Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:08

En dat klopt wel.
Beter was het dan geweest het hele topic te verwijderen.
En dat gebeurt wel eens.
Laatst bijgewerkt door Morganlefay op 30-08-20 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:08

Toen mijn bedrijf waar ik werknemer coulant was, was ik ook blij dat ze voor mij ziekteverlof inzetten tijdens mijn ziekenhuisbezoeken in plaats van het beleidsmatig bepaalde wettelijke verlof in het arbeidsreglement opgenomen.
Ik vind het juist fijn als er door beleid (niet alleen op Bokt btw) meegedacht wordt op mensenmaat in plaats van robotmatig regeltjes te volgen. Een beetje een evenwicht tussen 'regels zijn er uiteraard niet voor niets' en 'maar in dit geval is er geen benadeelde partij en helpen we de persoon in kwestie alleen maar'. Dat is soms moeilijk en het klopt dat de weegschaal kan doorslaan naar de andere kant zodat je inderdaad van oneerlijkheid en onrechtvaardigheid kan spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:10

Ibbel schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik zie het probleem niet.


Ik wel. Bokt heeft al jaren last van een slechte reputatie als het om het modteam gaat.
"Meten met twee maten" is de mantra van die slechte reputatie.

Moet jij eens kijken hoe deze actie als een boemerang gaat terugwerken op het modteam, bij een volgende keer als het NIET mogelijk blijkt snel iets te verwijderen...

Beetje flauw om de rest van mijn bericht weg te halen, waarin staat waarom ik het geen probleem vind.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:11

_Penotti schreef:
Maar welke privacy werd er dan geschonden? Foto's van een paard met een wit been?
De echte naam van ts staat er toch ook nergens? Of wel?


Een naam van een paard kan al snel leiden tot de naam van een eigenaar, vooral als het dier ook uitgebracht wordt. Er waren volgens mij ook mensen die online de keuring volgden.

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:12

Weet wel dat er hier op Bokt al een tijdje met twee maten wordt gemeten.
Er mag wel ongestraft tegen van alles aangeschopt worden
Maar als een "vervuiler" zijn mening ook in een ander topic wil doorduwen krijg je een sneer van de Modjes als je daar wat van zegt.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:14

Er zijn legio geescaleerde topics op BEH en MD die op verzoek van de desbetreffende TS op slot zijn gezet of zelfs in z'n geheel verwijderd zijn. En soms op slot zijn gezet omdat TS allang verdwenen was en der doorgereld/gespeculeerd werd ondanks een paar hulken.
Dat is tot nu toe altijd voldoende geweest. Het is vooral dat anonimiseren van één topic (en dus een tweede account) wat bizar en over the top is en niet in het voordeel van het modteam werkt.

Maar hé, toegeven dat dat niet handig was gaat niet gebeuren.

Is dat ene controversiele topic over dat paard dat al jaren geen goede medische zorg krijgt nog open/zichtbaar trouwens? Moet dat niet geanonimiseerd worden zo langzamerhand? Dát zou pas een mooie oplossing zijn voor het team }> ~~}>
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 30-08-20 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini
Berichten: 17927
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:14

Morganlefay schreef:
Er mag wel ongestraft tegen van alles aangeschopt worden


Bovenstaande stelling wordt vaak gezegd, maar ik vraag me dan af hoe je dat kan weten?
Ik weet niet welke Bokker al dan niet een standje krijgt van de mods. Ik weet het alleen als ikzelf aangesproken word.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:15

Het roept bij mij wel wat vragen op. Maatwerk blijft dus afhankelijk van hoe je als aanvrager in het Team ligt.

- gaat het enkel om op-de-man spelen, dan probeert een mod in te grijpen. Er wordt een modopmerking geplaatst, topic gaat kort op slot en evt definitief op slot
- de ts wil niet dat bepaalde info aan haar gelinkt wordt. Topic gaat op slot en wordt uiteindelijk verwijderd.

Nú anonimiseert men een topic en mag het blijven bestaan. De info is vindbaar. Vast ergens te linken aan de oorspronkelijke naam. Wat is de meerwaarde?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 10:20

Shae schreef:
_Penotti schreef:
Maar welke privacy werd er dan geschonden? Foto's van een paard met een wit been?
De echte naam van ts staat er toch ook nergens? Of wel?


Een naam van een paard kan al snel leiden tot de naam van een eigenaar, vooral als het dier ook uitgebracht wordt. Er waren volgens mij ook mensen die online de keuring volgden.

Maar die mensen die het online volgende weten toch wel wie het paard is.
En dan had het volstaan alleen de naam van het paard te verwijderen.
Niet de foto's die waren interessant.

Ik krijg een raar gevoel dat er veel meer achter zit, juist doordat het op deze rare manier gaat.
Zit het stamboek er achter en willen ze geen witte voet als 3e premie?
Of heeft ts toch niet helemaal de waarheid vertelt en wil bokt haar niet helemaal tegemoet komen?
Dus dan maar niet verwijderen, maar wel volgens de wet privacy anoniem gemaakt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:22

Het komt vaker voor dat topics of berichten worden geanonimiseerd en daarmee op een ander account worden geplaatst die niet in gebruik genomen wordt door gebruikers, deze accounts worden niet gezien als een schaduwaccount omdat gebruikers het account niet kunnen gebruiken om berichten mee te plaatsen. Dit topic is niet de eerste topic waarbij dat is gebeurt, het is iets dat al jaren wordt toegepast wanneer we vinden dat dit de beste optie is.

Voor wat betreft de personen die aangeven dat het topic beter verwijderd had kunnen worden, dit betekent dat er dan ook ruim 14 pagina's aan berichten van gebruikers die er niet om hebben gevraagd, verwijderd zouden worden. Het is en blijft altijd een afweging wat de beste optie zou kunnen zijn en daarin zullen er altijd personen zijn die zich niet kunnen vinden in de beslissing dat gemaakt is.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:24

Carola: als er wordt geanonimiseerd zijn dat álle berichten van een bokker die vervolgens niet meer op bokt komt. Je vergelijkt appels met peren.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:27

Dat is niet het geval, dat was vroeger het geval maar we hebben besloten dat niet zo strak te houden. Wanneer er wordt geanonimiseerd kan dat voor alle berichten gelden dat een gebruiker heeft geplaatst op bokt, het kan ook alleen gelden voor een bepaald topic.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:27

Ibbel schreef:
Carola: als er wordt geanonimiseerd zijn dat álle berichten van een bokker die vervolgens niet meer op bokt komt. Je vergelijkt appels met peren.


Is dat zo? Of gebeurt het vaker maar weten we dat gewoon niet als reguliere gebruikers omdat dat geen actieve topics meer zijn..?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 10:27

Citaat:
Voor wat betreft de personen die aangeven dat het topic beter verwijderd had kunnen worden, dit betekent dat er dan ook ruim 14 pagina's aan berichten van gebruikers die er niet om hebben gevraagd, verwijderd zouden worden.

Ik zie wel vaker een groene opmerking staan met dit topic word voor nu gesloten en later vanavond verwijderd.

Dan zijn toch ook alle berichten van die gebruikers weg?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:29

Dat klopt inderdaad _Penotti, dat is het stuk maatwerk wat we proberen toe te passen en waarvan het een lastig, grijs gebied is wat voor keuzes we daarin maken. Er zijn altijd voor en tegenstanders voor elke keuze dat we maken. We proberen het echter met de beste intenties te doen.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:29

Ibbel schreef:
Marie_Anne schreef:
Ik zie het probleem niet.


Ik wel. Bokt heeft al jaren last van een slechte reputatie als het om het modteam gaat.
"Meten met twee maten" is de mantra van die slechte reputatie.

Moet jij eens kijken hoe deze actie als een boemerang gaat terugwerken op het modteam, bij een volgende keer als het NIET mogelijk blijkt snel iets te verwijderen...



Als het allemaal zo slecht is volgens jou, waarom ben je hier dan?

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:30

Ibbel schreef:
Carola: als er wordt geanonimiseerd zijn dat álle berichten van een bokker die vervolgens niet meer op bokt komt. Je vergelijkt appels met peren.


Idd. Ik vraag me af waar dit eerder gebeurd is, ik heb het toch nog nooit gezien.
Waar begin je ook aan dan...

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:33

Nynkster schreef:
Als het allemaal zo slecht is volgens jou, waarom ben je hier dan?


Je begrijpt me verkeerd geloof ik. Ik ben ooit teamlid geweest en ik vind het ontzettend jammer (en soms gewoon oerstom) dat het team niet met alle macht probeert te voorkomen dat die reputatie blijft staan.
Het is niet míjn mantra en maar ik zie wel met lede ogen aan dat dit gevoel heerst op bokt en blijft heersen.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:36

Ibbel schreef:
Is dat ene controversiele topic over dat paard dat al jaren geen goede medische zorg krijgt nog open/zichtbaar trouwens? Moet dat niet geanonimiseerd worden zo langzamerhand? Dát zou pas een mooie oplossing zijn voor het team }> ~~}>


Als ik het juiste (veelbesproken) topic voor me heb; dat topic is gesloten, ts volledig geanonimiseerd (heel bokt). Maar topic is nog wel traceerbaar.

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:37

Maar waarom wil iedereen dan nu zo goed weten wat er allemaal is? Dat ze er "recht" op hebben? Volgens mij hebben we helemaal nergens recht op, en lijkt me dat mensen dat ook heus wel weten.
Vind het zo misselijkmakend dat sommige mensen denken dat ze verheven zijn boven een ander en daarom misselijke opmerkingen maken. Of allemaal theorieën gaan bedenken. Waarom niet gewoon accepteren en verder gaan? Of hebben sommigen niks anders te doen naast bokt?

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:41

TS maakt de keuze om niets uit te leggen. Dat is helemaal prima en haar goed recht, maar de keerzijde is dat mensen altijd gaan speculeren. Dat moet zij er dan ook maar bijnemen.

Het punt waar het hier om gaat, is dat net zij op een bepaalde manier verheven lijkt te worden boven de rest en een behandeling "op maat" door de mods lijkt te krijgen die niemand anders krijgt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 10:42

C_arola schreef:
Dat klopt inderdaad _Penotti, dat is het stuk maatwerk wat we proberen toe te passen en waarvan het een lastig, grijs gebied is wat voor keuzes we daarin maken. Er zijn altijd voor en tegenstanders voor elke keuze dat we maken. We proberen het echter met de beste intenties te doen.

Dat geloof ik :j

Wat ik eigenlijk denk door dit topic. Nu komt er steeds meten met 2 maten voorbij en willekeur enz.
Dat is makkelijk te voorkomen en in belang van de privacy ook veel gemakkelijker uit te voeren dan zoals het nu is:

Laat de regels vrij in verwijderen van berichten, topics en accounts.

Laat elke gebruiker vrij om al zijn/haar berichten/topics/foto's te verwijderen.
Laat elke gebruiker vrij een account op te heffen, gedeeltelijk als men wil, maar ook inclusief alle berichten.
En wil die gebruiker terug komen met een andere naam, ook prima. Wat iemand 10 jaar geleden geschreven heeft wil die persoon misschien helemaal niet nu nog aan gelinkt worden.

Verwijder bokt markt, dan zijn terugkerende account voor oplichting ook geen onderdeel meer van bokt.
Dus hoeft daarom een nieuwe naam voor de berichten op het bokt forum ook geen probleem te zijn.

Dat maakt het modden een stuk minder in werk.
Ja een account dat over de schreef gaat in niet gewenste berichten kan dan onder een andere naam terug komen.
Maar iemand bannen heeft ook weinig zin want die komt nu ook wel terug.
Modden op berichten, zonder naar naam te kijken is ook meer eerlijk richting het ongewenste bericht, ipv tegenover de gebruiker..

Ben je dan al dit geneuzel van dit topic niet kwijt?

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:46

Tieneke schreef:
TS maakt de keuze om niets uit te leggen. Dat is helemaal prima en haar goed recht, maar de keerzijde is dat mensen altijd gaan speculeren. Dat moet zij er dan ook maar bijnemen.

Het punt waar het hier om gaat, is dat net zij op een bepaalde manier verheven lijkt te worden boven de rest en een behandeling "op maat" door de mods lijkt te krijgen die niemand anders krijgt.


Wie heeft gevraagd naar zoiets en het niet gekregen dan?
Als jij een goede reden geeft waarom je wil dat het niet traceerbaar is naar jou dan zeggen ze vast niet zomaar nee....

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:48

Nynkster, er zijn echt al talloze topics op FZ hierover geweest hoor. De vraag is al zo vaak gesteld.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 10:48

Tieneke schreef:
TS maakt de keuze om niets uit te leggen. Dat is helemaal prima en haar goed recht, maar de keerzijde is dat mensen altijd gaan speculeren. Dat moet zij er dan ook maar bijnemen.

Het punt waar het hier om gaat, is dat net zij op een bepaalde manier verheven lijkt te worden boven de rest en een behandeling "op maat" door de mods lijkt te krijgen die niemand anders krijgt.

Waar heb je op gebaseerd dat niemand anders ''deze behandeling'' krijgt? We hebben namelijk ''deze behandeling'' in het verleden vaker aangeboden aan gebruikers die daar ook gebruik van hebben gemaakt. Het is dus niet alleen deze gebruiker die deze mogelijkheid heeft gekregen en daarmee een voorkeursbehandeling heeft gekregen zoals meerdere gebruikers lijken te denken. Het is nu opgevallen omdat dit topic onder de aandacht was gekomen bij meerdere gebruikers, maar dat betekent niet dat dit niet vaker is ingezet.