3 Arabische veulentjes verwacht 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9862
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:15

Jeetje dat was even spannend vorige week met Mishrikah, en wat een extra stress moet jij dan hebben omdat je op een eiland zit en afhankelijk bent van boten..

Gelukkig gaat het weer de goede kant op en inmiddels een ontzettend knap veulen erbij, van harte! Wat is hij prachtig, heb genoten van je foto's! Zelf mijn vriend (wel paarden-man, maar geen Arabieren-man :+ ) vindt hem heel erg mooi!

Ook ik had je een merrie gegund, wie weet de nummer 3 of anders volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen als alles goed mag gaan!

Geniet van het veulen geluk <3

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 12:07

Muga schreef:
Ach je hebt genoeg mannen staan toch? De jaarlingen zijn ook mannen toch? Dan heb je gewoon je eigen hengstenopfok en kun je zien hoe hij uitgroeit :+

Ga je de merries weer laten dekken? Wat zijn je plannen voor volgend jaar?


Nee, gelukkig zijn mijn jaarlingen allebei dames :D
In principe ga ik Aleeyah en Mishrikah beide weer dekken, daar heb ik nog dekkingen voor liggen, Rakizah is nog even de vraag. Eventueel of dekken, of niet dekken en dan volgend jaar showen. Maar ik heb eergister ook een bod op haar gehad, als ik daarmee akkoord ga mag ik er nog een veulen uit fokken, dus dan zou ze sowieso gedekt worden. Maar daar moet ik nog even goed over nadenken.

Coentjuh schreef:
Jeetje dat was even spannend vorige week met Mishrikah, en wat een extra stress moet jij dan hebben omdat je op een eiland zit en afhankelijk bent van boten..

Gelukkig gaat het weer de goede kant op en inmiddels een ontzettend knap veulen erbij, van harte! Wat is hij prachtig, heb genoten van je foto's! Zelf mijn vriend (wel paarden-man, maar geen Arabieren-man :+ ) vindt hem heel erg mooi!

Ook ik had je een merrie gegund, wie weet de nummer 3 of anders volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen als alles goed mag gaan!

Geniet van het veulen geluk <3


Ja, die stress is niet goed voor je. Gelukkig was het dit keer geen probleem. Maar in 2018 ben ik mijn merrie verloren die 's avonds ziek werd, en pas de dag erna naar de kliniek kon, waar het een baarmoederdraaiing bleek te zijn. Kans is er dat als ik wel 's avonds weg gekund had, ze het misschien overleefd zou hebben. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Wat leuk dat je vriend hem ook mooi vind :D Moet zeggen dat iedereen hier hem ook zeer aansprekend vind.


De kleine man heeft ook eindelijk een naam, AZ Majeed (betekend glorious)
En nog wat foto's van zaterdagochtend, ruim 3 dagen oud. Het weekend even geen tijd gehad om ze te posten. Hij doet het inmiddels gelukkig super.

Afbeelding

Met zijn grote zus op de achtergrond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rakizah gaat ook dit jaar weer niet heel lang dragen denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 22:45

De kleine man was helaas gisteravond niet fit. Uiteindelijk bleek het een licht verstopping te zijn, want meneer eet gewoon alles al mee, ook dingen die hij beter nog even niet kan eten. Dus gisteravond laat nog een DA bezoekje, 3e keer in 10 dagen, dus hopelijk vanaf nu alles even rustig blijft.
Gelukkig is hij vandaag weer helemaal de oude, op een versnelde ademhaling na.

Rakizah zit ook alweer op 305 dagen. Even kijken of ik haar morgen of volgende week van stal ga wisselen. Uier blijft ook aardig vooruitgaan.

Afbeelding

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 23:45

Rakizah gaat aardig door.

Afbeelding

Ik zal van het weekend weer eens foto's proberen te maken van de mannen.

Helaas gaat mijn ene hengstenkeuze voor dit jaar niet door :(
Dus moet nu nog op zoek naar een andere hengst.. En dan ook snel een beetje. Had al een tweede keuze nu doorgegeven, maar helaas kon die ook niet.. Dus maar even goed denken en verder kijken nog.

GabberGill

Berichten: 5862
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 02:12

Ik val nu even in
Heb al een keer bij pagina 2 gevolgd maar er is een hoop gebeurd zie
Ik alweer


Wat een ontzettend knappe mannen heb je daar al staan! Ik ben benieuwd naar nummer 3.

Duim voor een merrie