Zwarte piet smiley

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9655
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:34

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:
was niet als steken bedoeld, ook niet als subtiel, maar eerder flauw en toch ook luchtig bedoeld.
Want ja dat wel, vind dit hele gebeuren enorm flauw.... maar dat is zoals het blijkbaar tegenwoordig moet....
Zegt mij idd heel wat, dat over een bruin pietje zonder rode lippen en oorringen....

Moet je zien welke volwassene zich het hardst opnaait over een smiley die betrekking heeft op een kinderfeest. En maar persoonlijk hakken op anderen omdat je niet tegen verandering kan. Zonde van je dagbesteding.


Ik denk dat dit topic beter dicht kan voordat het nog weer uitmond in een discussie met nare toontjes van bepaalde bokkers.



Och jee. Volgens mij wilde je juist de visie van anderen toch? Terwijl je het zelf niet veel uitmaakte en je juist niet "woke" wilde overkomen.

:D{ :){ /3 :D

Hiraeth

Berichten: 3228
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:39

Ik vind het toch wel heel bijzonder dat mensen zo graag de spot drijven met een maatschappelijk onderwerp dat daadwerkelijk kwetsend is voor een bepaalde groep mensen. Niet bijster chique. Natuurlijk hoef je niet per se een onderwerp serieus te nemen, maar het zo openlijk belachelijk maken geeft je niet bepaald aanzien bij gemarginaliseerde groepen die een leefbaardere toekomst willen voor iedereen.

Getup

Berichten: 8326
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:44

DuoPenotti schreef:
nog wel ja..geniet er maar van want de zeurpieten hebben weer eens wat ze willen... ik vind het jammer.
Want het was geen piet meer met rode lippen enz. Waar ik zeker ook geen voorstander voor was, deze was netjes.
Maar ja dit is wel waar Nederland voor staat tegenwoordig, bokt doet er goed aan mee :j



Ben t met je eens. Ik heb er nooit wat negatiefs achter gezien, maar zoals alles in NL, moet het aangepast / weggehaald worden...

Vind de zwarte pieten overigens echt belangrijker als de Sint, met hun kleurige ( heb t over de kleding ) outfit :) en vaak leuke capriolen.

:){ :D{ /3

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 21:51

Vind het eerlijk gezegd wel een zwaktebod om ze allebei weg te halen. Lijkt of men het achter de schermen niet eens kan worden, dat daar dus ook voorstanders van zwarte zwarte Piet zijn. En maar allebei weg om ervan af te zijn. Het feest blijft, Piet blijft, alleen niet meer zwart (met de bekende kenmerken). Zou jullie gesierd hebben om met de tijd mee te gaan en de verandering hier ook door zouden voeren. Weghalen vind ik zwak. Maar dat ben ik

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zwarte piet smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:01

Zoveel mensen, zoveel wensen.

Goede beslissing vind ik :j

Amber_anne

Berichten: 6951
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:02

Hiraeth schreef:
Ik vind het toch wel heel bijzonder dat mensen zo graag de spot drijven met een maatschappelijk onderwerp dat daadwerkelijk kwetsend is voor een bepaalde groep mensen. Niet bijster chique. Natuurlijk hoef je niet per se een onderwerp serieus te nemen, maar het zo openlijk belachelijk maken geeft je niet bepaald aanzien bij gemarginaliseerde groepen die een leefbaardere toekomst willen voor iedereen.


Helemaal mee eens. Het niveau is ontzettend laag.

Ik vraag mij ook af of je hier over een aantal jaar nog achter staat en dan blijft dit leesbaar

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:08

Maar dat geldt net zo voor de mensen die zo overdreven woke reageren. Doen ze dat later ook nog? Of zijn ze dan wat gematigder?

Deze zit nu al 2 dagen in mijn hoofd...




Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:26

Hij heeft voor deze discussie ook een fijne bijdrage:


Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:57

Hoe we hier later op terugkijken zullen we wel zien op de 50 jaar Bokt-meeting.
Dan rijden we Wheelingkawa naar binnen en dan praten we over de, volgens Pien, pareltjes der Bokt topics.
Misschien kijken we wel verbaasd terug op het feit dat we toen nog zigeunerschnitzels en jodenkoeken hadden terwijl de negerzoen al even verleden tijd was. Want dat kon toen ook eigenlijk al niet meer.
Of we kijken terug en bedenken ons hoe druk we ons gemaakt over een smiley terwijl we midden in een vreselijke pandemie zaten.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Zwarte piet smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:59

Wheelingkawa _O-

Ben je hier trouwens te lang als je weet wie je daarmee bedoelt? O:)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:01

Inderdaad zijn loyaliteit, vrijheid en aanpassingsvermogen veel mooiere oer Hollandse tradities dan het (willens en wetens) kwetsen van een minderheid. Heel mooi uiteengezet door Arjan

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:02

Ooh geweldig! :)) _O-

Ja of we zagen die pieten discussie als een verademing in de corona wappie terreur zoals Baudet. :D

Ja je bent er te lang als je weet wie dat is }> ^)



Dat filmpje kijk ik morgen ff.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:04

Suzanne F. schreef:
Of we kijken terug en bedenken ons hoe druk we ons gemaakt over een smiley terwijl we midden in een vreselijke pandemie zaten.

Het gaat alleen niet alleen maar over 'een' smiley. Het gaat over waar die smiley voor staat

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:06

DuoPenotti schreef:
Ja je bent er te lang als je weet wie dat is }> ^)

Ik ben toch altijd weer erg benieuwd wie jij nou toch bent, of was dan, terug met een ander profiel, maar dat heeft hier niks mee te maken natuurlijk

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Zwarte piet smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:07

Ik zeg niks.... _O-

Suzanne F.

Berichten: 49396
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:11

DuoPenotti schreef:
Ik zeg niks.... _O-


_O- :')

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:12

Suzanne F. schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik zeg niks.... _O-


_O- :')


Deed ik dat maar vaker niks zeggen, denken er nu een hoop :+

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:38

verootjoo schreef:
Wheelingkawa _O-

Ben je hier trouwens te lang als je weet wie je daarmee bedoelt? O:)

_O-

Zie het ook helemaal voor me...

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:57

Suzanne F. schreef:
Hoe we hier later op terugkijken zullen we wel zien op de 50 jaar Bokt-meeting.
Dan rijden we Wheelingkawa naar binnen en dan praten we over de, volgens Pien, pareltjes der Bokt topics.
Misschien kijken we wel verbaasd terug op het feit dat we toen nog zigeunerschnitzels en jodenkoeken hadden terwijl de negerzoen al even verleden tijd was. Want dat kon toen ook eigenlijk al niet meer.
Of we kijken terug en bedenken ons hoe druk we ons gemaakt over een smiley terwijl we midden in een vreselijke pandemie zaten.


:') Make my day! Die ‘goede’ ouwe tijd. Ik denk trouwens wel dat het een Wheelie-Kawa zal worden.

c_alsemgeest

Berichten: 20704
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zwarte piet smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:59

En weet je...
Soms... heel soms...
Mis ik het data-beest ook een beetje :')

Mars

Berichten: 33287
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:38

luxx schreef:
DuoPenotti schreef:
Ja je bent er te lang als je weet wie dat is }> ^)

Ik ben toch altijd weer erg benieuwd wie jij nou toch bent, of was dan, terug met een ander profiel, maar dat heeft hier niks mee te maken natuurlijk


Same!

Verder kunnen de wakkeren nu weer rustig slapen wetende dat de verfoeide smiley verwijderd gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:57

DuoPenotti schreef:
Ooh geweldig! :)) _O-

Ja of we zagen die pieten discussie als een verademing in de corona wappie terreur zoals Baudet. :D

Ja je bent er te lang als je weet wie dat is }> ^)



Dat filmpje kijk ik morgen ff.



Oh nou ben ik ook benieuwd wie jij bent, vroegah bedoel ik.... Niks met penotti.. :D

Wheelingkawa komt me erg bekend voor, maar kan het zo 123 niet terug halen.

rien10
Berichten: 14774
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 01:34

luxx schreef:
Suzanne F. schreef:
Of we kijken terug en bedenken ons hoe druk we ons gemaakt over een smiley terwijl we midden in een vreselijke pandemie zaten.

Het gaat alleen niet alleen maar over 'een' smiley. Het gaat over waar die smiley voor staat

}:) Ooooeee deze dan ook maar niet?

Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:50

rien10 schreef:
luxx schreef:
Het gaat alleen niet alleen maar over 'een' smiley. Het gaat over waar die smiley voor staat

}:) Ooooeee deze dan ook maar niet?


Verklaar je nader? :')

Altijd die onzinargumenten met andere smilies erbij halen...

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:52