Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29227
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:31

SinneJ schreef:
anjali schreef:
er worden in dit filmpje toch helemaal geen politieke meningen verkondigd. Gewoon die man op zijn paard.Vind je het niet leuk dan klik je het weg.


Het probleem is dat de insinuatie dat 'Kim Jong Un geweldig is' voor hen net wél een politieke boodschap is. Als je een minimum over het land weet, komt het ook zo binnen en dat is waar mensen over vallen.

Iedere politicus/wereldleider vindt zichzelf geweldig, als je niet belangrijk/interessant gevonden wil worden, dan kies je zulk werk niet. Dat sommige mensen meer bevestiging nodig hebben zegt meer over hen dan hun werk.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:32

anjali schreef:
er worden in dit filmpje toch helemaal geen politieke meningen verkondigd. Gewoon die man op zijn paard.Vind je het niet leuk dan klik je het weg.
Ja maar het is niet gewoon een man op een paard. Het is een heel erg naar persoon die middels dat artikel een ander beeld van zichzelf wil schetsen, dat is echt heel kwalijk.

En daarnaast ben ik van mening dat ie te zwaar is om op een paard te zitten.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:32

tamary schreef:
SinneJ schreef:


Het probleem is dat de insinuatie dat 'Kim Jong Un geweldig is' voor hen net wél een politieke boodschap is. Als je een minimum over het land weet, komt het ook zo binnen en dat is waar mensen over vallen.

Iedere politicus/wereldleider vindt zichzelf geweldig, als je niet belangrijk/interessant gevonden wil worden, dan kies je zulk werk niet. Dat sommige mensen meer bevestiging nodig hebben zegt meer over hen dan hun werk.



Ik snap je denkwijze, maar het lijkt echt heel erg alsof je niet op de hoogte bent van de indoctrinatie in Noord Koria.. dit is echt iets wat los staat van hoe de meeste wereldleiders te werk gaan.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:33

_San87_ schreef:
Propaganda is geen nieuws. Nieuws hoort objectief en neutraal te zijn. Een staatsbedrijf in een dictatuur is beide pertinent niet.

Dit dus. Ik bedoel, denkt de nieuwsredactie serieus dat dit mannetje zoals beweert, de top van de hoogste berg van Noord-Korea te paard heeft bedwongen?
Dit zogenaamde nieuws is niet waar.
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 17-10-19 15:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:33

tamary schreef:
SinneJ schreef:
Het probleem is dat de insinuatie dat 'Kim Jong Un geweldig is' voor hen net wél een politieke boodschap is. Als je een minimum over het land weet, komt het ook zo binnen en dat is waar mensen over vallen.

Iedere politicus/wereldleider vindt zichzelf geweldig, als je niet belangrijk/interessant gevonden wil worden, dan kies je zulk werk niet. Dat sommige mensen meer bevestiging nodig hebben zegt meer over hen dan hun werk.
En dit is nu precies waar het, in mijn optiek, verkeerd gaat.

tamary

Berichten: 29227
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:39

SinneJ schreef:
Ik snap je denkwijze, maar het lijkt echt heel erg alsof je niet op de hoogte bent van de indoctrinatie in Noord Koria.. dit is echt iets wat los staat van hoe de meeste wereldleiders te werk gaan.

Genoeg docu's over de ellende daar op yt, maar dat maakt isolatie/veroordeling en daarmee bevestigen van hun "de hele wereld is tegen ons" ideologie nog niet verdedigbaar. Hoe meer paranoia de leider, hoe harder de klappen die de bevolking moet opvangen, is een heel wankel evenwicht om op te balanceren. Angst is een slechte raadgever en het voeden daarvan in een ander (zeker een met lading wapentuig) dus een slecht/dom idee.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:45

De vondst van een eenhoornnest werd een aantal jaar geleden ook gemeld. Door dezelfde overheid als waar dit van komt, trouwens... Helaas kwam dat niet op de voorpagina. Dat was nog tenminste leuk geweest :')

anjali
Berichten: 15195
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:45

Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.

Tieneke

Berichten: 21700
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:46

anjali schreef:
Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.


Je bent niet de enige die openlijk voor het christen zijn uitkomt.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:47

anjali schreef:
Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.
Oei, hier maak je een heel erg verkeerde opmerking die heel wat mensen kan gaan kwetsen. Was denk ik niet je intentie, maar soms helpt het om net even wat verder te kijken dan je persoonlijke situatie.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:50

anjali schreef:
Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.

Misschien moet je je iets meer verdiepen in de ideologieën van het Noord-Koreaanse regiem.
Geloof me de levensvisie van zo'n beetje iedere bokker zou door hen veroordeeld worden.
Je attitude is op zich wel humoristisch, doet een beetje aan "the only gay in the village" running gag denken...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41779
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:51

anjali schreef:
Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.

Dat je dit zegt doet me vermoeden dat je niet zo veel weet van het regime daar?

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 15:53

Ik ook. Ik heb namelijk overal kritiek op. Mag niet in dat land.
Anjali, het is naïef om te denken dat alleen jij veroordeeld zou worden.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:53

En dan vind je het gek dat je zo vaak commentaar krijgt op je berichten.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 15:54

Nee, vind ik helemaal niet gek. Dat is toch prima?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:55

rien10 schreef:
Nee, vind ik helemaal niet gek. Dat is toch prima?


Ik had het over anjali. Oeps.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:55

Whale schreef:
En dan vind je het gek dat je zo vaak commentaar krijgt op je berichten.
Daar kun je ook op een andere toon op reageren :)

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:56

anjali schreef:
Vind je het niet leuk dan klik je het weg.


Ja, dat lijkt me wel een goeie manier om met concentratiekampen en dictators om te gaan. Gewoon een man op een paard is, en als je het niet leuk vindt dan klik je het toch weg? De gevolgen van het menselijk leed waar hij verantwoordelijk voor is, zijn bijzaak. Doen er niet echt toe.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:56

Ailill schreef:
Whale schreef:
En dan vind je het gek dat je zo vaak commentaar krijgt op je berichten.
Daar kun je ook op een andere toon op reageren :)


Ze zegt zelf 10x in dit topic dat ze zo vaak commentaar krijgt. Tja, als je daarna zo'n reactie plaatst.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:59

We gaan nu wel heel off-topic, ik snap je punt wel Whale.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:00

Ik zie de toegevoegde waarde van dit topic op VN ook niet. Het heeft nul nieuwswaarde en hoort er daarom wat mij betreft niet thuis. Maar de angst dat door deze propaganda allerlei kinderzieltjes geschaad worden en dat bokkers misschien een verkeerd beeld van Kim Jong-un krijgen is ook lichtelijk overdreven. Die propaganda is voor zijn eigen bevolking bedoeld en zal hier niet zoveel effect hebben. Wat dan overblijft is een filmpje wat sommige mensen wel en sommige mensen niet leuk vinden en wat prima op een forum als Ent of zo had gekund. Alleen voegt het op VN niks toe, als filmpjes over te dikke mannetjes op paarden opeens nieuwswaardig zou zijn, dan hadden ze ook wel filmpjes van mij kunnen plaatsen :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41779
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:01

Karl66 schreef:
Ik zie de toegevoegde waarde van dit topic op VN ook niet. Het heeft nul nieuwswaarde en hoort er daarom wat mij betreft niet thuis. Maar de angst dat door deze propaganda allerlei kinderzieltjes geschaad worden en dat bokkers misschien een verkeerd beeld van Kim Jong-un krijgen is ook lichtelijk overdreven. Die propaganda is voor zijn eigen bevolking bedoeld en zal hier niet zoveel effect hebben. Wat dan overblijft is een filmpje wat sommige mensen wel en sommige mensen niet leuk vinden en wat prima op een forum als Ent of zo had gekund. Alleen voegt het op VN niks toe, als filmpjes over te dikke mannetjes op paarden opeens nieuwswaardig zou zijn, dan hadden ze ook wel filmpjes van mij kunnen plaatsen :D

Ben jij een man :o ?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:05

Ik vind persoonlijk dat hier door velen het punt gemist wordt waar het imo om zou moeten draaien; is dit nieuws waar, of is het een leugen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41779
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:05

Kuggur schreef:
Ik vind persoonlijk dat hier door velen het punt gemist wordt waar het imo om zou moeten draaien; is dit nieuws waar, of is het een leugen?

Het is propaganda. Beantwoordt dat je vraag :D?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:07

Jazeker, maar je begrijpt hoop ik dat het een rhetorische was ;)