Zwarte piet smiley

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:10

verootjoo schreef:
Onali schreef:
Zwarte Piet is zwart.


Al een paar jaar niet meer :7



Ik weet niet hoor, maar als ik zeg een rode roos is de roos toch gewoon rood.

Wat is er dan raar aan mijn Zwarte Piet is zwart.
Het staat verdorie in de tekst :+



Persoonlijk aanvallen, tja wie opent hier dan ook onnodig een topic over.
Was eindelijk een keer blij dat er geen gezeur over kwam en ja hoor daar is topic dan.



Pandora2 schreef:
Is het dan niet gewoon verstandiger een berichtje te sturen naar het beheer van Bokt in plaats van een topic te openen ?


Ja maar dan krijg je geen aandacht.

daantjuhhh

Berichten: 26916
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:11

Ik was eerst ook van wat een gedoe. Totdat een vriendin mij vertelde dat ze in haar jeugd vaak werd uitgescholden voor zwarte piet. En dat ze nog steeds bijvoorbeeld in de supermarkt door kinderen aangesproken wordt met kijk! Zwarte piet.

Ik ben het volledig met TS eens.

En ja. Ik maak mij er wel druk om. Omdat ik weet dat het een boel kinderen verdrietig maakt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 18:11

Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 13-11-21 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Druif_01

Berichten: 8850
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:12

Ik word helemaal niet persoonlijk, het is voor mij in zijn algemeenheid dat mensen zich überhaupt druk kunnen maken over zwarte piet. Dus Marlinde, voel je vooral niet persoonlijk aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:13

Voor degenen die de "kinderen vinden het niet racistisch" kaart spelen: hoeveel zwarte kinderen kennen jullie? En zijn die kinderen ook heel blij als ze 'Zwarte Piet' worden genoemd door willekeurige vreemden op straat?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:13

Zertab schreef:
Maar dat is een mening toch? Ik vind zwarte piet niet racistisch. Ook nog nooit een kind over gehoord overigens.

Wat mij betreft kunnen we ons beter druk maken over de gehele corona panepedimie dan over Zwarte Piet.


Hoeveel zwarte kinderen ken jij?

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

Je hoeft hem niet te gebruiken en hij is al aangepast en kan zijn dat hij weer wordt aangepast, daar zit Bokt helemaal niet mee.
Het is echt niet zo dat ze een standpunt verdedigen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

MarlindeRooz schreef:
Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)

Dat mensen het een gezeur vinden, zie jij als aanval, dan vat je zaken wel erg gauw als beledigend op hoor?
Verder heeft een groene net uitgelegd dat bokt geen standpunt in wil nemen, nou dat weten we dan weer.
Heb je je antwoord :j

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

daantjuhhh schreef:
Ik was eerst ook van wat een gedoe. Totdat een vriendin mij vertelde dat ze in haar jeugd vaak werd uitgescholden voor zwarte piet. En dat ze nog steeds bijvoorbeeld in de supermarkt door kinderen aangesproken wordt met kijk! Zwarte piet.

Ik ben het volledig met TS eens.

En ja. Ik maak mij er wel druk om. Omdat ik weet dat het een boel kinderen verdrietig maakt.


Maar is het dan uitschelden als in dikke trol of oh kijk Zwarte Piet (buiten het seizoen om)

En dus meer spannend dan lelijkheid.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

'Druk maken om zwarte piet', het is natuurlijk druk maken om racisme. Niet zomaar een nutteloos klein dingetje dus. Maar fijn dat hier witte mensen even komen vertellen dat dat het niet is, o.a. omdat hun witte kindjes dat niet vinden.

Daarnaast, prima dat jij met je gezin in Schubbekutteveen het nog wel vindt kunnen. Maar een groot nationaal forum als Bokt zou daar duidelijker stelling in moeten nemen.

Druif_01

Berichten: 8850
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

Zertab schreef:
Wat mij betreft kunnen we ons beter druk maken over de gehele corona panepedimie dan over Zwarte Piet.


De Corona wattes? ;) :D

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:14

MarcoBorsato schreef:
Zertab schreef:
Maar dat is een mening toch? Ik vind zwarte piet niet racistisch. Ook nog nooit een kind over gehoord overigens.

Wat mij betreft kunnen we ons beter druk maken over de gehele corona panepedimie dan over Zwarte Piet.


Hoeveel zwarte kinderen ken jij?


Geen. Maar bij iedereen die ik spreek is nog nooit Zwarte Piet in verband gebracht met slavernij.

Maar dat is de discussie hier niet. Als het zo'n probleem is, waarom stuur je (TS) dan niet gewoon het het beheer een berichtje?

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:15

MarlindeRooz schreef:
Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)


Huh ? Ik heb geen sterkte nodig. Denk ik :')
Jij schrijft dat je niet de mening van bokkers wil, maar wel het standpunt van het bokt beheer.
Dus lijkt het mij logisch dat je een berichtje naar het beheer stuurt in plaats van een topic te openen.
Is dat echt zo raar ? :+

Zertab

Berichten: 12341
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:15

Druif_01 schreef:
Zertab schreef:
Wat mij betreft kunnen we ons beter druk maken over de gehele corona panepedimie dan over Zwarte Piet.


De Corona wattes? ;) :D


Haha lekker spreektaal van mij. Pandemie :)

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:16

Wanneer niet iedereen zich daar prettig bij voelt moet je dat gewoon niet meer doen, zwarte Piet, ook niet als smiley

Vind ook dat er echt iets mankeert aan je inlevingsvermogen wanneer je dat niet begrijpt en blijft roepen dat zwarte Piet zwart moet zijn

Bovendien zijn er gewoon andere oplossingen voor (roetvegen, kleurenboog) dat het gewoon echt niet hoeft, de kinderen maakt het geen donder uit en er is niet een bepaalde groep mensen die zich er zwaar klote door voelt
Laatst bijgewerkt door luxx op 13-11-21 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:16

Onali schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik was eerst ook van wat een gedoe. Totdat een vriendin mij vertelde dat ze in haar jeugd vaak werd uitgescholden voor zwarte piet. En dat ze nog steeds bijvoorbeeld in de supermarkt door kinderen aangesproken wordt met kijk! Zwarte piet.

Ik ben het volledig met TS eens.

En ja. Ik maak mij er wel druk om. Omdat ik weet dat het een boel kinderen verdrietig maakt.


Maar is het dan uitschelden als in dikke trol of oh kijk Zwarte Piet (buiten het seizoen om)

En dus meer spannend dan lelijkheid.
Meen je dit serieus?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:16

Pandora2 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)


Huh ? Ik heb geen sterkte nodig. Denk ik :')
Jij schrijft dat je niet de mening van bokkers wil, maar wel het standpunt van het bokt beheer.
Dus lijkt het mij logisch dat je een berichtje naar het beheer stuurt in plaats van een topic te openen.
Is dat echt zo raar ? :+


Sterkte voor een ieder die dat kan gebruiken.

jiehaaa

Berichten: 5073
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:16

Doubtless schreef:
Ik ben het met je eens, die smiley is outdated. Goed dat je er een topic voor aanmaakt en het ter discussie stelt +:)+


Daar sluit ik me bij aan. Terecht opgemerkt hoor TS!

Druif_01

Berichten: 8850
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:16

MarlindeRooz schreef:
Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)


De pot verwijt de ketel…

Onali

Berichten: 18507
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:17

Ailill schreef:
Onali schreef:


Maar is het dan uitschelden als in dikke trol of oh kijk Zwarte Piet (buiten het seizoen om)

En dus meer spannend dan lelijkheid.
Meen je dit serieus?


Is een oprechte vraag ja.
Wat is daar raar aan?

Elin_

Berichten: 9659
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:18

Mindim schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je zal je als volwassene maar zo laten opnaaien door een boktsmiley van een figuur van een kinderfeest dat je andere bokkers er persoonlijk op aanvalt. Sterkte Pandora2 in deze lastige tijd. :(:)

Dat mensen het een gezeur vinden, zie jij als aanval, dan vat je zaken wel erg gauw als beledigend op hoor?
Verder heeft een groene net uitgelegd dat bokt geen standpunt in wil nemen, nou dat weten we dan weer.
Heb je je antwoord :j



Nou echt he. Had oook met een pb gekund, maar het boeit ts niet, maar toch een topic om vervolgens gepikeerd te zijn na reacties waar men het niet eens is.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-21 18:19

En ik had een PB kunnen sturen maar ik heb A) geen idee wie daar over gaat B) het idee dat FZ hiervoor bedoeld is.

Iemand uitschelden om zijn huidskleur is altijd racisme. En dat is altijd lelijk en nooit "spannend".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:19

BaileyMix schreef:
'Druk maken om zwarte piet', het is natuurlijk druk maken om racisme. Niet zomaar een nutteloos klein dingetje dus. Maar fijn dat hier witte mensen even komen vertellen dat dat het niet is, o.a. omdat hun witte kindjes dat niet vinden.

Daarnaast, prima dat jij met je gezin in Schubbekutteveen het nog wel vindt kunnen. Maar een groot nationaal forum als Bokt zou daar duidelijker stelling in moeten nemen.


Gaan we weer, omdat mensen zich niet druk maken om een zwarte piet smiley op bokt, zijn ze racist -O- Groeten uit Schubbekutteveen

Telpeva

Berichten: 14823
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:19

Onali schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik was eerst ook van wat een gedoe. Totdat een vriendin mij vertelde dat ze in haar jeugd vaak werd uitgescholden voor zwarte piet. En dat ze nog steeds bijvoorbeeld in de supermarkt door kinderen aangesproken wordt met kijk! Zwarte piet.

Ik ben het volledig met TS eens.

En ja. Ik maak mij er wel druk om. Omdat ik weet dat het een boel kinderen verdrietig maakt.


Maar is het dan uitschelden als in dikke trol of oh kijk Zwarte Piet (buiten het seizoen om)

En dus meer spannend dan lelijkheid.

Wat bedoel je met spannend en lelijkheid?

Hier ook gekleurde vrienden die als kind ook al uit werden gemaakt voor zwarte piet, eigenlijk betekend het naar mijn idee dat die mensen worden uitgemaakg voor te dom om te poepen, want heel eerlijk: zo zijn/gedragen zwarte pieten zich natuurlijk wel, anders zijn ze niet leuk voor kinderen op tv en alles.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 18:20

Het is een feit dat zwarte Piet door de jaren heen om een of andere vreemde reden "verSurinaamst" is en dat helpt niet. In mijn tijd (jaren 60 en 70) had hij gewoon stijl haar en was hij zwart omdat hij door schoorstenen ging en sprak hij gebroken nederlands met een spaans accent en heette hij eigenlijk Pedro.
En nu zijn jullie geloof ik weer zo´n beetje terug naar dat verhaal. En de Piet smiley groeit gewoon mee.