Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:26

De foto's die ik heb geplaatst zijn ook allemaal door mij gemaakt. :j

Over de boete.
Ik neem aan dat je de foto waar het om gaat hier in dit topic hebt gekregen en daarmee dus ook toestemming voor het gebruik (zoals ook wel voor de BoktWiki wordt gedaan)?
Dan ligt de fout absoluut niet bij jou, maar bij degene die jou onterecht toestemming heeft gegeven.
Je hebt de foto direct verwijderd toen je hier achter kwam.
De boete is in dit geval dus niet terecht.

(Ik zit momenteel in zo'n zaak als fotograaf, dus weet waar ik het over heb.)

Stippie

Berichten: 1367
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 20:49

Mijn foto's zijn ook door mijzelf gemaakt (is ook te zien aan de mobiel kwaliteit denk ik)
Dus die mag je gebruiken voor op de website

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:05

Bedankt voor de berichtjes, lijkt erop dat er gewoon sprake is van een misverstandje, kan gebeuren!

Hier nog een artikel dat beknopt alle tot op heden beschreven genen nog eens omschrijft: Kleurengenetica in vogelvlucht

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 21:40

Ik heb een foutje gespot, dit paard (en de foto) is van mij :D
Afbeelding

Hij is nu overigens lekker licht :P Kleurenbommetje
Afbeelding

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:51

Toevallig dat Tinniie me daar net op wijst :+ infonu slaat oude invoergegevens op, soms gaat dat dan mis met selecteren, mijn fout, ik pas het gelijk aan! 5 minuutjes.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 21:54

Aangepast! Ik blijf het een bijzonder kleurtje vinden hoor! Hij lijkt heel erg op de kleur van één van de hengsten van TripleCD (grullo champagne)

Eilinora

Berichten: 11968
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:12

Ik heb in 2009 een welsh A pony gefokt met een heel aparte kleur.
Ze is geen roan en word ook niet wit.

Haar vader is een normale vos uit palomino x vos
Haar moeder is een schimmel uit schimmel x schimmel

Vermoedelijk extreem stekelhaar?

Uit dezelfde moeder heb ik nu een schimmel jaarling met 2 blauwe ogen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 22:21

Goh, je hebt haar dus laten testen op roan begrijp ik? Als ik het me namelijk goed herinner kan een roan het gen soms maar heel minimaal tonen in het fenotype (uiterlijk) maar dit wel vererven. Anders gok ik zo op een sabino. Ze heeft namelijk wel de relatief hoge witte beentjes die kenmerkend zijn voor een sabino (achter) en de zogenaamde knifebladesocks (ook achter) het wit lijkt in een punt omhoog te lopen langs het been. Kijk voor de gein maar eens naar het sabino-artikel. Roaning (alles dat op roan lijkt maar dit niet is) komt ook voor bij sabino. En ze heeft ook wit op haar onderlip.

KittyDylan

Berichten: 8910
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 22:59

Xyris schreef:
Thanks :+ ik moet er wel bij vermelden dat ik op het moment bezig ben met het verwijderen van alle foto's die niet door de bokkers zelf blijken te zijn gemaakt.

Het doel van dit topic was namelijk het verzamelen van rechtenvrije foto's. Echter blijken achteraf niet alle foto's die gepost zijn ook door de posters gemaakt te zijn met als gevolg dat ik nu een boete van ruim 150,- aan mijn broek heb hangen. Ik probeer nu dus te achterhalen of alle foto's ook daadwerkelijk gemaakt zijn door de posters. Kan ik dat niet (er staat een logo/naam op die niet direct aan de bokker gelinkt kan worden) dan wordt die verwijdert.



Mijn foto's (roan) zijn allemaal door mijzelf gemaakt, dus die mag ke gerust gebruiken. Mocht je een andere willen heb ik er trouwens nog veel meer van haar. :)

Heb ook nog een valkje lopen trouwens, maar ik denk dat je al genoeg foto's daar voor hebt? (en een bruine maar dat is minder interessant haha)

Ghostattack

Berichten: 11260
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:15

Volgens mij zijn de foto's die ik plaatste ook allemaal van mijzelf, maar ik zal even checken voor de zekerheid :) Ik heb er meer dan genoeg, dus roep maar als je iets nodig hebt!

Edit: Ik zie dat er per ongeluk 1 bij staat die er niet bij hoort. Deze mag je sowieso gebruiken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 28-09-17 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Berichten: 11968
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:16

Xyris schreef:
Goh, je hebt haar dus laten testen op roan begrijp ik? Als ik het me namelijk goed herinner kan een roan het gen soms maar heel minimaal tonen in het fenotype (uiterlijk) maar dit wel vererven. Anders gok ik zo op een sabino. Ze heeft namelijk wel de relatief hoge witte beentjes die kenmerkend zijn voor een sabino (achter) en de zogenaamde knifebladesocks (ook achter) het wit lijkt in een punt omhoog te lopen langs het been. Kijk voor de gein maar eens naar het sabino-artikel. Roaning (alles dat op roan lijkt maar dit niet is) komt ook voor bij sabino. En ze heeft ook wit op haar onderlip.


Nee ze is niet getest op roan,haar moeder is vos geboren schimmel net als diens vader en moeder echter heeft opa van deze pony wel een roan moeder.
Sabino was ook idd onze gok met idd roaning.
In de winter is ze gewoon heel rood/oranje vos zonder witte haren en zomers weer lichter met veel witte haren.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 23:19

Thanks kitty! Ik kom er op terug, ik moet de opmaak van sommige artikelen even herzien. Ik plaats natuurlijk het liefst zo veel mogelijk foto's om een duidelijk beeld te schetsen, dus hoe meer hoe beter, maar dan moet het wel passen. Ze willen bij infonu dat er óf een foto verwerkt is in de tekst (meestal rechts van de tekst) of 3 foto's gecentreerd naast elkaar tussen de tekst (liefst tussen koppen). Maar omdat paardenlichamen écht landscape moeten zijn (zijanzicht) en vooraanzicht + hoofd écht portrait loop ik nog wel eens te klooien met de maten. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik een been, oor of logo wegknip om het passend te maken. Staart- en neusloos is meestal ook niet zo'n succes :+ .

Ze hebben bij infonu heel mooi standaard maten ingevoerd, die kan je aanklikken om 3 foto's bij elkaar passend te maken, maar los van het feit dat je dan soms onbedoeld delen wegknipt worden de foto's vaak in meer dan 1 artikel gebruikt wegens beperkte opslagruimte op infonu. Daar moeten ze ook weer passen :').

Sorry ik ratel, hier vroeg je helemaal niet om :roll: lang verhaal kort, ik plaats voor het einde van de week weer de verwijderde foto's online en dan kom ik bij je terug! Ik denk dat het wel gaat lukken +:)+

rocymax

Berichten: 6490
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:23

Mijn fotos mag je ook allemaal gebruiken hoor. Ik heb hier ook nog een foto van Sabino met een hoofdaanzicht (heet dat zo?)mag je ook gerust gebruiken,en ook nog een van onze (helaas overleden) appaloosamerrie. :)

Afbeelding

Als veulen
Afbeelding

En als bijna 3 jarige
Afbeelding

En met de sabino erbij

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 23:24

@Ghostattack, om welke foto zou het dan gaan die ik niet kan gebruiken? Er staan namelijk geen foto's afkomstig van jou met logo's erop online. Thanks voor de aanvullende foto's!

@Eilinora, grappig he wat wat dit soort dingen met de vacht kunnen doen.
Roan wordt vaak pas zichtbaar naarmate het paard de veulenvacht verliest. Soms pas zichtbaar bij 3 jaar. Als het dan een vroege schimmel is wil roan zich ook nog wel eens verstoppen. Maar dan zou opa het eigenlijk (uitzonderingen daar gelaten) ook moeten tonen.

@Rocymax, dank je wel! +:)+

Ghostattack

Berichten: 11260
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:23

Xyris schreef:
@Ghostattack, om welke foto zou het dan gaan die ik niet kan gebruiken? Er staan namelijk geen foto's afkomstig van jou met logo's erop online. Thanks voor de aanvullende foto's!


In mijn eerste post in dit topic stond er een foto bij die niet door mij is gemaakt, de hoofd foto :) Er staat op 'Kathy Roos Fotografie'. Verder mag je al mijn geposte foto's gebruiken!

Prince

Berichten: 2453
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:53

Xyris schreef:
@Eilinora, grappig he wat wat dit soort dingen met de vacht kunnen doen.
Roan wordt vaak pas zichtbaar naarmate het paard de veulenvacht verliest. Soms pas zichtbaar bij 3 jaar. Als het dan een vroege schimmel is wil roan zich ook nog wel eens verstoppen. Maar dan zou opa het eigenlijk (uitzonderingen daar gelaten) ook moeten tonen.



Dat is ook wat ik dacht. Ze oogt namelijk wel echt als een roan :j. Ook dat ze in de winter donker is en zomers veel witte haartjes. Misschien was moeder (en opa ook) wel roan én schimmel waardoor het roan niet duidelijk zichbaar was omdat het verschimmelde.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 19:45

Ahh die foto heb ik ook niet gebruikt +:)+ dank je wel ghostattack!

@Prince, dat zou inderdaad goed kunnen, het verstopt zo makkelijk. Mocht je er ooit voor kiezen een DNA test te doen, wil je me de uitkomst dan laten weten? :D

Eilinora

Berichten: 11968
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:25

Nou ik ken haar moeder ook sinds geboorte en die is niet als roan geboren.
Vader van moeder ken ik sinds 3 jarige en ook daarvan weet ik dat hij niet roan is geboren.
Hij heeft ook nog nooit roan gefokt.

Ik zal eens de afstamming opzoeken,eens zien hoeveel roan erin voorkomt.

http://www.allbreedpedigree.com/roughclouds+priscilla

Wel jammer want had graag eens een roan gehad.

De huidige eigenaresse van deze pony is wel van plan om het eens te testen.
Haar hoofd hoort bij roan toch gewoon voskleur te hebben? Ze heeft namelijk veel witte haren op het hoofd ook.

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 22:44

Veulens worden ook niet roan geboren, ze veranderen van kleur door de tijd. Er wordt steeds meer wit zichtbaar. Tenzij schimmel dus dat effect opheft.

Bij roan blijven de benen en het hoofd inderdaad in de basiskleur, tenzij er ook nog eens sabino in zit en er sprake is van roaning. Wie weet heb je een pony met beide genen? Maar ik ben geen expert he, misschien dat iemand anders hier nog wat op aan te vullen heeft!

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 23:25

Okeej, nu de artikelen af zijn en ik hier en daar nog wat info toe heb gevoegd heb ik hier en daar nog ruimte voor foto's.

Let op: Voor de zekerheid accepteer ik alleen foto's zonder logo. Foto's met logo doe ik alleen wat mee als de poster ook daadwerkelijk de fotograaf is :+ meld dit er even bij, dit helpt een hoop. Het kost mij namelijk te veel tijd om contact op te nemen met al de verschillende fotografen, dit doe ik dus niet meer. Gelieve geen foto's te delen zonder logo die toch van een (andere) fotograaf blijken te zijn!

Ps, mocht je al eerder een foto hebben gepost van je paard en die staat er toch niet bij, herpost deze dan even, ik ben het overzicht een klein beetje kwijt geraakt door de vele inzendingen :o.

Tevens: Ik probeer zo veel mogelijk variatie te creëren. Ik heb dus bij voorkeur verschillende paarden! Dit om het volledige spectrum van kleuringen weer te kunnen geven!

Wat ik nog kan gebruiken/waar ik ruimte voor heb:
-3 of 6 champagne-foto's in min of meer gelijkmatige formaten. Ze worden per 3 getoond. Dus 3x landscape en 3x portrait kan bijvoorbeeld ook.
-3 sabino, maten maken niet zo uit.
- 2 roan (landscape)
- 6 tobiano
- Indien iemand een persoon kent met een calico-tobiano of iemand kent die een foto van een dergelijk paard heeft gemaakt dan word ik heel gelukkig.
- 3 zilver
- 6 splashed white
- 2 OLW/Frame landscape
- 1 mushroom
- 1 vos sooty
- 3 dun (bij voorkeur grullo)
- 3 crème, of landscape of portrait

Van de rest heb ik (meer dan) voldoende! Sommige artikelen zijn nou eenmaal kort, andere juist weer langer dan verwacht.

Thanks!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:57

Heb je nog interesse in een haflinger foto of een donkere vos/ koffie vos? :)

Xyris

Berichten: 9451
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Oproepje voor foto's van bijzondere vachtkleuren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-17 00:10

Even met een slag om de arm: Ja!

Ik probeer op het moment nog te achterhalen of koffievos nou daadwerkelijk onder sooty valt. Het wordt gesuggereerd maar tot op heden heb ik nog niemand horen zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Ik weet dat het bij de levervos het geval is maar koffievos? Not sure. Misschien dat iemand hier daar wat licht op kan werpen?

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:31

Xyris schreef:
Even met een slag om de arm: Ja!

Ik probeer op het moment nog te achterhalen of koffievos nou daadwerkelijk onder sooty valt. Het wordt gesuggereerd maar tot op heden heb ik nog niemand horen zeggen dat dit ook daadwerkelijk zo is. Ik weet dat het bij de levervos het geval is maar koffievos? Not sure. Misschien dat iemand hier daar wat licht op kan werpen?


Ik durf niet met zekerheid te zeggen of het een echte koffie vos is, we hebben haar nooit getest en werd op sommige momenten weer een stuk lichter. Ze is ook niet meer in mijn bezit maar de foto's ga ik even uploaden die zijn wel van mij dus die mogen gewoon gebruikt worden. :j

Edit:
Afbeelding

En m’n oude haflinger.
Afbeelding

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 05:29

Afbeelding
Hier een homozygote tobiano,bay dun/nondun1

Afbeelding

Afbeelding

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 06:40

Ik mis die van mij. |(
Stonden er eerst op, maar nu niet meer.