Waarom topic leeggehaald?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49323
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:00

brokjes schreef:
Oke, ik heb het topic niet gevolgd maar net even doorgelezen. Ik had meteen een vermoeden over welke gebruiker dit ging en na 30 seconde zoekwerk klopte mijn vermoeden inderdaad.
Ik vind het zo raar dat zo'n gebruiker moderator is. En dat het hele Bokt team met haar meewerkt, ook in de vorige topics. Ik ben benieuwd of ze nou wordt aangesproken op haar handelen?

Punt twee, natuurlijk echt niet normaal dat fatsoenlijk anonimiseren nog steeds niet kan. Maar hier heb ik al vaker mijn irritatie over uitgesproken.


Eeeh ze is geen moderator. Dit is echt iemand anders.
Dat was een hele andere rel. Die ik me ook nog kan herinneren trouwens, maar die staat hier helemaal los van.

Babootje

Berichten: 26388
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:02

LukieBradley schreef:
Ik ben wrsch de enige die er geen hol van snapt *\o/*
Maar in godsnaam waarom blijven mensen hier zolang doorzagen :')
Kan jullie het werkelijk wat schelen 8)7


:j :j

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 14:03

Ga je fijn Marie - Anne?

Ja ik vond het topic interessant. Zonder foto's en vervolg inderdaad niet.
En dat jou Dat niet kan schelen mag. Ik vind het zo op deze manier jammer.

Ja pb's zijn achterklap.
Maar des te vreemder als een topic dan op deze manier half anoniem word gemaakt.
Doe het dan goed of doe het niet. Dit werkt juist roddelen in de hand.

rien10
Berichten: 14749
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:04

LukieBradley schreef:
Ik ben wrsch de enige die er geen hol van snapt *\o/*
Maar in godsnaam waarom blijven mensen hier zolang doorzagen :')
Kan jullie het werkelijk wat schelen 8)7

Nee. Je bent niet-alleen hoor.

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:12

Ik ben hier nog niet zo lang op bokt maar kun je je eigen berichten dan niet weghalen zoals op andere fora? Waarom niet?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:17

tjiftjaf schreef:
Ik ben hier nog niet zo lang op bokt maar kun je je eigen berichten dan niet weghalen zoals op andere fora? Waarom niet?

"Daarom niet" , er is nooit een betere reden naar voren gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:23

_Penotti schreef:
Ga je fijn Marie - Anne?

Ja ik vond het topic interessant. Zonder foto's en vervolg inderdaad niet.
En dat jou Dat niet kan schelen mag. Ik vind het zo op deze manier jammer.

Ja pb's zijn achterklap.
Maar des te vreemder als een topic dan op deze manier half anoniem word gemaakt.
Doe het dan goed of doe het niet. Dit werkt juist roddelen in de hand.

Volgens mij heb ik niets verkeerd gezegd over jou en ik snap dan ook niet waarom je dit persoonlijk maakt -O- .

Je doet net alsof ik je uitscheld, ik geef gewoon mijn mening over het anonimiseren in plaats van verwijderen en over de achterbakse pb's. Het een of het ander, anonimiseren of verwijderen, dat is wat mij niet interesseert. Want jij ziet het dus liever verwijderd worden dan geanonimiseerd, dat snap ik niet. Dat je het topic interessant vond en het jammer vindt, dat snap ik heus wel. Maar iemand heeft het recht om zijn foto's te verwijderen lijkt me. Daar doe je gewoon niets aan.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:27


_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 14:31

Sorry als het niet persoonlijk was bedoeld. Marie - Anne kwam zo op mij inderdaad zo over. Maar met dit bericht is het me duidelijker wat je bedoeld.

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:33

Ik heb ook even gegoogeld maar het is zo te achterhalen wie de TS is geweest en welk paard het is. Ook de stalnaam is zo terug te vinden.
Als er in het topic niet gerommeld was door de moderators dan had ik niks geweten maar nu er gesjoemeld is wekte het mijn interesse en weet ik welke Friese stal er dus witte hoeven zwart maakt voor de keuring.
Ik snap dat de TS hier door haar werkgever op het matje is geroepen. Maar dat Bokt ook hier aan meewerkt vind ik een kwalijke zaak.
Volgens mij zijn de boktregels er duidelijk over. https://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Berichten_verwijderen

Er staat in het Boktregelement ook uitdrukkelijk vermeld dat je account niet verwijderd kan worden.
Het lijkt erop dat Bokt zijn eigen regels niet kent of niet handhaaft. :?

Gini
Berichten: 17949
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:36

tjiftjaf schreef:
Als er in het topic niet gerommeld was door de moderators dan had ik niks geweten maar nu er gesjoemeld is wekte het mijn interesse en weet ik welke Friese stal er dus witte hoeven zwart maakt voor de keuring.


Je hebt je 'als' verkeerd. 'Als dit topic op FZ niet geopend was, had je van niks geweten.' :D
Laten we vooral onze eigen inbreng als gebruiker niet vergeten, niet alles is de verantwoordelijkheid van die enkele groene naampjes. :)

Boras
Berichten: 9960
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:44

Gini schreef:
tjiftjaf schreef:
Als er in het topic niet gerommeld was door de moderators dan had ik niks geweten maar nu er gesjoemeld is wekte het mijn interesse en weet ik welke Friese stal er dus witte hoeven zwart maakt voor de keuring.



Laten we vooral onze eigen inbreng als gebruiker niet vergeten, niet alles is de verantwoordelijkheid van die enkele groene naampjes. :)


Hele wijze woorden, Gini.

Deze hele kwestie begint belachelijke vormen aan te nemen.



En dat ligt echt niet meer aan de ts of aan het bokt-team. Zij zijn inmiddels ruimschoots ingehaald door de horde fanatici die zichzelf niet kunnen stoppen, overtuigd van hun eigen gelijk.

Kom op, mensen. Het is tijd voor een handje in eigen boezem.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:55

Het gaat er volgens mij vooral om dat er dus iets niet pluis was. Of er is gelogen, iets verdoezeld,... er is iets gezegd waardoor de trainingsstal blijkbaar in problemen kan komen.

De vraag is, waarom wordt er aan meegewerkt om dit te coveren? Als er iets gebeurd wat niet mag of niet pluis is, is het dan aan een paarden forum om het weg te halen, of aan de gebruiker om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar acties? Ik zie niet in waarom bokt hierin mee moet werken.

Stel ik wil mijn paard verkopen, maar heb ergens neer gezet dat hij bijvoorbeeld een peesblessure heeft gehad. Mag ik dan ook vragen om dat weg te halen? Serieuze vraag, want het principe is toch vergelijkbaar volgens mij.

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:55

Je hebt een punt K_M.

BigOne
Berichten: 38360
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:56

Gewoon beide topics compleet verwijderen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 14:59

k_m schreef:
Het gaat er volgens mij vooral om dat er dus iets niet pluis was. Of er is gelogen, iets verdoezeld,... er is iets gezegd waardoor de trainingsstal blijkbaar in problemen kan komen.

De vraag is, waarom wordt er aan meegewerkt om dit te coveren? Als er iets gebeurd wat niet mag of niet pluis is, is het dan aan een paarden forum om het weg te halen, of aan de gebruiker om verantwoordelijkheid te nemen voor zijn/haar acties? Ik zie niet in waarom bokt hierin mee moet werken.

Stel ik wil mijn paard verkopen, maar heb ergens neer gezet dat hij bijvoorbeeld een peesblessure heeft gehad. Mag ik dan ook vragen om dat weg te halen? Serieuze vraag, want het principe is toch vergelijkbaar volgens mij.


Andersom: waarom moet je perse ‘dwars liggen’, een spiegel voor houden, ‘eigen schuld dikke bult’ willen spelen? Als de TS optijd een mod heeft gecontact met de vraag om het te verwijderen, zie ik echt niet in waarom je zou weigeren als dit normaliter gewoon toegestaan is. Puur om een punt te maken dan?

Waarom zou Bokt hier aan mee werken... omdat het niet de zaak van Bokt is om conclusies te trekken uit een OP en daaruit te handelen. Was jij er bij? Weet jij wat er daadwerkelijk gebeurd is? Niemand, dus daar kun je geen regels op vast zetten.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:01

Het gaat helemaal niet om dwars liggen, maar om rechtzetting van verkeerde informatie. Vele mensen op bokt kijken op naar de dame waar het om gaat en zouden dolgraag een veulen overnemen. En dat is net waarom de hele zaak kwalijk was; het veulen met een mogelijke genetische afwijking kan voor een meerprijs verkocht worden, want ze verkoopt de veulens. Dat was ook de insteek van het keuren. Dus het gaat gewoon om een poging tot oplichting.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:03

Ik heb het topic niet gelezen dus dit wist ik niet en maakt het wel wat anders voor mij ja.

Suzanne F.

Berichten: 49323
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:04

SinneJ schreef:
Het gaat helemaal niet om dwars liggen, maar om rechtzetting van verkeerde informatie. Vele mensen op bokt kijken op naar de dame waar het om gaat en zouden dolgraag een veulen overnemen. En dat is net waarom de hele zaak kwalijk was; het veulen met een mogelijke genetische afwijking kan voor een meerprijs verkocht worden, want ze verkoopt de veulens. Dat was ook de insteek van het keuren. Dus het gaat gewoon om een poging tot oplichting.


Zoals ik het begrepen heb was het niet aangeboren maar later ontstaan. Dan is het geen genetische afwijking toch?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Waarom topic leeggehaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:06

Is nooit bewezen Suzanne F. De dierenarts heeft gesteld pigmentverlies zonder medische aangetoonde reden. Dus dat zou ook nooit voldoende verklaring zijn voor het stamboek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110748
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:06

Suzanne F. schreef:
SinneJ schreef:
Het gaat helemaal niet om dwars liggen, maar om rechtzetting van verkeerde informatie. Vele mensen op bokt kijken op naar de dame waar het om gaat en zouden dolgraag een veulen overnemen. En dat is net waarom de hele zaak kwalijk was; het veulen met een mogelijke genetische afwijking kan voor een meerprijs verkocht worden, want ze verkoopt de veulens. Dat was ook de insteek van het keuren. Dus het gaat gewoon om een poging tot oplichting.


Zoals ik het begrepen heb was het niet aangeboren maar later ontstaan. Dan is het geen genetische afwijking toch?


Als die info klopt, want er klopt wel meer niet aan de verhalen van betreffende persoon.
En dat is ook één van de problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:09

_Penotti schreef:
Sorry als het niet persoonlijk was bedoeld. Marie - Anne kwam zo op mij inderdaad zo over. Maar met dit bericht is het me duidelijker wat je bedoeld.

Ah, gelukkig! Nee, was zeker niet persoonlijk bedoeld.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:10

rien10 schreef:
LukieBradley schreef:
Ik ben wrsch de enige die er geen hol van snapt *\o/*
Maar in godsnaam waarom blijven mensen hier zolang doorzagen :')
Kan jullie het werkelijk wat schelen 8)7

Nee. Je bent niet-alleen hoor.

Nee hoor, ik begrijp er ook niks van. Ik verbaas me vooral over mensen hier die maar blijven doorgaan. En hoe ver mensen daarbij gaan is eigenlijk wel een beetje eng. Details noemen waardoor iemand I.r.l. herkenbaar wordt, of dingen zeggen die echt niet kloppen. Blijkbaar mag er veel om je gelijk te halen. :(

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 15:20

Moderatoropmerking:
Jammer dat een topic waarin terechte vragen worden gesteld tegelijk wordt aangegrepen om andere gebruikers, topics en privéberichten te bespreken. Dat is echt niet de bedoeling. Ik zet het topic nu (tijdelijk) op slot zodat wij tijd hebben te bekijken wat ermee moet gebeuren.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:26

Moderatoropmerking:
Dit topic blijft op slot. Gezien het topicverloop zien we hier geen fijne discussie meer uit voortkomen. Wat ik erover kwijt kan is dat we vaker losse topics anonimiseren alleen komt het normaal onder een niet aanklikbaar gastaccount, dat is hier niet goed gegaan. Er waren goede redenen om te kiezen voor anonimisatie ipv verwijderen (of niks doen) maar daarover gaan we niet in detail, dat is privé.

Voor algemene vragen over anonimisatie of maatwerk mag eventueel een nieuw topic worden geopend, daar willen we gerust over in gesprek. :j