Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 13:58

Gisteren had ik er melding van gemaakt in dit topic:https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=25&t=1769387, maar het is nu wel erg opvallend...

Vandaag voor de 2e dag op rij geen nieuwe foto's in uitgelicht... Mag ik vragen hoe dit mogelijk is? Ik weet van mezelf dat ik 2 topic heb aangemeld ervoor in de afgelopen dagen. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat er momenteel geen nieuwe fototopics zijn gemaakt die hiervoor in aanmerking komen.

Sowieso vind ik het aanbod in "uitgelicht" af en toe best pover: soms maar 1 of 2 nieuwe foto's van de 5. Loopt het aantal fototopics terug of zijn de eisen voor uitgelicht misschien iets te hoog?

Kortom, waar ligt het aan dat uitgelicht momenteel niet loopt zoals het ooit bedoeld was?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:18

Ik heb je bericht gisteren ook in dat topic gezien en vond het eerlijk gezegd niet echt netjes tov de mods.
Elk jaar is er een periode waarbij er weinig uitgelicht waardige topics gemaakt worden. Foto's moeten van goede kwaliteit zijn en horizontaal.
Soms wat jij een mooi topic vindt, is voor de mods geen goed topic.
En al zouden er 20 topics per dag verschijnen die goed zijn, geef de mods ook even wat tijd. Je weet niet wat er in hun leven nu gebeurt. Het zijn rare tijden. Misschien hebben ze andere dingen waar ze nu mee bezig zijn.

Tevens snap ik het probleem niet wat zo erg is aan een paar dagen dezelfde topics bekijken.

Ik adviseer je om gewoon even wat geduld te hebben. Geniet lekker van de topics die je zelf hebt gevonden. Het maakt ze niet minder leuk puur omdat ze niet op de voorpagina staan :j.
Wie weet verschijnen ze ergens volgende week wel in uitgelicht!

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:19

Misschien heeft men lekker van het mooie weer genoten de afgelopen dagen? :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18010
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:52

Nayomie heeft de afgelopen maanden, na het vertrek van andere NR leden, dag in, dag uit voor uitgelicht gezorgd. Helaas heeft zij moeten constateren dat ze het op dit moment niet meer red. Door afwezigheid van mijn kant de afgelopen paar dagen kon ik dat niet tijdig oppakken en is Uitgelicht helaas 'stil' komen te staan.

Inmiddels is het opgepakt, er wordt gezocht naar een oplossing, maar het kan zijn dat het een paar dagen duurt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 15:54

Dank je wel voor je uitleg Lalidan! Jammer dat de NR zo onderbezet is, hopelijk vinden jullie snel nieuwe mensen om de NR weer op volle sterkte te brengen.

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:03

Wat Lalidan zegt, klopt. Daaraan wil ik toevoegen dat, zoals emilyslaluna ook zegt, niet alle topics geschikt zijn. Denk aan verticale foto's, foto's waarbij geen normale uitsnede uit gemaakt kan worden zonder logo, kwalitatief minder foto's, discussie topics, topics zonder cap etc etc. Allerlei dingen die er bij komen kijken zodra uitgelicht klaargezet wordt. Elk topic wordt dus zorgvuldig bekeken en beoordeeld. En dat kost best wat tijd. En daarbij komt ook dat mij opgevallen is dat het aantal fototopics steeds minder lijkt te worden. 2 jaar geleden startte ik samen met melody7 aan uitgelicht, waarbij de keuzes toen veel ruimer was/leek dan op dit moment. Er zijn veel factoren die spelen bij hoe veel topics er geüpdate worden op een dag. Soms zijn het er meer dan een andere dag. :j Is het zo voor jou ook iets duidelijker, JPitty? :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-20 16:08

Ook jij dank voor de uitleg Nayomie. Het is nu voor mij helemaal duidelijk geworden! En eerlijk gezegd, dat wat jij zegt Nayomie, zo'n vermoeden had ik al. Je hoort mij dan ook niet klagen of twee dagen achtereen dezelfde topics bekijken, wel ga ik dan al snel denken: he, al 2 dagen geen nieuwe topics, wat gebeurt hier? En dat was ook mijn beweegreden achter dit topic: gewoon even uitleg vragen, klopt dit wel en zo nee, hoe zit dit dan.

Nogmaals, ik hoop dat jullie de NR snel weer op volle kracht hebben en er daardoor weer wat meer tijd komt voor deze topics.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:33

Zou het een idee zijn om die vijf uitgelichte topics terug te brengen naar drie?

Als er daadwerkelijk zo weinig nieuwe topics worden geopend, dan ondervang je zo al het mindere aanbod. Ik weet niet of dat mogelijk is?

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:53

Ik vind sowieso dat er te veel belang aan "uitgelicht" gehecht wordt. Het is een leuk visueel extraatje op het forum. Ik vind het best wel ver gaan dat teamleden ter verantwoording geroepen worden over een faits divers. Uitgelicht is leuk, houd het leuk, ook voor de teamies! :)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:55

Gini schreef:
Ik vind sowieso dat er te veel belang aan "uitgelicht" gehecht wordt. Het is een leuk visueel extraatje op het forum. Ik vind het best wel ver gaan dat teamleden ter verantwoording geroepen worden over een faits divers. Uitgelicht is leuk, houd het leuk, ook voor de teamies! :)

Helemaal mee eens.
Heb al vaker met verbazing gelijke topic gelezen.
Fijn dat er moeite word gedaan steeds nieuwe topics te plaatsen, maar zijn ze er niet, jammer dan.
Klik zelf op itp en kijk wat je leuk vind :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:00

Gini schreef:
Ik vind sowieso dat er te veel belang aan "uitgelicht" gehecht wordt. Het is een leuk visueel extraatje op het forum. Ik vind het best wel ver gaan dat teamleden ter verantwoording geroepen worden over een faits divers. Uitgelicht is leuk, houd het leuk, ook voor de teamies! :)

Goh ja, je mag je als user toch wat afvragen/meedenken?

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:07

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Ik vind sowieso dat er te veel belang aan "uitgelicht" gehecht wordt. Het is een leuk visueel extraatje op het forum. Ik vind het best wel ver gaan dat teamleden ter verantwoording geroepen worden over een faits divers. Uitgelicht is leuk, houd het leuk, ook voor de teamies! :)

Goh ja, je mag je als user toch wat afvragen/meedenken?

Dat mag zeker! Daarom bestaat het centrale topic hiervoor. Maar TS had daar al in gereageerd op een manier dat ik niet echt netjes vind overkomen op de mods. En dan een dag later maakt ze er een extra topic over.

Dat vind ik een beetje overdreven voor iets waar je je gewoon naar afvraagt. :o

Ik ben het helemaal met Penotti eens. Uitgelicht is leuk om te zien. Zeker als je eigen topic erin komt. Maar het is vooral mooie blad vulling. Want als je foto topics wil bekijken dan kan je gewoon naar de ITP forum gaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41696
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:32

emilyslaluna schreef:
_San87_ schreef:

Goh ja, je mag je als user toch wat afvragen/meedenken?

Dat mag zeker! Daarom bestaat het centrale topic hiervoor. Maar TS had daar al in gereageerd op een manier dat ik niet echt netjes vind overkomen op de mods. En dan een dag later maakt ze er een extra topic over.

Dat vind ik een beetje overdreven voor iets waar je je gewoon naar afvraagt. :o

Ik ben het helemaal met Penotti eens. Uitgelicht is leuk om te zien. Zeker als je eigen topic erin komt. Maar het is vooral mooie blad vulling. Want als je foto topics wil bekijken dan kan je gewoon naar de ITP forum gaan.

Ah okay, dat wist ik niet/had ik niet geregistreerd :D.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 14:34

Jammer dat je mijn reacties niet netjes vind emilyslaluna. Mag ik vragen hoe jij dat dan aan ou pakken, stel dat je je hier iets zou afvragen en duidelijkheid van de teammies zou willen, zonder dat je weet bij welke je moet zijn? Dit vraag ik zodat ik daarvan kan leren en dingen in het vervolg misschien anders kan aanpakken.

En om foto's te kijken kun je inderdaad naar de ITP topics gaan, dan klopt. Echter, Bokt is nogal groot en er zijn veel verschillende forumdelen ITP te vinden met veel topics erin. Wil je dat een beetje bijhouden, dan heb je daar een dagtaak aan. En dat gaat mij helaas niet lukken in combinatie met werk/ woon-werk verkeer, huishouden en oefeningen voor mijn lichamelijke problemen. Bovendien zijn niet alle ITP topics even interessant om te bekijken. Sommige topics vind ik gewoon minder leuk/ zijn mijn interesse niet. Ook komen er binnen "uitgelicht" soms topics voorbij van disciplines etc die ik niet kende en waardoor ik geprikkeld wordt om daar eens wat over te lezen. Mijn kennis verbreden zeg maar, even een "kan dat ook met je paard?" momentje. Tevens zitten er in "uitgelicht" soms ook kunsttopics. Uit de kunst is niet een forumdeel waar ik elke dag even kijk, maar als er een in uitgelicht voorbij komt, is dat soms toch wel even interessant om te snuffelen. Maar dat zijn juist van die 'O ja, dat is er ook nog op Bokt' - momenten en dan ga ik daar toch weer even kijken.

Al deze dingen samen zijn voor mij een reden om "uitgelicht" elke dag even te bekijken. Gewoon om een beetje op de hoogte te zijn van wat er op Bokt speelt. En daarom vind ik het jammer dat hij nu al een paar dagen niet is bijgewerkt en ging ik me afvragen waarom.

Gini
Berichten: 17936
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:53

_San87_ schreef:
Gini schreef:
Ik vind sowieso dat er te veel belang aan "uitgelicht" gehecht wordt. Het is een leuk visueel extraatje op het forum. Ik vind het best wel ver gaan dat teamleden ter verantwoording geroepen worden over een faits divers. Uitgelicht is leuk, houd het leuk, ook voor de teamies! :)

Goh ja, je mag je als user toch wat afvragen/meedenken?


En ik vind dat er ook wel aan relativering gedaan mag worden en dingen in perspectief aanschouwd mogen worden. Een niet up to date uitgelicht lijkt mij nu niet zo prioritair dat een teamie en plein public ter verantwoording geroepen moet worden.
Mijn eerste gedachte zou dan zijn om een pb te sturen, maar blijkbaar is er ook al een centraal uitgelicht-topic, helemaal handig. Wat kan dit topic dan meer zijn dan luider roepen: "He, horen jullie mij wel, ik eis een uitleg. Hier en nu. Hallo?"

En dan wanneer die uitleg komt. "Ja, je hoort mij dan ook niet klagen."

Dan ontsnapt er mij toch stiekem wel een lachje hoor. :D

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:51

JPitty schreef:
Jammer dat je mijn reacties niet netjes vind emilyslaluna. Mag ik vragen hoe jij dat dan aan ou pakken, stel dat je je hier iets zou afvragen en duidelijkheid van de teammies zou willen, zonder dat je weet bij welke je moet zijn? Dit vraag ik zodat ik daarvan kan leren en dingen in het vervolg misschien anders kan aanpakken.


Ik vind het zeker geen probleem om het uit te leggen. Ik zal even je eerste post quoten van het uitgelicht topic:

JPitty schreef:
Euhm... Kan aan mij liggen hoor, dat de hitte me naar het hoofd is gestegen....

Maar klopt het dat er vandaag geen nieuwe foto's in uitgelicht staan? Zelf heb ik gisteren nog 1 topic getemd voor uitgelicht en er zullen er toch wel meer geplaatst zijn afgelopen dagen die uitgelicht-waardig zijn?

Tevens vind ik het aanbod in uitgelicht de laatste tijd wat pover. Soms maar 2 nieuwe topics van de 5. Worden er dan over het algemeen zo weinig uitgelicht-waardige topics gepost of hebben de modjes/ teammies die hiervoor verantwoordelijk zijn zomervakantie?


Het waren vooral deze twee dikgedrukte delen die ik persoonlijk wat minder netjes vond. Zeker omdat de mods zo hard werken aan bokt maar tegelijkertijd is het vrijwillig en hebben ze in het echte leven ook veel te doen. Als het forumwerk dan even minder prioriteit heeft dan is het jammer als er meteen wordt geroepen dat ze vast op vakantie zijn bvb.

Natuurlijk is dat mijn interpretatie. Ik weet zeker dat je het vast niet zo bedoelde ;).

Zoals ik al zei is het natuurlijk geen enkel probleem om het je af te vragen. Dat gebeurt wel vaker en daarom is het centrale topic voor uitgelicht gemaakt. :j Juist om het soms even aan te kaarten bij de mods als je iets opvalt.
Dit heb je gedaan, al had ik het anders verwoord. Maar binnen een dag maakte je een extra topic aan over hetzelfde onderwerp met dezelfde vraag. Dat geeft de mods natuurlijk niet echt de tijd om te reageren.

Maar gelukkig heb jij en andere bokkers nu een uitleg gekregen. Ik snap zeker dat uitgelicht een handige tool is zoals jij zelf hebt uitgelegd. Hopelijk komen er binnenkort meer leuke topics erbij en hebben de mods weer extra handjes. :j

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 16:09

Ik bedoelde het inderdaad niet op die manier. Was meer als "knipoog" bedoeld gezien het weer op de dag van posten en de tijd van jaar (schoolvakanties op punt van beginnen).

Dit topic maakte ik circa 24 uur na de opmerking in het andere topic. Mijn beweegredenen waren oa dat er laatst een keer storing was waardoor de nieuwste berichten in topics niet zichtbaar waren, bovendien was de laatste post voor de mijne in het uitgelicht topic van april 2019. Dit bij elkaar opgeteld maakte dat ik me zorgen maakte of mijn bericht wel zichtbaar/ gezien was. Bovendien wist ik niet dat ik hiervoor bij de NR moest zijn. Voor hetzelfde geld was het moderatortaak of was er een technische oorzaak hiervoor en dan moet je weer iemand anders hebben.

Vraag is nu inderdaad beantwoord en ik hoop heel erg voor de NR dat ze er snel weer handjes bij hebben en het weer soepel kan draaien.

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 07:03

JPitty, je hoeft je niet te verdedigen omdat je een vraag stelt. Een terechte vraag imo, zeker als je wel iedere dag even kijkt of er nieuwe topics zijn, actief temt en topics aandraagt en ook omdat Uitgelicht ooit is bedacht als visitekaartje van Bokt (en dat ook actief uitgedragen is door het team/Bart, zie OP [FZ] [Uitgelicht] 'uitgelicht'). En als dat dan al een paar dagen hetzelfde is, is het imo prima dat daar vragen over gesteld worden. En vragen stellen is wat anders dan ter verantwoording roepen.
Dat een ander het minder spannend vindt, ook prima. Maar om nu JPitty ter discussie te stellen terwijl ze een vraag stelt, vind ik persoonlijk een beetje vreemd.

Anoniem

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:58

Schrik niet! Er waren net andere foto's en nu weer de oude :j
De foto's voor morgen kwamen per ongeluk al tevoorschijn. Uitgelicht is inmiddels weer opgepakt en we zijn er druk mee bezig!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132133
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:27

Vragen staat inderdaad vrij :)

Nayomie heeft ons helaas tijdelijk verlaten en Uitgelicht wordt nu opgepakt door [***] en NadjaNadja. Aan het selecteren, bewerken en klaarzetten zitten nogal wat haken en ogen, het is iets waar je wel even wat handigheid en ervaring voor op moet doen. Het zou dus kunnen dat het nu soms wat anders dan anders is of dat er ergens een keer iets mis gaat, maar alle begin is moeilijk en dat gaat zeker goedkomen :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26424
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Geen nieuwe foto's "uitgelicht"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-20 14:26

Fijn dat [***] en NadjaNadja dit nu kunnen oppakken! Ik vertrouw erop dat het goed komt nu met uitgelicht! Veel succes allebei!