Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:11

Karl66 schreef:
en dat bokkers misschien een verkeerd beeld van Kim Jong-un krijgen is ook lichtelijk overdreven. Die propaganda is voor zijn eigen bevolking bedoeld en zal hier niet zoveel effect hebben.


Daar ben ik het absoluut niet mee eens. De aanvaardbaarheid van openlijk fascistisch gedrag is al gigantisch opgeschoven, dingen die we een aantal jaar terug nog collectief zouden veroordelen worden nu al helemaal niet meer als uitzonderlijk gezien.
Dan gaan we nog niet allemaal meteen Kim Jong Un met dezelfde verering behandelen als een deel van zijn volk, maar het wordt al zo normaal gevonden DAT dit soort dingen uberhaupt geplaatst worden. En bij de mensen die al redelijk open staan voor dictators en onderdrukking (bizar dat die er zijn, maar ze zijn er) zie je duidelijk dat de beweging steeds gaat naar meer extremisme en meer openlijke verdediging, niet van Kim Jong Un specifiek maar wel van het idee van een 'sterke' leider ipv dat geneuzel van rechtstaat en democratie en mensenrechten enzo.
Bij veel mensen raakt de 'dit kan echt niet' detector kapot. Juist doordat het allemaal moet kunnen en we heus wel weten en het vast wel mee zal vallen... Maar als we concentratiekampen of een fascistisch regime niet ok vinden, dan begint dat met het niet meewerken aan hun methoden. Gewoon niet. Vanaf het begin af aan, want iedere keer schuift de lat van wat kan weer een beetje op.

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:16

_San87_ schreef:
Karl66 schreef:
Ik zie de toegevoegde waarde van dit topic op VN ook niet. Het heeft nul nieuwswaarde en hoort er daarom wat mij betreft niet thuis. Maar de angst dat door deze propaganda allerlei kinderzieltjes geschaad worden en dat bokkers misschien een verkeerd beeld van Kim Jong-un krijgen is ook lichtelijk overdreven. Die propaganda is voor zijn eigen bevolking bedoeld en zal hier niet zoveel effect hebben. Wat dan overblijft is een filmpje wat sommige mensen wel en sommige mensen niet leuk vinden en wat prima op een forum als Ent of zo had gekund. Alleen voegt het op VN niks toe, als filmpjes over te dikke mannetjes op paarden opeens nieuwswaardig zou zijn, dan hadden ze ook wel filmpjes van mij kunnen plaatsen :D

Ben jij een man :o ?


Mannetje, je moet het niet groter maken dan het is :D

@Shadow0, je kan ook overdrijven.

anjali
Berichten: 15236
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:21

Tieneke schreef:
anjali schreef:
Vrijwel de enige van heel Bokt die in het regime van Kim Jong Un veroordeeld zou worden ben ik,omdat ik openlijk voor mijn Christen zijn uitkom. Maar met dit leuke paardenfilmpje heb ik geen probleem. Iets is leuk of niet, wie het ook doet.


Je bent niet de enige die openlijk voor het christen zijn uitkomt.

Die mogen dan wel eens wat vaker te voorschijn komen. Anders krijg ik toch het gevoel de enige te zijn.Althans hier.

rien10
Berichten: 14823
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:24

Niemand hoeft er voor uit te komen. Of het te verzwijgen. Dat is het mooie van dit land, je mag doen wat je wilt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41884
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:24

Karl66 schreef:
_San87_ schreef:

Ben jij een man :o ?


Mannetje, je moet het niet groter maken dan het is :D

@Shadow0, je kan ook overdrijven.

Ik dacht echt dat jij een vrouw was, sorry :oo.

Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:24

Dat is niet aan jou, anjali. Het is naar mijn aanvoelen net omdat jij het er overal bij sleurt en daarmee mensen tegen je in het harnas jaagt, dat anderen minder geneigd zijn om ervoor uit te komen. Je kan je eigen houding daarin best eens onderzoeken.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:28

anjali schreef:
Tieneke schreef:
Je bent niet de enige die openlijk voor het christen zijn uitkomt.

Die mogen dan wel eens wat vaker te voorschijn komen. Anders krijg ik toch het gevoel de enige te zijn.Althans hier.
Het geloof is toch iets tussen God en jou?

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:29

Karl, ik voel hier toch de behoefte om een onvervalste godwin te maken: ik kan me wel een paar situaties uit het verleden herinneren waar het niet echt meeviel.
Misschien moeten we bij propaganda van dictators gewoon nog ietsjes extra voorzichtig zijn? Gewoon, zodat we niet per ongeluk bijdragen aan steun voor concentratiekampen, fascistische regimes, structurele mensenrechtenschendingen etc? Ook niet een beetje, ook niet als het best meevalt, maar gewoon niet? Kunnen we het daarna altijd nog hebben aan dingen die verbeterd kunnen worden op Bokt en aan VN, maar dit lijkt me zo'n lage lat dat ik werkelijk niet snap dat er hier uberhaupt nog over gepraat moet worden. Het is niet een heel ingewikkelde kwestie: moet je propaganda van een dictator kritiekloos doorposten? Het antwoord is nee. Dat is echt humanity 101.

En ga niet zeggen dat het allemaal wel meevalt met de online beinvloeding als half Europa uit elkaar ligt door de opkomst van fascistisch rechts, en de UK zich met een fanatisme ten gronde helpt op basis van vooral structureel ophitsing via de media en online. Gewoon niet.

En dan mag Bokt van mij iedere keer dat een ruiter een knie bezeert omdat 'ie tegen de bakrand aankomt op VN plaatsen. Maar geen propaganda van dictators. Err on the safe side.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:34

Shadow0 schreef:
Karl, ik voel hier toch de behoefte om een onvervalste godwin te maken: ik kan me wel een paar situaties uit het verleden herinneren waar het niet echt meeviel.
Misschien moeten we bij propaganda van dictators gewoon nog ietsjes extra voorzichtig zijn? Gewoon, zodat we niet per ongeluk bijdragen aan steun voor concentratiekampen, fascistische regimes, structurele mensenrechtenschendingen etc? Ook niet een beetje, ook niet als het best meevalt, maar gewoon niet? Kunnen we het daarna altijd nog hebben aan dingen die verbeterd kunnen worden op Bokt en aan VN, maar dit lijkt me zo'n lage lat dat ik werkelijk niet snap dat er hier uberhaupt nog over gepraat moet worden. Het is niet een heel ingewikkelde kwestie: moet je propaganda van een dictator kritiekloos doorposten? Het antwoord is nee. Dat is echt humanity 101.

En ga niet zeggen dat het allemaal wel meevalt met de online beinvloeding als half Europa uit elkaar ligt door de opkomst van fascistisch rechts, en de UK zich met een fanatisme ten gronde helpt op basis van vooral structureel ophitsing via de media en online. Gewoon niet.

En dan mag Bokt van mij iedere keer dat een ruiter een knie bezeert omdat 'ie tegen de bakrand aankomt op VN plaatsen. Maar geen propaganda van dictators. Err on the safe side.

En dus moet dit soort dingen maar niet geplaatst worden? Het is precies door mensen wel met propaganda te confronteren en dan kritisch te zijn over die propaganda, dat je je realiseert hoe het kan dat het gebeurt. Niet door het voorbeeld van Noord Korea te volgen en het maar te censureren.

Shadow0

Berichten: 43540
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:40

Avalanche: een discussie op NM over propaganda kan, geopend door de gebruikers, maar dit stond op VN. De voorpagina. Zonder kritische noot, en met links naar youtube die een heleboel gratis extra views genereren. Dat moet je dus niet doen.

En... het niet herplaatsen van propagandaberichten door een nieuwsredactie is geen censuur, dat is waar een nieuwsredactie voor is! Voor het selecteren wat er wel maar vooral ook wat er niet op de voorpagina moet.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:49

Om te beginnen ben ik er niet tegen dat dit op de nieuwspagina van bokt staat, het is wel de moeite waard om op te merken dat hij een propaganda filmpje te paard maakt. Maar die propaganda heeft hier geen enkel effect, niemand op heeft hier iets mee te maken, het is geen koreaans forum.

Wat ik er ook nog leuk aan vind is dat er die discussie ontspint waar heel veel interessante informatie in staat, dingen die ik niet wist, ik heb dingen over ver van mijn bed Korea geleerd, en ga vanavond minder dom slapen dan gisteren... Wanneer dit topic niet verschenen was weet ik niet wanneer en of dat gebeurt zou zijn en wanneer ik überhaupt weer eens aan noord Korea gedacht had

Wat mij betreft dus niet alleen passend maar een welkome aanvulling

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:49

Om te beginnen is het artikel bij het filmpje geen propaganda en daarnaast als je bij dit soort artikelen al hele verhandelingen begint te houden over wat er wat er allemaal wel niet mis is met online beïnvloeding, dan heb je je prioriteiten behoorlijk verkeerd liggen. Dit is wat mij betreft vooral een "boy cries wolf" verhaal, waardoor je bij het benoemen van echte misstanden op een gegeven moment ook niet meer serieus genomen wordt.

Volgens mij is het gewoon een onzinartikel waarbij iemand over de top reageert en iedereen, zoals wel vaker bij Bokt, er nog even overheen gaat.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:51

@ Shadow0 Kritisch denken is aan gebruikers zelf, hoor. Je hoeft geen kritische noot erin te gooien om mensen kritisch te laten denken........

Het is wereldnieuws. Het stond overal. En er komt een paard in voor. Het NIET plaatsen van zoiets is imo censuur, en dat moet je in een land waar vrijheid van pers en vrijheid van meningsuiting een groot goed is, niet willen. Het is niet omdat iets jou niet bevalt dat het niet geplaatst mag worden, lijkt me.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:54

anjali schreef:
Tieneke schreef:

Je bent niet de enige die openlijk voor het christen zijn uitkomt.

Die mogen dan wel eens wat vaker te voorschijn komen. Anders krijg ik toch het gevoel de enige te zijn.Althans hier.


Liever niet.

rien10
Berichten: 14823
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 16:56

Jawel. Wel leven niet in noord Korea. In Nederland mag je voor je geloof uitkomen.
En jij mag dat stom vinden.
Je mag het niet verbieden of aan banden leggen.

Avalanche

Berichten: 16296
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 16:57

rien10 schreef:
Jawel. Wel leven niet in noord Korea. In Nederland mag je voor je geloof uitkomen.
En jij mag dat stom vinden.
Je mag het niet verbieden of aan banden leggen.


_/-\o_

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:01

Ik verbied het ook niet, maar ik vind 1 bokker die haar geloof overal bij haalt en door anderen hun strot probeert te duwen maar verder totaal niet inhoudelijk op discussies ingaat wel genoeg.

Om ontopic te blijven: ben het eens met Avalanche. Juist omdat het zo'n wereldnieuws is, zou ik het raar vinden als dat niet gedeeld zou worden hier.

rien10
Berichten: 14823
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 17:06

Ik snap je punt __Sanne. Maar toch, voor je geloof uitkomen is een groot goed. Net zoals voor je seksuele geaardheid uitkomen. Stel je nou toch eens voor dat dat niet meer zou kunnen. DAN hebben we het pas over censuur. En ja, jij mag je dood-ergeren. Vind ik dikke prima. ;) Ik vind dat niet leuk voor je, iemand die gefrustreerd raakt vind ik nooit leuk. Maar dat is wat het is.
Overigens herken ik dat niet hoor, dat ze "overal" het geloof bij haalt. Maar misschien lees ik er overheen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:13

Maar ik zeg toch ook nergens dat voor je geloof uitkomen niet goed is, of niet zou moeten kunnen? Ben er gewoon geen fan van als je het door anderen hun strot doet en selectief reageert om onder kritische vragen uit te komen. Maar goed, daar gaat dit topic verder niet over.

rien10
Berichten: 14823
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-19 17:15

Nee, maar dit topic raakt wel aan vrijheid van meningsuiting en daarom vind ik jouw opmerking wel de moeite van het reageren waard.
Nogmaals, ik zie het de betreffende Bokker niet doen. Maar wellicht kijk ik er overheen.

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:20

Wat bokt op de voorpagina wil propageren is uiteindelijk niet mijn zaak.
Wat een feit is, is dat deze persoon zo verschrikkelijk veel gruwelijkheden onder zijn verantwoording heeft dat ik letterlijk door het bericht weer terug moest denken aan boeken en verklaringen die ik vroeger eens gelezen en daardoor niet goed heb geslapen.
De dingen die daar gebeuren staan gaan zo ver dat het mijn fantasie ruim te buiten gaat. Mensen die te lang over een antwoord moeten nadenken in brand steken of kinderen voor de ogen van hun ouders doodtrappen zijn dat nog relatief ‚onschuldige‘ martelpraktijken die onder het regime hebben plaatsgevonden.
De meer generatie strafkampen zijn gewoon martelkampen en het is uiteraard naief om te denken dat die volledig opgeheven zijn.

Ik hoop eigenlijk dat ook iedereen weet hoe het met de Amerikaanse toerist afgelopen is die zich op een verkeerde verdieping van het hotel begaf......hij kan het niet na vertellen in iedergeval.

Dan komt er nog bij dat dit hele filmpje geheid een scam is met goede fotoshop.
Deze meneer gaat echt heus niet zelf met een paard door de bergen galopperen. Dat geloven is hetzelfde als geloven in sinterklaas.

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:43

Poeh wat een heisa...
Ja die vent spoort niet en nee wat daar in noord Korea gebeurd klopt van geen kanten.. wil niet zeggen dat alles omtrent hem en noord Korea weg moet blijven.
Dit is geen bericht waarbij een politieke mening gegeven wordt.

Als er een docu zou komen over paarden in de oorlog en het zou gaan om de Duitse paarden dan komt dat ook op de voorpagina en zouden we dat allemaal kijken.

In andere landen gebeuren ook de gruwelijkste dingen en ook daar wordt eea van geplaatst.
Kijk naar landen waarbij voor olympische spelen eea gebeurd wat totaal niet pluis is... maar we kijken allemaal wel.

Een vent die paarden verwaarloosd en toch door blijft gaan met zn praktijken komt ook in t nieuws..

Ja er is daar verschrikkelijk veel leed.
Zoals er ook in andere landen verschrikkelijk veel leed is.
Wie zijn wij om te bepalen welke erger is en wat een ander wel of niet mag zien.

Laat dit juist zien ... laat zien hoe verknipt beeld er gegeven wordt van hem.. hoe het bijna "grappig" is hoe hij zich voordoet terwijl we allemaal weten hoe het zit.

Stop anders ook met elk nieuws...elk topic wat met China te maken heeft.
Of elk topic wat met Rusland te maken heeft..

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 17:55

Avalanche81 schreef:
Shadow0 schreef:
Karl, ik voel hier toch de behoefte om een onvervalste godwin te maken: ik kan me wel een paar situaties uit het verleden herinneren waar het niet echt meeviel.
Misschien moeten we bij propaganda van dictators gewoon nog ietsjes extra voorzichtig zijn? Gewoon, zodat we niet per ongeluk bijdragen aan steun voor concentratiekampen, fascistische regimes, structurele mensenrechtenschendingen etc? Ook niet een beetje, ook niet als het best meevalt, maar gewoon niet? Kunnen we het daarna altijd nog hebben aan dingen die verbeterd kunnen worden op Bokt en aan VN, maar dit lijkt me zo'n lage lat dat ik werkelijk niet snap dat er hier uberhaupt nog over gepraat moet worden. Het is niet een heel ingewikkelde kwestie: moet je propaganda van een dictator kritiekloos doorposten? Het antwoord is nee. Dat is echt humanity 101.

En ga niet zeggen dat het allemaal wel meevalt met de online beinvloeding als half Europa uit elkaar ligt door de opkomst van fascistisch rechts, en de UK zich met een fanatisme ten gronde helpt op basis van vooral structureel ophitsing via de media en online. Gewoon niet.

En dan mag Bokt van mij iedere keer dat een ruiter een knie bezeert omdat 'ie tegen de bakrand aankomt op VN plaatsen. Maar geen propaganda van dictators. Err on the safe side.

En dus moet dit soort dingen maar niet geplaatst worden? Het is precies door mensen wel met propaganda te confronteren en dan kritisch te zijn over die propaganda, dat je je realiseert hoe het kan dat het gebeurt. Niet door het voorbeeld van Noord Korea te volgen en het maar te censureren.


Zo mee eens! Ik moet wel “lachen” dat NK mede veroordeeld wordt om de censuur (conditioneren, brainwashen, noem het wat je wil) en we om die reden eisen dat berichtgeving uit NK op Bokt geconcurreerd wordt.

Berdien

Berichten: 64578
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wil je dit?Kim Jong-un beklimt Korea’s heilige berg te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:04

Je kunt de totale censuur in Noord-Korea toch niet vergelijken met een paardenforum wat er voor kiest om geen nieuws/propaganda van/over Kim Jong-un te plaatsen? :?

Los van de nieuwswaarde van dit artikel vind ik het inderdaad niet passen op de voorpagina van Bokt. Je kunt prima over dit artikel discussiëren, maar dan als topic op NM. Níet als een klakkeloos gekopieerd bericht op de VN. Als onafhankelijk nieuwsplatform heb je het voorrecht om zelf te bepalen wat je nieuwswaardig vindt en wat je wel/niet wilt plaatsen. Ik vind het getuigen van goede journalistiek om dit soort figuren geen platform te geven. En goede journalistiek is niet een artikel erop knallen alleen omdat er een paard in voorkomt... :n

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 18:08

Berdien schreef:
JAls onafhankelijk nieuwsplatform heb je het voorrecht om zelf te bepalen wat je nieuwswaardig vindt en wat je wel/niet wilt plaatsen. Ik vind het getuigen van goede journalistiek om dit soort figuren geen platform te geven. En goede journalistiek is niet een artikel erop knallen alleen omdat er een paard in voorkomt... :n

Dat vind ik een heel Noord-Koreaanse redenering...
'Nieuws' wil niet zeggen dat je er blij mee bent, 'nieuws' wil gewoon zeggen dat het gebeurt.
Want hoe ga je anders bepalen wie wel of niet in het nieuws mag komen?