Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:51

Mondy schreef:
Er is al door meerdere mods in dit topic gereageerd oa door een hoofdmod.
Het niet modden op inhoud of iets waar is of niet is uitvoerig besproken en als team besloten dat we dat niet gaan doen.
Dat is dus niet alleen mijn mening maar ook die van het team.
De vorige ronde hier is er door nog 2 andere mods zelfs nog uitgebreid gereageerd.
Ik weet niet of er nog meer hier melden hoor maar dat het in ieder geval wel gezien wordt dat er wel degelijk gereageerd wordt door andere mods.


Maar over een discussie modden, daar hebben hoofdmods toch nog niet op gereageerd dacht ik? Alleen over modden op de inhoud.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:52

Ik denk dat we in een vicieuze cirkel komen op deze manier. Ik snap overigens beide kanten van het verhaal; soms is het nodig om een discussie te reguleren om zo escalatie (of het vervallen in herhaling) te voorkomen, maar ik geloof ook zeker dat zelfregulatie hierin een belangrijke rol speelt, en dan is durven loslaten noodzakelijk.

Ik ben zelf een aantal jaar moderator geweest en ik vond het persoonlijk toch wel lastig om die grens te durven stellen. Voor mij was er altijd één grens; zodra het persoonlijk werd moest er worden ingegrepen. Hieronder verstond ik toen ook opruien en/of bewust grenzen opzoeken bij anderen.

Wat betreft fake-news werkt dit volgens mij hetzelfde. Iedereen heeft immers zijn of haar eigen mening, visie of overtuiging, en daar zou ook gewoon de ruimte voor moeten zijn. Echter, op het moment dat dit wordt verkondigd als waarheid (en er dus geen ruimte is voor die discussie waar men zo naar streeft) of als men persoonlijk wordt naar anderen omdat 'men' een andere mening heeft zou hier op moeten worden ingegrepen.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we elkaar best mogen aanspreken op gedrag, sterker nog; ik vind dat iedere gebruiker daar een bepaalde verantwoordelijkheid in heeft. Lukt dit niet? Of gaat het over (jouw) sociale grenzen heen? Dan kan er worden geTEMd en kan een moderator waar nodig ingrijpen.

Ik vind persoonlijk dat deze discussie veel te veel op inhoud gaat, en dat elke stuiver wordt omgedraaid bij wat moderators zeggen. Dat vind ik echt jammer, want ook daarin mogen we elkaar aanspreken. Gelukkig wordt dit hierboven ook gedaan. :) Dit is imo een perfect voorbeeld met hoe je een discussie kan draaien, en dat moet ook kunnen met fake-news/stokpaardjes/misinformatie.

Edit; kleine toevoeging; wetgeving is natuurlijk altijd bepalend. Dat zou sowieso een grens moeten zijn.

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:35

Het probleem is alleen dat op het moment dat er overduidelijk iemand aan het trollen is, dat de mods gewoon zeggen: "Waar twee vechten, daar hebben twee schuld." Dat is niet alleen de grootst mogelijke onzin, je lost daardoor het probleem niet op en je versterkt die trol in het gedrag. En als dat de insteek is, geen standpunt in willen nemen, want stel je voor dat ze je partijdig vinden, dan kan je beter stoppen met modereren. Dan voeg je als mods niet zo heel veel meer toe aan het forum.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:40

Het overduidelijk trollen of gewoon niet meegaan in een discussie met de rest is soms een dunne lijn.

Overduidelijk trollen handelen we zeker naar. Overduidelijk trollen is een discussie binnen komen.. daar iets neerzetten wat niet op het onderwerp slaat en verder nergens op reageren met als doel te stangen.

Dingen plaatsen die afwijken van de andere kant is niet trollen ook als het misschien geen gelijkwaardige argumenten zijn voor je gevoel.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:43

Misschien valt daar wat te halen dan... :)
Maar dan komen we wel weer terug op het stuk visie. Want wie bepaalt of iemand wel of niet schuld heeft, en waar trek je de grens? Want wees eerlijk.... Op het moment dat persoon A wordt aangesproken en persoon B niet is het vaak ook niet goed.
Natuurlijk maakt daarin de toon ook de muziek. Een ''hey, het valt ons op dat je wat hard overkomt in de discussie, probeer ook de anderen de ruimte te geven dan houden we het gezellig'' is wat anders dan ''je bericht is verwijderd omdat deze niet voldoet'' :)

Wat in mijn ogen wel een optie zou zijn is om de huidige kaders m.b.t. modereren eens onder de loep te nemen, deze zijn er maar zijn ze nog van deze tijd? Moeten er eventueel (subtiele) aanpassingen worden gedaan? Of moeten er uitzonderingen/speerpunten worden toegevoegd die er vroeger niet waren?

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:49

Die aanpassingen zijn we inderdaad mee bezig :j
Door meer met een discussie mee te doen en zo te sturen ipv alleen kwasten of modopmerkingen te plaatsen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:50

Mondy, maar wat vind je er nou van als iemand het volgende doet dan? Kan dat door de beugel in een topic waar een discussie centraal staat?

>> Iemand post herhaaldelijk hetzelfde bericht in een discussie, en reageert vervolgens niet eens netjes op vragen over het desbetreffende bericht. Er worden geen nieuwe of überhaupt aangepaste argumenten opgeworpen en vragen compleet worden genegeerd, afgewimpeld of bekritiseerd in plaats van beantwoord. Doordat dit niet wordt gedaan komt men in een cirkelredenering terecht waarbij steeds van onderwerp/stand wordt geswitcht als er te veel vragen komen die men niet wil/kan beantwoorden. <<
Terwijl je in een normale, nette discussie op elkaars bijdragen ingaat, deze uiteenzet en vervolgens vragen daarover stelt of een nieuwe stelling op basis van die bijdrage opwerpt. Zo kom je op een natuurlijke manier op andere (sub)onderwerpen terecht: via nieuwe stellingen of omdat er 'alles' over het oude onderwerp is gezegd en men er verder niet uitkomt.
Dat gebeurt nu niet, tot ieders frustratie.

Dan is mijn vraag (nogmaals): vind je het gedrag wat ik beschrijf wenselijk en (hoe) zou je daarop modereren als mod?

En als het zo is zoals je zegt en hierop is gemodereerd, wat gebeurt er als iemand (blijkbaar) waarschuwingen via PB blijft negeren, wat is dan de volgende stap in het modereren? Een tijdelijke ban van het topic/forumgedeelte? Een volledige tijdelijke ban? En als die ban niks oplost, permanente ban?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:53

Dat lijkt me al een stap in de goede richting :j
Het is imo ook niet meer van deze tijd dat de moderators politieagentje moeten spelen, het levert toch wat scheve verhoudingen op op het moment dat zij zich wel mengen in discussies.. Door gewoon meer 'mens' te zijn krijg je volgens mij veel meer voor elkaar.

En kijken jullie ook naar zaken zoals de ouderwetse 'stokpaardjes'? Imo zijn de tijden veranderd en zijn er nieuwe onderwerpen waar men juist strak op moet modereren. Geen lief gedoe. Ik denk dat dat ook weer aansluit bij de OP van dit topic.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:54

Je vraagt nu gewoon indirect wat ik kan of ga doen tegen 1 gebruiker ;)

Als in een discussie niet alle vragen beantwoord worden is dat inderdaad Vervelend. Wat ik als gebruiker kan begrijpen maar als mod niks mee kan doen.
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.
Net als dat ik ook niemand kan dwingen niet constant te blijven pushen om antwoorden. Want als gebruiker is ook dat niet altijd leuk.

Die cirkel krijg je dus op beide manieren.

Mbt wie wanneer een van zou krijgen oid ga ik niet op in. Dat is per situatie afhankelijk.

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:55

Imandra: Dit stuk gaat allang niet meer over fake news maar over 1 bokker en iedereen ziet dat :+ . Kunnen we dat gewoon afkappen?

Ik vind dat het modteam het prima doet en vind het heerlijk dat ze zich niet teveel bemoeien met de inhoud. Dat houd bokt zo boeiend :)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:57

IMANDRA schreef:
Mondy, maar wat vind je er nou van als iemand het volgende doet dan? Kan dat door de beugel in een topic waar een discussie centraal staat?

>> Iemand post herhaaldelijk hetzelfde bericht in een discussie, en reageert vervolgens niet eens netjes op vragen over het desbetreffende bericht. Er worden geen nieuwe of überhaupt aangepaste argumenten opgeworpen en vragen compleet worden genegeerd, afgewimpeld of bekritiseerd in plaats van beantwoord. Doordat dit niet wordt gedaan komt men in een cirkelredenering terecht waarbij steeds van onderwerp/stand wordt geswitcht als er te veel vragen komen die men niet wil/kan beantwoorden. <<
Terwijl je in een normale, nette discussie op elkaars bijdragen ingaat, deze uiteenzet en vervolgens vragen daarover stelt of een nieuwe stelling op basis van die bijdrage opwerpt. Zo kom je op een natuurlijke manier op andere (sub)onderwerpen terecht: via nieuwe stellingen of omdat er 'alles' over het oude onderwerp is gezegd en men er verder niet uitkomt.
Dat gebeurt nu niet, tot ieders frustratie.

Dan is mijn vraag (nogmaals): vind je het gedrag wat ik beschrijf wenselijk en (hoe) zou je daarop modereren als mod?

En als het zo is zoals je zegt en hierop is gemodereerd, wat gebeurt er als iemand (blijkbaar) waarschuwingen via PB blijft negeren, wat is dan de volgende stap in het modereren? Een tijdelijke ban van het topic/forumgedeelte? Een volledige tijdelijke ban? En als die ban niks oplost, permanente ban?


Goeie vraag :j Mits algemeen genomen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij dit zelf ziet. Want imo kan bepaald onwenselijk gedrag pas worden bestraft als er een duidelijk patroon te zien is. En als dit patroon er overduidelijk is is, in welk tijdsbestek zou jij de stappen ondernemen? Wat is acceptabel? Zowel richting de desbetreffende gebruiker als richting de andere gebruikers? En gaat dit dan puur om het gedrag, of juist ook om de inhoud? Want dat laatste is precies waar het pijnpunt ligt volgens mij.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 03-03-20 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:59

@Imandra wat te denken van de boktregel: geen bokkers bespreken in andere topics? Of geldt dat hier niet.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:01

Mondy schreef:
Je vraagt nu gewoon indirect wat ik kan of ga doen tegen 1 gebruiker ;)

Als in een discussie niet alle vragen beantwoord worden is dat inderdaad Vervelend. Wat ik als gebruiker kan begrijpen maar als mod niks mee kan doen.
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.
Net als dat ik ook niemand kan dwingen niet constant te blijven pushen om antwoorden. Want als gebruiker is ook dat niet altijd leuk.

Die cirkel krijg je dus op beide manieren.

Mbt wie wanneer een van zou krijgen oid ga ik niet op in. Dat is per situatie afhankelijk.


Nee dat vraag ik niet. Ik vraag hoe jij zou modereren op zulk gedrag. Ik ben het namelijk vaker tegengekomen dus ik heb het écht niet over 1 gebruiker. Het zal me dus een worst wezen hoe je op die specifieke gebruiker modereert, dat gaat me ook helemaal niet aan. Het gaat me echt om het gedrag in zijn algemeenheid.

Ik heb het ook helemaal niet over 'wel eens een vraag niet kunnen beantwoorden'. Ik heb het over dit gedrag structureel vertonen. Structureel de (ongeschreven) discussieregels aan je laars lappen en dus niet 'in good Faith' discussiëren. Dat er wel eens een vraag tussendoor glipt dat kan gebeuren en daar stoort echt niemand zich aan.

@Ruitje: Het gaat niet over de inhoud.
@Pocca: Ik bespreek geen specifieke bokkers. Ik bespreek een bepaald type gedrag.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:02

Mondy schreef:
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.

Dat hoeft ook niet. Je hoeft zelfs niet te dwingen om op een groot deel van de gestelde vragen te antwoorden. Niemand hóeft namelijk mee te doen in een discussie.

Je kunt als mod wél stellen dat, wanneer er dus blijkbaar structureel niet wordt deelgenomen aan een discussie, er voor die gebruiker geen plaats is in dat topic. Dat is echt het enige wat nodig is.
De persoon mag gewoon blijven bestaan, mag zich blijven uitspreken, mag eventueel zelfs op Bokt blijven, maar heeft alleen geen plaats meer in de discussie die diegene steeds frustreert.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.

*edit: dit slaat uiteraard niet alleen op één gebruiker, maar mag gewoon forumbreed toegepast worden op alle gebruikers
Laatst bijgewerkt door oomens op 03-03-20 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:03

oomens schreef:
Mondy schreef:
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.

Dat hoeft ook niet. Je hoeft zelfs niet te dwingen om op een groot deel van de gestelde vragen te antwoorden. Niemand hóeft namelijk mee te doen in een discussie.

Je kunt als mod wél stellen dat, wanneer er dus blijkbaar structureel niet wordt deelgenomen aan een discussie, er voor die gebruiker geen plaats is in dat topic. Dat is echt het enige wat nodig is.
De persoon mag gewoon blijven bestaan, mag zich blijven uitspreken, mag eventueel zelfs op Bokt blijven, maar heeft alleen geen plaats meer in de discussie die diegene steeds frustreert.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.


Dit inderdaad, jij legt het wat duidelijker uit, bedankt.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:05

oomens schreef:
Mondy schreef:
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.

Dat hoeft ook niet. Je hoeft zelfs niet te dwingen om op een groot deel van de gestelde vragen te antwoorden. Niemand hóeft namelijk mee te doen in een discussie.

Je kunt als mod wél stellen dat, wanneer er dus blijkbaar structureel niet wordt deelgenomen aan een discussie, er voor die gebruiker geen plaats is in dat topic. Dat is echt het enige wat nodig is.
De persoon mag gewoon blijven bestaan, mag zich blijven uitspreken, mag eventueel zelfs op Bokt blijven, maar heeft alleen geen plaats meer in de discussie die diegene steeds frustreert.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.


Maar hoe wil je dit uitvoerbaar maken? En bovenal; kaderen? Want wat is de grens, en wie bepaalt dat? := Het aantal TEM's? De reacties van gebruikers die zich eraan storen?
Ik kan me echt wel vinden in wat er wordt gezegd, want het is vaak een klein groepje gebruikers die constant hetzelfde (onaangename) gedrag laten zien, maar hóe ga je daar mee om?

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Modereren op misinformatie en "fake news" op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:08

Als iemand daadwerkelijk geen antwoord geeft zou ik als gebruiker en misschien ook als mod aangeven/vragen dat een tegenreactie/argument geven wenselijk is.

Als ik zie dat iemand antwoord maar niet op alle vragen dan zal ik als mod daar niet op modden.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:13

*Onterecht heftige persoonlijke aanval verwijderd.*
Laatst bijgewerkt door oomens op 03-03-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:13

oomens schreef:
Mondy schreef:
Ik kan niemand dwingen op alles antwoord te geven.

Dat hoeft ook niet. Je hoeft zelfs niet te dwingen om op een groot deel van de gestelde vragen te antwoorden. Niemand hóeft namelijk mee te doen in een discussie.

Je kunt als mod wél stellen dat, wanneer er dus blijkbaar structureel niet wordt deelgenomen aan een discussie, er voor die gebruiker geen plaats is in dat topic. Dat is echt het enige wat nodig is.
De persoon mag gewoon blijven bestaan, mag zich blijven uitspreken, mag eventueel zelfs op Bokt blijven, maar heeft alleen geen plaats meer in de discussie die diegene steeds frustreert.
Lijkt mij geen hogere wiskunde.


Wouw.. just wouw... laten we, naast de mogelijkheid om iemand een weekban op te leggen óók nog mensen monddood maken in specifieke topics. Ik kan je vertellen, er zijn topics waar weken niks gebeurd omdat iedereen het zó roerend met elkaar eens is dat er gezwegen wordt. Tot er een vreemde ongewenste eend in de bijt langskomt die wat post, en iedereen duikt erop als kippen op een wurm. En klagen dat diegene niet snel genoeg of niet het juiste antwoord geeft op de plotseling prangende vragen.

Oomens wat een valse en onterechte aanval op Mondy. Ik heb geTEMt. Ga anders zelf weg als het niet naar je wens is allemaal.
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 03-03-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:14

Ik word op pagina 42 van dit topic nog ' genegeerd' door iemand die nu weer vrolijk in dit topic verder discussieert.

Ik kan toch niet eisen van Bokt dat zij iets doen aan mijn irritatie daaraan?

Daarnaast heeft diezelfde gebruiker wel vaak boeiende posts, die haaks staan op wat ik zelf vind en daardoor kan ik dat ook weer heel erg waarderen: want dat is wat Bokt boeiend maakt! Juist die anders denkenden, waar ik mij vaak een beetje aan irriteer, omdat ze denkbeelden hebben die buiten mijn comfort zone liggen... Dat is boeiend!

De wereld is niet maakbaar, je kunt niet mensen dwingen te zijn zoals je zelf bent.

Ik kan zo 10 gebruikers opnoemen waar half bokt zich aan irriteert, komen die dan op een lijst ofzo? Want jullie hebben het nu over topics betreft Mens en Welzijn. Maar er zijn er ook die op paarden gebied bij mensen gigantische irritatie opleveren, mogen die dan niets meer posten over hun 8e paard met problemen?

Valt geen beleid op te schrijven :)

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:16

oomens schreef:
Duidelijk. Waar kunnen we bij het beheer aangeven "deze mod is stuk, mogen we een nieuwe"?


Ik vind niet dat Mondy deze opmerking verdiend, ze doet onwijs haar best het beleid uit te leggen :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:18

Pocca_Locca schreef:
Wouw.. just wouw... laten we, naast de mogelijkheid om iemand een weekban op te leggen óók nog mensen monddood maken in specifieke topics. Ik kan je vertellen, er zijn topics waar weken niks gebeurd omdat iedereen het zó roerend met elkaar eens is dat er gezwegen wordt. Tot er een vreemde ongewenste eend in de bijt langskomt die wat post, en iedereen duikt erop als kippen op een wurm. En klagen dat diegene niet snel genoeg of niet het juiste antwoord geeft op de plotseling prangende vragen.

Nou ja, dat hoeft natuurlijk alleen maar als iemand niets geleerd heeft van een weekban.
Verder is het geen enkel probleem wanneer discussies enkele weken of langer stilliggen. Blijkbaar is er inhoudelijk ook niet zoveel te discussiëren daar.
Dat er wel weer nieuwe posts bijkomen als een trol opnieuw zijn eigen argumenten komt herkauwen, wil niet zeggen dat er dan ineens inhoudelijk gediscussieerd wordt. Integendeel zelfs.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:18

Waar kunnen we bij het beheer aangeven 'deze gebruiker is stuk, mogen we een nieuwe'?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:20

oomens schreef:
Duidelijk. Waar kunnen we bij het beheer aangeven "deze mod is stuk, mogen we een nieuwe"?


Dit valt me van je tegen...
Mondy doet haar best, en dat zij misschien geen sluitend antwoord heeft zegt misschien ook wel wat over hoe gecompliceerd deze kwestie is.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15119
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:23

oomens schreef:
Pocca_Locca schreef:
Wouw.. just wouw... laten we, naast de mogelijkheid om iemand een weekban op te leggen óók nog mensen monddood maken in specifieke topics. Ik kan je vertellen, er zijn topics waar weken niks gebeurd omdat iedereen het zó roerend met elkaar eens is dat er gezwegen wordt. Tot er een vreemde ongewenste eend in de bijt langskomt die wat post, en iedereen duikt erop als kippen op een wurm. En klagen dat diegene niet snel genoeg of niet het juiste antwoord geeft op de plotseling prangende vragen.

Nou ja, dat hoeft natuurlijk alleen maar als iemand niets geleerd heeft van een weekban.
Verder is het geen enkel probleem wanneer discussies enkele weken of langer stilliggen. Blijkbaar is er inhoudelijk ook niet zoveel te discussiëren daar.
Dat er wel weer nieuwe posts bijkomen als een trol opnieuw zijn eigen argumenten komt herkauwen, wil niet zeggen dat er dan ineens inhoudelijk gediscussieerd wordt. Integendeel zelfs.


Maar hoe zou jij het willen zien dan?