Aanstootgevend

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:16

Ik vind het ook aan de vraagsteller liggen. "Wat mankeert mijn paard" Antwoord "weet ik veel, ik heb je paard nog nooit gezien. Ga naar de DA!"

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:16

Ik zou het vooral fijn vinden zoals eerder gesuggereerd dat je kunt instellen dat je oude berichten niet via je profiel terug te lezen zijn, hoe vaak ik wel niet lees dat iemand een ander ergens in een topic op wijst omdat de oude berichten zijn doorgespit, dat vind ik echt triest. Gelukkig heb ik er geen last van gehad, maar ik zal vast ook wat oude berichten hebben waarvan ik denk kan dat niet weg? Na zo'n 10/15 jaar :')

Gini
Berichten: 17960
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:17

Maar goed, ligt daar de verantwoordelijkheid ook niet bij de vraagsteller? Als je om medisch advies vraagt (mens of dier) is het natuurlijk te gek om mensen te bestraffen wanneer zij vanuit hun eigen persoon en ervaring dat advies geven. Als vraagsteller moet je ook weten welke vraag je op welk platform stelt en daar dan een bepaalde waarde aan hangen.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:17

moonsparkle schreef:
Ik zou het vooral fijn vinden zoals eerder gesuggereerd dat je kunt instellen dat je oude berichten niet via je profiel terug te lezen zijn, hoe vaak ik wel niet lees dat iemand een ander ergens in een topic op wijst omdat de oude berichten zijn doorgespit, dat vind ik echt triest. Gelukkig heb ik er geen last van gehad, maar ik zal vast ook wat oude berichten hebben waarvan ik denk kan dat niet weg? Na zo'n 10/15 jaar :')



Dan kom je op de aloude discussie "Bokt en vergeten mogen worden" Die discussie is al vaker gevoerd. Met weinig succes meen ik.
Als je echt niet gevonden wilt worden, moet je niets posten.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:19

AmoorM schreef:
MarjanB schreef:
Ik vind jouw gedrag ook aanstootgevend marco... beetje de brave huisvader uithangen en ondertussen.

Waar ik me vooral aan stoor zijn mensen die hun mening op blijven dringen en nergens voor open staan. Boeren zijn slecht, bitten zijn slecht, rijden met sporen is slecht.. echt pfff :') maar goed ik heb ondertussen soms maar de ik negeer modus aan en dan gaat het best mooi (of ik stook de boel nog wat verder op hihi)


Ik vind (bijna) heel bokt aanstootgevend. Als je niet alles precies doet zoals het volgens het boekje moet, wordt je met de grond gelijk gemaakt. Dan ben je geen goede eigenaar. Als je niet de middelen hebt om het 'perfect' te doen, kun je behoorlijk onzeker worden door bokt. Iets met beste stuurlui staan aan wal.. Paardenwelzijn staat voorop, maar er zijn meerdere wegen naar Rome..


Nou ja dat, of het nou met of zonder bit, sporen of dekens is. Ik vind mishandeling en verwaarlozing echt niet kunnen. En vind ook best dat mensen daar vanuit bokt over aangesproken mogen worden. Ik heb zelf ook niet altijd de middelen maar probeer wel altijd het maximale te doen. En ja dat is ook niet altijd de route die iedereen bewandeld.

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:19

KimD schreef:
Ods schreef:
Op verzoek van TS heb ik het topic gesplit, de vraag blijft staan.

Het topic liep behoorlijk uit de pas. Daarom het verzoek het ontopic te houden en gezien het verloop van de eerste start, laten we het netjes houden met elkaar!



Ronduit belachelijk en dat laat maar weer zien wat voor kleuterklas het huidig bokt en mod-team en beleid is.

Hoewel we een behoorlijk lolletje hadden ja was het onderwerp wel serieus en gaf het sluiten van het topic ook aan hoe kinderachtig het eigenlijk wel niet is.

Bokt maakt zich druk om een piemel-avatar terwijl dierenmishandeling en dergelijke wel gewoon wordt getolereerd. Want niet alleen in 'aanstootgevend' wordt met twee maten gemeten, ook wat wel en geen dierenmishandeling is en dan vooral welke mod zijn punten nog moet halen voor de dag. Dan komt er een of ander overijverig groentje om de hoek piepen die op 10 minuten tijd in verschillende topic duidelijk met meerdere maten meet.

Misschien moet Bokt een aantal goede beheerders op de payroll gaan zetten en één beleid handhaven ipv 'iedereen doet maar wat'.

De bokker met de piemelava krijgt een OW, een ban van een week maar de bokker die blote borsten als ava heeft (al tijden!) heeft nergens 'last' van. Zo kan ik nog wel tien ava's noemen die aanstootgevend zijn of ongepast.


Misschien moet jij een andete community zoeken die bij jou past in plaats dat je verwacht dat anderen zich passend maken aan jou persoon.

Als je je al langere tijd zo ergert, dan wist ik het wel.
Laatst bijgewerkt door Boras op 22-07-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:19

rien10 schreef:
Ik vind het ook aan de vraagsteller liggen. "Wat mankeert mijn paard" Antwoord "weet ik veel, ik heb je paard nog nooit gezien. Ga naar de DA!"

Ja precies, zag net een dergelijk topic voorbij komen.


Gini schreef:
Maar goed, ligt daar de verantwoordelijkheid ook niet bij de vraagsteller? Als je om medisch advies vraagt (mens of dier) is het natuurlijk te gek om mensen te bestraffen wanneer zij vanuit hun eigen persoon en ervaring dat advies geven. Als vraagsteller moet je ook weten welke vraag je op welk platform stelt en daar dan een bepaalde waarde aan hangen.

Vind ik dus ook, ze vragen er naar.
Dan kun je verwachten dat sommige het als tip brengen andere als halve diagnose.
Maar uiteindelijk weet je als vraagsteller toch ook dat het geen (dieren) artsen zijn en je er hoogstens uithaalt om eens met een echte arts te overleggen.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:20

rien10 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou het vooral fijn vinden zoals eerder gesuggereerd dat je kunt instellen dat je oude berichten niet via je profiel terug te lezen zijn, hoe vaak ik wel niet lees dat iemand een ander ergens in een topic op wijst omdat de oude berichten zijn doorgespit, dat vind ik echt triest. Gelukkig heb ik er geen last van gehad, maar ik zal vast ook wat oude berichten hebben waarvan ik denk kan dat niet weg? Na zo'n 10/15 jaar :')



Dan kom je op de aloude discussie "Bokt en vergeten mogen worden" Die discussie is al vaker gevoerd. Met weinig succes meen ik.
Als je echt niet gevonden wilt worden, moet je niets posten.


Nou ja als kind of tiener (zijn er genoeg van op bokt) denk je misschien niet altijd aan de consequenties en ook als volwassen persoon zou je misschien niet denken dat je berichten worden doorzocht om tegen je te gebruiken.

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:21

Dat is waar, dat een tiener de consequenties nog niet kan overzien. Dat maakt dat de discussie Bokt en vergeten mogen worden steeds weer de kop op steekt denk ik.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:22

Echwel schreef:
@ods

Maar een leek die met zelfdiagnose ook anderen advies geeft is toch van de zotte

En als je ze aanspreekt gaan ze temmen

Juist goed toch om dan tegengewicht te geven in het topic? En TeMmen mag altijd, of er iets mee gedaan moet worden is een ander verhaal. Maar juist echt fijn als we elkaar kunnen helpen wanneer iemand advies vraagt. Maar het is aan de vraagsteller wat hij/zij ermee gaat doen.

Echwel

Berichten: 12491
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:24

Maar dat wat ze ermee doen zien wij niet
Diagnose stellen mag alleen een arts en zoveel zijn er niet hier

En idd sommige bokkers wordt de hand boven het hoofd gehouden

IMANDRA

Berichten: 9822
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:26

Ods schreef:
IMANDRA schreef:
Zou het misschien een optie zijn om een vinkje o.i.d. toe te voegen met 'deze post is mogelijk aanstootgevend' als het over seks of een ander taboe-ish onderwerp gaat? Of het nu een grapje is of serieus. Dan zou de post automatisch als spoiler weergegeven kunnen worden, en mensen die het willen lezen klikken het aan, maar mensen die niets aanstootsgevends willen zien, zien het niet. Een mod zou een bericht ook als mogelijk aanstootgevend aan kunnen stippen als de gebruiker dit nog niet heeft gedaan en dit is wel het geval.
De optie om een spoiler te plaatsen is er al, dus een vinkje om de hele post op die manier te verbergen lijkt me technisch wel haalbaar.

Wat een goeie, ga ik meenemen bij de techneuten, idd niet dat maar alles geplaatst mag worden maar ergens zie ik er ook wel mogelijkheden in. Dank je wel!


Je zou misschien zelfs nog kunnen toevoegen dat de desbetreffende forummods automatisch een melding krijgen van dat er een mogelijk aanstootgevend bericht is geplaatst (zodat het gecontroleerd kan worden). Of een knop op de geplaatste post met 'deze post is aanstootgevend', dat wanneer een x-aantal verschillende gebruikers daarop klikken deze automatisch gespoilered wordt en een mod een automatische melding krijgt er controle? Maar dat gaat misschien al wat verder en is ingewikkelder.

Volgens mij mag een (dieren)arts officieel ook geen diagnoses stellen via internet, enkel globaal advies of vragen beantwoorden. Van mij zou er wel een (automatische) modbreak bij mogen dat je voor medisch advies naar een (dieren)arts moet en dat je op bokt alleen om informatie zou kunnen vragen, niet om een diagnose. Ter info, niet om het topic te sluiten uiteraard.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:27

Ben ik nu hard als ik zeg, maakt mij niet uit wat ze er mee doen?
Als het niet naar bokt is waar ze naar luisteren is het wel de overbuurvrouw of gewoon dokter google.
Zet het daarom op een 18 plus gedeelte dat de kinderen er niet makkelijk bij kunnen en haal dan de verantwoordelijkheid er af voor bokt beheer en bbokkers.

Hand boven de kop houden is wat anders naar mijn idee. :)


Echwel schreef:
Maar dat wat ze ermee doen zien wij niet
Diagnose stellen mag alleen een arts en zoveel zijn er niet hier

En idd sommige bokkers wordt de hand boven het hoofd gehouden

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:28

Nee hoor Penotti, ik vind dat niet hard. Ik sta er ook zo in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:30

Ik herken het subtiel pesten. Net binnen de lijntjes en zo geformuleerd dat het op zichzelf staande bericht niet aanstootgevend is, maar toch heel duidelijk dat het een flinke persoonlijke steek onder water is. Om dan te doen alsof de neus bloed als je er wat van zegt. Dan tem je maar dan kan er net niet wat aan gedaan worden. Het enigste wat uiteindelijk heeft geholpen is uit alle gemeenschappelijke topics stappen en persoon op de foei. Spijtig van de topics... Maar als je reageert en je kunt jou weer verwachten aan sneer is de lol er snel vanaf. De foei mag van mij dus rustig verruimt worden. Ik heb persoonlijk dan geen probleem met gaten in een topic.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:32

Boras schreef:
KimD schreef:


Ronduit belachelijk en dat laat maar weer zien wat voor kleuterklas het huidig bokt en mod-team en beleid is.

Hoewel we een behoorlijk lolletje hadden ja was het onderwerp wel serieus en gaf het sluiten van het topic ook aan hoe kinderachtig het eigenlijk wel niet is.

Bokt maakt zich druk om een piemel-avatar terwijl dierenmishandeling en dergelijke wel gewoon wordt getolereerd. Want niet alleen in 'aanstootgevend' wordt met twee maten gemeten, ook wat wel en geen dierenmishandeling is en dan vooral welke mod zijn punten nog moet halen voor de dag. Dan komt er een of ander overijverig groentje om de hoek piepen die op 10 minuten tijd in verschillende topic duidelijk met meerdere maten meet.

Misschien moet Bokt een aantal goede beheerders op de payroll gaan zetten en één beleid handhaven ipv 'iedereen doet maar wat'.

De bokker met de piemelava krijgt een OW, een ban van een week maar de bokker die blote borsten als ava heeft (al tijden!) heeft nergens 'last' van. Zo kan ik nog wel tien ava's noemen die aanstootgevend zijn of ongepast.


Misschien moet jij een andete community zoeken die bij jou past in plaats dat je verwacht dat anderen zich passend maken aan jou persoon.

Als je je al langere tijd zo ergert, dan wist ik het wel.


Waar zeg ik in godsnaam dat mensen zich aan mij moeten aanpassen? :')

Ik erger me überhaupt niet, voor mij is het vermaak, net zoals voor MB. Het enige waar ik me aan stoor is dat de foeilijst niet werkt.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:32

DeMolenhoek schreef:
Ik herken het subtiel pesten. Net binnen de lijntjes en zo geformuleerd dat het op zichzelf staande bericht niet aanstootgevend is, maar toch heel duidelijk dat het een flinke persoonlijke steek onder water is. Om dan te doen alsof de neus bloed als je er wat van zegt. Dan tem je maar dan kan er net niet wat aan gedaan worden. Het enigste wat uiteindelijk heeft geholpen is uit alle gemeenschappelijke topics stappen en persoon op de foei. Spijtig van de topics... Maar als je reageert en je kunt jou weer verwachten aan sneer is de lol er snel vanaf. De foei mag van mij dus rustig verruimt worden. Ik heb persoonlijk dan geen probleem met gaten in een topic.

Duidelijker verwoord dan ik eerder :j

Ik heb dan niemand op foei, maar vermijd sommige topics, ondanks mijn interesse, want ik weet dat die kliek er toch aanwezig is. En elkaar bijval gaat geven totdat de ander wel vertrekt.

KimD

Berichten: 20459
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Aanstootgevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:35

Maar het online pesten is iets anders dan aanstootgevend maar het onderwerp is er niet minder om.

Een vrij bekende bokker (een aantal jaar geleden) was ook van de een op de andere dat de pispaal en die is letterlijk weggepest met alle gevolgen van dien. Is ook nooit actie tegen ondernomem want de pesters deden het vooral in een PB en openbaar binnen de lijntjes.

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:37

Ik vind het met de foeilijst vooral jammer dat persoon die jij blokkeert jouw berichten nog wel kan lezen. Mag van mij ook wel aangepast worden. Foei = compleet negeren, geen eenrichtingsverkeer.

Echwel

Berichten: 12491
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-20 16:37

Aan de andere kant iemand doe overduidelijk liegt die je aanspreekt.
Jij krijgt waarschuwing en diegene gaat door

rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:37

Je kan een verschrikkelijke pb toch ook melden?

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:39

DeMolenhoek schreef:
Ik herken het subtiel pesten. Net binnen de lijntjes en zo geformuleerd dat het op zichzelf staande bericht niet aanstootgevend is, maar toch heel duidelijk dat het een flinke persoonlijke steek onder water is. Om dan te doen alsof de neus bloed als je er wat van zegt. Dan tem je maar dan kan er net niet wat aan gedaan worden. Het enigste wat uiteindelijk heeft geholpen is uit alle gemeenschappelijke topics stappen en persoon op de foei. Spijtig van de topics... Maar als je reageert en je kunt jou weer verwachten aan sneer is de lol er snel vanaf. De foei mag van mij dus rustig verruimt worden. Ik heb persoonlijk dan geen probleem met gaten in een topic.


Heel herkenbaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:39

De foei knop werkt voor mij ook niet zo lekker, maar ik weet niet precies hoe het anders ingevuld kan worden.

Bokt is toch net het echte leven met zo veel verschillende meningen en mensen, alleen hier zitten we allemaal in 1 dorp lijkt het soms en kunnen we lastiger om elkaar heen. :=

De oplossing voor mij was ook uit topic’s stappen waar ik best plezier in had, maar verpest werd door sfeer.
Dit kan bijvoorbeeld ook zijn ‘structureel genegeerd worden’, of ik plaats een reactie over dat ik deze plant prachtig vindt en Pietje plaatst later dat zij dit soort planten echt haat en iedereen die deze planten mooi vind, vind ze ook stom.
Even een voorbeeld van reacties die vaak voorkomen (oké, ze zijn iets subtieler meestal) uiteindelijk krijg je dan toch een idee niet welkom te zijn en verlaat je zelf wel. Het zijn inderdaad vaak dezelfde bokkers maar het stelt me ook wel gerust dat die bokkers door meerdere mensen vaker gecorrigeerd worden nu?


Ik zit al eeuwen op Bokt, ik heb vroeger vaak een Ban of een OW gekregen, ik ben wat mee gegroeid en soms heb ik actieve periodes en soms ben ik er niet. Er blijven altijd dezelfde problemen zijn en zo nu en dan komt er weer een topic als dit om iedereen wat wakker te schudden maar een oplossing is er niet of lijkt er niet te zijn, dus accepteren en het voor jezelf gewoon leuk mogelijk proberen te maken.

Het is echt niet moeilijk om lief te zijn voor een ander of een leuke reactie te plaatsen, maar voor sommige mensen lijkt dat wel zo. Probeer dan ook te denken dat we niets van deze personen weten, wie weet heeft iemand het door een thuis of privé situatie wel loodzwaar. Da’s geen excuus maar verklaard soms wel gedrag. :)

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:45

Ik vind online pesten zeker wel aanstootgevend. Zeker in de mate hoe het hier soms gaat en als ik zie hoeveel invloed dat kan hebben in real life

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:47

rien10 schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zou het vooral fijn vinden zoals eerder gesuggereerd dat je kunt instellen dat je oude berichten niet via je profiel terug te lezen zijn, hoe vaak ik wel niet lees dat iemand een ander ergens in een topic op wijst omdat de oude berichten zijn doorgespit, dat vind ik echt triest. Gelukkig heb ik er geen last van gehad, maar ik zal vast ook wat oude berichten hebben waarvan ik denk kan dat niet weg? Na zo'n 10/15 jaar :')



Dan kom je op de aloude discussie "Bokt en vergeten mogen worden" Die discussie is al vaker gevoerd. Met weinig succes meen ik.
Als je echt niet gevonden wilt worden, moet je niets posten.

Zo mee eens. Privacy is totaal niet in orde op Bokt. Ik snap niet dat een medium anno 2020 nog zo mag werken. En nee, ik zet geen rare dingen online, maar het op je profiel zoeken naar berichten, niet je profiel kunnen verwijderen, vind ik gewoon niet kloppen.
Dat kan overal, waarom niet op Bokt?

En nee, de opties die nu worden aangeboden zijn niet voldoende. Ook als je bijvoorbeeld je nickname wijzigt, blijft de oude staan. Waarom in hemelsnaam?