foeiknop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:42

Nou moet ik toegeven dat het soms best lastig is hoor. Ik heb ook wel eens een stuk tekst getypt (zeg maar de deurknop van die bakker al in de hand) om dan alsnog tegen mezelf te zeggen "nee, gaan we niet doen", deur loslaten en doorlopen :oo

pien_2010

Berichten: 43458
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:58

Rex_Rolfo schreef:
Jolliegirl schreef:
.. En ik ga er nog op in ook... Ik kan het niet tegenhouden.. Mn handen jeuken.

Wat jij en meerdere dus doen is jullie probleem bij iemand anders neerleggen :P


Beetje een "als ik langs kom lopen moet de bakker de rolluiken naar beneden doen want die broodjes zien er veel te lekker uit"


Heerlijke nuchtere post en ik vind hem ook waar!

In principe foei ik niet. Vind dat niet nodig. Wel heb ik bij sommige gebruikers, " dat ik het wel geloof" en (zo noem ik dat) "diagonaal" lezend snel mijn oog over de posts laat glijden en hoppakee door naar de volgende.
Het voordeel daarvan is dat ik soms toch iets verrassends lees dat ik interessant vind. Dat mis ik dan ook niet. Ik heb ook mensen waar ik gewoon zelden of nooit op zal reageren en ik heb onlangs nog snel een bericht verwijderd gelijk na posten met de gedachte: "Pien, doe dat nu niet→ geeft alleen maar gezeur en deze bokker leest dit toch niet". Dus ik begrijp het wel, maar zoek het ook meestal bij me zelf.

Rex_Rolfo

Berichten: 5382
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:32

pien_2010 schreef:
ik heb onlangs nog snel een bericht verwijderd gelijk na posten

haha, jij was dus al bij de bakker over de drempel gestapt toen je snel weer naar buiten liep _O-

pien_2010

Berichten: 43458
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:37

Rex_Rolfo schreef:
pien_2010 schreef:
ik heb onlangs nog snel een bericht verwijderd gelijk na posten

haha, jij was dus al bij de bakker over de drempel gestapt toen je snel weer naar buiten liep _O-


_O- Yep. En toen dacht ik, joh Pien niet doen, ga er boven staan en ga buiten even in de regen staan afkoelen ~~}> . Dus heel snel was mijn berichtje weer verdwenen.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:21

Keet schreef:
Jolliegirl schreef:
Jawel joh, 1 klik en diegene is weer ontblokt. Heel simpel.


Je zou het denken. Maar heb er helaas 2 waarbij dat niet blijkt te werken. Weet zeker dat zij mij niet geblokkeerd hebben staan en ik hun niet meer maar ze nog steeds niet bestaan volgens FB


Er is een aparte pagina waar alle blokkades zichtbaar zijn.
Zijn ze niet zichtpaar heeft de persoon óf geen FB meer, of ben jij geblokt.
Een andere keuze is er namelijk niet.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:30

Jolliegirl schreef:
Er is een aparte pagina waar alle blokkades zichtbaar zijn.
Zijn ze niet zichtpaar heeft de persoon óf geen FB meer, of ben jij geblokt.
Een andere keuze is er namelijk niet.


Ik geef toch aan dat ik daarvan op de hoogte ben? En ik heb die ook van de andere persoon gezien en daar sta ik niet op. Zij niet bij mij. En ze is gewoon actief op fb ;) en toch kunnen we niet meer bevriend zijn omdat er dus blijkbaar nog ergens iets mis zit.
Maar goed, vind het ook prima als jij denkt dat het anders zit hoor :)

pien_2010

Berichten: 43458
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:40

Hoe kun je die pagina dan vinden? Ik heb daar nog nooit van gehoord.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:42

Keet schreef:
Jolliegirl schreef:
Er is een aparte pagina waar alle blokkades zichtbaar zijn.
Zijn ze niet zichtpaar heeft de persoon óf geen FB meer, of ben jij geblokt.
Een andere keuze is er namelijk niet.


Ik geef toch aan dat ik daarvan op de hoogte ben? En ik heb die ook van de andere persoon gezien en daar sta ik niet op. Zij niet bij mij. En ze is gewoon actief op fb ;) en toch kunnen we niet meer bevriend zijn omdat er dus blijkbaar nog ergens iets mis zit.
Maar goed, vind het ook prima als jij denkt dat het anders zit hoor :)


Je kunt haar wel zien maar dus niet toevoegen?
Dan heeft ze dat mogelijk uit staan, dat kan je ook uitzetten.

Maar het was geen aanval of iets.. Ik probeer even mee te denken, het lijkt me best een irritant probleem namelijk.
Niets meer, niets minder, goed bedoeld. :)

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:42

Instellingen > privacy > blokkades oid heb even geen fb bij de hand

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:42

pien_2010 schreef:
Hoe kun je die pagina dan vinden? Ik heb daar nog nooit van gehoord.


Bij de instellingen

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:53

Behalve dat het technisch heel moeilijk is om geciteerde stukken van "foeis" te blokkeren, moet je dat ook helemaal niet willen. Zeker niet in discussietopics.

Als het nu een loze opmerking betreft die volledig doodslaat omdat niemand erop reageert, dan kun je die wel missen. Maar als een opmerking meerdere keren wordt geciteerd door mensen die erop ingaan, dan maakt ze wezenlijk deel uit van de discussie. Dat niet willen zien betekent feitelijk: aan de discussie willen meedoen zonder meningen te lezen die jou niet aanstaan. Dan kun je inderdaad maar beter ontstippen.

Ik heb nog nooit iemand op Bokt geblokkeerd, en ik kan jullie adviseren om dat alleen in het uiterste geval te doen. In dat uiterste geval - een post die echt niet kan - heb je trouwens ook de optie om naar de moderatoren te lopen. En zolang een topic in meerderheid door redelijke, fatsoenlijke mensen wordt bevolkt, waarom zou je je dan veel van die ene figuur aantrekken?
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 11-12-20 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:56

musiqolog schreef:
Ik heb nog nooit iemand op Bokt geblokkeerd, en ik kan jullie adviseren om dat alleen in het uiterste geval te doen. In het uiterste geval - een post die echt niet kan - heb je trouwens ook de optie om naar de moderatoren te lopen. En zolang een topic in meerderheid door redelijke, fatsoenlijke mensen wordt bevolkt, waarom zou je je dan veel van die ene figuur aantrekken?


Helaas lijken sommige topics minder redelijke en minder fatsoenlijke mensen aan te trekken en soms wil je hun "mening" of bijdrage niet lezen en ook niet uitgelokt worden tot reactie. Dan is FOEI best handig :)

Echwel

Berichten: 12469
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 15:57

Of mensen die door hun constant irriterende posts jou je handen onder je kont vandaan trekken

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:01

Keet schreef:
musiqolog schreef:
Ik heb nog nooit iemand op Bokt geblokkeerd, en ik kan jullie adviseren om dat alleen in het uiterste geval te doen. In het uiterste geval - een post die echt niet kan - heb je trouwens ook de optie om naar de moderatoren te lopen. En zolang een topic in meerderheid door redelijke, fatsoenlijke mensen wordt bevolkt, waarom zou je je dan veel van die ene figuur aantrekken?


Helaas lijken sommige topics minder redelijke en minder fatsoenlijke mensen aan te trekken en soms wil je hun "mening" of bijdrage niet lezen en ook niet uitgelokt worden tot reactie. Dan is FOEI best handig :)

Ja, dan zou ik uit zo'n topic wegblijven. Meerderheid dom = geen plaats voor mij.

Maar goed, ik ben niet tegen de "foeiknop" als zodanig. Maar als die knop alles gaat blokkeren waar die ene Bokker mee te maken heeft, dan loopt het wel uit de hand.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:11

musiqolog schreef:
Ja, dan zou ik uit zo'n topic wegblijven. Meerderheid dom = geen plaats voor mij.

Maar goed, ik ben niet tegen de "foeiknop" als zodanig. Maar als die knop alles gaat blokkeren waar die ene Bokker mee te maken heeft, dan loopt het wel uit de hand.


Tja soms komen ze gewoon crashen in een topic en dan is het makkelijker als je hun berichten gewoon niet ziet en dus makkelijker kan overslaan :)

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:25

Is het wellicht mogelijk om in te stellen dat je quotes in en uit te kunt klappen?
Dat je bijvoorbeeld op de grijze balk met de naam van de Bokker moet klikken alvorens je de quote (en de quote in de quote) te zien krijgt, zodat je wellicht minder "verleid" wordt erop in te gaan.
Via je profiel zou je dan kunnen instellen om de quotes dichtgeklapt te tonen (in plaats van open, zoals nu).

Niet ideaal natuurlijk, maar misschien wel een gepaste (tijdelijke) oplossing.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:45

Echwel schreef:
Of mensen die door hun constant irriterende posts jou je handen onder je kont vandaan trekken


Maar dat is toch jouw probleem? Waarom zou bokt daar iets aan moeten doen. Misschien is een cursus zelfbeheersing wat voor sommigen hier.

Gini
Berichten: 17933
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:54

musiqolog schreef:
Als het nu een loze opmerking betreft die volledig doodslaat omdat niemand erop reageert, dan kun je die wel missen. Maar als een opmerking meerdere keren wordt geciteerd door mensen die erop ingaan, dan maakt ze wezenlijk deel uit van de discussie. Dat niet willen zien betekent feitelijk: aan de discussie willen meedoen zonder meningen te lezen die jou niet aanstaan. Dan kun je inderdaad maar beter ontstippen.


Dat vind ik eigenlijk een heel goed argument en daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Als een discussie bezig is heb je ofwel de optie je in een discussie te mengen ofwel er buiten te blijven staan, maar je kan niet van een al bestaande discussiegenoot verwachten dat diens mening uitgewreven wordt zodat jij kan deelnemen aan de discussie. Eigenlijk is dat ook best wel een arrogant standpunt: ik wil aan deze discussie deelnemen, maar enkel en alleen als Bokt ervoor zorgt dat ik persoon x niet hoor of zie.
Dat is inderdaad niet het concept van een forum. Dat is wel het concept van Facebook (geld verdienen door alleen die content te laten zien die je wilt zien).

Memories

Berichten: 2632
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 17:16

Princess_ schreef:
Echwel schreef:
Of mensen die door hun constant irriterende posts jou je handen onder je kont vandaan trekken


Maar dat is toch jouw probleem? Waarom zou bokt daar iets aan moeten doen. Misschien is een cursus zelfbeheersing wat voor sommigen hier.


Hier ben ik het mee eens :o
Je laat toch echt altijd jezelf opjutten om te reageren, niet degene die de post plaatst. Reacties die echt direct op de man gespeeld worden en iemand anders direct uitdagen daargelaten, maar dat is niet waar ik mensen zo vaak over zie vallen. Het is een kunst om te leren relativeren en te aanvaarden dat het gedachtegoed van sommige mensen gewoon niet met het jouwe verenigbaar is. En dat het daarom zinloos is om bijna onafgebroken te blijven steggelen en al die gevoelens van ergernis in jezelf op te laten borrelen en die sfeer van irritatie continu de boventoon te laten voeren in topics. Echt, het is het niet waard. Het is inmiddels duidelijk hoe het foeisysteem op bokt werkt en dat het niet perfect is. Ik snap zeker dat dat rot is en zou het prima vinden als dat op termijn veranderd omdat ik ook denk dat dat de sfeer ten goede komt. Maar voor nu is het gewoon nog niet zover. Leer het aanvaarden, foei iemand en klik/scroll direct verder als je toch een quote van diegene ziet, of blijf wat meer weg van topics waarin diegene zit of uberhaupt van bokt in het algemeen.

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:24

Citaat:
Hier ben ik het mee eens :o
Je laat toch echt altijd jezelf opjutten om te reageren, niet degene die de post plaatst. Reacties die echt direct op de man gespeeld worden en iemand anders direct uitdagen daargelaten, maar dat is niet waar ik mensen zo vaak over zie vallen. Het is een kunst om te leren relativeren en te aanvaarden dat het gedachtegoed van sommige mensen gewoon niet met het jouwe verenigbaar is. En dat het daarom zinloos is om bijna onafgebroken te blijven steggelen en al die gevoelens van ergernis in jezelf op te laten borrelen en die sfeer van irritatie continu de boventoon te laten voeren in topics. Echt, het is het niet waard. Het is inmiddels duidelijk hoe het foeisysteem op bokt werkt en dat het niet perfect is. Ik snap zeker dat dat rot is en zou het prima vinden als dat op termijn veranderd omdat ik ook denk dat dat de sfeer ten goede komt. Maar voor nu is het gewoon nog niet zover. Leer het aanvaarden, foei iemand en klik/scroll direct verder als je toch een quote van diegene ziet, of blijf wat meer weg van topics waarin diegene zit of uberhaupt van bokt in het algemeen.



+1

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:49

Gemak dient de mens en de mens wil steeds meer gemak, ook wat verwend door de aparte fuik van FB denk ik. Ik vind het echter al een luxe dat je een gebruiker kunt 'verbergen', de reacties daarop horen mijns inziens wel gewoon zichtbaar te zijn.

Je ziet dat er een 'foei' in het topic is dus dan ben je al gewaarschuwd dat daarop gereageerd kan worden, prima oefening in zelfbeheersing voor wie dat nodig heeft :) .

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:37

Leve filters hoor. Het leven is echt tekort om iedere keer bewust energie te steken in mensen die over het algemeen alleen maar ergernis oproepen. Het stoppen van quotes zou wel fijn zijn overigens, omdat nu verstorend gedrag wel erg beloond wordt. En het is natuurlijk best opmerkelijk dat er tientallen mensen moeite en ergernis hebben omdat 1 of 2 personen het leuk vinden om anderen expres uit te dagen. (Dus liever nog dan een betere foeifunctie zou ik hebben dat dat soort gedrag ook gewoon gestopt wordt, maar als dat niet zo is dan helpt het in elk geval al als mensen de overlast kunnen beperken.)

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:53

De dag dat ik me zo opfok om een door een volslagen onbekende getypt tekstje op een paardenforum verwijder ik mezelf en ga ik toch eens aan mijn geduld en zelfbeheersing werken.

Je hóeft het niet met iedereen eens te zijn. Iedereen denkt anders. Soms denk ik ook 8)7 . Maar so be it. Ik reageer dan juist wel of negeer, situatie afhankelijk.

Maar blokkeren en me zo opvreten?
Niet nodig, ik woon niet onder één dak met de mensen met wie ik verschil van mening, ik hoef me dus niet dagelijks te verdedigen.

marleen_88

Berichten: 14072
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: foeiknop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:04

Ik kan mij niet voorstellen dat een (vaak) onbekend iemand jou dusdanig triggert dat je die helemaal niet tegen wilt komen op bokt. Ik kan mij indenken dat er dan echt serieuze zaken gespeeld moeten hebben. Ik vind sommige bokkers ook minder interessant, daar scroll ik dan gewoon voorbij. Maar ik heb niemand op mijn foeilijst hoor.

Echwel

Berichten: 12469
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 13:07

marleen_88 schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat een (vaak) onbekend iemand jou dusdanig triggert dat je die helemaal niet tegen wilt komen op bokt. Ik kan mij indenken dat er dan echt serieuze zaken gespeeld moeten hebben. Ik vind sommige bokkers ook minder interessant, daar scroll ik dan gewoon voorbij. Maar ik heb niemand op mijn foeilijst hoor.

Momenteel met veel mensen die bv in corona topics de boel vol plempen met onwaarheden enz triggert dat veel mensen.