Palomino fanclub !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 17:39

Eef_Bam schreef:
Zie dit topic ineens voorbijkomen, zit sinds kort ook bij de club dus kom gezellig meekletsen :D .
Wat een brave 3 jarige Nevermind!
Vermoed dat de mijne ook Sooty is, hij heeft sinds kort ook veel grijze haren in zijn vacht. In de winter word hij echter zo licht dat mensen denken dat het een vieze schimmel is :+ . Of als hij schoon is dan word hij cremello genoemd :Y) .
Voorjaar:
[ [url=m/zl7Z5q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zomer:
[ [url=m/bxJTJU.jpg]Afbeelding[/url] ]



Oh wat een knapperd! Hoe groot is hij? En hoe oud? Heel leuk zo een variatie

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:10

Nevermind: het is een 6 jarige van ongeveer 1.68. Ik ben vrij lang dus onder mij lijkt alles kleiner :D .

BreeWelshies
Berichten: 11
Geregistreerd: 30-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:13

Ik sluit ook aan. Ik ben gek op palomino en heb er zelf 2!

Dit is mijn palomino welsh B (rijmaat C) jaarling. Hij was knalgeel en hyperblond in zijn veulenvachtje, maar nu is hij flink veranderd qua kleur!


Afbeelding

Afbeelding

En dit is mijn surprise package, mijn palomino Splash dw Welsh Cob (section C) jaarling!


Afbeelding

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:55

Deze weekend is het zo ver!
*\o/* EQUINIA COLORED SPORTS FOALS AUCTION **\O/**

https://www.equinia.com/collection/55

Er zijn meerdere Palomino & Buckskin en een Cremello!

Behalve Never Say Never SK, dochter van mijn Karat, er zijn nog andere veulens van de fokker van Karat beschikbaar op de veiling.

Hier een kijkje:


Afbeelding


Het begint morgen en eindigt op maandag avond.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 13:20

Het is weer een tijdje geleden dat ik iets in deze topic plaatst, maar deze foto kon ik niet voorbij laten gaan.


Afbeelding

Twee zonen van Fancy: links Sovereign Gold, spring gefokt en 178 cm :wow: , en rechts Don Fascination, dressuur gefokt en 172 cm.

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 13:38

Beau! Die ken ik, wat een prachtig paard <3

Inmiddels mag ik mijzelf ook eigenaar noemen van een palomino *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Nassi wordt hopelijk onze toekomstige dekhengst.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 18:41

Wat een mooie Peterina!
Mijn knappe palomino <3 Ben benieuwd hoe donker of licht hij weer wordt in zijn zomervacht, elke keer weer een verrassing met Rocky :D
Alleen het onderste deel van z'n benen is modder
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2616
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 19:00

Peterina. Knappe mannen <3

Ik heb een merrie wordt in juni 2 jaar. Afgelopen zomer uit de opfok gehaald omdat ze echt achterliep en opzij gezet werd bij het eten. Was te dun en vol met zand. Gelukkig is ze goed bijgetrokken. Nu ook precies in een groeispurt. Ben helemaal weg van haar. Geweldig karakter en uit mijn beste merrie. Ik zit al enorm hard na te denken voor een geschikte hengst voor volgend jaar. Het is wel echt een varkentje := Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eef_Bam

Berichten: 4099
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 22:22

Leuk om te zien Peterina, de 2 halfbroers van mijn Boy :D .

Leuke merrie Am, vriendeljk koppie. Volgens mij doen ze het erom, die van mij staat met een deken maar weet gewoon de modder eronder te smeren :').

manzano

Berichten: 23940
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 17:14

Leuk topic!! Ik heb een Cruzado ruin. Ik de winter wordt hij heel licht en in de zomer is hij goud <3


Afbeelding


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ciara_Lady

Berichten: 200
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 18:15

Ik meld me ook hier hoor, ik heb een leuke nmprs jaarling hengst. Ik heb hem al vanaf zijn geboorte en hij heeft een hele mooie lichte kleur <3 . Ben nu alleen benieuwd wat de zomervacht doet bij hem

Afbeelding

Kayley95

Berichten: 176
Geregistreerd: 25-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:14

Ik kom ook weer even om de hoek kijken.
Wat is palomino eigenlijk een bijzondere kleur hè? Zoveel varianten er van, van heel donker naar bijna wit en sommige lijkt er net of er as overheen is gestrooid ( sooty ).

Mijn meneer is zojuist 2,1 nu momenteel. Hij is werkelijk een plaatje aan het worden, lange manen en prachtig sjiek hoofd. Hij is laatst gemeten en was binnen een jaar tijd 10cm gegroeid!! Momenteel heeft hij zijn eigen instapagina die met veel succes loopt, hij wordt voor meerdere shoots als portfoliomodel gevraagd tegenwoordig.

Hij is ook gecastreerd ondertussen ,wat eigenlijk heel raar verlopen is, meneer is namelijk geboren met maar 1 bal. Het is ook echt geen klophengst want ze hebben hem geopereerd en ook in de buik gekeken, helemaal niks is te vinden. Het vermoeden bestaat dat 1bal is afgestorven toen hij nog veulen was, door een ontsteking of dergelijk. We hebben ook een hormonentest bij hem afgelegd om zeker te weten of hij geen testosteron meer aanmaakt, en wat blijkt? Nadanoppes. Aparte mysterie dit.

Nouja, hier wat foto’s van monsieur Diamond :o


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding