Een pintaloosa in de maak??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 11:40

Oké, ik ga dan ook maar een gokje wagen: 8 april - zwarte pintaloosa - merrie - chou

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 12:36

AnsoDM schreef:
3 april - zwarte Pintaloosa - Merrie - AnsoDM
5 april - zwarte pintaloosa - merrie - renskesanne
7 april - xYaartje.
8 april - zwarte pintaloosa - merrie - chou
9 april - zwarte pintaloosa - Hengst - janneke_S
10 april - zwarte pintaloosa - merrie - ilsje87
10 April - zwarte pintaloosa - merrie - Kimmsel
12 april - zwarte pintaloosa - merrie - Anouk_H
13 april - Marcella
14 april - merrie - Furst
14 april - zwarte pintaloosa - merrie - MukiwaCobs
23 april - zwartbont - hengstje. JudithO



Kimmsel: welkom leuk dat je mee volgt. Ik heb je gokje toegevoegd

Chou ook jou gokje is ook toegevoegd :-)

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:38

janneke_S schreef:
Ik wilde graag een gestipte merrie en kreeg een zwarte hengst :') maar qua karakter echt niet beter te krijgen!
Hij is, net zoals Sebastian, een beetje een laatbloeier.

Als veulen
[ [url=m/g2MKqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als jaarling
[ [url=m/vlDaak.jpg]Afbeelding[/url] ]

En recent
[ [url=m/3e6iAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is Sebastiaan echt een laatbloeier? Ik vind bovenstaande 6 jarige niet echt een geweldig fundament. Zal wel door de hoek van de foto komen. Vind hem idd niet ogen als een 6 jarige. Hopelijk komt dat nog wel.
Lijkt Sebas nu ook beetje koehakkig te staan?
Hoe is zijn karakter eigenlijk? Poepiebraaf?

Verder wel gaaf die vlekken. Al zal ik hem er niet om hebben uitgekozen.

janneke_S

Berichten: 334
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 14:16

Anomien schreef:
janneke_S schreef:
Ik wilde graag een gestipte merrie en kreeg een zwarte hengst :') maar qua karakter echt niet beter te krijgen!
Hij is, net zoals Sebastian, een beetje een laatbloeier.

Als veulen
[ [url=m/g2MKqg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als jaarling
[ [url=m/vlDaak.jpg]Afbeelding[/url] ]

En recent
[ [url=m/3e6iAW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Is Sebastiaan echt een laatbloeier? Ik vind bovenstaande 6 jarige niet echt een geweldig fundament. Zal wel door de hoek van de foto komen. Vind hem idd niet ogen als een 6 jarige. Hopelijk komt dat nog wel.
Lijkt Sebas nu ook beetje koehakkig te staan?
Hoe is zijn karakter eigenlijk? Poepiebraaf?

Verder wel gaaf die vlekken. Al zal ik hem er niet om hebben uitgekozen.


Hoek van de foto is inderdaad niet optimaal. Hij is ook een beetje een slungel. In de opfok is er iets gebeurd, waarschijnlijk een uitschuiver gemaakt. Heb hem toen terug naar huis gehaald. Hij zwaaide met zn achterbeen en spieropbouw ging moeilijk. Helemaal na laten kijken in de kliniek, hij had twee onstoken halswervels en een beschadiging aan een zenuw.
Spieropbouw blijft een dingetje bij hem, maar hij ziet er nu alweer wat beter uit als op deze foto.

Sebastian is wel echt een hengst, maar met rijden heel werkwillig en slim. (Heb hem en zijn huidige amazone een keer bezocht)

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-24 17:22

Sebastian vond ik wel rustig toen ik hem ben gaan kijken. Idd wel heel werkwillig maar wel super flink in omgang. Paarden die passeerde deden hem toch niet veel. Op één na haha. die waren een tijdje buren ook een hengst, maar dat ging goed. tot dat ze elkaar beu waren. haha.

Mira doet het goed. Ik dacht echt der er veel vordering waren maar na een uurtje stappen vandaag was haar uier zo goed als leeg weer, ik heb wel deze keer een hele mooie vergelijking. Nu is het wel te zien hoe snel het weer gevuld word. Die zal het wel nog even rekken. Nu zijn we nog maar dag 309 dus nog 11 dagen en ze is veilig.

Voor de wandeling.
Afbeelding

En na de wandeling
Afbeelding

Foto van met de video shoot ontvangen. Mega leuk.
Afbeelding
Afbeelding


Deze is van gisteren gekregen van mijn vriendin die Mira eventjes voor mij heeft uitgehaald. De woensdag is de enigste dag dat ik niet naar stal ga. Maar dan krijg je wel mooi deze foto's
Afbeelding

En nog wat beeld van vandaag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:53

Wat staat ze vrolijk in de wei <3

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 18:29

een kleine update van vandaag :) Dag 310 nog 10 dagen voor veilig!! *\o/*
Mevrouw heeft haar in een lange tijd nog eens gerold in de modder. Ze heeft zelf overgerold met die dikke buik haha. Gelukkig genoot ze van de poetsbeurt. Ook heb ik haar billen weer eens gewassen. Ze heeft enorm veel last van natte scheetjes waardoor haar billen echt niet meer te doen waren, dit kan je zien aan de eerste uier foto. Maar nu weer helemaal netjes.

voor:
Afbeelding
Afbeelding

na:
Afbeelding
Afbeelding

voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 18:38

Dag 313. uier blijft momenteel weer wat stabiel. Na buiten zitten was het wat minder maar vandaag na +- 2u was het weer zoals op de foto. Ik denk dat ik morgen naar de DA bel om te laten weten dat ik ze vrijdag wel zou gaan brengen naar hun. Hier beginnen de paddocks eindelijk was uit te drogen. Maar ze geven binnenkort weer regen uit. Hoop niet te veel zo dan ze netjes kunnen uitdrogen dat veulen lekker buiten kan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 19:22

:+ Mira wil 2021 gewoon overdoen. :+
Ze had vlak voor ze miracle kreeg een wonde aan haar linker voorbeen. Die om de zoveel dagen moest ververst worden. Vandaag haal ik ze uit de paddock en ja hoor mevrouw brokkenpiloot had linksvoor, op zo goed als bijna de zelfde plaats een wonde :+ (hij lijkt dieper dan dat het is) deze maar netjes schoongemaakt met isobetadine zeep en zalf op gedaan. Morgen dan maar weer langs gaan mocht men verzorgster niet kunnen gaan om het weer schoon te maken. Laatste foto nog een uier update. Van na dat ze buiten heeft gezeten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:24

Ik kom ook nog even volgen hoor! Net op een verkeerd moment merk ik, ai.. hopelijk inderdaad niks ernstigs. Geen handige actie van haar!

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:35

Hopelijk niets te ernstig. Laat dat veulen maar komen, want ik ben te benieuwd :D

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 15:20

Muronia: leuk dat je ook nog komt volgen. Helaas idd beetje slecht timing maar goed er zijn ergere dingen dan dat. Als je nog een gokje wilt doen doe maar gerust :)

Ik hoop ook niets te ernstig. Na een check up van een stalgenoot, die overigens verpleegster is, die liet weten dat het wat warm zat en dat ze het niet aangenaam vond als ze er aankwam. Zwelling viel wel mee. Toch maar de DA gebeld en In overleg komt ze toch even langs straks. Ze zal waarschijnlijk wel niet veel kunnen doen maar zal toch meer op mijn gemak zijn als er even naar gekeken word. Vanavond komt er wel nog een update er van.

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 20:17

Update DA: al bij al valt het heel goed mee. Wondje is gewoon oppervlakkig. Maar ze zei dat het toch goed was dat ze kwam. Aangezien het een plek is dat echt toch soms dieper is dan dat het effectief is. Voor de zekerheid staat ze 3 dagen op ontstekingsremmers en is het toch in een verband voor 3 dagen ook. Daarna opvolgen met proper houden en honingzalf. Reden kan zijn dat ze het moeilijker heeft met rechtstaan na het liggen nu ze wat zwaarder is. Ook aangezien ze dit 3 jaar geleden ook heeft gehad. En rond de zelfde plaats kan dit wel een grote vermoeden zijn. Maar echt weten we natuurlijk niet.
Maar ze heeft er wel de lol van in.

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 22:07

Ik kom op de valreep volgen. Wel net op een wat minder moment voor Mira, hopelijk knapt ze snel op. Als ik een gokje mag doen dan is de dag 15 april - merrie

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 09:18

AnsoDM schreef:
3 april - zwarte Pintaloosa - Merrie - AnsoDM
5 april - zwarte pintaloosa - merrie - renskesanne
7 april - xYaartje.
8 april - zwarte pintaloosa - merrie - chou
9 april - zwarte pintaloosa - Hengst - janneke_S
10 april - zwarte pintaloosa - merrie - ilsje87
10 April - zwarte pintaloosa - merrie - Kimmsel
12 april - zwarte pintaloosa - merrie - Anouk_H
13 april - Marcella
14 april - merrie - Furst
14 april - zwarte pintaloosa - merrie - MukiwaCobs
15 april - merrie- ElfBeau_067
23 april - zwartbont - hengstje. JudithO


ElfBeau_067: Leuke dat je komt meevolgen. je gokje is toegevoegd


Vandaag dag 318. nog 2 dagen tot veilig.
Gisteren kon ze weer lekker buiten. Het was droog en de paddocks lagen er ook mooi droog bij. Stal eigenaar is bezig geweest met de weiden te bemesten of sproeien. (een van de twee) En voor 3 weiden moeten ze door de paddocks en dat zag je goed. De plassen aan de ingang waren zo goed als weg. Helaas zijn de weergoden niet goed gezind want ze geven binnenkort weer veel regen uit :\
Daarna even gepoest en gestapt. Ik merk wel dat ze de afgelopen twee dagen een zuchtplaat aan het ontwikkelen is. Vorige keer had ze dit ook alleen kan ik me niet weer herinneren wanneer dit gestart was toen in de hoop wat de kunnen vergelijken. Uier blijft momenteel weer wat stabiel. Vanmiddag ga ik weer langs, haar verband mag vandaag weer af dus dat doen we lekker.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:36

mag ik gokken op 6 april, merrieveulen, bont.

wel vervelend dat ze haar been stuk heeft gemaakt, hopelijk heelt het snel.

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 10:59

AnsoDM schreef:
3 april - zwarte Pintaloosa - Merrie - AnsoDM
5 april - zwarte pintaloosa - merrie - renskesanne
6 april - zwart bont. - merrie -Juval
7 april - xYaartje.
8 april - zwarte pintaloosa - merrie - chou
9 april - zwarte pintaloosa - Hengst - janneke_S
10 april - zwarte pintaloosa - merrie - ilsje87
10 April - zwarte pintaloosa - merrie - Kimmsel
12 april - zwarte pintaloosa - merrie - Anouk_H
13 april - Marcella
14 april - merrie - Furst
14 april - zwarte pintaloosa - merrie - MukiwaCobs
15 april - merrie- ElfBeau_067
23 april - zwartbont - hengstje. JudithO


@juval: je staat er bij :)

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 18:40

Nog wat foto's van vandaag :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-24 14:41

Dag 319 morgen zijn we veilig! *\o/*

Ik had gisteren even contact opgenomen met de plaats waar ze naartoe ging gaan omdat ik al wat aan het twijfelen was om ze te brengen of niet. Na een filmpje door te sturen zeiden ze dat het nog niet direct kon zijn maar als ik wilde ze morgen (vandaag dus) wel kon brengen want ja je weet nooit met merrie's.
Heb dan uiteindelijk laten weten dat ik deze morgen eerst nog wilde kijken hoe ze was en dan ging beslissen. Maar toen ik vanmorgen rond 10u haar uithaalde en eens naar haar uier zag was ik toch wel verschoten. Die was veel voller dan gisteren dus dan toch besloten om ze vandaag weg te brengen. Ik vertrouwde het voor geen haar. Dus laten weten dat ze vandaag ging gaan. Eenmaal daar heeft ze eventjes op stal gestaan zo dat ik alles kon invullen, omdat dit een andere plaats was dan dat ik eerst ging gaan, daarna nog een echo gemaakt om te zien hoe het lag, daar zagen we helaas dat de vlieswand (dacht ik) op sommige plaatsten wat dikker zat. Dus dat gaan ze in de gaten houden en desnoods dan op antibiotica zetten mocht het verergeren. En geboortealarm is ook ingenaaid. Ik kan nu weer wat rust vinden want amai ik had zoveel stress. Niet normaal. Had er zelf deze nacht van gedroomd.
Morgen ga ik samen met mijn verzorgster nog eens langs en daarna zal ik pas donderdag of vrijdag gaan. Dus het word toch wel spannend.

Nu even foto bomb van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en last but nog least, voor dat ik vertrok hadden we nog even een foto vergelijking gemaakt met Miracle. Ik was nog aan het wachten op iemand die mee ging met mij aangezien ik niet alleen wilde gaan.


Mira en miracle nog als veulen
Afbeelding
en beiden vandaag
Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 08:52

321 vandaag !!!!! Gisteren ben ik samen met Fien en Louisa nog bij Mira op bezoek geweest en erna nog even naar de boerderij bij de alpaca’s en de rest van de dieren.

Gisteren zag het er niet naar uit dat Mira vandaag ging doorzetten maar ik denk wel dat het deze week zal gebeuren. Ofja mijn gevoel zegt dit toch. Of het waar is zullen we zien. Ik had wel de indruk dat haar uier wat het zelfde was als zondag.

Bij de alpaca’s hebben we ze eten gegeven en alles klaar gezet voor de komende week voor de vrijwilligers, leerlingen en leerkrachten die voor de beestjes gaan zorgen deze vakantie. Maar hebben ook de hengst even bij de merrie’s gelaten om te zien wat ze deden. De bruine op de foto is nog te jong maar ze wil wel gedekt worden daarom mag de hengst er niet bij als er niemand is. Ze willen nog een jaartje wachten met haar. Was wel leuk om eens te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:19

Dus alpaca's dekken liggend? Weer wat geleerd! (Als dat inderdaad zo is :) )

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:23

Anouk_H schreef:
Dus alpaca's dekken liggend? Weer wat geleerd! (Als dat inderdaad zo is :) )


Ja het gaat alleen liggend. Ik wist dit ook niet. En duurt ook wel even. Die heeft daar zeker 20 min zo gelegen. Hebben ondertussen alles uitgemest en konijnen nog wat wortels gegeven.

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 13:57

Net telefoon gehad van de DA dat ze opnieuw een scan genomen hebben en dat de ontsteking helaas verergert is. Dus Mira gaat op de antibiotica en zullen na 5 dagen (mocht ze nog niet bevallen zijn) opnieuw kijken of het wat aanslaat.
We zijn er dus nog niet en er komen dus nog spannende dagen aan.

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:45

Wat fijn dat Mira nu op een plekje is waar jij een goed gevoel bij hebt zodat je rustig kan wachten op het veulen. Super zeg dat ze alles zo goed in de gaten houden!
Ik duim voor je dat de ontsteking bij Mira snel weg is! Hoe is ze er zelf onder?

Wat leuk! Ook een Blauwe Alpaca hengst. De Alpaca hengst bij mij op stal is ook een blauwe/grijze. De merrie vind het duidelijk best wat die doet.
Vorige week is op stal ook het eerste Alpaca veulen geboren. Ik was er bij (en uiteraard alleen op stal :') . Story of my life haha. Niet de eerste keer. Toen ik nog bij de fokker van mijn oudste pony stond gebeurde het ook vaak genoeg dat een merrie of koe beviel wanneer de baas er niet was, maar ik wel), maar alles goed gegaan. Merrie is bevallen van een prachtig hengst veulen met blauw/grijs als basis kleur. Zwarte vlek op de rug en 2 bruine kleine vlekjes. Heel bijzonder om te zien hoe de kudde er op reageerd.
Hebben merrie en veulen wel dezelfde dag nog naar binnen gehaald vanwege het weer.

Was trouwens nog vergeten op jou te reageren in een eerder bericht zie ik net, maar heb het aardig druk.

AnsoDM

Berichten: 227
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: Een pintaloosa in de maak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 19:04

Mira zelf ziet er goed uit, gisteren was ze echt aan het genieten van de aandacht en ze was ons echt aan het na kijken als we weg gingen. Mira is geen paard om 24u op 24u op stal te houden, ze werkt te graag en geniet te graag van aandacht. Maar nu kan het dus helaas niet anders. Ik ga normaal pas zaterdag terug maar denk dat ik toch maar even donderdag ook eens ga langs gaan als dit oké voor hun is. Ze hebben het liefst dat we niet te veel komen, wat ik wel begrijp. En met dat ik zaterdag normaal weer met Fien en Louisa zou gaan.

O wat gaaf, ik had verstaan dat dat kleur wel zeldzaam is. Dus hopelijk beide merries drachtig en dat er zo een kleurtje uitkomt. Igor (de hengst) is wel al op leeftijd en zal waarschijnlijk laatste jaar zijn dat hij zal dekken want ze moeten hem wat helpen.
Proficiat met het alpaca veulentje. Nu ben ik wel eens benieuwd hoe die er uitziet hoor :)

en haha geen probleem hoor. Leven is al druk genoeg. Er zijn dingen die belangrijker zijn dan hier te reageren :)