief topic al een paar keer bijna gestopt is doordat 1 iemand zich lijkt te storen aan een bepaalde manier van met elkaar omgaan in dat topic. En dat vind ik jammer :j

+:)+
Kan je niets meer dan enorm gelijk geven.
Hopelijk doet het beheer iets met deze post.

Siamsmeesje

Berichten: 2237
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:24

irmaz schreef:
Het zou dan m.i. logischer zijn dat een mod even in het topic zelf, dus openbaar, om uitleg vraagt. Sowieso al die geheimzinnigheid per pb, die dan weer niet openbaar gemaakt mag worden, stuit mij een beetje tegen de borst. En waarom kan ik zelf eigenlijk niet zien wie er bezwaar maakt tegen een bericht van mij?
Nu lijkt het er op dat 1 persoon die jouw bericht maar half leest, of die jouw manier van schrijven per definitie irritant vindt, en meent op de TEM-knop te moeten drukken, mag bepalen wanneer een bericht positief of negatief uitgelegd moet worden. Door dit openbaar in het topic te doen kunnen ook de anderen die mee doen aan het topic hun stem laten horen. Zo is een, op zich fijn lopend, informatief topic al een paar keer bijna gestopt is doordat 1 iemand zich lijkt te storen aan een bepaalde manier van met elkaar omgaan in dat topic. En dat vind ik jammer :j

Ik ben het volledig met je eens, behalve op het dikgedrukte punt. Mits iemand je persoonlijk heeft genoemd, zeg ik dat dat zou moeten kunnen. Maar hier weet ik uit eigen ervaring dat de moderatoren er een dubbele moraal op nahouden.

Ik heb ooit getemd omdat een topic dreigde te gaan ontsporen in het welbekende welles-niettes-spelletje van Bokt. Ik heb in mijn tem-bericht nergens een naam genoemd, aangezien het meerdere topic-deelnemers waren. Toch heeft één van de moderatoren het nodig gevonden om mijn naam door te spelen aan een topic-deelnemer zonder mij in te lichten. Ik kreeg dus ineens een pb in mijn mailbox (die ik overigens nooit gelezen heb). De inhoud kon ik wel raden aangezien deze topic-deelnemer ook in andere topics bekend stond om een soms agressieve manier van communiceren.

Al met al denk ik dat het gewoon tijd wordt om het hele moderator-gebeuren eens goed onder het vergrootglas te leggen wat betreft hun functioneren. Vrijwilligers zijn prima, en ik heb er respect voor om dat naast de rest van je werkzaamheden te doen. Maar ik loop al lang genoeg mee om te zien dat deze club niet functioneert zoals de vrijwilligers uit het verleden.
Misschien eens interessant om daar naar te kijken? Voor nu zijn de regels te onduidelijk (voor leden en moderatoren), en communicatie is blijkbaar lastig (of tijdrovend?). Ibbel zei het heel mooi, een duidelijk beleid eerst, en dan timmeren aan de correcte implementatie ervan. Zonder een routekaart blijf je immers aan het dwalen.

pien_2010

Berichten: 43744
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 21:34

Citaat:
Maar ik loop al lang genoeg mee om te zien dat deze club niet functioneert zoals de vrijwilligers uit het verleden.

Graag wil ik dit iets nuanceren. Er zijn gelukkig nog steeds goede mods, en dan echt goede.
Helaas ook mods waarvan ik denk <<) , lief, goed bedoeld maar.........
Dat maakt imo dat "deze club als team in zijn totaal niet functioneert ......etc zie zin voorgangster......".

Bart heeft ooit tijdens mijn moderator tijd geschreven iets in de trant van:" alleen bokkers die echt het goede voor hebben met Bokt en zaken signaleren die volgens hen niet kloppen, komen met kritiek".
Voor mij en anderen klopt dit zeker. Ik vind Bokt erg leuk en heb het beste ermee voor. Al mijn acties richting team direct hetzij in dit topic, dragen dat fundament. Ik hou van Bokt, ik discussieer graag in mijn eigen taal en Bokt geeft me die gelegenheid , en ik ben echt bezorgd op dit moment. Vandaar dat ik kritisch post, of acties richting team probeer te doen, zoals ik en met mij anderen doe, in de hoop dat het gehoord wordt en dat het tij nog kan keren. Want Bokt is uniek en de moeite waard.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:23

Ik vind het ergens een beetje grappig dat exact 1 minuut na mijn post drie dagen geleden gevraagd wordt door een mod wat ik dan zou doen, en intussen zijn we drie dagen verder, heel wat interessante posts en een suggestie van Ibbel verder en hoor je niks meer.
Allicht is er overleg achter de schermen, maar het viel me wel op.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Berichten verwijderen zonder melding.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 17:56

In mijn optiek komen we een beetje bij de kern van het probleem. En vervolgens blijft het nu al dagen stil vanuit beheer/team groen.

Jammer.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:00

pien_2010 schreef:
Bart heeft ooit tijdens mijn moderator tijd geschreven iets in de trant van:" alleen bokkers die echt het goede voor hebben met Bokt en zaken signaleren die volgens hen niet kloppen, komen met kritiek".


Dat heeft-ie dan goed gezien. Want dat is precies de reden (en ook wat jij verder schrijft) dat ik het nog steeds niet kan laten af en toe ideeën te opperen op FZ. Want anders had ik alláng gedacht: zak er maar in.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:01

Ik loop ook wel eens tegen wat verwijderde berichten aan. En dan denk ik echt. Ik zeg het rechtstreeks en heel duidelijk en dan...........terwijl er (sorry) dozen zijn die je het bloed onder je nagels vandaan halen met hun zg lief vriendelijk en aardig zijn. En zg verbaasd en beledigd zijn dat je hun gedrag even benoemd.

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:10

Oh, maar groen is druk doende hoor.

Bijvoorbeeld met het leeghalen van berichten op basis van hun interpretatie van wat je als gebruiker schrijft. Op mijn vraag hoe zij als modteam beter weten wat ik bedoel/schrijf dan ik als schrijver van bericht komt dan geen reactie. Of ze schuiven een collega naar voren of schuilen snel achter het 'advies' om maar een hoofdmod te gaan pb-en.

Rare manier van doen. Als mod interpreteer je iets anders dan dat er staat, gaat met de gum aan de gang en de vraag van gebruiker negeer je dan maar...
Zo kun je alles wel interpreteren als suggestief of speculeren als dat je zo uitkomt. 'De lucht is blauw' mag dan niet meer als post want dan zou je suggereren dat er geen andere kleuren dan blauw bestaan dat is fake news en tevens zeer discriminerend naar mensen die kleurenblind zijn.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:40

Mars schreef:
Op mijn vraag hoe zij als modteam beter weten wat ik bedoel/schrijf dan ik als schrijver van bericht komt dan geen reactie.


Daar is een mooi verhaal over van Simon Carmiggelt, bij wie ooit een schooljongetje aanbelde met de vraag: "meneer Carmiggelt, wat bedoelt u precies met dit verhaal, want dat moet ik van mijn leraar Nederlands uitleggen, en ik heb geen idee"
Waarop meneer Carmiggelt het jongetje binnen liet, een glaasje limonade gaf, en op een papiertje voor de leraar van het jongetje schreef: "Ik bedoel met dit verhaal precies wat er staat."