Foto’s van dode paarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:32

Gaat over geen topic specifiek, gaat over of mensen het prettig vinden dat er foto's zijn van dode paarden in topics waar afscheid genomen word.

pien_2010

Berichten: 43293
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:57

Natuurlijk is het niet prettig, maar het is wel de realiteit. In de film titanic zag je dodemensen drijven in de zee waaronder baby's en kinderen. Het was zo echt gedaan, tranen met tuiten, die kindertjes kwamen wel binnen. Is het nodig......nee natuurlijk niet, maar het is wel het leven en heel veel mensen verdrinken helaas tegenwoordig op zee.
Dus het is niet nodig dode paarden maar het hoort wel bij het leven. De een laat het wel zien de ander niet. De een denkt daar over na, de ander niet.

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:21

Maar dat betekent niet dat iemand die het niet wilt zien een teer zieltje is.

Dat er gezegd wordt dat het normaal is om een foto van een dood paard te zien in een im topic, vroeger niet. Ik sla het dus over tegenwoordig, maar kom het ook op andere plekken wel eens tegen.

Er horen meer dingen bij het leven die niet op een forum gedeeld worden. Dus een argument vind ik dat niet perse. Betekent niet dat het voor mij verboden moet worden of iets aangepast, maar er komen toch wel meteen veroordelende berichten voorbij als je aangeeft het niet prettig te vinden.

Ts is blijkbaar weg, blijf haar hier dan niet bespreken.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:23

pien_2010 schreef:
Natuurlijk is het niet prettig, maar het is wel de realiteit. In de film titanic zag je dodemensen drijven in de zee waaronder baby's en kinderen. Het was zo echt gedaan, tranen met tuiten, die kindertjes kwamen wel binnen. Is het nodig......nee natuurlijk niet, maar het is wel het leven en heel veel mensen verdrinken helaas tegenwoordig op zee.
Dus het is niet nodig dode paarden maar het hoort wel bij het leven. De een laat het wel zien de ander niet. De een denkt daar over na, de ander niet.

Bij dode mensen in een speelfilm weet je wel dat het niet echt is. Maar goed, iedereen heeft zij gevoeligheden. Het zien van echte overledenen op het nieuws is weer wat anders.Het topic gaat nu over foto's van geeuthanaseerde paarden in een IM-topic.Ik vind dat absoluut niet schokkend.Als je een paard of ander levend wezen hebt weet je dat hij eens zal overlijden,daar is niets aan te doen.De manier om daar mee om te gaan is voor iedereen anders.Het niet te willen zien is onmogelijk want het is er nu eenmaal.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:21

pien_2010 schreef:
Natuurlijk is het niet prettig, maar het is wel de realiteit. In de film titanic zag je dodemensen drijven in de zee waaronder baby's en kinderen. Het was zo echt gedaan, tranen met tuiten, die kindertjes kwamen wel binnen. Is het nodig......nee natuurlijk niet, maar het is wel het leven en heel veel mensen verdrinken helaas tegenwoordig op zee.
Dus het is niet nodig dode paarden maar het hoort wel bij het leven. De een laat het wel zien de ander niet. De een denkt daar over na, de ander niet.


Noem mij een watje, maar die film kan ik echt niet zien. Vreselijk. Maar ik ken mezelf en ontwijk dat ook echt.

Het is wel een groot verschil of je een topic opent in IM waar je weet dat een paard overleden is, of dat je onverwacht met echt nare beelden geconfronteerd wordt zoals op fb met dierenleed. Ik heb daar al zoveel mogelijk uitgezet, mensen op niet volgen gezet etc etc. Maar het is echt heel veel.

Bij IM zijn meer topics waar men de foto's na overlijden plaatst en net zoals Pien schrijft, ook in hk wordt het vaker gedeeld.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:34

_Penotti schreef:
Huh is ts nu weg? Dat vind ik bijzonder kinderachtig.


Waarom kies je er nu voor om dit toch nog aan te halen? Het ging er net over dat het niet echt constructief of aardig is om over iemand te praten die op dit moment geen deelneemt, en 'kinderachtig' is ook niet echt een constructieve bewoording. Maar er werd ook verzocht om het daar gewoon bij te laten.
Waarom dan toch deze reactie?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:37

Waarom quote jij altijd maar 1 zin uit een bericht en trek je daarmee alles uit het verband?

Kijk je ook naar tijden van de berichten?

Waarom ga jij er nu dan weer op door als je dat niet vind kunnen?
Een pagina later een halve dag later.

Waarom wijs jij zo vaak naar andere maar kijkt zelden naar je eigen aandeel?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:48

Burrnnnnn :oo

Anyway. Ik snap dat er mensen zijn die niet graag met de dood geconfronteerd worden. Maar het kan er bij mij niet in dat een foto van een vredig liggend paard dat dood is blijkbaar erger vindt dan foto's van honden die geslagen, mishandeld, uitgemergeld zijn. En die dood leuk in je profiel plaatst waar niemand dat verwacht.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:22

Penotti: ik reageer omdat ik het dus echt niet begrijp waarom je dat doet en wat je daar nou mee wilt bereiken.

En ik spreek me ertegen uit omdat ik vind dat er op Bokt weer meer een pesterige sfeer ontstaat met groepjes, waarin er meer over andere gebruikers gesproken wordt achter iemand om, of er nog iets onaardigs extra gezegd wordt nadat iets al aan bod is geweest.

Ik heb overigens niks uit z'n verband getrokken, wat er verder in het bericht stond maakte het niet echt anders. Dat kan verder ook iedereen nalezen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:30

En je blijft maar door gaan.
Denk je dat je nu zelf de sfeer verbeterd?

En ja wat ik erbij schreef is wel van belang. Niet aan jou omdat te bepalen dat een ander maar op een vorige pagina diverse berichten verder terug moet zoeken.

Dus weer wijs je naar een ander (sfeer) maar zijn er meer vingers over die naar jezelf wijzen.

Wil je deze onzin nu aub laten rusten?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:34

Shadow, waarom dit terug oprakelen? De discussie ging ondertussen terug verder over het onderwerp. Met andere woorden, je hebt waar je voor pleitte, namelijk dat men het onderwerp TS laat rusten, dat gebeurt, men ging verder over het onderwerp 'foto's van dode paarden', en nu ineens rakel je het zelf weer op en gooi je zelf het vergrootglas weer terug naar het onderwerp TS. Want kijk, huppakee, we zijn weer bezig over TS en niet meer over het onderwerp.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:43

Waarom steeds weer oprakelen Shadow terwijl de discussie er alweer ver voorbij is?

Dat snap ik echt niet.

Anoniem

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 01:29

Als iedereen er nu over op houdt ;)

pien_2010

Berichten: 43293
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:47

Gisteren las ik toevallig een IM topic. Zo mooi gedaan het afscheid met hele gezin waarvan ook foto's waren van gezin met dood paardje. Hartverscheurend maar zooo lief en mooi.
Dat vind ik wel het mooie van Bokt. Soms zijn topics zooo open. En daardoor zeer ontroerend ook.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:52

Dat is een heel ontroerend topic waar de liefde van het dier echt van afstraalt.
Zelf zou ik persoonlijk niet alles plaatsen, beetje soort van prive gevoel.
Maar het is wel mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:39

_Penotti schreef:
Dat is een heel ontroerend topic waar de liefde van het dier echt van afstraalt.
Zelf zou ik persoonlijk niet alles plaatsen, beetje soort van prive gevoel.
Maar het is wel mooi.


Dat had ik nou ook, precies zo. Voor mijzelf is het ook te privé, ik plaats zelfs helemaal geen foto's op Bokt. Maar inderdaad erg ontroerend en liefdevol, ik kreeg er een brok van in m'n keel. Speciaal dat iemand zo'n intens moment van afscheid met ons wil delen.

Elisa2

Berichten: 37152
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:45

Ik vind het soms wel mooi om te zien als een paard vredig gestorven is en er ook zo bij ligt dan kan het een soort troost geven. Uiteraard is het soms ook confronterend en het kan me ook wel raken omdat ik dan mijn eigen overleden dieren weer voor me zie.

Misschien is het handig om dat soort foto's gewoon in een spoiler te plaatsen zodat mensen zelf kunnen kiezen of ze het willen zien.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:01

Maar ik stel me voor, iemand maakt zo'n mooi afscheids topic voor hun net overleden maatje.
En dan moet je hem ineens in een balkje stoppen niet meer zichtbaar.
Dat kan toch ook niet fijn voelen?

En als er nu een luguber dood gereden kat op een wegdek ligt en iemand schrijft zo was poessie haar laatste moment, oke, daar zit niemand op te wachten.
Maar een "slapend" paard?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:16

_Penotti schreef:
En als er nu een luguber dood gereden kat op een wegdek ligt en iemand schrijft zo was poessie haar laatste moment, oke, daar zit niemand op te wachten.
Maar een "slapend" paard?

Maar waarom het ene wel en het andere niet? Dat voelt ook niet ok. Mooi dood mag getoond worden maar niet-mooi dood mag niet getoond worden. Terwijl de werkelijkheid soms mooi en soms niet mooi is. En wie bepaalt dan wat mooi genoeg is om getoond te mogen worden? Blijft moeilijk.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:25

Sclimpre schreef:
_Penotti schreef:
En als er nu een luguber dood gereden kat op een wegdek ligt en iemand schrijft zo was poessie haar laatste moment, oke, daar zit niemand op te wachten.
Maar een "slapend" paard?

Maar waarom het ene wel en het andere niet? Dat voelt ook niet ok. Mooi dood mag getoond worden maar niet-mooi dood mag niet getoond worden. Terwijl de werkelijkheid soms mooi en soms niet mooi is. En wie bepaalt dan wat mooi genoeg is om getoond te mogen worden? Blijft moeilijk.


Om dezelfde reden dat foto's van mok wel mogen en foto's van diepe, bloedende wonden waar je het bot ziet zitten in spoiler moeten.
De reden is de mate van hoe schokkend het beeld is. Wanneer een grote groep iets schokkends vindt, zal de richtlijn er komen dat die foto's in spoilers moeten. Wanneer die groep echter klein is, niet.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 18:32

Sclimpre schreef:
_Penotti schreef:
En als er nu een luguber dood gereden kat op een wegdek ligt en iemand schrijft zo was poessie haar laatste moment, oke, daar zit niemand op te wachten.
Maar een "slapend" paard?

Maar waarom het ene wel en het andere niet? Dat voelt ook niet ok. Mooi dood mag getoond worden maar niet-mooi dood mag niet getoond worden. Terwijl de werkelijkheid soms mooi en soms niet mooi is. En wie bepaalt dan wat mooi genoeg is om getoond te mogen worden? Blijft moeilijk.

Van mij mag het, lig niet wakker van een dier dat niet van mij is met een oogbol een halve meter verderop en wat gespatte hersenen, maar laat ik me toch voor kunnen stellen dat dit er heel anders uitziet dan een "slapend" paard.
En dat het voor diverse mensen toch wel een grens te ver gaat.

Elisa2

Berichten: 37152
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Foto’s van dode paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:44

Wat Gini zegt, als beide gewoon een compromis sluiten dan kom je tot een acceptabele oplossing voor beide partijen.

Ik denk dat alle dode dieren beter in een spoiler kunnen, gewoon zodat het toch gedeeld kan worden en mensen een keuze hebben om het wel of niet te bekijken.

pien_2010

Berichten: 43293
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:25

Elisa ik zou Hercule nooit in een spoiler hebben kunnen doen
Hij mocht er gewoon zijn, ook toen hij net dood was. Het idee alleen al, toe nou!! Dat compromis denk je te gemakkelijk over. MAAR ik had hem in ons HK topic geplaatst completement sous choque. Zoiets onverwachts moest echt bij mij nog zakken. Ik wist dat ons HK ok was. In het IM heb ik hem levend gepresenteerd.