[TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:31

Is er misschien een onderscheid tussen een gewoon topic en een 'in the picture topic'? Dat je daar de foto's niet weg kan halen omdat het juist om die foto's gaat?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 12:33

Lindaonline schreef:
Ik zou er goed overna denken of je überhaupt nog wel foto's wil plaatsen als je er achteraf zo mee bezig bent om ze te verwijderen, incl. het verzoek om direct een geheel topic te verwijderen wegens potentieel copyrightmisbruik... waar blijft de lol dan nog?


Dat is weer een heel ander verhaal. Het gaat hier nu om een stukje techniek wat niet doet wat het zou moeten doen.

Germie, ik heb wat mensen gelokt die hier meer kunnen inzien qua techniek. Ik denk dat het daar ergens fout gaat aangezien mijn screenshot ook niet weg wilt gaan.


Sure_lee schreef:
Is er misschien een onderscheid tussen een gewoon topic en een 'in the picture topic'? Dat je daar de foto's niet weg kan halen omdat het juist om die foto's gaat?

Dat zou niet het probleem moeten zijn. Foto's kunnen in principe altijd weg.

Edit: ik heb even de titel aangepast om de tag er in te kunnen zetten. Dan blijft het duidelijker wat voor topic dit is.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 12:38

Dan wacht ik even af. Ik hoop dat het lukt. Er gaat dus iets niet goed wat wel zou moeten werken.

Bij sommige uploadprogramma's kun je aangeven hoe lang ze ergens mogen staan, 1 dag, 1 week, 30 dagen of unlimited. En andere programma's verwijderen ze zelf na X maanden. En soms kun je het dus zelf doen. Ik vind het niet erg om bij te houden waar ik wat moet verwijderen. Dat doe ik altijd al.
Er zijn al foto's van mij ongevraagd gebruikt in een promotiekrantje van Dahab (ben ik zelf nooit geweest, maar iemand die ik ken nam het krantje mee), er is al een foto gebruikt om een cursus te promoten van een andere partij, terwijl ik zelf die cursus ook geef. Maar ik werd dus niet genoemd als instructeur of fotograaf (ik geef geen toestemming om foto's te gebruiken om cursussen van derden te promoten die ik zelf ook geef).
Ook heb ik 1 keer een filmpje gemaakt (ik film amper) en iemand had daarbij stukjes in andere volgorde gezet om het verhaal te veranderen. Daar hou ik ook niet van.

Ik heb een blog over duiken, daar ben ik niet altijd fanatiek mee, maar ook daar kan ik gewoon foto's verwijderen. Dat is een andere server/website.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:05

Dit is inderdaad een probleem met je browsercache. De foto's die je bekijkt worden de eerste keer dat je ze ziet opgeslagen op je eigen computer/tablet/telefoon, daardoor is het bekijken van een topic met foto's de tweede keer een stuk sneller omdat je browser de foto's niet een tweede keer hoeft op te halen. Het nadeel hiervan is dat je browser daardoor ook niet ziet dat de foto's verwijderd zijn, ze staan namelijk al op je apparaat. Mensen die het topic nog niet hadden gezien zien wel meteen dat de foto's zijn verwijderd.

Je kan dit oplossen door een 'forced reload' te doen (even op Googlen, werkt anders bij de verschillende browsers) of de pagina openen in een 'private window'.

Lastig probleem om op te lossen. Is wel iets dat we anders/beter gaan doen met de nieuwe (Flarum) upload.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 09:00

Ok, want dan blijven anderen ze ook zien dus. Dat is wel een puntje van aandacht.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 10:08

BartVB schreef:
Mensen die het topic nog niet hadden gezien zien wel meteen dat de foto's zijn verwijderd.

Ik pik dit er even uit Bart, want in dit geval klopte dat niet. Ik bekeek het topic voor het eerst nadat Germie de foto's verwijderd zou hebben en ik zag alles nog staan. Dus misschien ging er hier iets anders fout?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:36

Nu zijn ze wel allemaal weg, zowel de screenshot van mezelf als die van Germie. Ik heb mijn cache niet nog een keer geleegd na dat ik het geprobeerd heb. Zit daar vertraging op?

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:59

Zie wellicht wat over het hoofd, 8)7 maar de gegeven link: https://www.bokt.nl/user/gallery zit ergens ver verstopt en/of is via je eigen profiel /instellingen e.d. in het geheel nergens aan te klikken ?

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 16:23

Peetstap schreef:
Zie wellicht wat over het hoofd, 8)7 maar de gegeven link: https://www.bokt.nl/user/gallery zit ergens ver verstopt en/of is via je eigen profiel /instellingen e.d. in het geheel nergens aan te klikken ?

Klopt. Je moet de link weten. Anders vind je hem niet. Ik kan ook geen knop in mijn profiel vinden.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 20:39

Bij de help onder 8,5 staat deze link. Het kopje hoe plaats/verwijder ik foto’s.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 10:43

Voor mij zijn sowieso je foto's nog zichtbaar in je topic.

Zal wel met Cache te maken hebben ofzo..

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 23:21

Dani schreef:
Ik pik dit er even uit Bart, want in dit geval klopte dat niet. Ik bekeek het topic voor het eerst nadat Germie de foto's verwijderd zou hebben en ik zag alles nog staan. Dus misschien ging er hier iets anders fout?


Hmm, bijzonder. Dat is inderdaad niet zoals het hoort. Aan de Bokt kant zit er ook een cache tussen. In theorie krijgt die het meteen te horen dat een foto verwijderd is waardoor deze de foto ook niet meer naar gebruikers kan sturen. Ik ga eens testen of dat ook inderdaad nog steeds het geval is.

Als dat niet goed werkt zou dat een verklaring zijn voor wat hier wordt beschreven.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 08:41

Maar daar is dus niets aan te doen? Ik weet namelijk als ik andere servers gebruik dat foto's wel direct weg zijn. En dat is wel de bedoeling namelijk. Het betekent voor mij dat ik niet direct weer foto's zal uploaden op bokt. Je bent dus niet volledig eigen baas.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8303
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [TECH] upload foto's verwijderen, maar blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:03

Bart zegt dat hij de cache gaat testen. Als het daar niet aan ligt gebeurd dit bij alle foto's, ook als ze ergens anders geupload zijn. Dat werkt namelijk precies hetzelfde met een cache van je eigen device.
Laten we gewoon even afwachten of Bart nog iets vind voor er conclusies komen.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 09:06

Misschien heb je er wat aan Germie.
Op mn laptop zie ik ze nog, mobiel niet.
Ik denk echt dat het met eigen cache geheugen te maken heeft.