Foto’s van dode paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3998
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 15:42

noviceh schreef:
Ik vind het ontzettend leuk om drachtige merries te volgen. Maar de tiet-foto’s en foto’s van de bevalling vind ik :r In het topic óf open ik deze foto’s niet óf scroll ik er snel voorbij. Dat zou ts misschien ook kunnen doen bij foto’s van overleden paarden.


Gewijzigde reactie, bericht verkeerd''gelezen''(excuus: warmte), hier kan ik me in vinden ja.
Als je weet dat je er niet blij van wordt probeer zulke foto's te vermijden, of als je erdoor verrast wordt snel verder gaan.

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 16:49

In on ze huiskamer heb ik ook een foto geplaatst van een dood paard, namelijk onze Hercule. Hij stond niet in spoiler. De foto was vlak na zijn dood gemaakt. We kwamen terug van vakantie uit Nederland en binnen een uur had ik mijn lieveling laten euthanaseren. Hij had zo'n vreselijke pijn. Met mijn paarden vriendinnen van het emigratie topic wilde ik deze schok gelijk delen, want ik kon het zelf gewoon niet geloven, had het totaal niet zien aankomen. De reacties die ik kreeg waren zo liefdevol met name Peetstap geloof ik die iets schreef in de trant van: "mijn hart breekt om dat lieve koppie daar te zien liggen". <3 Dat helpt dat soort reacties om zelf te gaan geloven dat het paard er niet meer is!

Mijn lieveling word ook van gehouden als hij dood is, dood hoort bij het leven en ik vind dood niet vies of eng. Met mijn vriend af gesproken toen hij weggebracht zou worden met de tractor, dat wat er ook zou gebeuren, zijn lieve hoofd nergens tegen aan zou slaan en dat we dit heel respectvol gingen doen. Dit ook zo gedaan, ik heb zijn lieve hoofd vastgehouden en tranen met tuiten gehuild, totaal geschokt, MAAR ik was er wel voor hem en heb niet verzaakt. Dat voelt nog goed dat ik er was voor hem, en dat ik er was voor Polie die een week hier heeft lopen gillen, totaal over de mik en die ik hapjes voor hapje heb moeten voeren en helpen met drinken zo wilde ze niets meer tot zich nemen.

De dood hoort er gewoon bij. Ik heb er geen seconde over nagedacht en niemand heeft het mij kwalijk genomen dat ik die foto heb geplaatst (gelukkig). Waarom ook?
Uiteraard een heel erg mooi memoriam topic voor hem gemaakt en daar die foto niet geplaatst.

Vanwege het confinement (lock down in Frankrijk) kon ik niet bij de dood van onze Chico zijn die in de kliniek was vanwege onverwachte gaskoliek. Dat is heel erg raar dat ik daar niet bij was en voelt totaal niet goed, wel van Chic paar foto's genomen waar hij zo vreselijk ziek was (gas koliek), in de hoop dat ik later zou kunnen zien hoe hij opgeknapt was. Deze foto's met niemand gedeeld (of alleen met Lizy / Jes ?? geloof ik per whatts app, maar dat weet ik niet zeker). Chic is alleen zonder mij bij de dierenarts overleden en dat voelt nog steeds als heel erg fout en daardoor extra verdrietig. |( Het voelt als in de steek gelaten.

Nee, ik vind een foto van een dood paard helemaal niet akelig zoals ik ook dode mensen helemaal niet akelig vind. Het zijn lichamen van lievelingen van.....en er wordt/ werd zoveel van gehouden.............dat is toch het belangrijkste.

Heel jammer vind ik het dat TS niet meer actief is op Bokt :knuffel: , zo las ik net in haar profiel. Want ik vind dat zij er wel degelijk anders over mag denken ook al kan ik haar gevoel niet invoelen.

Anoniem

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:01

Niet meer actief op Bokt? Ai, dat vind ik echt heel jammer. Hopelijk bedenkt ze zich nog, want ik vond haar bijdragen altijd vriendelijk en sympathiek, ook als ik er soms zelf anders over dacht.

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:12

safina schreef:
Niet meer actief op Bokt? Ai, dat vind ik echt heel jammer. Hopelijk bedenkt ze zich nog, want ik vond haar bijdragen altijd vriendelijk en sympathiek, ook als ik er soms zelf anders over dacht.


Heel heel jammer, want het is een interessant topic , fijne bokker, en we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Dus hopelijk komt ze terug.

anjali
Berichten: 15140
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:23

Heeft Ts dan Bokt verlaten vanwege de reacties op haar topic? Als dat zo is dan zou dat wel jammer en onnodig zijn.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:18

*knip*


Er zijn duidelijk verschillende meningen en dat lijkt mij normaal.

Het topic over de paarden in Frankrijk klik ik niet aan, daar kan ik niet tegen.

Een overleden veulen vind ik ook naar om te zien maar daar blijf ik niet te lang naar kijken.

Moet het kunnen op bokt? Ik vind eigenlijk van wel. Het hoort er bij.
Laatst bijgewerkt door ynskek op 16-08-20 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:20

Ik vind dit ook niet echt een respectvolle manier om over TS te praten?

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:22

Ayasha schreef:
Pareltjes schreef:
De dood hoort bij het leven ja dat is waar.

Vertrutting is ook waar. De dood wordt in NL vaak weg gemoffeld. Er wordt nauwelijks openlijk gerouwd.

Maar of je nu op een open forum maar met fotos van dode paarden om de oren moet worden geslagen?
Ik zit er niet op te wachten. Zet het gewoon in de titel dan hebben mensen een keuze. Dan heb ik ZELF de keuze om met iemands anders verdriet geconfronteerd te willen worden. Want er zijn dagen dat je daar gewoon helemaal geen zin in hebt.

Als je niet geconfronteerd wil worden met andermans verdriet is IM misschien gewoon een forum om te ontwijken? :? De IM topics zijn niet in het kader van " *\o/* We zijn der van af! *\o/*" . Moest het je nog niet opgevallen zijn...

Ik vind het absurd om te klagen over mooie taktvolle foto's van een dood dier op een forumdeel dat gaat over dode dieren. (Ergo: je weet dat de kans er is dat je op dat forumdeel geconfronteerd zal worden met een dood dier.) Wanneer je eigen profiel vol staat met gruwelijke foto's waar geen enkele waarschuwing aan vooraf gaat.

Sommige mensen helpt het met verwerken, zulke foto's. :) Net zoals dagboeken bijhouden door de naasten waar veelal ook aangeraden wordt om ook wat foto's te maken, voor coma patiënten. Sommige patiënten helpt dat om naderhand de gebeurtenis beter te kunnen plaatsen. Zo zal het sommige ook helpen bij het afscheid van een dier.


Mee eens, verder is het ook nog zo dat, als mensen tenminste de moeite namen de teksten voorafgaand aan de foto van het dode paard te lezen, ze echt wel konden weten dat er een foto van een dood paard zou komen (ik doel op het topic waarover volgens mij de klacht gaat.)

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:22

Shadow0 schreef:
Ik vind dit ook niet echt een respectvolle manier om over TS te praten?


Wat is er dan nu alweer mis? %)

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:24

Hoezo dat? Bedoel het niet lelijk :o?

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:26

Percy schreef:
Hoezo dat? Bedoel het niet lelijk :o?


Ja, ik dus ook niet. TS was een actieve gebruikers, ben dus oprecht benieuwd of ze zich ook aan haar uitspraak gaat houden of niet. Want zo makkelijk is het 'afkicken' niet.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:29

Het is toch iets zeggen over iemand die er niet bij is, wat al snel niet fijn is, en speculeren, en TS hoeft ook niemand iets te bewijzen. Als ze voor nu Bokt niet bezoekt maar dat over een uur, dag, maand of jaar wel doet is het helemaal prima.
Ze hoeft zich nergens 'aan te houden'.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:32

Ze komt nog gewoon op bokt hoor, ze is niet van de aardbodem verdwenen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:33

Ik ben het met Shadow0 eens, wat doet het er toe of TS terug komt of niet? De discussie kan prima verder gaan zonder de TS toch?

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:34

Jezus, wat een vertrutting weer. :') Nevermind joh! :=

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:36

Nou ik vind het geen toegevoegde waarde in dit topic om dat soort dingen te bespreken. Heeft niks met vertrutting te maken toch?

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:38

Boompje1985 schreef:
Ik ben het met Shadow0 eens, wat doet het er toe of TS terug komt of niet? De discussie kan prima verder gaan zonder de TS toch?


Klopt, maar ik vind het jammer dat deze actieve fijne bokker op dit moment Bokt af is!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 21:50

Om eerlijk te zijn vind ik het altijd vervelend als een ts opeens een topic wil verwijderen als het niet de gewenste wending heeft.

In dit topic ben ik daar nog veel verbaasder over omdat ts niet alleen een oudgediende is, net als ik ben, maar ook een zeer frequente poster.

Kan me niet voorstellen dat ze er nu opeens de brui aan geeft en ik zou dat ook jammer vinden.

Er zijn zat mensen die haar standpunt ook begrijpen. Niemand maakt haar belachelijk maar het ligt bij haar blijkbaar erg gevoelig en dat is rot.

Ik ben er van overtuigd dat ze gewoon meeleest en ik hoop dat ze begrijpt dat niemand het negatief naar haar bedoelde.

Zo duidelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 00:35

Boompje1985 schreef:
Nou ik vind het geen toegevoegde waarde in dit topic om dat soort dingen te bespreken. Heeft niks met vertrutting te maken toch?

Er wordt toch niks onaardigs gezegd, ik vind het ook weer betutteling van de bovenste plank.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 01:24

Het is misschien niet netjes, maar hoop toch dat TS het leest.

Ten eerste zijn we allemaal verschillend. Zij zat met deze vraag en veel mensen denken anders. Dat is in het echte leven soms ook en moet je mee om kunnen gaan.
Echter is dit "maar" bokt en vrije keus of je je daar druk om wil maken.

Heel veel mensen hebben anoniem een hele grote mond, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken.

Misschien heeft TS ook wel prive berichten gekregen die verkeerd zijn gevallen. Het gebeurt mij niet vaak, maar het is me een paar keer gebeurt dat een of andere snotneus even dacht per pb mij te kunnen aanvallen. Ik gooi dat weg of reageer 1x en dan klaar.

Als een topic me niet aanstaat, ontstip ik gewoon. Teveel mensen hebben geen ander leven en hebben internet nodig. tja........Ik wist het voorheen niet, maar mensen inspecteren je hier en houden alles in de gaten of gaan je helemaal na. Echt te erg, hahaha Ik neem daar geen moeite of tijd voor.

Ik leg dat naast me neer en lach hard om zulke mensen. Maar kan me voorstellen dat iemand heel boos is geworden om wat reacties en dan liever even weg loopt ervan. De discussie aangaan heeft vaak toch geen nut.

Hopelijk heeft ze het te druk met leuke dingen of komt terug en reageert hoe ze wilt, waar ze wilt, wanneer ze wilt.

KimD

Berichten: 20443
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:02

superpony schreef:
Het is misschien niet netjes, maar hoop toch dat TS het leest.

Ten eerste zijn we allemaal verschillend. Zij zat met deze vraag en veel mensen denken anders. Dat is in het echte leven soms ook en moet je mee om kunnen gaan.
Echter is dit "maar" bokt en vrije keus of je je daar druk om wil maken.

Heel veel mensen hebben anoniem een hele grote mond, maar daar moet je je niet al teveel van aantrekken.

Misschien heeft TS ook wel prive berichten gekregen die verkeerd zijn gevallen. Het gebeurt mij niet vaak, maar het is me een paar keer gebeurt dat een of andere snotneus even dacht per pb mij te kunnen aanvallen. Ik gooi dat weg of reageer 1x en dan klaar.

Als een topic me niet aanstaat, ontstip ik gewoon. Teveel mensen hebben geen ander leven en hebben internet nodig. tja........Ik wist het voorheen niet, maar mensen inspecteren je hier en houden alles in de gaten of gaan je helemaal na. Echt te erg, hahaha Ik neem daar geen moeite of tijd voor.

Ik leg dat naast me neer en lach hard om zulke mensen. Maar kan me voorstellen dat iemand heel boos is geworden om wat reacties en dan liever even weg loopt ervan. De discussie aangaan heeft vaak toch geen nut.

Hopelijk heeft ze het te druk met leuke dingen of komt terug en reageert hoe ze wilt, waar ze wilt, wanneer ze wilt.


Dat was eerder andersom, ik kreeg een PB van TS en daar gaf ik duidelijk niet het gewenste antwoord op.

pien_2010

Berichten: 43480
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:06

Zullen we weer verder gaan met het onderwerp?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 09:07

Huh is ts nu weg? Dat vind ik bijzonder kinderachtig.
En dat maakt de mening van bokkers ineens niet anders.
Ik denk dat na 9 pagina's het meeste eigenlijk wel gezegd is.
De meeste mensen hebben er geen problemen mee, zelfs niet als ze het zelf zo niet zouden doen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:16

Die komt wel terug hoor.

Fijn dat de meesten geen problemen hebben met deze foto’s. Het is nu eenmaal iets normaals dat bij het leven hoort. En zoals Ibbel terecht aangeeft: hoeveel mensen zien nu verschil tussen een overleden dier en een dier in diepe slaap zonder context?

Cinnepin

Berichten: 8939
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:25

Over welk topic gaat dit nu? ( mag in pb ).

En ts weg? Dat had ik niet verwacht, is een actieve bokker, maar we weten de reden niet he, dus ga daar niet over speculeren.