Alarmerende berichten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:43

belle_boef schreef:
Sommige mensen zijn niet gezegend met een altijd maar goed leven. Sommige mensen zakken bij tegenslagen flink in de put.

Laten we deze psychische kwetsbaarheid vooral niet zo lomp benaderen.

Als iemand lichamelijk wat heeft zijn we allemaal veel begripsvoller. Het is herkenbaar en beter Inleefbaar.
Het is zo jammer dat er op deze psychische zaken nog zo veel taboe ligt en blijkbaar nog steeds de vrijbrief om iemand zo naar te benaderen. Dat doe je toch ook niet tegen mensen met een gebroken been.

Dus he, does lief. Je bent vrij om iets weg te klikken als het je irriteert. In zulke topics vind ik echt dat je weg moet gaan als je niks aardigs kan zeggen.

Waarom die behoefte om online iemand zo naar te benaderen en je eigen mening even te spuwen op iemand die op zo’n moment kwetsbaar is. Dat doe je in het echt toch ik niet
Psychische problemen zijn echter geen excuus om je als een hork te gedragen, voor niemand. Daar mag echt wel wat van gezegd worden, want opmerkingen aan het adres van diegene kunnen diegene misschien raken, maar dat werkt ook de andere kant op. Dit even als algemene opmerking.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:48

Niobe schreef:
Ja, ik bijvoorbeeld word er erg verdrietig van en soort van getriggerd door de opmerkingen over geestelijke hulpverlening en de andere dingen die er gezegd zijn. Niet alleen in het betreffende topic.
Als iemand echt niks aan wil nemen van anderen, dan houdt het gewoon ergens op. En zo is het al jaren.

Jouwn waarde en mening/gedachte over de GGZ verandert niet. Houdt dat in je achterhoofd :(:)

Ook mij staken de opmerkingen even. En ja. Dat is lastig. In mijn geval ook omdat je ziet dat die persoon wel degelijk wat tips and tricks kan gebruiken, maar dit zelf niet ziet of niet wil zien. Maar ik weet uit privesituaties dat het benoemen daarvan vaak averechts werkt. Hoe lastig het ook is om op je handen te blijven zitten.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:53

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet is toegestaan andere gebruikers of topic’s te bespreken.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-22 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voldoet niet aan regels

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Alarmerende berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 00:07

Ah, dat gevoel/gedachte heb ik niet. Bij mij voelt het meer als een belediging als ik de uitgesproken mening over ggz lees.
Maakt des te duidelijker dat mensen om verschillende redenen boos of gefrustreerd raken op specifieke posts.

Is een lastig iets. Ik denk inderdaad dat het topic sluiten ergens een veilige/beschermende optie is..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 00:18

Mkango schreef:
belle_boef schreef:
Sommige mensen zijn niet gezegend met een altijd maar goed leven. Sommige mensen zakken bij tegenslagen flink in de put.

Laten we deze psychische kwetsbaarheid vooral niet zo lomp benaderen.

Als iemand lichamelijk wat heeft zijn we allemaal veel begripsvoller. Het is herkenbaar en beter Inleefbaar.
Het is zo jammer dat er op deze psychische zaken nog zo veel taboe ligt en blijkbaar nog steeds de vrijbrief om iemand zo naar te benaderen. Dat doe je toch ook niet tegen mensen met een gebroken been.

Dus he, does lief. Je bent vrij om iets weg te klikken als het je irriteert. In zulke topics vind ik echt dat je weg moet gaan als je niks aardigs kan zeggen.

Waarom die behoefte om online iemand zo naar te benaderen en je eigen mening even te spuwen op iemand die op zo’n moment kwetsbaar is. Dat doe je in het echt toch ik niet
Psychische problemen zijn echter geen excuus om je als een hork te gedragen, voor niemand. Daar mag echt wel wat van gezegd worden, want opmerkingen aan het adres van diegene kunnen diegene misschien raken, maar dat werkt ook de andere kant op. Dit even als algemene opmerking.

Een kenmerk van psychische problemen is juist dat je (onbedoeld) je als hork kan gedragen richting je omgeving om allerlei redenen.
Dit oplossen door kwaad met kwaad te vergelden lost niets op.
Op een normale manier iemand aanspreken is het beste, maar verwachten dat iemand met problemen in staat is zo goed te reflecteren is natuurlijk erg lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 00:35

Sunnda schreef:
Een kenmerk van psychische problemen is juist dat je (onbedoeld) je als hork kan gedragen richting je omgeving om allerlei redenen.
Dit oplossen door kwaad met kwaad te vergelden lost niets op.
Op een normale manier iemand aanspreken is het beste, maar verwachten dat iemand met problemen in staat is zo goed te reflecteren is natuurlijk erg lastig.
Dat hoef je mij echt niet uit te leggen. :') Maar dan nog: het is misschien een verklaring, maar geen excuus, en zeker geen reden om iemand dan maar carte blanche te geven om anderen te kwetsen. Zeker online weet je niet wie er aan de andere kant achter dat scherm zit en hoe schadelijk sommige opmerkingen voor die mensen kunnen zijn (case in point: je lijkt er vanuit te gaan dat ik niet weet wat psychische aandoeningen doen met iemands gedrag). Met z'n allen bovenop iemand duiken die duidelijk in de knoop zit is niet oké, maar het goedpraten dat zo iemand andere Bokkers kwetst of triggert, is dat ook niet.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:11

Maar berichten als je hebt een klap van de molen gehad zullen toch niet veel goeds bijdragen denk je wel?

Je ziet dat de berichten compleet in een wanhoop geschreven zijn.
Dan kun je (je = algemeen) zelf die wanhoop overdreven of onzin vinden, maar voor die persoon is dat gevoel echt. Deze kan dan niet filteren in dat berichten niet oke overkomen.
En als ik dan lees dat ggz verpleegkundige zich gekwetst voelen.... heb je dan wel het juiste beroep?

Ik heb bij de seh zo vaak tegenover agressieve mensen gestaan.
Maar die waren eigenlijk niet agressief, die konden gewoon even niet anders. Pure angst, wanhoop, vooral veel onbegrip.
In een begin van een gesprek kreeg je ook dingen te horen van, ene oor in, andere uit.
En later vertelden ze hun verhaal kwam de emotie eruit en agressie was totaal weg.
Maar had er ook op kunnen springen met dat ze zich niet als een hork moesten gedragen tegenover het verplegend personeel en maar moesten dimmen.
1 ik had elke dienst klappen gehad, 2 verplegend personeel was echt niet veilig meer geweest. 3 het belangrijkste; 9 van de 10 keer kreeg ik een bedankje, dat het zo fijn was geweest dat er even iemand voor ze was....

Kunnen wij dat als bokkers ook niet proberen, even laten weten dat je het rot vind. En kun je dat niet, gewoon dubbel klik zodat het topic een kruisje krijgt....
Ipv lekker rellen om zelf beter van te worden, want dat gevoel krijg ik bij sommige iets te vaak....

Mars

Berichten: 33268
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Alarmerende berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:34

Beide kanten zie ik wel. De wanhoop en duidelijk niet goed in het geestelijke vel zitten.
Maar ook de mensen die proberen wel mee te leven, tips te geven en die afgeblaft worden. Die dynamiek werkt niet heel lekker.

Met het gevolg dat de emoties oplopen, TS op slot schiet en het topic ook een slotje krijgt. Om het cirkeltje in een andere situatie weer te herhalen. Ik weet niet of je hier als bokt nu heel veel mee kunt. Behalve verwijzen naar de instanties die wel deskundige hulp kunnen geven, waar bokt dat niet kan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:39

Mars schreef:
Beide kanten zie ik wel. De wanhoop en duidelijk niet goed in het geestelijke vel zitten.
Maar ook de mensen die proberen wel mee te leven, tips te geven en die afgeblaft worden. Die dynamiek werkt niet heel lekker.

Met het gevolg dat de emoties oplopen, TS op slot schiet en het topic ook een slotje krijgt. Om het cirkeltje in een andere situatie weer te herhalen. Ik weet niet of je hier als bokt nu heel veel mee kunt. Behalve verwijzen naar de instanties die wel deskundige hulp kunnen geven, waar bokt dat niet kan.


Helemaal mee eens.
Medeleven is altijd goed, maar er mag best iets van gezegd worden wanneer iemand over de schreef gaat.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Alarmerende berichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 08:43

Met je eens hoor Mars. :j

Maar goed ik denk dan, ik kan weg klikken, ik kan uit een topic stappen.
De persoon die zo in de knoop zit zit er 24/7 mee. Dat weegt voor mij zwaarder.
En iets van zeggen is zeker oke, maar er werd wel meer gedaan dan iets gezegd... dat is niet oke.

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:12

Urbanus schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan



Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-06-22 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:15

DuoPenotti schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan



Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke topics en/of Bokkers is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-06-22 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

KSHancox
Berichten: 1253
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:16

Sorry voor het lange verhaal, maar ik denk dat ik het betreffende topic heb gelezen en aan de ene kant gaat het topic me aan het hart, maar aan de andere kant maakt het me ook boos. Ik hoop met mijn bericht niemand te kwetsen en het is ook niet mijn bedoeling om iemands leed onder het tapijt te schuiven. Soms is het een grijs gebied of er hulp nodig is en soms is het simpelweg overduidelijk...

Dergelijke topics vind ik heel lastig, want aan de ene kant spat inderdaad de wanhoop er vanaf. Je wil iemand niet verder de afgrond in drukken, maar als de andere kant niet inziet dat hulp heel hard nodig is dan is het ook lastig reageren. Vind ik dan, want mijn persoonlijke ervaring is dat mensen zich pas laten helpen als ze zien dat hulp nodig is en ze bereid zijn dat aan te pakken. Ik geef ook gelijk toe dat ik wat dat betreft geen professionele ervaring heb, maar ik maak me ernstige zorgen om zowel hygiëne als mentale stabiliteit en beide situaties zouden eventueel tot levensgevaarlijke scenario's kunnen escaleren. In mijn ogen is voor beide hulp nodig, maar ik weet niet goed hoe dit over te brengen. Heeft Bokt als community hier iets voor bedacht? En hoe ver ga je als online forum?

Aan de andere kant is het lastig als iemand termen gebruikt die echt kwetsend zijn. Ik heb op Bokt meerdere mensen zien praten over de hulp die zij hebben gehad en ik vind het heel stoer dat ze die hulp hebben gevraagd en aanpakken. Ook die mensen kunnen gekwetst zijn als iemand anders met termen als 'imbeciel' gaat strooien. Dan is Bokt net het offline leven. Als iemand in de supermarkt zo doet, loop je er dan gewoon omheen? En op een verjaardag? Op kantoor? Ook als jij wil laten merken wat dat met je doet? Ook als het op dat moment jou helpt om voor jezelf (en de hulp die je hebt gevraagd) op te komen? Hoe geef je op dat moment je eigen grenzen aan, zonder de andere kant te kwetsen?

Daarnaast merk ik dat ik het heel lastig vind als iemand er zo diep in zit en niet goed ziet wat hij of zij wel allemaal kan. Hoewel ik erken dat iedereen leed op zijn of haar eigen manier verwerkt (en nu ga ik me op dun ijs begeven), zijn er puur rationeel gezien natuurlijk wel gradaties in heftigheid van dingen die je overkomen. Op zich ben ik geen fan van het spelletje 'mijn leed is groter dan jouw leed,' maar ik ga hier een oneerlijk voorbeeld tegenover stellen en niet om de discussie daarmee dood te slaan; mijn partner zijn beste vriend heeft een paar dagen geleden gehoord dat zijn verloofde de 30 niet gaat halen, omdat haar kankerbehandeling niet aanslaat. Ze heeft vreselijk veel pijn en verdriet. Behalve al het emotionele leed, is dat natuurlijk een echt, puur voorbeeld van iemand die fysiek echt niet meer haar dromen waar kan maken. Voor haar is dit echt het einde van haar wereld. Als je daar een gebroken enkel tegenover zet, kom je uiteindelijk op een punt waarop veel mensen komen met het cliché 'tel je zegeningen'. Niet rot bedoeld, maar puur in perspectief.

Die woorden heb ik ook gehoord toen ik heel diep in een depressie zat en op dat moment kwam dat niet goed aan. Het hielp mij ook niet dat ik met de paplepel meegekregen heb dat psychische hulp voor zwakke mensen is. Soms is het heel lastig om over een dergelijke overtuiging heen te komen, maar hoe mooi zou het zijn als iemand uiteindelijk met hulp gaat inzien dat hij of zij gezegend is met wat hij of zij wel allemaal kan als dit allemaal voorbij is. Er is nog zoveel tijd over om te reizen, te paardrijden en alle andere fantastische dingen te doen. Er is zoveel moois te zien en te doen en dat loopt niet weg. Als dingen uitgesteld moeten worden vanwege tijdelijke obstakels is dat natuurlijk vervelend, maar hoe vertel je iemand dat dit niet het einde van hun wereld is? Dat als dit voorbij is, alles weer gewoon kan? Hoe laat je dat echt binnenkomen bij iemand die boos, gefrustreerd en wanhopig is?

Ik denk dat er heel veel voorbeelden zijn van wat niet binnenkomt, maar hoe laat je iemand door een schermpje beseffen dat er zoveel dingen zijn om gelukkig van te worden en dat er wel hulp nodig is om dit te kunnen inzien?

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:19

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan



Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke topics en/of Bokkers is niet toegestaan

Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-06-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:19

DuoPenotti schreef:
Urbanus schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke topics en/of Bokkers is niet toegestaan



Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan


Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:21

DuoPenotti schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan



Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:24

Maar blijkbaar kunnen we zelf dus niet onze 'cool' bewaren in dergelijke topics, gaan we dus als een kluwen met elkaar op de grond liggen vechten en wanneer we daar dan liggen met bloedneus en opengesleten lippen, kijken we omhoog naar het modteam - die even drankjes waren gaan halen - en zeggen we 'bedenk maar iets om dit op te lossen'.
Laatst bijgewerkt door Gini op 26-06-22 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:25

Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-06-22 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:26

Even een losse flodder met een brainfart, ik heb het hele topic gelezen maar niet echt iets toe te voegen aan de posts die al geplaatst zijn.

Kan Bokt niet kijken of er iemand vanuit 113 'aangenomen' kan worden? Iemand die gewoon gebruiker is maar wel weet hoe ze met suïcidale mensen om moeten gaan. Wanneer er dan zo'n situatie voorkomt, dat die persoon dan een seintje krijgt en contact met de betreffende bokker op kan nemen...

Ik denk dat zoiets beter werkt dan een banner die genegeerd wordt of een bericht van een moderator die wellicht niet goed weet hoe ze dit aan moeten pakken...

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:27

DuoPenotti schreef:
Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke Bokkers en/of topics is niet toegestaan


Moderatoropmerking:
Het bespreken van specifieke topics en/of Bokkers is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 27-06-22 21:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:29

Marjo schreef:
Even een losse flodder met een brainfart, ik heb het hele topic gelezen maar niet echt iets toe te voegen aan de posts die al geplaatst zijn.

Kan Bokt niet kijken of er iemand vanuit 113 'aangenomen' kan worden? Iemand die gewoon gebruiker is maar wel weet hoe ze met suïcidale mensen om moeten gaan. Wanneer er dan zo'n situatie voorkomt, dat die persoon dan een seintje krijgt en contact met de betreffende bokker op kan nemen...

Ik denk dat zoiets beter werkt dan een banner die genegeerd wordt of een bericht van een moderator die wellicht niet goed weet hoe ze dit aan moeten pakken...

Dit vind ik een heel goed plan.
113 eens benaderen dat bokt.nl een groot forum is. Vaker topics voorbij komen waar alarmerende berichten in staan. En kijken wat deze aan vrijwillige hulp kunnen bieden :j

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:29

Dat is inderdaad glad ijs KSHancox. En terecht hoor, dat je dat aangeeft. Dat maakt ook duidelijk waarom het zo lastig is om 'goed' op zulke topics te reageren. Als 'goed' al kan.

Het lastige daaraan is dat 'leed' of 'gevoel' niet te vangen is. Iedereen ervaart het op een andere manier. Ik loop bij een psych en vraag me soms echt af wat er in mijn verleden is gebeurt waardoor ik nu tegen bepaalde dingen aanloop. Er zijn geen 'heftige' dingen gebeurt. En toch kan ik sommige dingen op dit moment niet bolwerken. Mindblown. En die angst of dat verdriet is net zo echt als de angst of het verdriet van een ander. Dat maakt het zulk glad ijs. Je weet gewoon niet hoe 'diep' iemand zit en waar hij of zij goed op reageert.

prompter

Berichten: 11152
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:31

Ik zie de beledigende termen richting hulpverleners in dit verband als een soort angst, weten dat je niet normaal reageert op tegenslag maar de angst om dat toe te geven heel groot is. "Stel je voor dat iemand mij niet noemt vindt".

Daarmee praat ik het niet goed, want het is niet goed, maar ik denk dat dat er achter zit, de angst dat er mogelijk een stoornis is en dat die boven water komt en ook benoemd gaat worden.

Kookaburra

Berichten: 5401
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:32

Marjo schreef:
Even een losse flodder met een brainfart, ik heb het hele topic gelezen maar niet echt iets toe te voegen aan de posts die al geplaatst zijn.

Kan Bokt niet kijken of er iemand vanuit 113 'aangenomen' kan worden? Iemand die gewoon gebruiker is maar wel weet hoe ze met suïcidale mensen om moeten gaan. Wanneer er dan zo'n situatie voorkomt, dat die persoon dan een seintje krijgt en contact met de betreffende bokker op kan nemen...

Ik denk dat zoiets beter werkt dan een banner die genegeerd wordt of een bericht van een moderator die wellicht niet goed weet hoe ze dit aan moeten pakken...

Toen ik je eerste zin las dacht ik: 'nah. Mmm. Geen idee of je die samenwerking zo op wilt zoeken'. Maar ik vind het best een tof plan! In ieder geval om met 113 af te stemmen 'joh, wij zijn een groot forum, wij lopen hier tegenaan, kunnen we samen eens sparren? Want we kunnen jullie expertise wel gebruiken.'

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 09:33

prompter schreef:
Ik zie de beledigende termen richting hulpverleners in dit verband als een soort angst, weten dat je niet normaal reageert op tegenslag maar de angst om dat toe te geven heel groot is. "Stel je voor dat iemand mij niet noemt vindt".

Daarmee praat ik het niet goed, want het is niet goed, maar ik denk dat dat er achter zit, de angst dat er mogelijk een stoornis is en dat die boven water komt en ook benoemd gaat worden.


Spijker op z'n kop, denk ik.