Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:48

Wat is een OW Giolli?

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:48

Mand schreef:
Ik vind online pesten zeker wel aanstootgevend. Zeker in de mate hoe het hier soms gaat en als ik zie hoeveel invloed dat kan hebben in real life



Bedoel je dat er op Bokt gepest wordt en dat iemand daar last van heeft in het echt?

Ik heb daar zelf geen last van maar ik vind dat wel echt enorm verdrietig om te lezen hoor, om wie het dan ook gaat. :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:48

rien10 schreef:
Wat is een OW Giolli?



Een Officiële Waarschuwing. :)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:49

Mand schreef:
Ik vind online pesten zeker wel aanstootgevend. Zeker in de mate hoe het hier soms gaat en als ik zie hoeveel invloed dat kan hebben in real life


Ik wou me eigenlijk niet in deze discussie mengen ondanks dat ik hem erg interessant en terecht vind maar Mandy; je hebt geen recht van spreken over dit onderwerp (online) pesten. Je weet zelf goed wat ik bedoel. Walgelijk :evaw:

En hierom baal ik dus ook, net als vele, dat de foeiknop maar halfbakken werkt. Beter zou zijn een totale blokkeerfunctie net als Whatsapp/Facebook. Dan maar gaten in de topics..

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:50

Maar hoe zie je dat voor je als je persoon A geblokkeerd hebt en jij wilt een topic openen waar A ook in heeft gereageerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:51

Gaten in topics schijnt ook voor alles een excuus te zijn. Wat is daar nou erg aan? Dat drie jaar oude topics niet meer 100% kloppen? Is misschien maar goed ook, want kennis vernieuwd.
Daarbij wordt er zoveel op Bokt gepost, er zullen altijd nieuwe topics aangemaakt worden.

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:52

neetoch schreef:
Een diagnose zou gewoon nooit mogen op bokt.


Sterker, het stellen van een diagnose door niet-medisch geschoolde mensen (daar vallen dus heel veel alternatieve therapeuten onder!) is in NL bij wet strafbaar.

Nu is het zo dat dingen die wettelijk verboden zijn niet mogen op bokt. Denk aan illegaal downloaden.
Dus ergens gaat er tóch iets niet goed bij boktbeheer wat betreft het opvolgen van hun eigen regels.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:53

Giolli schreef:
Mand schreef:
Ik vind online pesten zeker wel aanstootgevend. Zeker in de mate hoe het hier soms gaat en als ik zie hoeveel invloed dat kan hebben in real life



Bedoel je dat er op Bokt gepest wordt en dat iemand daar last van heeft in het echt?

Ik heb daar zelf geen last van maar ik vind dat wel echt enorm verdrietig om te lezen hoor, om wie het dan ook gaat. :(:)


Ja, zeker. Bokt of zelfs nog verder dan Bokt, terwijl het op Bokt ontstaan is

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:55

sanso schreef:
Mand schreef:
Ik vind online pesten zeker wel aanstootgevend. Zeker in de mate hoe het hier soms gaat en als ik zie hoeveel invloed dat kan hebben in real life


Ik wou me eigenlijk niet in deze discussie mengen ondanks dat ik hem erg interessant en terecht vind maar Mandy; je hebt geen recht van spreken over dit onderwerp (online) pesten. Je weet zelf goed wat ik bedoel. Walgelijk :evaw:

En hierom baal ik dus ook, net als vele, dat de foeiknop maar halfbakken werkt. Beter zou zijn een totale blokkeerfunctie net als Whatsapp/Facebook. Dan maar gaten in de topics..


Ik heb nergens iets voor mezelf goed gepraat en heb zover ik me kan herinneren nooit iemand doelgericht gepest hier. Jij doelt nog steeds op de zelfde opmerking, die bedoeld was als contrast wat ik duidelijk heb uitgelegd. Dingen uit verband trekken is Bokt ook erg goed in ;)

Mars

Berichten: 33286
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:57

Foeiknop werkt imo goed genoeg voor bokkers die je smaak niet zijn en waar je niks van wil lezen. Voor notoire topic kapers is het een erg beperkt middel.

Wbt privacy en je berichten kunnen verwijderen loopt bokt idd achter de feiten aan. Dat zou toch echt wel moeten kunnen, werkelijk elk ander platform biedt gebruikers die optie anno 2020.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:58

Mars schreef:
Foeiknop werkt imo goed genoeg voor bokkers die je smaak niet zijn en waar je niks van wil lezen. Voor notoire topic kapers is het een erg beperkt middel.

Wbt privacy en je berichten kunnen verwijderen loopt bokt idd achter de feiten aan. Dat zou toch echt wel moeten kunnen, werkelijk elk ander platform biedt gebruikers die optie anno 2020.

Misschien in het nieuwe forum waar ik al een paar keer over gelezen heb?

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:04

brokjes schreef:
rien10 schreef:


Dan kom je op de aloude discussie "Bokt en vergeten mogen worden" Die discussie is al vaker gevoerd. Met weinig succes meen ik.
Als je echt niet gevonden wilt worden, moet je niets posten.

Zo mee eens. Privacy is totaal niet in orde op Bokt. Ik snap niet dat een medium anno 2020 nog zo mag werken. En nee, ik zet geen rare dingen online, maar het op je profiel zoeken naar berichten, niet je profiel kunnen verwijderen, vind ik gewoon niet kloppen.
Dat kan overal, waarom niet op Bokt?

En nee, de opties die nu worden aangeboden zijn niet voldoende. Ook als je bijvoorbeeld je nickname wijzigt, blijft de oude staan. Waarom in hemelsnaam?


Er zijn een aantal leden die zich zogenaamd 'geanonimiseerd' hebben. Echter zijn zij in gedrag niet veranderd 1+1= heel makkelijk 2. Drie keer klikken in hun berichten en voila, iemand die hun echte naam gequote had. Alles achterhaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:06

KimD schreef:
Er zijn een aantal leden die zich zogenaamd 'geanonimiseerd' hebben. Echter zijn zij in gedrag niet veranderd 1+1= heel makkelijk 2. Drie keer klikken in hun berichten en voila, iemand die hun echte naam gequote had. Alles achterhaald.

Oh haha suf.
Maar ik doel meer op de normale gebruiker die gewoon de optie moet kunnen krijgen om zijn of haar gegevens van Bokt te kunnen halen. Net zoals je je Facebook account kunt verwijderen. Of foto's op Instagram.

Echwel

Berichten: 12492
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 17:07

Dus alles ouder dan zeg maar 5 jaar weggooien
Zou dat helpen

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:13

Echwel schreef:
Dus alles ouder dan zeg maar 5 jaar weggooien
Zou dat helpen

Zou ik wel fijn vinden inderdaad! Ik ben als 11jarige lid geworden van bokt en nu 13 jaar later mogen die berichten wat mij betreft wel verwijderd worden. Er staat vrij veel persoonlijke informatie in die ik nu niet meer zou delen en veel kennis (voor zover ik die überhaupt gedeeld heb) is inmiddels achterhaald.

HopeMyDay

Berichten: 1285
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:15

Wat mij betreft is niet zo snel iets aanstootgevend. Althans niet in de "vieze plaatjes" 18+ hoek :') .

Het diagnosticeren van medische problemen en topic kapen heb ik wel moeite mee.
Vaak zijn het hele gezellige, leuke topics die een hele nare wending krijgen wanneer een bepaalde club ineens over iets totaal anders begint. Ook zijn er een aantal gebruikers (of gebruiker, iedereen weet wie ik bedoel) die continu hun naam veranderd/ontkent/onzin verhalen op hangt etc. De foeilijst werkt daar wel voor maar het maakt het niet minder vervelend als het telkens voor komt. Waarom soms trouwe bokkers een ban krijgen en deze "misbruiker" van het forum niet zal mij een raadsel blijven.
Edit: ik zie net dat de betreffende persoon een ban heeft. Zo ver was ik nog niet. Duurde wel lang genoeg..

Gelukkig zijn er ook een hoop gezellige bokkers!
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 22-07-20 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:16

Er lopen nu wel flink wat dingen door elkaar heen voor mijn gevoel.
Dus als er vanuit het team eea gemist wordt geef even een seintje.

Mbt het medische ligt daar naar mijn mening ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar in. De dierenarts is nog altijd de juiste persoon en niet de wildvreemde op een forum. Echter kunnen diverse tips soms wel een andere kijk bieden.

Het is voor ons als team niet te controleren wat wel of niet klopt.
Maar ik denk wel dat we meer kunnen kijken naar voorbeelden als onderstaand of we daar misschien iets mee kunnen en zo ja wat:

Persoon opent topic over vriend die niet wil dat ts elk weekend op stap gaat en doordeweeks haar vitamine pillen moet slikken. Vervolgens verschijnen er reacties als: jouw vriend is een narcist. Heeft autisme. Enz enz.
Ik vrees dat we er weinig mee kunnen maar ik snap wel dat dit soort reacties behoorlijk wat wenkbrauwen doen laten fronsen.
Helaas is dat niet alleen iets van bokt maar overal....
Misschien wat meer als groene gebruiker (geen modopmerking) aangeven het niet ok te vinden dat dit soort termen worden gegeven ?
Samen met andere gebruikers ? Want wij kunnen ook niet overal tegelijk zijn helaas. Zou dat wellicht al iets helpen ?

Daarbij zit er een verschil in het neerzetten van de reactie: het is een narcist. Of jee hij doet me denken aan mijn broer die dit en dat deed en narcist bleek te zijn. Eerste is iets aangeven als feit. Tweede is vanuit gevoel/mening.


Willen jullie wel de verschillende discussies in de verschillende topics houden om zo voor ons duidelijker te hebben wie wat als punten heeft ?

Ook zijn diverse vragen die voorbij komen wel al behandeld/beantwoord in de topics die Daar meer geschikt voor zijn.

Dus voor het overzicht: deze graag houden op wat aanstootgevend is.

In de andere topics de privacy, inhoud enz. Dat maakt het voor iedereen duidelijker en is het minder chaotisch.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:18

_Penotti schreef:
Mars schreef:
Foeiknop werkt imo goed genoeg voor bokkers die je smaak niet zijn en waar je niks van wil lezen. Voor notoire topic kapers is het een erg beperkt middel.

Wbt privacy en je berichten kunnen verwijderen loopt bokt idd achter de feiten aan. Dat zou toch echt wel moeten kunnen, werkelijk elk ander platform biedt gebruikers die optie anno 2020.

Misschien in het nieuwe forum waar ik al een paar keer over gelezen heb?


Welk nieuw forum?

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:18

Online pesten kan echt niet! Vind dat dat ook hard aangepakt mag worden.

Ondertussen weet ik van sommige mensen dat ze op een bepaalde manier reageren maar dat zullen ze in real life ook zo doen, prima. Maar er zijn ook mensen die echt bewust kwetsen en hun woorden zorgvuldig kiezen. Die mogen wat mij betreft er gewoon af. Geen gezemel, pesten is niet ok. Wat ge niet wil dat u geschiedt...

Verder hoor ik ook wel eens van mensen dat ze mensen in mijn ik zocht een paard topic vervelend vinden reageren. Zelf heb ik dat totaal niet en zie het ook niet als aanval. Kan me voorstellen dat dat bij andere mensen toch soms voor een nachtje minder slaap kan zorgen. Wat dat betreft denk ik dat mensen soms een filtertje vergeten die ze in het echte leven wel hebben.

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:19

Mondy schreef:
Het is voor ons als team niet te controleren wat wel of niet klopt.


Nee, maar je zou als team wél kunnen moderen op: gaan posts tegen het overheidsbeleid in (vaccinatiebeleid, coronamaatregelen) en gaan ze tegen de wet in (stellen van diagnoses)

Je modereert tenslotte ook op films en muziek downloaden. Wat óók legaal kan, maar 'omdat jullie het onderscheid niet kunnen maken' wordt álles verboden.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:25

neetoch schreef:
Welk nieuw forum?

Ik lees in mededelingen bij het crashen van servers dat het is voor een nieuwe opzet van bokt.
Geen idee hoe ver dat gaat, maar misschien worden er dingen die hier nu besproken worden wel meegenomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:26

Echwel schreef:
Dus alles ouder dan zeg maar 5 jaar weggooien
Zou dat helpen

Gewoon alles wat je wilt. Ook na 1 dag. Er allerlei restricties aan verbinden (zoals alleen huiskamer, alleen een x aantal jaar oud) vind ik oneerlijk naar de gebruikers.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:28

Ibbel schreef:
Mondy schreef:
Het is voor ons als team niet te controleren wat wel of niet klopt.


Nee, maar je zou als team wél kunnen moderen op: gaan posts tegen het overheidsbeleid in (vaccinatiebeleid, coronamaatregelen) en gaan ze tegen de wet in (stellen van diagnoses)

Je modereert tenslotte ook op films en muziek downloaden. Wat óók legaal kan, maar 'omdat jullie het onderscheid niet kunnen maken' wordt álles verboden.


Mbt vaccinatie ed is in het andere topic ook eea besproken toch ?
Wat zou volgens jou niet geplaatst mogen worden ?
Iemand die zegt minder rekening te willen houden met de maatregelen ?
Dat zou bijvoorbeeld hetzelfde zijn als een post weghalen waarbij iemand zegt door het rode licht te fietsen.

Als iemand aangeeft schijt te hebben aan corona en iedereen recht in zn gezicht te gaan hoesten en hoopt dat iedereen t krijgt omdat die #&$^#^# regering een stel nazi's zijn... kijk daar is uiteraard zeker iets aan te doen.

Maar iemand die aangeeft een goede vriendin wel te knuffelen omdat ze weet dat diegene goed voor zichzelf zorgt enz mag officieel ook niet. Maar zou voor mij geen reden moeten zijn om dat weg te halen. Je zou er wel een mooie en nette discussie over kunnen voeren.

Begrijp ik dan een beetje waar je op doelt ? Als ik er nog naast zit dan laat het gerust weten ! Jullie gaan zo vlot dat ik probeer eea er tussenuit te vissen.

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:32

brokjes schreef:
Echwel schreef:
Dus alles ouder dan zeg maar 5 jaar weggooien
Zou dat helpen

Gewoon alles wat je wilt. Ook na 1 dag. Er allerlei restricties aan verbinden (zoals alleen huiskamer, alleen een x aantal jaar oud) vind ik oneerlijk naar de gebruikers.


In de praktijk is er al gezeur en ophef wanneer een TS de openingspost binnen de X aantal minuten verwijderd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:41

Maar het is ook heel vervelend als je een topic van een week oud leest waar een discussie in is gevoerd (die best leerzaam kan zijn) en waar 1 persoon of zelfs meerdere alles weg hebben gehaald. Dat zou resulteren in geen enkel volledig topic meer op Bokt.