Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:19

En even voor de duidelijkheid he. Ik ben verder wel een hele tevreden gebruiker. Post actief mee in uit de kunst topics en probeer mezelf zo ver en veel mogelijk verwijderd te houden van mensen die echt anderen het bloed onder de nagels vandaan halen.

Maar er werd nu in geheimzinnigheid om de hete brij heen gedanst. Want ohoh, we mogen geen namen noemen. (Beschermveld aan)

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:20

Ja klopt, ik waagde me er niet aan... verleden was het al een keer verwijderd e.d. :')
Mietje ben ik :+

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:21

Mars schreef:
Bepaalde bokkers zijn inderdaad notoire bloed-onder-de-nagels-vandaag-trekkers. Dat is al jaren zo, is zelfs beleid op gemaakt om OWs op te geven, ook als zo'n type steeds nét binnen de regels blijft. Maar volgens mij wordt daar weinig gebruik van gemaakt want de zuigers blijven actief. Het valt me op dat een heleboel gebruikers zich daar aan ergeren en niet aan een piemel avatar of een platvloers grapje in een topic.
Dus als we het dan over aanstootgevend hebben dan zijn dat soort bokkers veel grotere stoorzenders dan een plaatje, ava of grapje. Handel daar eens op ipv bokkers die zich eraan storen de mond te snoeren met slotjes en OWs. Want wat er nu broeit onder de oppervlakte los je daar niet mee op.


_/-\o_

Jij verwoord het beter, maar is precies wat ik ook bedoel. :j

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:23

Sommigen de temknop -O- en deze smilie afpakken

c_alsemgeest

Berichten: 20679
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:25

aaah nee... -O-
Ik mag deze smilie wel :')
Alleen niet in elke context.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:26

c_alsemgeest schreef:
Ja klopt, ik waagde me er niet aan... verleden was het al een keer verwijderd e.d. :')
Mietje ben ik :+


Ik ook, samen met bokker Celien als ik me niet vergis. Het kromme was dat zij wel een OW heeft gekregen en ik niet. Want ik was inderdaad nét binnen de lijntjes en zij nét erbuiten.

Maar ook toen werd er super geheimzinnig gedaan en om de brij heen gedanst.

Myfairytale
Berichten: 5394
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:28

Echwel schreef:
Sommigen de temknop -O- en deze smilie afpakken


Ik wacht erop tot ie weer verschijnt.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:31

Jaja, dat net binnen de lijntjes kleuren. Ik ben ooit geband ivm dikke lol om een aangespoelde voet. Dood was de eigenaar toch al. :')

En tikken op mijn vingers omdat ik het woord Parkeergestapo gebruikte ( heeey grapje ). Maarja, Oostblokkers mag je dus wel afkatten.

Ik snap het niet. Kan iemand mij het uitleggen?

MarjanB

Berichten: 16473
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:34

Tallie1979 schreef:
Jaja, dat net binnen de lijntjes kleuren. Ik ben ooit geband ivm dikke lol om een aangespoelde voet. Dood was de eigenaar toch al. :')

En tikken op mijn vingers omdat ik het woord Parkeergestapo gebruikte ( heeey grapje ). Maarja, Oostblokkers mag je dus wel afkatten.

Ik snap het niet. Kan iemand mij het uitleggen?


:=

(Humor is lastig voor veel mensen als ze hun taak iets te serieus nemen, denk dat er achter de schermen ook wel politieke belagen zijn)

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:35

Nee Tallie, het is niet te snappen en ik ga geheel mee met je post.

Kijk, ik snap wel: vrijwilligers, maatwerk. Dat is allemaal best lastig. Maar ik zie op bijvoorbeeld Tweakers dat het wel prima kan werken en dat er ook gewoon openheid is over wie waarom op z'n kloten krijgt EN dat er op een constructieve manier commentaar geleverd kan en mag worden op de mods.
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 22-07-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:36

Echwel schreef:
En veel van ie posten zijn in mijn ogen ook aanstootgevend.
Corona genezen met vit c enz

Sommige mensen krijgen onder het mom van alu hoedje bannen voor vaccinatie topics terwijl hypochodrie wordt toegejuicht


Ho ho, ze krijgen een ban omdat ze erg agressief reageren en niet volgens de opgestelde (discussie)regels. Niet omdat ze een bepaalde mening uiten. De 'andere kant' krijgt net zo goed een waarschuwing als ze op de man spelen. Sommige dingen op Bokt kunnen zeker beter, maar in dit specifieke geval is de mening niet de oorzaak. Dat soort topics trekken wel soms bepaalde types aan met redelijk extreme meningen/wereldbeelden die veel moeite hebben met netjes op-de-bal discussiëren of überhaupt reageren op anderen, dus je ziet wel vaak dat er consequenties komen door de manier waarop zij zich opstellen.

Ibbel

Berichten: 49190
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:42

Punt is, en daar hebben we het vaker over gehad, moet je als bokt ruimte bieden aan alternatieve 'behandelingmethoden' en aan anti-vaxxers. Is het feit dat mensen daarin geloven niet aanstootgevend voor de meerderheid (dat hoop ik tenminste := ) aan mensen op bokt die wél op evidence based medicine varen.

En tweede punt: je kunt niet op de bal spelen bij anti-vax en alternatieve onzin, want er IS geen bal om op te spelen :+

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:43

KimD schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ja klopt, ik waagde me er niet aan... verleden was het al een keer verwijderd e.d. :')
Mietje ben ik :+


Ik ook, samen met bokker Celien als ik me niet vergis. Het kromme was dat zij wel een OW heeft gekregen en ik niet. Want ik was inderdaad nét binnen de lijntjes en zij nét erbuiten.

Maar ook toen werd er super geheimzinnig gedaan en om de brij heen gedanst.


och waarom denk je dat ik al tijden lang eigenlijk alleen meelees _O- als ze eenmaal de pik op je hebben.. kan ik ook wel een paar modjes van noemen hoor :+
en als je dan letterlijk dreigementen krijgt per pb, dan 'kunnen ze er niks mee'.

*kruipt weer in meeleeshoek*

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:44

Nee maar iemand die werkelijk alle ziektes inc 3 voeten heeft
Mensen ook verteld wat ze aan medicijnen moeten halen mag wel

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:44

IMANDRA schreef:
Ho ho, ze krijgen een ban omdat ze erg agressief reageren en niet volgens de opgestelde (discussie)regels. Niet omdat ze een bepaalde mening uiten. De 'andere kant' krijgt net zo goed een waarschuwing als ze op de man spelen. Sommige dingen op Bokt kunnen zeker beter, maar in dit specifieke geval is de mening niet de oorzaak. Dat soort topics trekken wel soms bepaalde types aan met redelijk extreme meningen/wereldbeelden die veel moeite hebben met netjes op-de-bal discussiëren of überhaupt reageren op anderen, dus je ziet wel vaak dat er consequenties komen door de manier waarop zij zich opstellen.

Of krijgen ze een ban omdat ze na lange tijd op de vingers zitten eens uit de band springen omdat die zuigende kern steeds de dans ontspringt?
Dan moet die kern aangepakt worden, dan heeft die andere bokker daarna ook geen reden om over de grens te gaan.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:47

Jeetje dit escaleert.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38772
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:48

Maar wat denken we nu te bereiken met deze post(s) Er is irritatie en frustratie en dat voelt voor iedereen echt ontzettend ^#&$@%^&*, degene die het delen, degene die worden genoemd, en mij als teamlid.

Een van mijn doelen is om het op Bokt zo gezellig mogelijk te houden voor iedereen, alle stromingen bij en met elkaar. Dat is utopie, dat begrijp ik ook maar doe er wel mijn stinkende best voor, en ik weet onze teamleden ook. Ben er ook van overtuigd dat wat ik ook zeg hier in het topic dat het niet de kooltjes uit het vuur haalt voor iedereen. Vaak is de oplossing lang niet zo gemakkelijk als het lijkt. Waar de een zich inhoud, de ander zich laat gaan en een derde zich begeeft op de rand van wel of niet wenselijkheid. Het enige bericht is eenvoudiger op te lossen als Modteam en het andere zit net op de rand. En dat zegt niets over wat wij evengoed voor acties uitzetten. Maw, als een bericht blijft staan, wil nog niet zeggen dat de plaatser er geen PB over heeft ontvangen.

Dit moddergooien naar elkaar draagt echt nergens toe bij, behalve wat duidelijkheid voor wie nog niet wist over wie het ging, misschien wat andere die kunnen genieten van de rake klappen naar de ander. Noem het maar hoe je wil, lees het maar hoe je wil. Het raakt mensen niet op een fijne manier, en is dat nou wat we willen met elkaar? Net als in het dagelijks leven, je hebt te maken met individuen. En ik mag toch graag geloven dat mensen handelen uit hun eigen goeddoen, of je het daar nou mee eens bent of niet. Je zou het wellicht anders doen maar ook dat staat jou vrij. Als ik dan wel eens lees wat men elkaar toewenst, van beschuldigd en toeroept vraag ik mij echt af waarom? Wat is het dat je je zo moet laten gaan tegen een medemens? En wat maakt het dat jij je zo laat gaan? Als je iets leest waar je niet op een respectvolle manier op kan reageren klik het weg en denk er het jouwe van. Of roep het hardop voor jezelf als dat beter voor je voelt. Maar dat gehak is dat nou echt nodig? Echt zo leuk om naar elkaar te wijzen “Ja maar zij, hij, die”??

Mondy

Berichten: 11843
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:48

Mbt bespreken van de ban n.a.v de avatar. Als er dan informatie wordt gedeeld deel dan ook het volledige.
Het gaat er niet om welke mod het bericht heeft verstuurd en of die mod en degene van de avatar elkaar al kennen of niet.

Het verstuurde bericht is een bericht vanuit ons allen en is verstuurd door de mod die hem op dat moment op kon pakken.

Dat door een avatar een gebruiker zomaar een ban krijgt is eveneens niet waar. En ja er wordt gevraagd om deze te verwijderen.
In een tijd waarin dat makkelijk kan. Verwijderen is nog geen 2 seconden werk ook als je op bokt aanwezig bent en reacties plaatst.

Om dat bij het team neer te leggen is dan geen eerlijke reactie als je het mij vraagt.


De vraag wat aanstootgevend is vind ik een oprecht goede vraag. Niet alleen vanuit het team is dat soms erg lastig om te bepalen wanneer we het als aanstootgevend zien maar ook als gebruiker.
Ik vind het ook een goede vraag en hoop dat er met z'n alle op een respectvolle manier naar gekeken kan worden.

Let wel. Uiteindelijk heeft elke pagina/website/bedrijf/enz enz natuurlijk regels. Als die uiteindelijk niet passen ergens bij zouden die ergens anders wel weer beter kunnen passen toch ?
Voor mijzelf dan de vraag, en dan als persoon en niet vanuit het team, als bepaalde onderwerpen zoals seks e.d. liever niet een te groot podium krijgen (wat ikzelf als gebruiker bijv prima zou vinden) waarom zou het zoeken van de antwoorden of plaatsen om verhaal te doen op een ander forum geen optie kunnen zijn ?

Ook zie ik reacties mbt gebruikers waar je niks van wil lezen.
Maar ook hier de oprechte vraag waarom deze gebruikers niet op de foeilijst gezet wordt?
Als gebruikers op een vervelende manier aanwezig zijn en zich niet gedragen dan komt daar actie op. Maar gebruikers die zich gedragen maar wellicht niet op de manier die je zelf graag zou willen is op die manier een makkelijke oplossing voor.
In plaats daarvan zien we ook dat er bepaalde gebruikers pesterij over zich heen krijgen. Welke gebruiker dan ook. Welke mening je ook hebt. Dat is verre van ok. Doet het forum geen goed. Doet de persoon waar t bij gebeurd geen goed maar het is ook niet nodig.

Dat gezegd hebbende: in veel topics zien we ook veel fijne discussies lopen. Het kan er soms pittig aan toe gaan als er iets voorvalt mbt de voorbeelden die ik hier in het topic voorbij zie komen maar vaak lossen we het met zn alle goed op.
Dus extra meningen met hoe jullie het anders zouden willen zien hier of op een andere manier is altijd fijn.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:49

Celiien schreef:
KimD schreef:

Ik ook, samen met bokker Celien als ik me niet vergis. Het kromme was dat zij wel een OW heeft gekregen en ik niet. Want ik was inderdaad nét binnen de lijntjes en zij nét erbuiten.

Maar ook toen werd er super geheimzinnig gedaan en om de brij heen gedanst.


och waarom denk je dat ik al tijden lang eigenlijk alleen meelees _O- als ze eenmaal de pik op je hebben.. kan ik ook wel een paar modjes van noemen hoor :+
en als je dan letterlijk dreigementen krijgt per pb, dan 'kunnen ze er niks mee'.

*kruipt weer in meeleeshoek*


Gekoesterde herinneringen! <3




:')

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:50

Mondy schreef:
Mbt bespreken van de ban n.a.v de avatar. Als er dan informatie wordt gedeeld deel dan ook het volledige.
Het gaat er niet om welke mod het bericht heeft verstuurd en of die mod en degene van de avatar elkaar al kennen of niet.

Het verstuurde bericht is een bericht vanuit ons allen en is verstuurd door de mod die hem op dat moment op kon pakken.

Dat door een avatar een gebruiker zomaar een ban krijgt is eveneens niet waar. En ja er wordt gevraagd om deze te verwijderen.
In een tijd waarin dat makkelijk kan. Verwijderen is nog geen 2 seconden werk ook als je op bokt aanwezig bent en reacties plaatst.

Om dat bij het team neer te leggen is dan geen eerlijke reactie als je het mij vraagt.


De vraag wat aanstootgevend is vind ik een oprecht goede vraag. Niet alleen vanuit het team is dat soms erg lastig om te bepalen wanneer we het als aanstootgevend zien maar ook als gebruiker.
Ik vind het ook een goede vraag en hoop dat er met z'n alle op een respectvolle manier naar gekeken kan worden.

Let wel. Uiteindelijk heeft elke pagina/website/bedrijf/enz enz natuurlijk regels. Als die uiteindelijk niet passen ergens bij zouden die ergens anders wel weer beter kunnen passen toch ?
Voor mijzelf dan de vraag, en dan als persoon en niet vanuit het team, als bepaalde onderwerpen zoals seks e.d. liever niet een te groot podium krijgen (wat ikzelf als gebruiker bijv prima zou vinden) waarom zou het zoeken van de antwoorden of plaatsen om verhaal te doen op een ander forum geen optie kunnen zijn ?

Ook zie ik reacties mbt gebruikers waar je niks van wil lezen.
Maar ook hier de oprechte vraag waarom deze gebruikers niet op de foeilijst gezet wordt?
Als gebruikers op een vervelende manier aanwezig zijn en zich niet gedragen dan komt daar actie op. Maar gebruikers die zich gedragen maar wellicht niet op de manier die je zelf graag zou willen is op die manier een makkelijke oplossing voor.
In plaats daarvan zien we ook dat er bepaalde gebruikers pesterij over zich heen krijgen. Welke gebruiker dan ook. Welke mening je ook hebt. Dat is verre van ok. Doet het forum geen goed. Doet de persoon waar t bij gebeurd geen goed maar het is ook niet nodig.

Dat gezegd hebbende: in veel topics zien we ook veel fijne discussies lopen. Het kan er soms pittig aan toe gaan als er iets voorvalt mbt de voorbeelden die ik hier in het topic voorbij zie komen maar vaak lossen we het met zn alle goed op.
Dus extra meningen met hoe jullie het anders zouden willen zien hier of op een andere manier is altijd fijn.


Omdat die foeilijst überhaupt niet werkt?

Ik heb daar ook mensen opstaan die ik liever van achter zie dan van voren. Maar als iemand hen quote steekt die zure kop toch boven water... ;)

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:51

Foeilijst werkt niet met quoten

En soms maakt het rare gaten in een topic.

Misschien de tems van bokkers die zich altijd aangevallen voelen minder serieus nemen

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:55

Foeilijst is een prachtige, niet werkende quick fix. Ik denk dat het aanpakken in de kern een betere oplossing is. Net zo goed als dat de "Onruststokers" een groene PB krijgen met sturend beleid, lijkt mij het niet meer dan fair dat dit ook de andere kant op werkt.

En daar lijkt het mis te gaan. Want er verandert bij voorgenoemde mensen niets in hun postgedrag.

Ibbel

Berichten: 49190
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:56

Mondy schreef:
Dus extra meningen met hoe jullie het anders zouden willen zien hier of op een andere manier is altijd fijn.


Bottomline is en blijft: "gelijke monniken gelijke kappen" en dat lijkt absoluut niet te worden toegepast.

Daarnaast weet het modteam donders goed wie de zuigers zijn op bokt. Daar is een 'artikel 5' voor die in mijn modtijd in ieder geval nog nooit is gebruikt en bij mijn weten nog steeds niet.

DOE EENS IETS AAN DE ZUIGERS DIE ER IEDERE KEER MEE WEGKOMEN!

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 14:57

AMEN

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:58

Ibbel schreef:
Punt is, en daar hebben we het vaker over gehad, moet je als bokt ruimte bieden aan alternatieve 'behandelingmethoden' en aan anti-vaxxers. Is het feit dat mensen daarin geloven niet aanstootgevend voor de meerderheid (dat hoop ik tenminste := ) aan mensen op bokt die wél op evidence based medicine varen.

En tweede punt: je kunt niet op de bal spelen bij anti-vax en alternatieve onzin, want er IS geen bal om op te spelen :+


Haha ja dat is weer een andere discussie waarbij we steeds in rondjes blijven draaien met het modteam. Laten we het dus vooral bij 'aanstootgevend' houden en niet dit ook gaan benoemen :)).

Celiien schreef:
och waarom denk je dat ik al tijden lang eigenlijk alleen meelees _O- als ze eenmaal de pik op je hebben.. kan ik ook wel een paar modjes van noemen hoor :+
en als je dan letterlijk dreigementen krijgt per pb, dan 'kunnen ze er niks mee'.

*kruipt weer in meeleeshoek*

Dit vind ik ook wel een ding ja. Vind eigenlijk wel dat PB's gemodereerd moeten kunnen worden. Een TEM-knop bij een PB die de originele PB doorstuurt naar de mod of zo, zodat iemand die niet naar zijn zin kan wijzigen. Zou technisch wel haalbaar kunnen zijn.
Heb ook al vaker ervaren dat als iemand in een topic (terecht) op de kop krijgt van een mod, ze via PB achterbaks gaan lopen doen. Dat kan je wel doorsturen maar op zichzelf kunnen mods daar op dit moment niet veel mee. Zonde, want het is gewoon pestgedrag. Waar ik dan ook aanstoot aan neem.

_Penotti schreef:
IMANDRA schreef:
Ho ho, ze krijgen een ban omdat ze erg agressief reageren en niet volgens de opgestelde (discussie)regels. Niet omdat ze een bepaalde mening uiten. De 'andere kant' krijgt net zo goed een waarschuwing als ze op de man spelen. Sommige dingen op Bokt kunnen zeker beter, maar in dit specifieke geval is de mening niet de oorzaak. Dat soort topics trekken wel soms bepaalde types aan met redelijk extreme meningen/wereldbeelden die veel moeite hebben met netjes op-de-bal discussiëren of überhaupt reageren op anderen, dus je ziet wel vaak dat er consequenties komen door de manier waarop zij zich opstellen.

Of krijgen ze een ban omdat ze na lange tijd op de vingers zitten eens uit de band springen omdat die zuigende kern steeds de dans ontspringt?
Dan moet die kern aangepakt worden, dan heeft die andere bokker daarna ook geen reden om over de grens te gaan.

Deze opmerking snap ik niet helemaal. Kan je die uitleggen?

@Ods: Ik geloof best dat jullie je stinkende best doen, maar als zo veel bokkers blijkbaar het gevoel hebben niet gelijk behandeld te worden, dan is dat misschien wel iets om intern te bespreken en het iets anders aan te pakken lijkt me? Wat er achter de schermen gebeurt en hoe het overkomt zijn twee verschillende dingen natuurlijk. Sure, er zijn limieten, maar een 'Joh we snappen hoe jullie je voelen, we gaan eens in overleg', zou al best wat helpen denk ik.

@Mondy: Ik ben even aan het spitballen hoor, maar zou een 18+ gedeelte of te-selecteren-tag een optie zijn? Ik denk dat een grote groep het best fijn vind om dingen zonder taboe te kunnen bespreken. Natuurlijk zit er wel de grens van wat aanstootgevend is en wat niet (en dat is idd wel een interessante maar ook lastige vraag).